Afscheid van een HT product

Started by Spacebass, October 3, 2003, 22:32:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Attie

Quote from: MrPink on October  8, 2003, 02:27:43
Quote from: Attie on October  7, 2003, 20:19:48
Quote from: MrPink on October  7, 2003, 02:54:09
Quote from: Attie on October  6, 2003, 19:29:11
Ik constateer een feit.

(Zouden ze in de bak viool spelen toestaan?  ;))
Nou nee, jij trekt een verkeerde conclusie uit de bestaande feiten, dat is iets anders. ;D
Overigens gaf je mij de vorige keer ook gelijk, of heb je dat al verdrongen? ;)

En ja, je kunt ook in de bak vioolspelen, dat gebeurt regelmatig, bijvoorbeeld bij opera's. ;D

Groetjes,
Oscar

Je kijkt teveel fictie-films. See you in court ;)

Het gebeurt ook regelmatig dat een soliste in die bak sodemietert, en niet zelden boven op een violist .  :D
(Ok, hier speelt de wens is de vader van de gedachte een doorslaggevende rol ;D)

O ja, het denkproces terzake het jalouzie vraagstuk heb ik beeindigd. Uitkomst: neen.

Lees SB's eerste post nog maar eens goed. Daaruit blijkt helemaal niet dat z'n oude center naar iemand anders is gegaan. Dus is mijn suggestie niet crimineel getint...of je moet wel een hele fantasievolle advocaat zijn... ;)

Er valt nog wel eens een balletdanser(es) in de bak. Een paar jaar geleden nog, die brak zijn nek. Ik was daar overigens niet bij aanwezig.

Ik ben blij dat je klaar bent met denken...kun je eindelijk weer tv kijken. ;D

Groetjes,
Oscar

Tja, ik zou natuurlijk kunnen aanvoeren dat het aanzetten tot brandstichting (want zo luidt de aanklacht), ook in het geval door de eigenaar van het object zelf, strafbaar is. Maar dit wordt dan, door de afwezigheid van een rechter, een gebed zonder eind. Ik ben de beroerdste niet: ontslag van rechtsvervolging wegens vormfouten en ik stel geen hoger beroep in (en dit is echt fantasierijk ;)
Strafrecht was trouwens een bijvak. Bestuursrecht is meer mijn ding. Een essentieel verschil is dat in het strafrecht het om de  bewijslast gaat, in het bestuursrecht is de (mate van) aannemelijkheid van iets doorslaggevend. Saai he?

Als je het niet erg vind ga ik gewoon door met denken ;)

Spacebass

Vandaag een droevig afscheid

Is dit niet duidelijk genoeg  ???

Attie

Quote from: Spacebass on October  8, 2003, 20:01:37
Vandaag een droevig afscheid

Is dit niet duidelijk genoeg  ???

Ha, SB is de rechter!!!!!!!!!

Maar in alle objectiviteit: nee, dat is niet duidelijk genoeg. Omdat hier  interpretatie aan de orde is terwijl het moet gaan om feiten. Bijvoorbeeld: afscheid omdat de center het begeven heeft en je deze met het grofvuil hebt meegegeven. Afscheid omdat je de center hebt ontkoppeld en op zolder hebt opgeborgen. Afscheid omdat de center van eigenaar is verwisselt. Afscheid....enz. enz.  

Sorry trouwens dat ik jouw topic behoorlijk vervuild heb. Maar ja, dat is in aanleg de schuld van Oscar (Ho maar, ik trek deze woorden weer in ;D).

Maar gaat het eigenlijk weer een beetje met je SB?

Spacebass

Ik ken niemand die droevig word als hij/zij zonder meer direct naar het onderwerp toe kan...

Je wordt droevig omdat er een grote barriere ontstaat (zonder daarvoor de voordeur uit moet, de zolder is in die zin dus geen obstakel.)

In alle andere genoemde gevallen ben ik niet meer de eigenaar....
duidelijk toch  ???  ;D

Maar die DIY center slokt al mijn aandacht op en gaat het net als met het echte leven, je bent verdrietig zolang je niets beters hebt  ;D

Attie

Quote from: Spacebass on October  8, 2003, 22:29:46
Ik ken niemand die droevig word als hij/zij zonder meer direct naar het onderwerp toe kan...

Ook niet als het onderwerp stuk is?

Je wordt droevig omdat er een grote barriere ontstaat (zonder daarvoor de voordeur uit moet, de zolder is in die zin dus geen obstakel.)

In geval van de achterdeur wel?

In alle andere genoemde gevallen ben ik niet meer de eigenaar....
duidelijk toch ??? ;D

Als je het uitleent maar niet meer terug krijgt dan blijft het jouw eigendom...

Maar die DIY center slokt al mijn aandacht op en gaat het net als met het echte leven, je bent verdrietig zolang je niets beters hebt ;D
;D

Uit het oog uit het hart!

