Mcintosh Mania! --> Nieuwe kabels: De set nadert z'n hoogtepunt!

Started by LordoftheLints, October 24, 2010, 20:09:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LordoftheLints

 Beste medeHT'ers!

De Startpost van enkele jaren terug heb na veel twijfel toch flink gestript.
Waarom? Nou daar kan ik kort over zijn: mijn set lijkt in de verste verte niet meer op hetgeen waar ik mee begonnen ben en het is voor niemand leuk om oude zooi te lezen!



Eindelijk maar toch.. Foto's!!
07-02-2012:


Wat je ziet:

Een compleet verbouwd en verzaagd Ikea Besta meubel (en ja, hij moet nog een keer uit elkaar! :( )
Linker kastje: Philips  7500 Blu-ray & Rotel RLC1050 stroomblok + filter
Middelste kastje boven: Musical Fidelity M1 Dac (versie A) en daarnaast een WD Live Hub (aangesloten op de dac)
Middelste kastje onder: Mcintosh MC2105 2x 105 watt eindversterker, 8 ohm aangesloten op de Impulse 74 transmissielijn speakers
Rechter kastje boven: Mcintosh C32 voorversterker, aangesloten op MC2105 en Mc2100 eindversterkers
Rechter kastje onder: Audionote CD2.1 Buizen cd-speler
Bovenop rechts: Mcintosh MC2100 2x 105 watt eindversterker, 8 ohm aangesloten op B&W Nautilus 804
Bovenop midden: Samsung 50 inch Full HD Plasma, model geen idee, serie 6, ongeveer 2 jaar oud.
Bovenop links: Logitech Squeezbox Touch, aangesloten op de Musical Fidelity M1 dac
Bovenop links: Gaar oplaadstation van de dect telefoon :)

Speakers: van links naar rechts: Nautilus 804 - Impulse 74 Transmissielijn - Uit elkaar liggende Altec DIY speaker elk met 2x 15 inch 416-8B Alnico woofers en oorspronkelijk met Altec 811B 800hz hoorn.

Update

De Nautilussen zijn verkocht, inmiddels ben ik terug bij mijn oude liefdes: Dynaudio Audience 72!
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

roland p

Quote from: LordoftheLints on October 24, 2010, 20:09:04Zijn er meer mensen die dit pad bewandeld hebben? Een sub inzetten als vervanger van een zuilspeaker voor laagweergave in stereo? Het idee leek mijn geweldig! Helemaal omdat de Tannoy TS-12 bekend staat als snel en analytisch. Tot nu toe valt het me toch behoorlijk tegen. Ik luister liever naar de DC6 monitors zonder de woofer.
Ik heb ooit mijn zuilen verkocht en ben voor monitors gegaan. Ik vind het eigenlijk helemaal fantastisch klinken en mis helemaal niks. Mijn crossover staat nu op 60Hz. Als ik die hoger zet klinkt het allemaal wat 'kil' en zielloos, zowel met film als met stereo.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

LordoftheLints

Ik mis met name de plaatsing en subtiliteit in het laag, het is nu allemaal vrij fors en aanwezig.Terugschroeven van de gain op de sub helpt wel, maar toch komt de plaatsing in het laag er niet mee terug. Ik zou het bijna als "modderig" omschrijven!  ;)
Misschien moet ik het na een middag en avond klooien met verschillende instellingen nog niet opgeven. Maar mijn eerste gevoel zegt me dat de sub nooit echt subtiel gaat worden. Het is wel tig keer beter dan de weergave van mijn yamaha woofer in het verleden. Maar toch...
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

yorkie13

roommodes  :ph34r:
zouden wel eens de boosdoener kunnen zijn.

mimic

Hey oud collega! :)

De laatste keer dat we contact hadden was je nog aan het kijken naar de Tannoys en nu heb je al een complete 5.1 opstelling? :) Gaat lekker daar!

Ik neem aan dat je alle denkbare posities voor de sub al hebt geprobeerd? Bij mij maakt dat HEEL veel uit!
KEF LS50W - Velodyne DD12

LordoftheLints

Quote from: RA SUBS on October 24, 2010, 21:06:24
roommodes  :ph34r:
zouden wel eens de boosdoener kunnen zijn.

