Metrum NOS dac

Started by Alco, November 10, 2010, 19:34:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bergsman

#2125
Quote from: Fred Mulder on December 16, 2017, 19:41:38
Bedankt Tom, hiervoor speelde ik met een Schiit Modi Multibit. Ondanks dat dat een goede DAC is -zeker gezien z'n prijs- speelt de Onyx op een compleet ander niveau.

Voor aanvang was ik erg benieuwd naar het verschil tussen beide. En ik heb de Onyx bewust kritisch beluisterd, om evt vooringenomenheid van een nieuwe aankoop de kop in te drukken (het is natuurlijk erg leuk, zo'n nieuw speeltje, maar hoe pakt het uit en is het het geld ook waard?). Maar dit was vanaf het eerste nummer al duidelijk, poef!

Dus ik kan inderdaad niet wachten wat me de komende periode te wachten staat. Door het inspelen kan alleen maar beter worden lijkt me (de kans dat ik gebruik maak van de 14 dagen retourmogelijkheid lijkt me dan ook klein :-) Hiernaast zal dat nog 'maar' het voorproefje zijn, een betere bron (nu een standaard desktop PC) zal nog een sprong zijn.

Ze zijn met een leuk endpoint bezig in combinatie met Roon, kan best interessant worden  :tongue2: :tongue2: :tongue2:

Fred Mulder

#2126
Quote from: Bergsman on December 17, 2017, 16:49:01
Ze zijn met een leuk endpoint bezig in combinatie met Roon, kan best interessant worden  :tongue2: :tongue2: :tongue2:

Thanks, de Metrum Ambre staat al op m'n shortlist, samen met de:
- SOtM sms-200 Ultra
- Magno Mano Streamer
- Sonore UltraRendu
- SOtM TX-USB Ultra
- Sonore UltraDigital

Prijsklasse circa 1000-1500. De laatste 2 zijn geen endpoint maar een DDC. Hans Beekhuyzen heeft aangekondigd de TX-USB binnenkort aan de tand te voelen, ben alvast benieuwd. Waarschijnlijk wordt het voor mij ergens in Q1 concreet, dan is de Metrum Ambre als het goed is beschikbaar.

StereoMike

#2127
Quote from: Fred Mulder on December 17, 2017, 20:28:28
Thanks, de Metrum Ambre staat al op m'n shortlist, samen met de:
- SOtM sms-200 Ultra
- Magno Mano Streamer
- Sonore UltraRendu
- SOtM TX-USB Ultra
- Sonore UltraDigital

Prijsklasse circa 1000-1500. De laatste 2 zijn geen endpoint maar een DDC. Hans Beekhuyzen heeft aangekondigd de TX-USB binnenkort aan de tand te voelen, ben alvast benieuwd. Waarschijnlijk wordt het voor mij ergens in Q1 concreet, dan is de Metrum Ambre als het goed is beschikbaar.
Leuk rijtje, zeker een keer gaan luisteren. Ik heb alleen de Sonore UltraDigital nog niet gehoord. SOtM wordt eindelijk een beetje gewaardeerd. Wat kan de Metrum Ambre hier nog aan toevoegen? Wordt er gekozen voor een standaard oplossing of ...... we zullen het binnenkort weten.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Fred Mulder

Het kan nog wat lastig zijn om de allemaal thuis te kunnen beluisteren (zonder ze eerst allemaal aan te schaffen). Hoe heb jij dat gedaan? Ik ben ook erg benieuwd wat de opzet van de Metrum Ambre is en wat het niveau is tov de concurrentie. Nog even afwachten, al heb ik soms de neiging om direct voor een bundelaanbieding te gaan (helemaal nu NAA zo duidelijk m'n zwakste schakel is).

Fred Mulder

Hieronder de Ambre in ontwikkeling
RaspPi based zo lijkt, net als de Manga Mano


StereoMike

Quote from: Fred Mulder on December 19, 2017, 07:51:53
Hieronder de Ambre in ontwikkeling
Inderdaad een RaspPi als basis. Dat is eigenlijk wel jammer en het voelt een beetje als een moetje.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Bergsman

Quote from: StereoMike on December 19, 2017, 18:13:28
Inderdaad een RaspPi als basis. Dat is eigenlijk wel jammer en het voelt een beetje als een moetje.
De Berry is de snelste compacte computer van dit moment en kan heel efficient geprogrammeerd worden . Maar het gaat om de spullen er om heen want die zullen leidend zijn als het om performance gaat, dat zullen we dus even moeten afwachten hoewel ik niet twijfel hierover, Metrum heeft nog niet één matig product gemaakt , nog even los of het je smaak is.

