Metrum NOS dac

Started by Alco, November 10, 2010, 19:34:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frank2

#1500
Quote from: chansig on October  9, 2014, 17:38:26
Het storen zit hem niet zozeer in deze post. Ik las net er weer wel 1die storend vindt. Mensen met geld kopen een Linn...mensen met minder geld een Touch.

Tsja....mensen met geld kopen een dure Plinius...mensen met minder geld kopen een ? van 1000 euro. Prestatie gelijk...kies maar.

Gr. Hans

Bijzonder vervelend als mijn geschreven tekst verdraaid en met een andere twist wordt weergegeven. Jammer, je was de laatste tijd juist goed/netjes bezig.

nb: een dure plinius presteert zeker anders, maw. beter dan een versterker van 1000 euro. (wat niet het geval is tussen een Linn en sbt met metrum dac vlgs testers)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

#1501
Quote from: frank2 on October  9, 2014, 18:24:02


nb: een dure plinius presteert zeker anders, maw. beter dan een versterker van €1000 euro. (wat niet het geval is tussen een Linn en sbt met metrum dac vlgs testers)


Je krijgt het nu echt een beetje "in je bol" vriend :closedeyes:


Ik heb zo vaak "met een heleboel vrienden erbij" :D) gehoord dat een versterker van €1000 veel beter kan klinken dan eentje van +5K

Wij hebben het gehoord dus dan ís het zo  :angel:


Nuances, het hele leven draait om nuances. Ben ik zelf ook zo goed in :D

Bergsman

Drie glazen wijn op , wat kaarslicht en elke dac klinkt ineens zo mooi............. :tounge: :tounge: :tounge: :tounge: :tounge:

jaaptina

#1503
.

frank2

Ik heb hier thuis de quad met lin. voeding en de octave met lin. voeding naast elkaar gehad, daar zit een behoorlijk groot verschil in. De een heeft een klein geluidsbeeld de ander groots, diep, vol met meer attack.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

#1505
Quote from: frank2 on October  9, 2014, 18:24:02
Bijzonder vervelend als mijn geschreven tekst verdraaid en met een andere twist wordt weergegeven. Jammer, je was de laatste tijd juist goed/netjes bezig.

nb: een dure plinius presteert zeker anders, maw. beter dan een versterker van 1000 euro. (wat niet het geval is tussen een Linn en sbt met metrum dac vlgs testers)

Frank...fijn om te lezen dat je vindt dat ik netjes/goed bezig ben.

Je laatste zin is precies waar het mij om te doen is. Volgens jouw en de testers niets anders niets meer. Zegt totaal niets over of het zo is of niet.

Jij vindt de Plinius beter dan een versterker dan een versterker van 1000 euro (anders zou je hem ws ook niet kopen). Al kom ik met 100 mensen aan die hetzelfde ervaren als mij...dan nog zal jouw ervaring mbt de Plinius zijn zoals deze is.

En je boodschap over de Linn en de mensen met veel geld etc...lees ik als de boodschap: Je moet wel gek zijn om een Linn te kopen want een Touch met goede voeding is net zo goed of eigenlijk beter. En ja...dat is waar ik me dan aan stoor en dus bedoel met dat je jouw ervaring boven die van een ander stelt.  Voor jezelf prima...over de ervaring van een ander heb je eigenlijk niets te vinden. Behalve dat je een andere ervaring hebt.

En ook hier: Ja dat doet de andere kant ook: bv Joris die schrijft dat jouw ervaring over de Touch niet kan kloppen omdat door hem de Linn beter wordt gevonden.

Audio is bij uitstek een hobby welke gaat over ervaren...prima. Maar ga mij niet vertellen dat wat ik ervaar niet klopt.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rudi64

Quote from: chansig on October  9, 2014, 20:34:36
Frank...fijn om te lezen dat je vindt dat ik netjes/goed bezig ben.

Je laatste zin is precies waar het mij om te doen is. Volgens jouw en de testers niets anders niets meer. Zegt totaal niets over of het zo is of niet.

