Afscheid van een HT product

Started by Spacebass, October 3, 2003, 22:32:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

Daar ligt idd de scheidslijn denk ik.. hout van de luidsprekers is voor mij tastbaar en warm, enigzins natuurlijk, dat metaal van de apparatuur voelt kil aan. Zo heb ik een synthesizer die stof staat te happen, wat mij niet zo boeit, maar nog steeds poets ik regelmatig mijn Bassgitaar en Luidsprekers die wel van hout zijn ;D

Ik zoals Attie al aangaf, dat als je eenmaal in het traject van regelmatig wisselen terecht komt, je misschien vanzelf steeds minder voeling krijgt.

Let wel dit is geen oordeel of zo, ik bedoel daar niet mee dat het wisselen verkeerd is of iets dergelijks..is hoe ik het persoonlijk ervaar.

Brandon

Hoi,

heb zelf geen emotionele band met apparatuur in het algemeen, echter wel met Hometheater, daarom was het ook best moeilijk om mn 5.1 set in te ruilen voor een stero-set vanwegen verhuizing naar een etage. heb er lang over moeten denken maar aangezien ik geen 5 Kef Q series en een Peerless XA12S sub in een kamertje van 5 * 3m (waar tevens gegeten, geleefd etc. dient te worden) proppen! Dit zou zonde zijn van het hele systeem en daarom heb ik alles de deur uit gedaan....tjahhhh dat is wel ff slikken.......geen HT meer... :'(

Mvg,

Brandon
Stereo (only): Dynaudio Contour 1.3Mk2, Musical Fidelity A300, Lindeman CD1 SE, Kimber KS1011 and Kimber 8TC.

Attie

Quote from: MrPink on October  6, 2003, 01:11:52
Het eerste gedeelte klopt niet, want ook deze keer gaat de vlieger niet op. De vorige keer hadden we namelijk ook al geconcludeerd dat jouw observatie niet correct was. ;)

Ik constateer een feit. Er is geen ontkomen aan voor je. Los daarvan: een verwijzing naar een vorig geval en de eenzijdige (!) conclusie jouwerzijds daarop is geen steekhoudend argument. Maar laat me raden: je bent het niet met me eens ;D

(Zouden ze in de bak viool spelen toestaan? ;))

Attie

Quote from: Spacebass on October  6, 2003, 11:06:30
hout van de luidsprekers is voor mij tastbaar en warm, nog steeds poets ik regelmatig mijn Bassgitaar en Luidsprekers die wel van hout zijn

Praat jij ook tegen bomen?

Attie

Quote from: garmtz on October  6, 2003, 09:42:00
Persoonlijk heb ik vrijwel geen emotionele gedachten bij apparatuur. Snap wel wat je bedoelt hoor Space, heb het alleen zelf niet geloof ik.

Geloof ik niet!

chendy

Hi again!

Attie: het hoge tempo had er waarschijnlijk mee te maken dat ik er veel-te-veel mee bezig was. Ik pakte het ook anders aan (helaas). Ik wist altijd al wat ik wilde hebben, maar omdat dit spul voor mij nieuw niet te betalen was (is ;D ) moet ik op zoek naar gebruikt. Het exotischere spul komt bijna niet gebruikt langs... En in de meantime koop ik dan iets wat ik eigenlijk niet wil hebben. Ik weet dus van te voren dat het dan ook vrij snel weer de deur uitgaat. Maar daar ben ik dus mee gestopt. Ik heb er tevens ook niet al teveel tijd meer voor. Maar ik ben nu redelijk tevreden met wat ik heb. Maar als ik upgrade koop ik nu alléén spullen die op mijn wishlist staan. Het enige struikelblok is onze woning. Maar een goede woning krijgen in A'dam sucked aan alle kanten.

Garmt: datzelfde heb ik dus ook. Maar dat wisten wij natuurlijk al.
Ik ben al zo vaak bij Garmt geweest en soms hebben we het niet eens over HT gehad. Moet dus ook kunnen. Er bestaat meer dan HT en er altijd serieus over zijn is niet de lol.

