Welke voorversterker?

Started by janmols, November 9, 2010, 17:57:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

janmols

Beste forum leden,

Welke voorversterker past het beste bij Mono blokken Aaron No 4
Ik heb een buizenvoorversterker van Lua gehad maar die klonk erg donker, dat was geen goede match.
Ik zoek dus wat anders,en heb daar wat hulp bij nodig.

Alvast bedankt jan.

bmateijsen

Even zo een paar vragen ;)

Hoe ziet je kamer eruit ivm akoestiek?
Wat voor luidsprekers heb je?
Met welke bron draai je?
Bekabeling?

Groet,

Bjorn

janmols

Quote from: bmateijsen on November  9, 2010, 18:06:12
Even zo een paar vragen ;)

Hoe ziet je kamer eruit ivm akoestiek?
Wat voor luidsprekers heb je?
Met welke bron draai je?
Bekabeling?

Groet,

Bjorn
Luidsprekers Dynaudio type Finale (zelfbouw)
Audio meca loopwerk en D/A converter
Siltech LS kabel
Van den Hull interlink naar de monoblokken
Kamer 30m2

Groet jan.

tiptop

Wat is je budget en woon je in de buurt van Haarlem, Jan?

Ik heb een Jadis vv te koop staan. Totaal niet warm oid. Gewoon, muzikaal en erg open.
Hij deed het ontzettend goed met een Cambridge ev.

Die mag je wel een weekje lenen als het in je budget valt. Dan kom ik 'm nog brengen ook. :)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

garmtz

Niet onbelangrijk... Budget?

janmols

Quote from: tiptop on November 16, 2010, 16:26:42
Wat is je budget en woon je in de buurt van Haarlem, Jan?

Ik heb een Jadis vv te koop staan. Totaal niet warm oid. Gewoon, muzikaal en erg open.
Hij deed het ontzettend goed met een Cambridge ev.

Die mag je wel een weekje lenen als het in je budget valt. Dan kom ik 'm nog brengen ook. :)



Je hebt PM

JeroenGRT

Kijk eens op http://www.audyn.com (= Aaron) , misschien is de Audyn PRE-2 wat voor je?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

chansig

30m2 zegt overigens helemaal niets. Misschien handig om iets over de aankleding te vertellen..Ik ben meer van: alles matcht mits je verstekers je speakers maar aankunnen. Kabels/cd spelers etc allemaal niet zo belangrijk. Ruimte in combi met je speakers...daar zit je grootste winst.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mordante

Als je een buizen pre zoekt is een Prima Luna misschien wat. Ik vond in elk geval de prima luna geintergreerde versterker een stuk beter klinken dan de LUA geintergreerde. Of een audio research buizen pre, is ook wat minder gekleurd dan een LUA.