Jij vindt de Plinius beter dan een versterker dan een versterker van 1000 euro (anders zou je hem ws ook niet kopen). Al kom ik met 100 mensen aan die hetzelfde ervaren als mij...dan nog zal jouw ervaring mbt de Plinius zijn zoals deze is.

En je boodschap over de Linn en de mensen met veel geld etc...lees ik als de boodschap: Je moet wel gek zijn om een Linn te kopen want een Touch met goede voeding is net zo goed of eigenlijk beter. En ja...dat is waar ik me dan aan stoor en dus bedoel met dat je jouw ervaring boven die van een ander stelt.  Voor jezelf prima...over de ervaring van een ander heb je eigenlijk niets te vinden. Behalve dat je een andere ervaring hebt.

En ook hier: Ja dat doet de andere kant ook: bv Joris die schrijft dat jouw ervaring over de Touch niet kan kloppen omdat door hem de Linn beter wordt gevonden.

Audio is bij uitstek een hobby welke gaat over ervaren...prima. Maar ga mij niet vertellen dat wat ik ervaar niet klopt.

Gr Hans

^^
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Pjotr27

Op marktplaats wordt nog een Octave aangeboden voor 600 euro...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Geen behoefte aan een octave. De nieuwe voeding is erg goed, maakt van de quad een octave.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Joris1971

#1509
Quote from: frank2 on October  9, 2014, 18:24:02


nb: een dure plinius presteert zeker anders, maw. beter dan een versterker van 1000 euro. (wat niet het geval is tussen een Linn en sbt met metrum dac vlgs testers)
Dat is dus JOUW MENING en de mening van een paar testers, dus NIET de WAARHEID

Dus als ik zeg een Sony voorversterker van 800 euro met daarbij een betere voeding, blabla klinkt net zo goed als een Plinius want ik heb dat getest dan is dat ook de waarheid?

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Joris1971


Robiwan

Quote from: Joris1971 on October 18, 2014, 16:26:23
goed onderbouwd antwoord

nee, maar jij moet ook niet blijven doorjammeren.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Joris1971

#1513
Quote from: LPlover on October 18, 2014, 17:30:45
nee, maar jij moet ook niet blijven doorjammeren.

Oh dus Frank mag wel van alles beweren en gezien worden als waarheid?

Meneer concludeert dat zijn plinius zoieozo beter is dan iedere voorversterker van 1000 euro maar een low budget streamer a la SB touch met een dac presteert net zo goed als een Linn Klimax streamer


Deleted Member 2

Quote from: Joris1971 on October 18, 2014, 18:20:26
Oh dus Frank mag wel van alles beweren en gezien worden als waarheid?

Meneer concludeert dat zijn plinius zoieozo beter is dan iedere voorversterker van 1000 euro maar een low budget streamer a la SB touch met een dac presteert net zo goed als een Linn Klimax streamer

Laat me niet lachen.

Hier (de touch) zijn al heel wat postings aan besteed Joris. Ook de reviews door forumleden en professionele reviewers zijn aan de orde geweest.

Iedereen heeft zijn eigen voorkeur en waarheid. Ik hoop dat men ook op de eigen oren en esthetiek af gaat.

Kingpin

Quote from: Joris1971 on October 18, 2014, 16:26:23
goed onderbouwd antwoord
Weet je wat nog beter onderbouwd is ... Ergens van tevoren al een oordeel over hebben terwijl jezelf met anderen nog nooit dergelijke tests hebt uitgevoerd ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

drevox

Hoi
Ik kom ook eens even neuzen. Gezellig hier....  :D

Heb zelf een octave mk2 met m2tech module.

Even betreft de discussie gaande. Elke combinatie zal anders klinken.

Ik vond zelf de octave mk2 met hiface een beetje klinisch klinken. Gelukkig heeft Jplay dat voor een groot deel verholpen en klinkt hij nu erg prettig.

Toch een paar minpunt(jes):
1. Het ledjes is te fel.
2. Het ledje kinppert bij geen signaal.
3. Het grootste minpunt. De bouw van de behuizing is matig en ten nadele van de  geluidskwaliteit. Dus heb ik er een trui en 2 bakstenen opgelegt. Veel beter zo.