Mvg, Chendy.
PCH A100 > Sony 40" Bravia 1080p >  5.1 set-up
powered by Johnny Walker

Spacebass

@Attie: Patrick zegt juist dat ik tegen mijn speakers moet praten ;D

@Chendy LOL ;D
Je doet nu net of sommigen van een ons een zielig hoopje vlees zijn die over niets anders kunnen praten dan HT.
Voor het geval je het gemist hebt...dit is een HT forum dus niet raar dat we het dan vaak over HT (gerelateerde zaken) hebben ;D
Leuk te weten dat je kind aan huis bent bij Garmt, maar wat zou mij dat moeten vertellen dan ??? soort zoekt soort of zo ;D
Alle respect voor je mening hoor, maar meteen een oordeel over de gevuldheid van iemands leven aan de hand van een forum is wel heel erg kortzichtig. ;)

Het zou je wel eens kunnen verbazen over de bagage die mensen op dit forum met zich meedragen :)
Maar als je jouw gevoelens kwijt wil over niet HT rerelateerde zaken, kunnen we best in het afterhours een topic openen hoor :)

ps
Heb je mijn afterhours/off-topic "rate" wel eens gezien ::)
I rest my case ;D

MrPink

Quote from: Attie on October  6, 2003, 19:29:11
Ik constateer een feit.

(Zouden ze in de bak viool spelen toestaan? ;))
Nou nee, jij trekt een verkeerde conclusie uit de bestaande feiten, dat is iets anders. ;D
Overigens gaf je mij de vorige keer ook gelijk, of heb je dat al verdrongen? ;)

En ja, je kunt ook in de bak vioolspelen, dat gebeurt regelmatig, bijvoorbeeld bij opera's. ;D

Groetjes,
Oscar

patrick_vdb

Quote from: Spacebass on October  6, 2003, 23:46:44Patrick zegt juist dat ik tegen mijn speakers moet praten ;D

Ik vertel jouw nog eens wat in vertrouwen ;D

Maar idd, speakers moet je koesteren, moet je vertroetelen en ja als je een intiem moment met haar hebt moet je er zelfs even liefkozend tegen praten opdat zij zich met volle overgave aan haar taken begeeft ;D

Hoe is het nu trouwens met de scheiding SB?

Mvrgr

Patrick

ps. even Oscar bijspringen maar feiten leiden idd tot verkeerde conclusies ;)

Harry HT

Afscheid nemen doet altijd pijn, ook al was je geheel niet tevreden.   :'(

Bij mij doet het eerste krasje op m'n apparatuur net zoveel pijn als het laatste krasje.  >:(

Wat helpt bij het afscheid nemen is de laatste week dat de apparatuur in je bezit is, de apparatuur naast je bed te zetten. Iedere keer dat je naar bed gaat kijk je even, bij het wakker worden kijk weer even.

Wanneer het afscheid nemen echt pijn doet, begin op de slaapkamer je voldende HT set op te bouwen :)

p.s. @sb heb je nog foto's genomen? ook van de achterkant?
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

blue-eyes

Het doet het meeste pijn als je app je aankijkt met haar blauwe ogen.............

Ogen die je vragend aankijken, vol onbegrip, wat heb ik misdaan dat ik wegmoet? De nw eigenaar rijdt weg, je ziet je oude app helemaal wegzakken op de achterbank, in tranen, alle lust om te leven wegvloeiend uit haar slanke body.

Zo, denk je. Opgeruimd staat netjes! Eindelijk geen B&W meer in huis ;D ;D

p.s. Koeien kijken je ook zo aan in het slachthuis......... En dat is GEEN grapje, dat is niet grappig zoals ze je kunnen aankijken. Dat voelt niet fijn, het is net of ze het weten.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Vlearmoes

Ook hier kan ik geen afscheid nemen van de spullen ze staan ergens op een kamer en spelen allen nog en worden ook onderhouden.

deze was van mijn eerste set uit 1976 een Siemens 777 set met daarbij de Kef Calinda`s
het werd later vervangen door een Sony dolby surround versterker en aangevult met MS satelieten en die speelt nu bij mijn zoon op zijn kamer
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

blue-eyes

Dat je GF nog niet is weggelopen Jack. Blijkbaar is er toch meer.......... ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

chendy

Hi $B!

Huh... Is dit een HT-Forum dan...? ;D

Het chat-gehalte is aan de hoge kant. Maareh je mag trekken wat je wilt aan conclusies hoor. HT is natuurlijk een erg gevoelig onderwerp. Garmt en ik kunnen het goed met elkaar vinden idd, maar HT is écht bijzaak. En nee dank je, geen after-hours voor mij. Ik heb nl. ook nog GSM. ;)

Mvg, Chendy.
p.s: respect voor jouw met 3(?) kinderen in deze drukke tijd
PCH A100 > Sony 40" Bravia 1080p >  5.1 set-up
powered by Johnny Walker

patrick_vdb

Quote from: Jack van Dijk on October  7, 2003, 10:35:11

Gelukkig, blijk ik toch normaal te zijn. Of op zijn minst net zo gek als Patrick.

