Nieuwe mediaspeler voor HD-video playback via NAS

Started by WilcoL, November 8, 2010, 20:11:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WilcoL

Ja jongens; ik heb een probleem!

Ik speel al een behoorlijke tijd met volle tevredenheid met een ACRyan PlayonHD allerhande forse HD-videobestanden af. Dit ging altijd helemaal goed en dit gebeurde via óf aangesloten USB-harddisks of vanaf de interne HDD.

Maar ik werd uiteraard moe van het heen-en-weer gekopieer van laptop naar Playon of van laptop naar USB-harddisk. Ik heb dus sinds kort een geweldige NAS in huis (Synology DS710+) die ik als centraal opslagpunt in m'n Gigabit\wireless-netwerk heb hangen en kom tot de conclusie dat de Playon te traag is om bestanden die via de lan-verbinding binnen komen stottervrij af te spelen!! Dit is een bekende issue met de speler (waar ikzelf uiteraard net pas achter komen): hoge bitrates gaan prima vanaf USB of interne HDD, maar via de 100Mbit-verbinding vlot dit niet. De enigszins verouderde Realtek-chip schijnt hier debet aan te zijn... Heel erg jammer, want het apparaat voldeed altijd prima.

Throughput van de NAS is meer dan toereikend (gemiddeld zo'n 52MB\s) en daar schort het dus echt niet aan.

Om een lang verhaal kort te maken: ik zoek dus een speler die goed buffert en ook hoge bitrate-files zonder problemen over het netwerk afspeelt.

Vanwege de betere Sigma-chip, neig ik al snel richting producten van HDI. Maar ik vroeg me uiteraard af wat de juiste speler voor mij is. Overigens: voor audio-playback zal ik binnen afzienbare tijd mijn heil zoeken bij een Squeezebox, dus die functionaliteit zoek ik niet in het aan te schaffen apparaat.

Budget maakt niet echt uit; ik wil gewoon wel een apparaat wat me niet teleurstelt.

Alle suggesties\input is welkom!

Alvast bedankt & groeten, Wilco
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Flavio

Ik kan je de Dune HD 3.0 Base of Prime aanraden. De problemen die ik er ooit mee heb gehad kwamen door slechte RIP's of verkeerde instellingen. Verder gewoon een probleemloos apparaat. Ik heb een Synology DS409+ en een Netgear ReadyNAS NVX en beide werken goed samen met de Dune, ook met hoge bitrates.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

WilcoL

Hey Flavio,

Bedankt voor je antwoord; de HDI modellen zijn inderdaad de eerste spelers waar ook ik aan heb gedacht. De performance van de nieuwe modellen is nog onuidelijk en ik weet dan niet of die beter zijn dan de 3.0's.

Ik zat ook te denken aan de HDX-BD1; is óók gebaseerd op de Sigma-chip en bezit een gigabit-poort. Stukje goedkoper dan de HDI-modellen, maar ik hink dus op 2 gedachten...

Effe iets heel anders: is er toevallig een Android-app voor de HDI's zodat ik wellicht tóch makkelijk audio-bestanden kan afspelen en kan navigeren via de interface van m'n Samsung Galaxy? Dat zou een hele grote plus kunnen zijn!

Maar, nogmaals: dank!!!

Groeten, Wilco
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

my-key

Heb dezelfde problemen gehad met de Icy Box 305. 1080p met een hoge bitrate streamen vanaf m'n D-link DNS-323 was niet om aan te zien. (stotter de stotter).Dus de Icy Box 305 vevangen door de HDX BD-1. Niet de eenvoudigste om hem in te stellen maar als het draait heb je superieur beeld en geluid. Nu stream ik (tot op heden) probleemloos vanaf m'n Nas DNS-323.

Groet Mike

WilcoL

Quote from: my-key on November 11, 2010, 17:06:41
Heb dezelfde problemen gehad met de Icy Box 305. 1080p met een hoge bitrate streamen vanaf m'n D-link DNS-323 was niet om aan te zien. (stotter de stotter).Dus de Icy Box 305 vevangen door de HDX BD-1. Niet de eenvoudigste om hem in te stellen maar als het draait heb je superieur beeld en geluid. Nu stream ik (tot op heden) probleemloos vanaf m'n Nas DNS-323.

Groet Mike
Mike,

Bedankt voor je nuttige reply! Bij hoge bitrate 1080p hebben we het over MKV's > 15GB & Blu-Ray mappen of ISO's?

Goede info!!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

tan1415


WilcoL

Quote from: tan1415 on November 12, 2010, 00:16:12
De mede8etor heeft ook NAS.


De meeste van die apparaten beshikken over basic NAS-functionaliteiten (de Playon! trouwens ook), maar dat biedt niet wat een échte NAS biedt...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

StefaanD

Quote from: WilcoL on November 11, 2010, 17:03:36Ik zat ook te denken aan de HDX-BD1; is óók gebaseerd op de Sigma-chip en bezit een gigabit-poort. Stukje goedkoper dan de HDI-modellen, maar ik hink dus op 2 gedachten...

Op die Gigabit mag je je niet blindstaren. Op de HDI toestellen wordt het zelfs afgeraden om dit te aktiveren. De Sigma chip ondersteund gigabit netwerk simpelweg niet.

WilcoL

Quote from: StefaanD on November 12, 2010, 14:19:17
Op die Gigabit mag je je niet blindstaren. Op de HDI toestellen wordt het zelfs afgeraden om dit te aktiveren. De Sigma chip ondersteund gigabit netwerk simpelweg niet.

Okay, helder! Ik heb begrepen dat de Dune's "makkelijk" hoge bitrate's via UTP (100Mbit) verwerken: ik zie in jouw sig dat je zowel een Prime als een Medi8er hebt, loop jij dan ook weleens tegen de grens van de laatste aan waar de Prime gewoon wél goed blijft spelen???
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear