Waar zet ik mijn tube buffer?

Started by kermy, October 28, 2010, 20:48:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kermy

Ik zit met een probleem en ik hoop dat een van de DIY ers mij kan helpen.

Om te beginnen beschrijf ik eerst mijn huidige situatie,
Shigaraki loopwerk gaat naar Shigaraki dac daarna komt de TVC Silver Rock en de uitgang daarvan gaat naar een Sun audio SV2A3. De Sun op zijn beurt stuurt twee Oris 200 hoorn luidsprekers aan, maar ook de TC Electronic XO24 speaker management systeem. Op zijn beurt stuurt de XO24 via een laag doorlaat filter de Labgruppen IP450 aan die aan twee maal 15" Beyma laag aanstuurt.

Bent u daar nog? :crazy:

Wat ik wil veranderen is het volgende,
Ik wil volledig gebruik maken van de XO en van daar uit en de Sun en de Lab gruppen aansturen, en dan komen de problemen.

De Silver Rock moet nu en de Sun met 100K ingangsimoedantie aansturen, maar ook de XO24 met symmetrisch een ingangsimpedantie van 20K en asymmetrisch van 10K aansturen. Dus in het ongunstige geval kom ik iets lager uit dan 10K, een beetje laag me dunkt.

Aan de andere kant van de Silver Rock staat de Shigaraki NOS dac met zijn passieve I/V conversie is de uitgangsimoedantie niet aan de lage kant, hoeveel precies weet ik niet maar ik vermoed dat ik met 1K zeker aan de lage kant zit. Om de invloed te minimaliseren heb ik tussen de dac en de TVC een interlink van 15cm.

Om de  nieuwe situatie mogelijk te maken lijkt het mij zinvol om een buffer te gebruiken waarmee ik een impedantie transformatie maak van hoog in naar laag uit.

En waar moet die buffer nu komen, gelijk na de dac waarmee ik in een vroeg stadium de impedantie omlaag breng, of moet hij na de Siver Rock waarbij de aansturing van de XO24 geen probleem meer is?
Of ben ik verplicht om er twee te gebruiken waarmee ik effectief de tvc isoleer van zowel de dac als ook de XO24?

Alle input is welkom, misschien dat een van de doe het zelvers dit al eens geprobeerd hebben en er licht op kunnen laten schijnen. Ook theoretische beschouwingen zijn welkom.


Met vriendelijke groet,



Kermy

ivo1986


BuSpu

Ik ken zeker niet alle spullen maar als ik het goed zie is die TC niet meer een PA ding?

Even verder gezocht maar snap ik het nou goed dat je een buizen amp met PA apparatuur combineert?

kermy

Quote from: BuSpu on October 28, 2010, 21:52:37
Ik ken zeker niet alle spullen maar als ik het goed zie is die TC niet meer een PA ding?

Even verder gezocht maar snap ik het nou goed dat je een buizen amp met PA apparatuur combineert?

Ja ik ben niet eenkennig, met de XO24 heb je aardig wat keuzes voor wat betreft filter en helling, ook fase laat zich corrigeren.
En waarom zou het gebruik van pro audio buizen uitsluiten?
Ik durf wel te stellen dat ik een aardig klinkend setje heb, ik heb dat bereikt door met een open geest naar dingen te kijken en nooit iets bij voorbaat uit te sluiten.
Als meer mensen eens bij hun pro audio store zouden binnenlopen dan zouden ze dingen zien en horen waar ze in een high end audio winkel een veelvoud voor moeten betalen. Enige nadeel is vaak de sprong van asymmetrisch in consumenten spul naar symmetrisch in de pro wereld, maar daar zijn DI boxes voor.
Met vriendelijke groet,


Kermy