450D upgrade.

Started by Chinx, October 31, 2010, 17:18:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hopjesvla

Quote from: Chinx on November  1, 2010, 16:07:41
bedankt voor jullie hulp de 5DmkII is dus eigenlijk niet zo'n super camera... het gaat dus de 7D worden. Dirc I ik stuur je ff een pm.

Hoho, laat ik dit even corrigeren: de 5D MarkII is echt een bizar goede camera. Zeker als je in moeilijkse lichtomstandigheden wilt fotograferen komt een 7D niet in de buurt. Sensor van de 5D is echt vele malen strakker. Wel fullframe, wat eem probleem kan worden als je al een aantal lensen hebt die geoptimaliseerd zijn voor een camera met cropfactor. Bijvoorbeeld EF-S lenzen passen niet op de 5D (klapt de spiegel tegen de lens; wil je niet).

Hopjesvla

#26
Quote from: eddy135 on November  2, 2010, 12:22:11
Ik vind de 7D dus geen vervanging voor een (goede) camcorder...

Scherpstellen gaat traag en lawaaiig, wat je dus terug ziet en hoort in je opnames. :(

Vervanging van een camcorder is het niet inderdaad; lekker point&shoot filmen met een DSLR is het niet, focus via live-view gaat traag en niet precies; met MF daarentegen en een beetje je best doen kun je materiaal filmen waar geen camcorder tegenop kan; heb genoeg 7D en 5D materiaal gezien waar een RED en 35mm film niet per-se overheen gaat. De laatste aflevering van House van afgelopen seizoen is met de 5D gefilmd; bizar vet. Ook hebben ze bij Zacuto een shootout gedaan met wat DSLR's vs 35mm film en de resultaten zijn best verbluffend.. Check: http://bit.ly/bAN0N8

Rob Eric Blank

Quote from: eddy135 on November  2, 2010, 12:22:11
Ik vind de 7D dus geen vervanging voor een (goede) camcorder...

Scherpstellen gaat traag en lawaaiig, wat je dus terug ziet en hoort in je opnames. :(
Nee is zelfs beter dan een camcorder, alleen moet je wel opties op de 7D zetten. De grotere sensor van een dergelijke DSLR maakt spelen met scherpte diepte mogelijk, wat met een reguliere camcorder niet kan.

eddy135

't heeft absoluut z'n voordelen, zoals het wisselen van lenzen en de grotere sensor, maar gewoon een filmpje schieten valt toch niet mee hoor.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Chinx

Quote from: LexiconLogan on November  2, 2010, 11:52:20
Die moet je mij even uitleggen..

De camera zal absoluut zeer goed wezen. Maar aan alle reacties te lezen ( over bijvoorbeeld de AF punten enz) ben ik meer gedaald in het feit dat de 5DmkII zo'n "supercamera" is. Must have wat je nog wel is hoort. Hij overtreft op een aantal punten de 7D met gemak maar voor mij niet de moeite waard om daar ruim 2000 euro voor neer te leggen.
Onkyo TX-NR905 - Monitor Audio Vector 5.1 - ps3 - Auralex Gramma - DIY HTPC

Hopjesvla

Quote from: Chinx on November  2, 2010, 15:53:37
De camera zal absoluut zeer goed wezen. Maar aan alle reacties te lezen ( over bijvoorbeeld de AF punten enz) ben ik meer gedaald in het feit dat de 5DmkII zo'n "supercamera" is. Must have wat je nog wel is hoort. Hij overtreft op een aantal punten de 7D met gemak maar voor mij niet de moeite waard om daar ruim 2000 euro voor neer te leggen.

De 7D is nog niet zo lang uit, er is wel een nieuwe 5D onderweg; de Mark III. Wanneer ie uitkomt weet niemand, maar de kans is redelijk aanwezig dat het niet lang meer gaat duren... En dat zou wel 's een juweeltje kunnen worden.

Ik ben overigens mega fan van de 5D en dan met name door de full-frame en uiterst gevoelige sensor (op iso 3200 prima, en 2500 eigenlijk nog perfect te gebruiken). 1D camera's vind ik veel te groot, de 5D is voor mij een perfecte oplossing. Dat de 7D ook een monster is geloof ik meteen trouwens, maar ondanks de niet supersnelle autofocus in alle omstandigheden en het niet beschikken over heel veel focuspunten is voor mij geen issue.

Chinx

Quote from: Hopjesvla on November  2, 2010, 17:24:15
De 7D is nog niet zo lang uit, er is wel een nieuwe 5D onderweg; de Mark III. Wanneer ie uitkomt weet niemand, maar de kans is redelijk aanwezig dat het niet lang meer gaat duren... En dat zou wel 's een juweeltje kunnen worden.

