Kan ik alle films op 16:9 formaat krijgen ?

Started by addy, October 25, 2010, 19:30:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

addy

En dan bedoel ik die films die op o.a. 21:9 zijn uitgebracht.
Op ons 16:9 doek vind ik vol beeld nu eenmaal veel mooier dan met balken.
De Oppo bd 83 kent misschien een zoom functie maar raak ik dan niet te veel beeld kwijt.

Ben blij dat Avatar, (had ik niet verwacht) op 16:9 verhouding op de blu-ray staat.
Is er trouwens ergens een staatje waarop deze beeldverhoudingen worden uitgelegd, is
de beeldverhouding 16:9 ook niet onder andere cijfers dezelfde, als b.v 1:85  o.i.d.

Zijn er manieren om te switchen van formaat, zonder beeld en kwaliteit verlies ?
Ik probeer nu een site te vinden waar ik zo kan zien welke films 16:9 zijn.
De animatie Nemo of Wall E, zouden naar mijn idee op vol beeld mooier overkomen.

Gr Ad

squeek

Tja, die films zijn gemaakt voor het grote scherm in de bioscoop en die schermen zijn wel 21:9 formaat. Ik vindt het zelf ook altijd heerlijk als een film 16:9 blijkt te zijn want beeldvullend thuis kijkt aangenamer.

Maar ik kijk liever toch het origineel aspect ratio dan dat ik naar een beeld zit te kijken waar ingezoomd is.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

celerontje

3 dingen:
Compositie
Compositie
Compositie

Een DOP bepaald zeer nauwkeurig zijn kader en jij denkt dat even aan te passen? >:(

Neem nou deze foto:
http://www.deben.be/media/img/wp/familiefoto_groot.jpg
Ga hier maar eens in snijden en je bent heeeeel snel genezen. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!