Van garage naar Thuisbioscoop

Started by qashqai, October 30, 2010, 15:42:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Je kunt voor €1000 best wat moois bij elkaar krijgen, vooral als je kijkt naar 2e hands.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat het een beetje buiten proporties raakt. Je bouwt nu een aparte ruimte voor enkele honderden tot duizenden euro's.... Dan is €1000 misschien wat licht.

Je kunt het ook opbouwen natuurlijk. Gewoon stapje voor stapje. Is nog leuk ook om je kansen te pakken. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

SV..S

Quote from: HTip on November  7, 2010, 08:53:32

Waar je naar mijn idee mee zou moeten beginnen, tenminste dat heb ik gedaan, is met de akoestiek. Je hebt de ideale ruimte ervoor en geen enkele apparatuuraanpassing kan daar tegenop. Het is ook een investering, maar 1 die je set veel beter laat klinken. Een mindere set in een akoestisch optimale ruimte klinkt beter dan een high-end set in een galmbak ;)

Succes!

ik wilde het net posten maar je was me voor ;D

@qashqai, je gaat veels te snel, ipv gewone gipsplaten had je ook platen kunnen nemen die gunstiger zijn voor de akoestiek. ::)
lekker om zo op te schieten natuurlijk, maar misschien beter is totaalplaatje maken.
ook wbt kabels, stroomvoorziening?
succes mooie klus :)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Janbo

#27
Komt er nog verwarming in je garage? Zie 'm zo niet. Want geïsoleerd of niet, in de donkere maanden (wanneer je vaak meer film kijkt) kan het zonder verwarming erg koud worden.

Geniet van het plannen en bouwen!

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

qashqai

Quote from: Janbo on November 14, 2010, 10:36:16
Komt er nog verwarming in je garage? Zie 'm zo niet. Want geïsoleerd of niet, in de donkere maanden (wanneer je vaak meer film kijkt) kan het zonder verwarming erg koud worden.

Geniet van het plannen en bouwen!

Qua verwarming zat ik te denken aan een elektrische radiator met thermostaat.

hoekie

ik heb ook geen radiator in de HT (garage) en het is erg koud daar wanneer het buiten ook vriest.

(zo'n 8 graden bij -10 buiten)

Ik heb een airco genomen... omdat we ook een houtkachel in de kamer hebben.
Wanneer wij de houtkachel aan hebben en 's avonds toch in de bios een film willen kijken is het daar ook koud omdat de thermostaat in de kamer zit en dus niet aanslaat omdat het warm genoeg is door de houtkachel.

Wanneer we een radiator hadden in de bios zou het dus toch koud zijn.
Daarbij in de zomer is de airco weer lekker ivm koelen.

Janbo

#31
Dat is vrij eenvoudig op te lossen met een thermostaatkraan op de radiator.

Er is nog een reden om permanente verwarming in je HT te hebben en dat is condensatie. Je hebt het er lekker warm gestookt, gaat kijken en 's nachts koelt het er weer af. Metalen delen zoals je apparatuur zullen vochtig worden... Uiteraard weer op te lossen door een condensdroger of airco maar bij elkaar wordt dat op langere termijn een flinke stroomrekening.

Nu misschien wat meer kosten maar straks minder en meer comfort. Maarrrr. slechts mijn gedachten.  ;)