Ik ben overigens mega fan van de 5D en dan met name door de full-frame en uiterst gevoelige sensor (op iso 3200 prima, en 2500 eigenlijk nog perfect te gebruiken). 1D camera's vind ik veel te groot, de 5D is voor mij een perfecte oplossing. Dat de 7D ook een monster is geloof ik meteen trouwens, maar ondanks de niet supersnelle autofocus in alle omstandigheden en het niet beschikken over heel veel focuspunten is voor mij geen issue.

19 Af punten voor de 7D vs de 9 van de 5D ik snap je punt niet.
Onkyo TX-NR905 - Monitor Audio Vector 5.1 - ps3 - Auralex Gramma - DIY HTPC

eddy135

Nee, ik ook niet.
7D is voor de meeste amateurs MEER dan voldoende.

De fotograaf is (vaak) nog steeds de beperkende factor voor topfoto's.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

LexiconLogan

Quote from: Hopjesvla on November  2, 2010, 17:24:15
De 7D is nog niet zo lang uit, er is wel een nieuwe 5D onderweg; de Mark III. Wanneer ie uitkomt weet niemand, maar de kans is redelijk aanwezig dat het niet lang meer gaat duren... En dat zou wel 's een juweeltje kunnen worden.

Ik ben overigens mega fan van de 5D en dan met name door de full-frame en uiterst gevoelige sensor (op iso 3200 prima, en 2500 eigenlijk nog perfect te gebruiken). 1D camera's vind ik veel te groot, de 5D is voor mij een perfecte oplossing. Dat de 7D ook een monster is geloof ik meteen trouwens, maar ondanks de niet supersnelle autofocus in alle omstandigheden en het niet beschikken over heel veel focuspunten is voor mij geen issue.

13 maanden gok ik ;)

Dat is nog best een tijdje..
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Hopjesvla

Quote from: Chinx on November  2, 2010, 18:22:55
19 Af punten voor de 7D vs de 9 van de 5D ik snap je punt niet.
Mijn punt was dat het ontbreken van heel veel focuspunten op de 5D voor mij geen issue is :) Vind de sensor vele malen belangrijker.

Jimmy Conway

Quote from: Christiaan S on October 31, 2010, 22:35:58
Alle camera's kunnen tegen regen en slecht weer. Heb eens drie dagen in de gietende regen in disney rondgelopen meteen 350D. Regen zat tot in het lcd schermpje.

Was het nou niet bij jou dat je waterschade had aan een camera op een festival?

Jimmy Conway

Quote from: Chinx on November  2, 2010, 15:53:37
De camera zal absoluut zeer goed wezen. Maar aan alle reacties te lezen ( over bijvoorbeeld de AF punten enz) ben ik meer gedaald in het feit dat de 5DmkII zo'n "supercamera" is.
Ik denk dat sommigen die jou dat idee proberen te geven nog niet in staat zijn een interessante foto te maken al zouden ze 1000 focuspunten hebben.

QuoteMust have wat je nog wel is hoort. Hij overtreft op een aantal punten de 7D met gemak maar voor mij niet de moeite waard om daar ruim 2000 euro voor neer te leggen.
Een 5DII kost 1750 euro.

VlisChris

Quote from: Jimmy Conway on November  3, 2010, 23:55:21
Was het nou niet bij jou dat je waterschade had aan een camera op een festival?

Kan het me niet meer bewust herinneren. Weet wel dat ik een keer bij een gothic feest bietensap tegen mijn flitser aan gesmeten heb gekregen. En dat heeft daar echt een tijd in gezeten nog. En dan eens gevallen vanuit een landrover waarbij mijn camera over de grond rolde alsof het niets was, heb een keer een sloot modderwater over dezelfde cam gehad, dan dat verhaal van Disney, en ik vergeet vast nog wel wat.
Hm, het lijkt erop dat het toch gebruikers spul is voor me :-[
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Chinx

Quote from: Jimmy Conway on November  4, 2010, 00:07:29
Een 5DII kost 1750 euro.

Body allen ja maar er moet ook dan nog een mooi standaard zoom lensje op komen.
Onkyo TX-NR905 - Monitor Audio Vector 5.1 - ps3 - Auralex Gramma - DIY HTPC

VlisChris

Die ga je ook op een 1000D nodig hebben.
Dus dat telt niet helemaal :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Chinx

heb nu al een EF-S lens als ik naar een 5D zou gaan moet het een EF worden  ;)
Onkyo TX-NR905 - Monitor Audio Vector 5.1 - ps3 - Auralex Gramma - DIY HTPC

CineSmurf

Vandaag de 7D en 60D even in mijn handen gehad. Twijfel is alleen maar groter geworden. Los van de specs is de 7D echt wat groter, maar het voelt allemaal ook een stuk degelijker aan. Ga nog maar eens twijfelen tot ik er één goedkoop tegenkom.  :confused:
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

R

Niet twijfelen zou ik ;)

thxselect

de nieuwe 600d binnenkort