Metrum NOS dac

Started by Alco, November 10, 2010, 19:34:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sebassie

Maakt dat qua weergaveprestaties nog iets uit 1 of 2 trafo's? M.a.w. klinkt de 1ste generatie beter dan de latere? Of ligt dat aan wie je het vraagt ;D?

En nog iets: ik heb n 1ste generatie Octave op t oog. Maar de verkoper weet niet of deze ook 24bit/192kHz aan kan. Nu lijkt me dat je dit eenvoudig kunt checken door zo'n bestandje proberen af te spelen. Maar wat gebeurt er als de betreffende Octave geen 24/192 kan afspelen? Hoor je dan helemaal geen geluid?

Gr
Sebas
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Isflicka

Quote from: Bergsman on August  1, 2015, 16:02:36
Metrum heeft ook in alle eerlijkheid aangegeven dat de eerste kasten niet goed waren en zijn door hen terug genomen.
Er mankeerde nog wel meer aan de eerste exemplaren en er is geen actief beleid om deze alsnog terug te halen.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Quote from: sebassie on August  3, 2015, 08:40:21
Maakt dat qua weergaveprestaties nog iets uit 1 of 2 trafo's? M.a.w. klinkt de 1ste generatie beter dan de latere? Of ligt dat aan wie je het vraagt ;D?
De versie met 2 trafo's klinkt iets beter maar daarmee heb je ook gelijk een 176khz exemplaar te pakken. Belangrijker voor de beste weergavepresaties is de blauwe printplaat.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

sebassie

Ok thanks. Maar hoe merk je of je n 176 of 192 exemplaar hebt? Speelt de eerste 192 bestanden helemaal niet af? Of toch wel, maar als 176?
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Isflicka

Quote from: sebassie on August  3, 2015, 10:08:47
Ok thanks. Maar hoe merk je of je n 176 of 192 exemplaar hebt? Speelt de eerste 192 bestanden helemaal niet af? Of toch wel, maar als 176?
Dan hoor je niets en soms klikt de metrum alleen maar.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

martin778

Voor wie nog de Mk1 zoekt, deze is pas geplaatst: http://link.marktplaats.nl/m952920306

sebassie

thx voor de tip. meteen n mailtje gestuurd...
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

sebassie

T is helaas de 176kHz versie. Ff verder zoeken, dus.
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Isflicka

Quote from: sebassie on August  4, 2015, 11:47:36
T is helaas de 176kHz versie. Ff verder zoeken, dus.
Huh, kies je dus toch voor de mindere versie van de Octave?
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Deleted Member 2

Quote from: Isflicka on August  4, 2015, 18:01:35
Huh, kies je dus toch voor de mindere versie van de Octave?

hahaha, daar snapt hij niks van

sebassie

#1835
nee, die volg ik inderdaad ff niet :huh2:
ik wil namelijk ook 192kHz bestanden kunnen afspelen...
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Deleted Member 2

Quote from: sebassie on August  4, 2015, 18:32:24
nee, die volg ik inderdaad ff niet :huh2:
ik wil namelijk ook 192kHz bestanden kunnen afspelen...

De eerste versie heeft naar de smaak van sommigen (en ook mijn) sterke voorkeur boven de latere versies die wel 192 kHz doen.

sebassie

Ja, dat had ik wel begrepen. Maar ik had ook gelezen dat sommige 1ste versies wel 192 kHz doen. Als ik dan n 1ste versie koop, dan ga ik wel voor eentje die 192 kHz doet...
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Isflicka

Quote from: sebassie on August  4, 2015, 18:32:24
nee, die volg ik inderdaad ff niet :huh2:
ik wil namelijk ook 192kHz bestanden kunnen afspelen...
tja, dan moet je inderdaad met minder (klankmatig) genoegen nemen.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Bergsman

Zoals beloofd, fotootjes gemaakt op de keukentafel .  Afwerking perfect . Over de klank hadden we het al gehad, die is subliem!!

YamahaRXV

Quote from: Bergsman on August 20, 2015, 20:13:05
Zoals beloofd, fotootjes gemaakt op de keukentafel .  Afwerking perfect . Over de klank hadden we het al gehad, die is subliem!!

Die ziet er qua afwerking zo te zien zeker goed uit, geen zichtbare openingen of zijpanelen die ''uit de haak staan'' zoals dat helaas eerder wel het geval was  ;)
Maar erg mooie dac, eerlijk is eerlijk  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

Prachtig opgebouwd !
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Deleted Member 2

Quote from: Bergsman on August 20, 2015, 20:13:05
Zoals beloofd, fotootjes gemaakt op de keukentafel .  Afwerking perfect . Over de klank hadden we het al gehad, die is subliem!!

In alles subliem. Vaklui die bezig zijn geweest.
Heel veel plezier er mee en ik hoor graag van je hoe deze klankmatig presteert.

Gr
Henk

Bergsman

Heren bedankt

Ik ga hem eens lekker inspelen hoewel hij al niet verkeerd klinkt zo fris uit de doos.

Deleted Member 2

In Hifi Einsnull Magazin van september staat een test van de Metrum Pavane

Bergsman

#1845
Quote from: Onder013 on August 21, 2015, 21:35:27
In Hifi Einsnull Magazin van september staat een test van de Metrum Pavane

Ook bij Metrum  http://www.metrum-acoustics.nl/MetrumPavane%20EN415.pdf


Pjotr27

En uiteraard staat Metrum ook op de X-Fi volgende maand (26-27 september) in Veldhoven....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Isflicka

Quote from: Bergsman on August 20, 2015, 20:13:05
Zoals beloofd, fotootjes gemaakt op de keukentafel .  Afwerking perfect . Over de klank hadden we het al gehad, die is subliem!!
Afwerking is er behoorlijk op vooruit gegaan. Veel luisterplezier!
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

sebassie

Ik heb n Metrum Octave MkII gekocht. Omdat mn renderer nog niet binnen is, dacht ik m via usb aan te sluiten op mijn Macbook om eea uit te proberen. Echter, ik hoor niets  :(. Het blauwe usb ledje blijft knipperen en bestanden kunnen niet worden afgespeeld (zowel flac als mp3 als streaming radio). Doe ik iets verkeerd? Want volgens mij hoef ik geen driver te installeren... Iemand een idee?
Gr
Sebas
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Bergsman

Quote from: Isflicka on August 30, 2015, 23:08:17
Afwerking is er behoorlijk op vooruit gegaan. Veel luisterplezier!
Dank je wel Isflicka!!

Quote from: sebassie on September  7, 2015, 12:51:10
Ik heb n Metrum Octave MkII gekocht. Omdat mn renderer nog niet binnen is, dacht ik m via usb aan te sluiten op mijn Macbook om eea uit te proberen. Echter, ik hoor niets  :(. Het blauwe usb ledje blijft knipperen en bestanden kunnen niet worden afgespeeld (zowel flac als mp3 als streaming radio). Doe ik iets verkeerd? Want volgens mij hoef ik geen driver te installeren... Iemand een idee?
Gr
Sebas

Afhankelijk van de leeftijd van jouw Octave kan er een driverless versie inzitten dan wel een type waarvoor een driver benodigd is. Jouw renderer heeft waarschijnlijk de nieuwe driverless versie nodig.