Hoe bedoel je dat?
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

yorkie13

#6
je laag probleem met de subwoofer erbij.misschien moet je de subwoofer iets lager instellen wat x-over betreft
wat is de -3db van de tannoy monitors ?

Model : Revolution Signature Series
Merk : DC6
Formaat : Boekenplank
Type speaker : 2-weg
Aantal speakerunits : 2
Bas reflexpoort : Ja
Min. vermogen : 20 Watt
Max. vermogen : 90 Watt
Gevoeligheid : 88.0 dB
Impedantie : 4 ohm
Frequentiebereik : 55 – 20000 Hz
Gewicht : -
Afmetingen (hxbxd) : -
Garantie : 2 jaar

55 hz dus, dan zou ik de subwoofer op net boven de 55 hz instellen

LordoftheLints

Ok, ik zal het testen! Ik laat het zo snel mogelijk weten. Ik dacht dat er altijd een soort overlap moest zijn i.v.m. de roll-off van de speaker. Maar goed, van aan een knopje draaien is nog nooit iemand ziek geworden, dus ik ga het testen! :)
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

LordoftheLints

Even een kleine update! Ik heb de cross-over aangepast. Dit gaf wel enige verbetering. Het geluidsbeeld werd een stuk evenwichtiger. Maar toch bleef ik het laag vermoeiend vinden. Ik mis misschien wel de duidelijke links-rechts scheiding die het laag op de Altec Lansing wel had.

Om dit uit te sluiten heb ik voor de verandering alle kabels maar weer uit de versterkers getrokken en de Impulse 74 transmissielijn speakers aangesloten. Het nadeel van deze set is dat er op laag volume niet veel indrukwekkends gebeurd. Het hoog/mid is prachtig, maar het laag blijft duidelijk een stuk achter. Pas als je ze flink de sporen geeft komt het los!! Het laag heeft direct een duidelijke scheiding en toch impact. Goed, er zijn vast zuilsystemen die lager kunnen dan mijn Impulse, maar het effect van een zuil was direct te merken.

Ok, conclusie... wat ga ik nu doen?
Zoals ik er nu over denk: de Tannoy TS12 sub terugbrengen. Een sub is niks voor mij, ik houd niet van dat trage overal aanwezige laag. Zowieso is er iets niet goed aan want hij vervormt op frequenties rond de 80 hertz. Het lijkt wel een geluid alsof er iets in loszit.

En dan.... de 2de set Tannoy DC6 speakers + de DC6LCR center cancelen en toch op zoek naar een zuil! :)
Vervolgens krijgen de al aangeschafte tannoy DC6 monitoren een plek op de slaapkamer waar ze oorspronkelijk ook voor bedoeld waren.
Dan: Dynaudio Audience 52 naar beneden (dus van de slaapkamer --> woonkamer) en aan de muur als rears. De dynaudio 122C Center die ik nog had opnieuw gebruiken. En tenslotte: de dynaudio audience 62 inruilen op een goede opvolger, bij voorkeur ook dynaudio i.v.m. de matching met andere speakers... Pffff.. Eindelijk! Er komt licht aan het eind van de tunnel!!  ;D ;D

Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

LordoftheLints

Een kleine update maar weer!

De Tannoy subwoofer breng ik morgen terug. Intern zit er iets los wat vaak resulteert in een irritante boventoon bij frequenties rond de 70-80 hz. Ik denk ook dat een woofer niet echt iets voor mij is.

Nou heb ik nog een vraag: Ik heb zelf de Dynaudio Audience 62. (kleine zuilen)  Hoe groot is het verschil ten opzichte van de Contour serie? Ik zit te denken om ze te wisselen voor een set Contour 3.0. Of kan ik beter naar de Focus 220 II kijken?
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

Roger Black


LordoftheLints

Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

mimic

Ik heb dus de Contour 3.0 onlangs beluisterd. Mooi luidspreker maar wel wat "wollig" laag ofzo. Een erg hoog "gezelligheids gehalte" waar zelfs ik over twijvelde ( was het niet te "makkelijk" en weinig uitdagend? )
KEF LS50W - Velodyne DD12

LordoftheLints

Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

mimic

McIntosh McIntosh MCIntosh!!!

