Gain - DLP

Started by -V-, October 3, 2003, 17:38:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-V-

Kan er mij iemand vertellen wat een ideale scherm gain is voor een piano 3200 in een volledig verduisterde ruimte ?

Is 1 voldoende ? kan 1.4 nog ?

Zijn er nog zaken waar ik moet op letten bij de aanschaf van een scherm ?

alvast bedankt,
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

FrankL

Dat hangt nogal af van de schermbreedte. Hoe breed wil je projecteren?
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

-V-

Ik dacht een kleine 2 M breed , afhankelik van het schermodel wordt het dus 1.8 - 1.9 - 2.0 m ... zeker niet groter dan 2m !
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

FrankL

Bij een schermgrootte kleiner dan 2m heb je niet perse een gain nodig. Het is ook een kwestie van voorkeur: ik ruil zelf liever wat lichtopbrengst in om hotspotting te voorkomen. De Piano heeft ook een korte afstand tot het scherm, wat ook bij kan dragen aan hotspotting.
Verder speelt natuurlijk de kwaliteit van het doek mee.

Zorg wel dat je je Piano goed afstelt, met optimale lichtopbrengst en een goede gamma, voor zover mogelijk (bij je speler, de custom gammainstelling in de Piano is m.i. ondoorgrondelijk).

Waarom projecteer je eerst niet eens op een witte muur? Dan krijg je een aardig idee van het beeld zonder gain.
Als je geen witte muur hebt, plak je toch gewoon flink wat A2 copier-papier aan elkaar?
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

-V-

Ik projecteer nu op A0 wit karton aan elkaar gekleefd, geeft een behoorlijk beeld maar niet perfect , fel wit wordt geel en je ziet de korrel van het karton die de scherpte terugbrengt.

Ik zou graag weten welk scherm mede piano bezitters gebruiken, en of ze hier tevreden van zijn ?  8) Want ik weet echt niet waar te kijken voor een scherm ...
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

eevano

Quote from: -V- on October  4, 2003, 11:58:03
Ik projecteer nu op A0 wit karton aan elkaar gekleefd, geeft een behoorlijk beeld maar niet perfect , fel wit wordt geel en je ziet de korrel van het karton die de scherpte terugbrengt.

Ik zou graag weten welk scherm mede piano bezitters gebruiken, en of ze hier tevreden van zijn ?  8) Want ik weet echt niet waar te kijken voor een scherm ...

Misschien hier  www.cinedream.be
Sound: Pioneer SC-LX89K & Focal ARIA 948 Front,Focal ARIA CC 900 Center,Focal Chorus 826v Surround & Back Surround.Focal ICW 8 Dolby Atmos 4 stuks. Focal Chorus SW 800 Sub.
Vision : Pioneer KRP-600A. BDP-LX88K

Rob_Dingen

Hoi

Ik zou gewoon een projecta scherm nemen met Matwit M doek.

Rob

FrankL

Ik heb een Projecta permscreen, 1.70 breed. Inderdaad matwit.
Is voor zover ik weet een Dalite DaSnap systeem.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95