StereoMike

Quote from: Bergsman on December 19, 2017, 21:20:21
De Berry is de snelste compacte computer van dit moment en kan heel efficient geprogrammeerd worden . Maar het gaat om de spullen er om heen want die zullen leidend zijn als het om performance gaat, dat zullen we dus even moeten afwachten hoewel ik niet twijfel hierover, Metrum heeft nog niet één matig product gemaakt , nog even los of het je smaak is.
Het wordt ongetwijfeld een mooi product maar als je de kennis en zo'n mooie productielijn in huis hebt dan kies je toch niet voor een bron (basis) met een overmaat aan elektromagnetische interferentie. Een mooie voeding en galvanische scheiding doen veel goed maar ik had liever een basisbordje met mooie componenten gezien zonder een overdaad aan overbodige rommel. Maar laten we inderdaad niet op de zaken vooruit lopen en afwachten wat het straks wordt.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Xander32

Wellicht kan jij de firma tippen welke overbodige rommel zij achterwege kunnen laten, daar zit bij hen vast een gat in hun expertise, dat gaan zij vast en zeker waarderen  :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bergsman

Quote from: StereoMike on December 19, 2017, 22:52:08
Het wordt ongetwijfeld een mooi product maar als je de kennis en zo'n mooie productielijn in huis hebt dan kies je toch niet voor een bron (basis) met een overmaat aan elektromagnetische interferentie. Een mooie voeding en galvanische scheiding doen veel goed maar ik had liever een basisbordje met mooie componenten gezien zonder een overdaad aan overbodige rommel. Maar laten we inderdaad niet op de zaken vooruit lopen en afwachten wat het straks wordt.
Wat is overbodige rommel?  Ken je het ontwerp?

StereoMike

Quote from: Bergsman on December 20, 2017, 21:50:33
Wat is overbodige rommel?  Ken je het ontwerp?
Ja, het ontwerp van de raspberry ken ik maar maar al te goed.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Quote from: Xander32 on December 20, 2017, 06:32:35
Wellicht kan jij de firma tippen welke overbodige rommel zij achterwege kunnen laten, daar zit bij hen vast een gat in hun expertise, dat gaan zij vast en zeker waarderen  :thumbs-up:.
Lol, daar zitten ze echt niet op te wachten.  ;D
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Quote from: Fred Mulder on December 18, 2017, 17:20:15
Het kan nog wat lastig zijn om de allemaal thuis te kunnen beluisteren (zonder ze eerst allemaal aan te schaffen). Hoe heb jij dat gedaan? Ik ben ook erg benieuwd wat de opzet van de Metrum Ambre is en wat het niveau is tov de concurrentie. Nog even afwachten, al heb ik soms de neiging om direct voor een bundelaanbieding te gaan (helemaal nu NAA zo duidelijk m'n zwakste schakel is).
We verdelen in clubverband een beetje de lasten. Zo heb ik zelf de SOtM sms-200 Ultra, TX-USB Ultra uit dit rijtje. De Sonore UltraRendu en de Magna leen ik af en toe.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Bergsman

Quote from: StereoMike on December 22, 2017, 12:50:33
Ja, het ontwerp van de raspberry ken ik maar maar al te goed.
Nu zit ik zelf in een ontwerpgroep van elektronica, welliswaar in een andere branch maar zou ik met één been op straat staan als ik tegen mijn werkgever aangaf dat ik genoeg wist van een product zonder feiten te noemen. En zou ik hem gelijk geven want het gaat alleen om feiten. Wat is het prijssegment waarin het product wordt toegepast naast alle periferie die verder wordt toegepast. Kunnen we een code schrijven die maakt dat het product snel zijn taken kan afronden voor de applicatie  en goed kan communiceren met de randapparatuur. Als de code effectief is en vrij van bugs de testopstelling plaatsen in een stralingskamer om te zien of het product voldoet aan alle EMC richtlijnen maar ook dat  het product geen nadelige invloed heeft op de periferie. Als ik die antwoorden heb dan heb ik me voor het bedrijf nuttig gemaakt. Dus het lijkt me wat voorbarig op basis van een foto al te snelle conclusies te trekken over de juistheid van toegepaste onderdelen en hun eigenschappen.