Attie

Jeetje, dat is niet helemaal goed gegaan hierboven ::)

MrPink

LOL! ;D

Overigens vwb het aanzetten tot brandstichting: als je het ding in de open haard aansteekt, of in een vuilverbrandingsoven gooit, dan is er niets aan de hand hoor! ;)

Maar denk gerust verder...en inderdaad, bestuursrecht klinkt erg saai. ;)

Groetjes,
Oscar

Attie

Quote from: MrPink on October  9, 2003, 01:49:14

Overigens vwb het aanzetten tot brandstichting: als je het ding in de open haard aansteekt, of in een vuilverbrandingsoven gooit, dan is er niets aan de hand hoor! ;)

;D Je bent een taaie zeg....

Ter afsluiting dan maar even een definitie van brandstichting: het opzettelijk of door eigen schuld veroorzaken van brand, waardoor de veiligheid van personen en goederen in gevaar wordt gebracht.

Brand=vuur

Ik denk dat je hier wel mee weg zou kunnen komen. Al maakt het wel uit of je het goed in een al brandende open haard gooit of deze in de open haard deponeert en vervolgens de open haard aansteekt. Interessante casus.....maar geef mijn portie maar aan fikkie  ;)


Spacebass

Mag je wel van alles verbranden in Nederland denkende aan de Milieu-wetten...  ???

Attie

Quote from: MrPink on October  9, 2003, 01:49:14
en inderdaad, bestuursrecht klinkt erg saai. ;)

Yep. Maar tijdens een behandeling is er veel (verborgen) humor hoor...
De pest is alleen dat ik mijn gezicht in de plooi moet houden. Wat dat betreft zou ik begrafenisondernemer kunnen zijn :(

Maar vertel eens. Viool spelen associeer ik hier ook een beetje mee, of valt dat mee?

Groet,

Attie

Attie

Quote from: Spacebass on October  9, 2003, 16:28:11
Mag je wel van alles verbranden in Nederland denkende aan de Milieu-wetten...  ???

Zeer goed opgemerkt SB! Een overtreding van de milieu-wetgeving is al snel gemaakt. Maar had je plannen dan? ;D

Spacebass

Nee maar ik probeer te kijken of We nu te maken hebben met een Criminele kip of niet  ;D

Attie

Quote from: Spacebass on October  9, 2003, 16:51:06
Nee maar ik probeer te kijken of We nu te maken hebben met een Criminele kip of niet ;D

;D

Ik vrees dat onze crimineel blijft volharden in zijn onschuld. Zelfs achter de tralies zal hij waarschijnlijk betogen dat er door de rechtspraak wel meer onschuldigen zijn veroordeeld.

Typisch een geval van altijd "de eerste viool willen spelen" ;D
Maar we nemen hem nog wel te grazen SB (Attie & SB, je ontsnapt niet aan die twee).
Maar ere wie ere toekomt: het is een sluwe kip, uhh vos ;)

MrPink

Tsja, uiteindelijk is het opperen van een, in beginsel onschuldig idee, in Nederland niet strafbaar. In de VS ben je al schuldig als je eraan denkt... ;) We praten nu ook meer over de mogelijke strafbaarheid van SB, in geval van verkeerd interpreteren van mijn (onschuldige) idee. ;D In dit geval dus geen "kip, ik heb je". ;)

Maar bij vioolspelen zit inderdaad ook veel (verborgen) humor. Een goede associatie dus... ;D

Groetjes,
Oscar

Attie

#64
Quote from: MrPink on October 10, 2003, 02:13:21
Tsja, uiteindelijk is het opperen van een, in beginsel onschuldig idee, in Nederland niet strafbaar. In de VS ben je al schuldig als je eraan denkt... ;)

Laat me even weten wanneer je in de VS bent ;D

Quote from: MrPink on October 10, 2003, 02:13:21
We praten nu ook meer over de mogelijke strafbaarheid van SB, in geval van verkeerd interpreteren van mijn (onschuldige) idee. ;D

Ja SB, hoe zit dat eigenlijk? ;D ;D ;D ;D ;D

Quote from: MrPink on October 10, 2003, 02:13:21
In dit geval dus geen "kip, ik heb je". ;)

Inderdaad, in dit geval.....  ;)

Quote from: MrPink on October 10, 2003, 02:13:21
Maar bij vioolspelen zit inderdaad ook veel (verborgen) humor. Een goede associatie dus... ;D

Laten we het hier maar bij houden   ;)

Attie

Pffff.....Het is gelukt de quote's ordentelijk weer te geven. Maar of ik voor dit resultaat nu de juiste (lees: makkelijkste en dus snelste) handelingen  heb verricht? Maar goed, oefening baart kunst.

MrPink

LOL! ;D

Quote from: Attie on October 10, 2003, 18:03:46
Pffff.....Het is gelukt de quote's ordentelijk weer te geven. Maar of ik voor dit resultaat nu de juiste (lees: makkelijkste en dus snelste) handelingen  heb verricht? Maar goed, oefening baart kunst.
Als je "cut&paste" hebt gebruikt wel. ;)

Groetjes,
Oscar