Biemurs Slaapkamer in aanbouw

Started by Biemur, November 3, 2010, 13:17:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Biemur

Ik hoop dat ik dit topic hier mag plaatsen, het is geen échte HT maar wilde dit toch even met jullie delen.
Een aantal weken geleden een Optoma HD67 met accesoires aangeschaft, dit is mijn eerste projector en moet zeggen dat hij helemaal NIET tegenvalt, zeker niet voor dat geld!

Wat ik op het moment heb staan:

- Optoma HD67
- Optoma 3D shutter bril
- Projectiescherm
- Ophangsteun
- Panasonic 1.3 HDMI kabel (5meter)
- Samson MediaOne 5A, actieve studio monitoren

Specificatie's van mijn PC die ik vaak ga gebruiken met mijn HD67:

Grafische kaart: NVIDIA GeForce GTX 285, 1024 MB, 512 Bit, PCIe x16 v2.0
Processor: Intel® Core™ i7 920 4x 2666 MHz, 4x 256 kB, 4800 MT/s, Bloomfield
Monitor(en): 2x Iiyama E2208HDS-B2 22'' Full-HD Dualscreen.
Voeding: Antec TruePower New Series TP-650
Behuizing: Cooler Master HAF 922
DVD-Brander en lezer: Samsung SH-S223L met Lightscribe
Moederbord: Asus P6T Deluxe V2 X58
Harde schijf: Seagate ST3500321CS 500GB (heb daarnaast 1TB extern)
Werkgeheugen: Corsair 6 GB DDR3-1333 Tri-Kit

Mijn slaapkamer is momenteel in aanbouw, alle kabels van de projector worden nog netjes weggewerkt maar wilde deze foto's toch nog even met jullie delen!









Tips, opmerkingen en reactie's zijn altijd welkom!

bmateijsen


Biemur

Quote from: bmateijsen on November  3, 2010, 13:19:53
Waarom een 4:3 scherm?

Ja dat vraag ik me achteraf ook af. Ik heb dit bij Franklin.nl in de winkel aangeschaft. Ik wilde in eerste instantie een 16:9 scherm maar hij zei dat een 4:3 scherm veel handiger en fijner was en met zijn verkoopgesprek heeft hij me min of meer deze ''aangesmeerd'', maarja.. dat is altijd achteraf praten!

bmateijsen

Quote from: Biemur on November  3, 2010, 13:23:38
Ja dat vraag ik me achteraf ook af. Ik heb dit bij Franklin.nl in de winkel aangeschaft. Ik wilde in eerste instantie een 16:9 scherm maar hij zei dat een 4:3 scherm veel handiger en fijner was en met zijn verkoopgesprek heeft hij me min of meer deze ''aangesmeerd'', maarja.. dat is altijd achteraf praten!

Je projector is 16:9 native, dus waarom in hemelsnaam een 4:3 scherm?

Biemur

Quote from: bmateijsen on November  3, 2010, 13:24:57
Je projector is 16:9 native, dus waarom in hemelsnaam een 4:3 scherm?


Goede vraag en daar heb ik dus ook geen antwoord op, ik heb de beamer met opzet in de winkel gekocht zodat ik ook wat informatie kon inwinnen. Toendertijd wist ik nog vrijwel niks van projectoren en accesoires. Ik moet zeggen dat ik een 4:3 scherm niet vervelend vind alleen heb ik gisteren wat foto's van forumleden bekeken en dan ziet een 16:9 scherm er toch stukken netter uit. Misschien dat ik nog eens een mail ga sturen naar de verkoper, ik heb namelijk wel meer dingen waar ik niet tevreden over was/ben.

Om een voorbeeld te noemen, ik heb een 1.3 HDMI kabel van Panasonic gekocht (speciaal voor 3D). Nu lees ik op internet dat het aan te raden is om een 1.4 kabel aan te schaffen voor 3D. Of een ophangsteun die ik daar heb aangeschaft waar de helft van de schroeven, ringetjes etc. van ontbraken en waarvoor ik dus 2 uur heb moeten rijden om terug te rijden naar hun winkel!

bmateijsen

Quote from: Biemur on November  3, 2010, 13:32:19
Goede vraag en daar heb ik dus ook geen antwoord op, ik heb de beamer met opzet in de winkel gekocht zodat ik ook wat informatie kon inwinnen. Toendertijd wist ik nog vrijwel niks van projectoren en accesoires. Ik moet zeggen dat ik een 4:3 scherm niet vervelend vind alleen heb ik gisteren wat foto's van forumleden bekeken en dan ziet een 16:9 scherm er toch stukken netter uit. Misschien dat ik nog eens een mail ga sturen naar de verkoper, ik heb namelijk wel meer dingen waar ik niet tevreden over was/ben.

Wanneer een projector 16:9 is dan is het veel beter om een 16:9 scherm te nemen.

QuoteOm een voorbeeld te noemen, ik heb een 1.3 HDMI kabel van Panasonic gekocht (speciaal voor 3D). Nu lees ik op internet dat het aan te raden is om een 1.4 kabel aan te schaffen voor 3D. Of een ophangsteun die ik daar heb aangeschaft waar de helft van de schroeven, ringetjes etc. van ontbraken en waarvoor ik dus 2 uur heb moeten rijden om terug te rijden naar hun winkel!

1.3 met high speed zal ook voor 3D geschikt zijn, maar als je zeker wil zijn is een 1.4 kabel beter.

Groet,

Bjorn

Biemur

#6
Ik vraag jullie even om raad, ik weet nog niet waar ik me luidsprekers wil plaatsen. Ik heb twee optie's, dat is aan het plafond langs mijn projectiescherm (zie vierkantjes NR.1) of achter de bank (waar ik normaal gesproken zit tijdens het kijken van films), deze plaats word aangegeven met NR.1
Voor informatie over mijn luidsprekers kun je op de volgende link kijken: http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=1962



Wat raden jullie aan? Alvast bedankt!

Biemur

Excuses, was vergeten de bovenstaande afbeelding in de post te voegen. Nu kunnen jullie hem zien als het goed is!

WimB

Ga je een 4.0 opstelling gebruiken of is dit bedoeld als stereo? Als je stereo werkt moeten de speakers altijd voor je dus bij het beeld staan anders wordt het een vreemde gewaarwording.

Biemur

Quote from: WimB on November  3, 2010, 22:06:08
Ga je een 4.0 opstelling gebruiken of is dit bedoeld als stereo? Als je stereo werkt moeten de speakers altijd voor je dus bij het beeld staan anders wordt het een vreemde gewaarwording.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik heel erg weinig verstand heb van geluid, termen als 2.1, 5.1, 4.0 zeggen mij vrij weinig. De speakers komen rechtstreeks op de PC (Jack naar tulp). Ik denk dat dat dan stereo is of niet?

Bedankt voor je reactie in ieder geval!

WimB

2 speakers dus? Dan is het stereo en moet je dus idd je speakers voor je hebben voor het beste geluid.

Biemur

Quote from: WimB on November  3, 2010, 22:52:38
2 speakers dus? Dan is het stereo en moet je dus idd je speakers voor je hebben voor het beste geluid.

Ah oke, dat is niet het antwoord waarop ik had gehoopt haha! Zorgt er namelijk voor dat als ik me speakers bij het scherm hang, een oplossing moet zoeken om een kabel van 10 meter weg te werken :P. Draadloos ook al bekeken maar durf dat voor het geld toch niet aan, voor een 17 jarige denk ik dat ik al best blij mag zijn met wat ik heb!

Toch nog heel erg bedankt voor je antwoord WimB!