Mooi mooi mooi! :)

Als ik het echt druk heb zeg ik niet alles 3x :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

Roger Black


Martinus

[miep modus] moet die stikker rechts bovenin van je TV er niet af? [einde miep modus]
............

LordoftheLints

Quote from: Roger Black on November  4, 2010, 08:26:49
:inlove: :inlove: :inlove:
McIntosh
:inlove: :inlove: :inlove:
McIntosh
:inlove: :inlove: :inlove:
McIntosh
:inlove: :inlove: :inlove:
McIntosh

Kan ik hierin opmaken dat jij het nog drukker hebt dan Mimic? ;)
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

Roger Black


LordoftheLints

Quote from: Martinus on November  4, 2010, 14:45:39
[miep modus] moet die stikker rechts bovenin van je TV er niet af? [einde miep modus]

Haha, je hebt helemaal gelijk! Het was mij nog niet eens opgevallen.. ik kijk er al ruim een jaar zo naar!  :-X
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

LordoftheLints

Update 06-11-2010:

De sticker zit nog steeds op de tv!  :-X Dat komt later!
Maar..

Er komt een nieuwe set frontspeakers! Welke is nog even een verrassing!  ;D
Ik kan m'n Dynaudio 62'ers er iig erg goed op inruilen!

Dinsdag is het als het goed is feest!  :pompom:
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

HTip

De room modes waar RA Subs op duidt zijn de problemen in het laag die ontstaan door staande golven in de ruimte. Zonder akoestische aanpassingen of EQ kan je hier waarschijnlijk weinig aan doen. Echter met zorgvuldig uitkiezen van je luisterplek kan je toch genieten van een aanvaardbaar en indrukwekkend laag. EQ is niet altijd de oplossing, want je kan natuurlijk niet oneindig dempen en versterken, maar ook dat kan een deel van de oplossing zijn.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LordoftheLints

Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

mimic

Dat gaat als een speer zeg!!!!

Ben benieuwd naar de foto`s op lokatie en de verschillen tussen de 6 & 8!
KEF LS50W - Velodyne DD12

LordoftheLints

Lieve medeHT'ers! Even een update van huize Lordofthelints!

Ik snap dat niemand onderhand meer snapt wat ik allemaal aan het wisselen ben, en dat snap ik wel, want meestal snap ik mezelf ook niet!  ::)

Ok, chronologische samenvatting:
Ik heb begin oktober een Mcintosh 2105 eindversterker gekocht die bij mij het audio virus in alle hevigheid heeft aangewakkerd!
Speakerswaps nadat de versterker erop stond:
Impulse 74 --> Dynaudio 62 --> weer terug naar de Impulse --> Dynaudio 52 (erg goed) --> Tannoy DC6 --> Tannoy DC6+ Tannoy TS12 sub-- > Tannoy sub eraf --> Dynaudio 62 --> Terug naar de impulse 74 --> Tannoy DC6 op betere stands --> EN DAN... Tannoy DC8!!! En dit blijft denk ik wel staan!

Haha, je denk misschien.. wat moet die gast een hoop ergenis hebben gehad! Nou dat viel reuze mee hoor! :)
Het was gewoon erg leuk om een hoop verschillende speakers op zo'n kanon als de Mcintosh 2105 te mogen zetten. Maar ik geef toe, gekte heeft een grens!  ::)

Mijn eerste impressie van de DC8:

Een grote openbaring ten opzichte van de dynaudio's!! Wat een geweldig geluid!! Het midden trekt compleet open en alles speelt compleet los. Een enorme stage! Stemmen lijken soms wel uit de keuken te komen, die toch echt 5 meter verder staat! Overal om me heen liggen momenteel cd's die ik opnieuw wil gaan luisteren!! :)
Ik wil helemaal geen foto's maken! Ik wil alleen maar goeie platen horen!  :pompom:
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!