Becat's huiskamer HT

Started by becat, November 9, 2010, 11:35:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

becat

Hallo mede forummers,

Wat een prachtige home theaters zie ik hier op de site zeg. Wat sommige mensen er van maken is werkelijk prachtig.

Na jaren de hifi hobby in de ijskast gehad te hebben ben ik nu weer bezig langzaam mijn set uit te bouwen / up te graden. Dus ik dacht laat ik ook eens een topic openen en laten zien wat de status nu is. Jullie input is natuurlijk van harte welkom, daar kan het alleen maar beter van worden.

Mijn set bestaat op dit moment uit de volgende componenten:

TV: Philips 42PFL7662D

Front luidsprekers: Driade 71 mkII (staan op de nominatie voor vervanging)
Center: Mordaunt Short 905i
Rear: jvc blikjes (moeten vervangen!)
Sub: Final S200

Receiver: Marantz sr6004 (net 1 week in bezit, bevalt zeer goed)

BD en video streaming: PS3 (de oude met 160GB)
Audio: Logitech squeezebox classic

Netwerkopslag: Qnap TS119pro

Kabels: Monster luidsprekerkabel (weet even niet het type), konig 10meter HDMI

Foto's:





Ik heb een kabelgoot aan de muur gezet onder de tv en via de kruipruimte de kabels naar de trapkast gelegd waar de apparatuur staat zodat het aanzicht bij de tv netjes blijft. Via een infrarood-verleng-kastje kan ik dan de marantz bedienen. De PS3 gebruik ik voor het streamen van video en afspelen van bluray's. Deze bedien ik met de bluetooth afstandsbediening. Verder ligt er nu ook nog een playstation eye camera en een digitale tv decoder op de centerspeaker, kan allemaal nog net qua aanzicht. Oh ja, en het kabeltje wat op de foto nog over de grond slingert is nu ook netjes weggewerkt.

Zoals gezegd moeten de surroundspeakertjes sowieso vervangen worden want wat er nu ligt is echt rommel.

Suggesties, opmerkingen en opbouwende kritiek zijn uiteraard welkom!