Dure Dock

Started by Dr.Bedlo, November 3, 2010, 09:47:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dr.Bedlo

Geachte experts,

Tsja...het is er dan  van gekomen ik heb mij een apple Ipod gekocht   nu vraag ik mij het volgende toch af. iK ben op zoek gegaan naar een dock en het vioel mij op dat die docks worden aangeboden vanaf enkele tientjes tot enkele honderden euros. Maar een dock is toch niets anders dan een opolaad station? waar zit dan dat grote pijsverschil in?? opladen is opladen of gaat dat bij die duurdere modellen tien keer zo snel of zoiets?
voor mij ff een raadsel.

m.v.g.

Fred
Quad vintage.

Roger Black

Een IPod dock om audio af te spelen?

Dr.Bedlo

Quote from: Roger Black on November  3, 2010, 10:29:04
Een IPod dock om audio af te spelen?

Nee kom geen boxen herkennen
Quad vintage.

Dirc

ik koop ze meestal vaan 1,5 dollar bij dealextreme ofzo  :P

Dr.Bedlo

gut en wat nou dan?
Quad vintage.

Roger Black

UUhm, laat ik het anders zeggen: De mogelijkheid om audio vanaf te spelen?

Dr.Bedlo

Ja...door middel van een tulp stekkertje naar de versterker bedoel je? Dan nog vraag ik mij af of je dat dan niet beter rechtstreeks kan doen? Ik bedoel mini jack tulp? Of zit er een audio versterkertje verscholen in de Dock zelf?
Quad vintage.

Roger Black

Dáár zit m.i. het kwaliteitsverschil in. Dat was je vraag toch?

Dr.Bedlo

Nee..Ik vraag mij af waarom de ene Dock een paar tientjes kost en de andere ettelijke honderden euros

Mvg

Fred
Quad vintage.

Roger Black

Dat zeg ik toch? Hahaha

Dr.Bedlo

Quad vintage.

angel1978

Quote from: fred19633 on November  4, 2010, 10:57:24
Zucht....

Mag aannemen dat je om je eigen vragen en antwoorden zucht  :D

Dr.Bedlo

Nee meer om het zielige gedrag hier ten ten tonele gebracht.
Quad vintage.

roland p

Een sp/dif uitgang schijnt nogal een operatie te zijn. Misschien dat dat een groot prijsverschil maakt.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Roger Black

De kwaliteit van je vraag bepaald doorgaans de kwaliteit van het antwoord  ;)

angel1978

Quote from: Roger Black on November  4, 2010, 11:41:20
De kwaliteit van je vraag bepaald doorgaans de kwaliteit van het antwoord  ;)

:withstupid:

Quotegut en wat nou dan?

Helpt ook niet echt..

Dr.Bedlo

Quote from: roland p on November  4, 2010, 11:38:55
Een sp/dif uitgang schijnt nogal een operatie te zijn. Misschien dat dat een groot prijsverschil maakt.

Hmm..Dan zou je dus verwachten dat een Dock meer is dan een simpele oplader? Waarom anders dan een sp/df uitgang?
Quad vintage.

roland p

#17
Quote from: fred19633 on November  4, 2010, 11:46:44
Hmm..Dan zou je dus verwachten dat een Dock meer is dan een simpele oplader? Waarom anders dan een sp/df uitgang?
Ik doel dan op dit soort docks. http://www.stereophile.com/news/010408wadia/

QuoteI thought it was impossible to bypass the iPod's DAC. "So did we," said Wadia president John W. Schaffer. "Then we discovered the little-known fact that Apple had a process called 'authentication' that allowed mobile electronics companies to bypass the iPod's internal DAC."
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Dr.Bedlo

Aha...Nu komen we ergens. Bedankt een antwoord welke hout slaat. Heb ik het dan nu begrepen dat in de Docks een interne dac zit en dat de kwalitiet cq het vermogen om geluid accuraat af te spelen de prijs uitmaakt? Maar is het dan niet handiger dat als je een goede versterker hebt de Ipod via een al dan niet kwalitiets kabel rechtstreeks op je versterker aan te sluiten?
Quad vintage.

erik s.

Quote from: fred19633 on November  4, 2010, 12:01:09
Aha...Nu komen we ergens. Bedankt een antwoord welke hout slaat. Heb ik het dan nu begrepen dat in de Docks een interne dac zit en dat de kwalitiet cq het vermogen om geluid accuraat af te spelen de prijs uitmaakt? Maar is het dan niet handiger dat als je een goede versterker hebt de Ipod via een al dan niet kwalitiets kabel rechtstreeks op je versterker aan te sluiten?
in de docks zit geen dac, het gebeurt  in de ipod, behalve bij de Wadia.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Roger Black

Nu wordt je vraag mij pas duidelijk.
Als je een Ipod-dock analoog aansluit betekent dat de Digitaal naar Analoog Conversie (DAC) ín de ipod plaatsvindt. Laat de DAC in de ipod nou niet van de beste kwaliteit zijn. Je maakt een grote kwaliteitsslag in de conversie als een DAC van goede kwaliteit gebruikt en de Dock alleen als transport laat fungeren.

De 'goedkoopste' Ipod dock met een digitale uitgang is de Onkyo ND-S1 van 120€.

Staaled


In een dock met digitale output (S/PDIF) zal er (vanuitgaande dat de iPod output RAW is ) conversie plaats moeten vinden van zeg Apple losless naar PCM.
Anders accepteert een DAC het niet.

Vandaar het "prijzige".

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dr.Bedlo

Ok dan schiet ik er weinig mee op..NAIM en die heeft geen digitale ingangen.
Quad vintage.

Roger Black

Als je echt muziek via een dock wil gaan afspelen raad ik je een DAC aan, je geluid zal een grote verbeterslag doormaken.

Nooff

Quote from: erik s. on November  4, 2010, 12:06:25
in de docks zit geen dac, het gebeurt  in de ipod, behalve bij de Wadia.
En Onkyo  ;)

Quote
For instance, the dock on the Onkyo ND-S1 Digital Media Transport can tap directly into the digital files stored on an iPod thereby bypassing the player's DAC and amplifier so they can be decoded elsewhere.