Groet
Andre
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

YamahaRXV

Quote from: drevox on October 18, 2014, 19:52:35
Dus heb ik er een trui en 2 bakstenen opgelegt. Veel beter zo.

Dat is nog eens een rigoureuze aanpak zeg... :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Quote from: YamahaRXV on October 19, 2014, 01:00:26
Dat is nog eens een rigoureuze aanpak zeg... :D

klaar om uit het raam gegooid te worden ;D

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bergsman

#1520
Noem me eens een merk die wel met een trui en twee bakstenen wordt geleverd? Zou toch een standaard moeten worden  :tounge: :tounge: :tounge: :tounge:


Quote from: drevox on October 18, 2014, 19:52:35
Hoi
Ik kom ook eens even neuzen. Gezellig hier....  :D

Heb zelf een octave mk2 met m2tech module.

Even betreft de discussie gaande. Elke combinatie zal anders klinken.

Ik vond zelf de octave mk2 met hiface een beetje klinisch klinken. Gelukkig heeft Jplay dat voor een groot deel verholpen en klinkt hij nu erg prettig.

Toch een paar minpunt(jes):
1. Het ledjes is te fel.
2. Het ledje kinppert bij geen signaal.
3. Het grootste minpunt. De bouw van de behuizing is matig en ten nadele van de  geluidskwaliteit. Dus heb ik er een trui en 2 bakstenen opgelegt. Veel beter zo.


drevox

Hehehehe. Het is dat er geen betonblok op past. En jammer genoeg heb ik geen wolle trui want dat klinkt het beste. Hij staat overigens ook op 4 bakstenen en daar onder een katoenen handdoek.

Als je wat gematigd wil experimenteren met wol kun je eens een powerkabel in wol wikkelen. Dat klinkt zeker anders. Soort van filtering.

Uit het raam gooien lijkt me voorals nog geen goed idee. :)
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

YamahaRXV

Quote from: drevox on October 19, 2014, 12:00:19
Hehehehe. Het is dat er geen betonblok op past. En jammer genoeg heb ik geen wolle trui want dat klinkt het beste. Hij staat overigens ook op 4 bakstenen en daar onder een katoenen handdoek.

Als je wat gematigd wil experimenteren met wol kun je eens een powerkabel in wol wikkelen. Dat klinkt zeker anders. Soort van filtering.

Uit het raam gooien lijkt me voorals nog geen goed idee. :)

Prachtig dit... :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Quote from: drevox on October 19, 2014, 12:00:19
Hehehehe. Het is dat er geen betonblok op past. En jammer genoeg heb ik geen wolle trui want dat klinkt het beste. Hij staat overigens ook op 4 bakstenen en daar onder een katoenen handdoek.

Als je wat gematigd wil experimenteren met wol kun je eens een powerkabel in wol wikkelen. Dat klinkt zeker anders. Soort van filtering.

Uit het raam gooien lijkt me voorals nog geen goed idee. :)

Ik zou de metrum inderdaad niet uit het raam gooien. Het is een zeer goede dac waar ook ik erg veel plezier van heb.
Het experimenteren dat ik heb gedaan betreft vooral de voedingskabel en de digitale interlink. Zeker ook met het soort voedingskabel is tunen heel goed mogelijk.

drevox

Heb  nog een standaard 4 a 5 meter dikkere voedingskabel eraan hangen. Deze Klonk al een stuk beter dan de bijgeleverde kabel. Usb kabel zal ik In de toekomst eens een keer upgraden. Ik denk dan aan jcat of tubulus.

Of ik een digitale coax  nodig heb zal afhankelijk zijn van de usb ddc die ik erop ga aan sluiten. Zit dan weer te denken aan een stello u3 omdat ik in dit forum daar goede verhalen over lees of een audiophilleo 2 (geen coax nodig). Misschien dat ik de nieuwe usb module van metrum wel ga halen.
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y