Jack

Mooi om te weten dat ook ik niet de enige blijk te zijn ;D

Mvrgr

Patrick

Spacebass

 
Quotep.s: respect voor jouw met 3(?) kinderen in deze drukke tijd
LOL ;D

Erkent 2 maar wie weet ;D
En Druk, ach valt mee hoor. Kwestie van plannen ;)
We laten het maar rusten...is idd niet te doen op een forum ;)

Sorry Patrick...was dat privé duh ja eh was in een PM...ik hou het niet meer bij hoor...soms lopen de PM en Public Posts zo door elkaar :P

patrick_vdb

Quote from: Spacebass on October  7, 2003, 11:57:01
Sorry Patrick...was dat privé duh ja eh was in een PM...ik hou het niet meer bij hoor...soms lopen de PM en Public Posts zo door elkaar :P

LOL ;D Geeft niets hoor, en tuurlijk was het niet prive ;)

Mvrgr

Patrick

ps. het was trouwens mondeling tijdens onze meet ;)

MrPink

Dank voor de steun, Patrick. ;)

Zeggen je speakers al wat terug, SB? ;D

Groetjes,
Oscar

Attie

Quote from: MrPink on October  7, 2003, 02:54:09
Quote from: Attie on October  6, 2003, 19:29:11
Ik constateer een feit.

(Zouden ze in de bak viool spelen toestaan?  ;))
Nou nee, jij trekt een verkeerde conclusie uit de bestaande feiten, dat is iets anders. ;D
Overigens gaf je mij de vorige keer ook gelijk, of heb je dat al verdrongen? ;)

En ja, je kunt ook in de bak vioolspelen, dat gebeurt regelmatig, bijvoorbeeld bij opera's. ;D

Groetjes,
Oscar

Je kijkt teveel fictie-films. See you in court ;)

Het gebeurt ook regelmatig dat een soliste in die bak sodemietert, en niet zelden boven op een violist .  :D
(Ok, hier speelt de wens is de vader van de gedachte een doorslaggevende rol ;D)

O ja, het denkproces terzake het jalouzie vraagstuk heb ik beeindigd. Uitkomst: neen.

Attie

Quote from: chendy on October  6, 2003, 20:52:00
Er bestaat meer dan HT en er altijd serieus over zijn is niet de lol.

Dit spreekt mij enorm aan.... ;)

chendy

Psst Attie...

Garmt kent intussen ook de beste Chinees in die moowje stad agter de Duine... ;)

Mvg, Chendy.
PCH A100 > Sony 40" Bravia 1080p >  5.1 set-up
powered by Johnny Walker

Spacebass

Huh, hebben we het over eten of over vrouwtjes  ;D

chendy

Kom maar gesjellig mee. Dan weet je 't. ;)
PCH A100 > Sony 40" Bravia 1080p >  5.1 set-up
powered by Johnny Walker

Spacebass


MrPink

Quote from: Attie on October  7, 2003, 20:19:48
Quote from: MrPink on October  7, 2003, 02:54:09
Quote from: Attie on October  6, 2003, 19:29:11
Ik constateer een feit.

(Zouden ze in de bak viool spelen toestaan?  ;))
Nou nee, jij trekt een verkeerde conclusie uit de bestaande feiten, dat is iets anders. ;D
Overigens gaf je mij de vorige keer ook gelijk, of heb je dat al verdrongen? ;)

En ja, je kunt ook in de bak vioolspelen, dat gebeurt regelmatig, bijvoorbeeld bij opera's. ;D

Groetjes,
Oscar

Je kijkt teveel fictie-films. See you in court ;)

Het gebeurt ook regelmatig dat een soliste in die bak sodemietert, en niet zelden boven op een violist .  :D
(Ok, hier speelt de wens is de vader van de gedachte een doorslaggevende rol ;D)

O ja, het denkproces terzake het jalouzie vraagstuk heb ik beeindigd. Uitkomst: neen.

Lees SB's eerste post nog maar eens goed. Daaruit blijkt helemaal niet dat z'n oude center naar iemand anders is gegaan. Dus is mijn suggestie niet crimineel getint...of je moet wel een hele fantasievolle advocaat zijn... ;)

Er valt nog wel eens een balletdanser(es) in de bak. Een paar jaar geleden nog, die brak zijn nek. Ik was daar overigens niet bij aanwezig.

Ik ben blij dat je klaar bent met denken...kun je eindelijk weer tv kijken. ;D

Groetjes,
Oscar