Fred Mulder

Quote from: StereoMike on December 22, 2017, 16:04:32
We verdelen in clubverband een beetje de lasten. Zo heb ik zelf de SOtM sms-200 Ultra, TX-USB Ultra uit dit rijtje. De Sonore UltraRendu en de Magna leen ik af en toe.
Slim om dat zo af te spreken.
Handig om zo ervaringen uit te kunnen wisselen, leerzaam ook.

StereoMike

Quote from: Bergsman on December 22, 2017, 19:32:29
Nu zit ik zelf in een ontwerpgroep van elektronica, welliswaar in een andere branch maar zou ik met één been op straat staan als ik tegen mijn werkgever aangaf dat ik genoeg wist van een product zonder feiten te noemen. En zou ik hem gelijk geven want het gaat alleen om feiten. Wat is het prijssegment waarin het product wordt toegepast naast alle periferie die verder wordt toegepast. Kunnen we een code schrijven die maakt dat het product snel zijn taken kan afronden voor de applicatie  en goed kan communiceren met de randapparatuur. Als de code effectief is en vrij van bugs de testopstelling plaatsen in een stralingskamer om te zien of het product voldoet aan alle EMC richtlijnen maar ook dat  het product geen nadelige invloed heeft op de periferie. Als ik die antwoorden heb dan heb ik me voor het bedrijf nuttig gemaakt. Dus het lijkt me wat voorbarig op basis van een foto al te snelle conclusies te trekken over de juistheid van toegepaste onderdelen en hun eigenschappen.
Volgens mij heb ik zelf de opmerking gemaakt dat we niet op de feiten vooruit moeten lopen en even afwachten tot Ambre klaar is. Laat ik het dan anders formuleren. Ik vind het jammer dat de kern van de streamer kennelijk bestaat uit een Raspberry Pi.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Bergsman

Nou daaristiedan  :tongue2: :tongue2:

StereoMike

Leuk, ook voor de werkverschaffing. Allemaal aan de Metrum Acoustics I2S module. Jammer dat deze weer niet op oudere modellen past.



Een leuk alternatief is natuurlijk een Raspberry Pi 3 Model B+ met I2S Isolator (en I2S reclocker) in de royale metrum kast verstoppen.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Isflicka

En wéér een nieuwe loot aan de metrum dac stam. De Metrum Flint!
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Xander32




Quote from: Isflicka on May  4, 2018, 11:00:00
En wéér een nieuwe loot aan de metrum dac stam. De Metrum Flint!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fla-ts

Ik heb inmiddels de Metrum Ambre in gebruik en zeer tevreden, ik had op test ook de Jade erbij, wel zonder de I2s module, nu vooral twijfelen wat uiteindelijk mijn Nad M12 die nu met de Ambre speelt ipv nad M50.
Moeilijke keuze: Jade met I2s of Adagio met I2s , prijskaartje voor de Adagio is namelijk fors hoger


VerbeekR

Afgelopen dagen met veel interesse, plezier (jaloezie?) dit draadje van de afgelopen 8(!) doorgespit. Ben vanaf het begin (ca. 2012) Metrum aanhanger. Naar aanleiding van een review destijds de Mini DAC Quad blind gekocht en nog steeds veel plezier ervan. Vrij snel een losse voeding ervoor laten maken want de adapter was maar zo-zo. Inmiddels de set wat uitgebreid en ja, op zoek naar een andere DAC. Het NOS principe bevalt me uitermate goed. Het zal een HEX worden (liefst in het zwart).

Overigens spijt het mij te moeten lezen dat MA inmiddels niet meer is .....

Contour

Je loopt achter, zie hun website, relaunch in augustus... nieuwe modellen! Goed nieuws dus!

StereoMike

#2149
Heb er eigenlijk geen vertrouwen meer in. Er is de afgelopen jaren heel wat fout gegaan. Vraag maar aan de (internationale) dealers.

Neem mijn woorden terug! Cees is terug dus het zal wel goed komen.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake