Mcintosh Mania! --> Nieuwe kabels: De set nadert z'n hoogtepunt!

Started by LordoftheLints, October 24, 2010, 20:09:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LordoftheLints

18-09 Update:


Deze week heb ik de knoop doorgehakt en heb ik besloten om mijn 5.1 downgrade voorlopig niet door te zetten. De Mcintosh MC402 eindversterker lijkt de komende tijd een onhaalbare droom. Gelukkig zijn er ook andere dingen om je mee bezig te houden als het regent... :)

Omdat mijn set in de woonkamer momenteel uit elkaar ligt vanwege een verbouwing in de keuken, heb ik boven op de slaapkamer maar eens een tijdelijke set opgebouwd omdat ik de muziek wel heel erg ging missen!

Het geheel is nu nog een zootje omdat er echt overal kabels liggen!! Ik ben allang blij dat het na een middag kabels trekken allemaal draait zoals ik wil. Foto's maak ik als ik opgeruimd heb!  8)

Mijn eerste indrukken zijn erg positief! In deze ruimte draaiden eerder een set Tannoy DC6 monitors op een simpel kenwood versterkertje. Dit klonk best goed, ook omdat de ruimte niet erg groot is. Maar omdat het beneden qua geluid helemaal stilligt leek het mij een leuk idee om eens te kijken hoe een goede set in een waardeloze ruimte presteert!!  :P

De DC8 is op hoog volume toch wel erg fors voor deze kamer! Ik kan al dat laag gewoon niet kwijt! Maar tot 1/3 volume klinkt het best goed!

Ik denk er nu zelfs over om de Mcintosh voor- eind combinatie in de toekomst lekker op de slaapkamer te laten staan!  ::) In het weekend langzaam wakker worden met een Mcintosh set spelend op de achtergrond lijkt me fantastisch! :headbanging: Bovendien heb ik nog een C32 en een MC2105 voor beneden!  ;)

Dit is de (voorlopige) setup:

Voorversterker:    Mcintosh C26
Eindversterker      Mcintosh MC 2505-2 (een oud 50 wattertje, maar wat een geluid!)
Cd-speler:            Sony CDP X333-ES
Platenspeler:        Denon DP-1100 met Benz Micro MC element en Audio Technica Step-up adapter om dit naar MM te brengen.
Streaming:           Logitech Squeezebox Touch op een Musical Fidelity V-dac, deze haalt zijn spulletjes draadloos van een Readynas Duo.
Luidsprekers:        Tannoy DC8
TV:                      Samsung 37 inch LCD Full-HD, geen idee welk model het is!  ???
Bekabeling:           Okaphone 4mm dropveter, was erg goedkoop maar klinkt prima!




Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

Xander32

Beste ...

Als je idd. de set in bezit hebt welke je al bijna een ruim jaar beschrijft (DC8) dan is het een pracht-set, echter kan jij mij niet wijs maken dat jij sinds oktober 2010 geen kans hebt gehad om een foto te schieten van de Tannoy`s, van jouw set 8).




Kom op joh!


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

LordoftheLints

Quote from: Xander32 on September 19, 2011, 09:30:03
Kom op joh!

Haha, ja.. je legt de vinger wel heel direct op de zere plek he!  ;) Maar je hebt gelijk hoor. En nou komt het ergste.. fotograferen is misschien nog wel een grotere hobby van me dan hifi!  :laugh: Maar goed, afgezien van die ene zondag dat ik eindelijk even de tijd had om dit slaapkamerproject even aan te pakken, word ik nogal geleefd op het moment. Ik ben al blij als ik 's avonds even een kwartiertje met een pilsje neer kan ploffen om even van de set te genieten, dus sorry, nog steeds geen foto's. Maar een mens is nooit te oud om zijn leven te beteren toch? :)
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

Alex Groningen

Eindelijk, ik heb je topic gevonden. Dacht laat ik eens foto's van de Tannoy's DC8 zoeken in je topic, maar helaas niks te vinden. ;)
Leuk dat je gisteravond even bent langs geweest. Mocht je binnenkort tijd hebben dan kom ik graag eens bij jou om jouw set bewonderen.

mtissink

Het pakketje van bijna 2 kg is onderweg!
Hopelijk zit het allemaal mee en heeft ie snel die flinke afstand overbrugt!

Ben benieuwd wat je allemaal van plan bent!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

LordoftheLints

Quote from: Alex Groningen on January 26, 2012, 13:25:29
Eindelijk, ik heb je topic gevonden. Dacht laat ik eens foto's van de Tannoy's DC8 zoeken in je topic, maar helaas niks te vinden. ;)
Leuk dat je gisteravond even bent langs geweest. Mocht je binnenkort tijd hebben dan kom ik graag eens bij jou om jouw set bewonderen.

Haha, ja, het is een beetje kaal he?  :-X
Er stonden in de startpost een hoop spulletjes die ik allang niet meer heb. Vandaar dat ik het topic maar even hevig gestript heb. Het ontbrak me weer eens aan tijd. Ik heb zelfs je W&M netkabels nog niet eens kunnen uittesten!  :-[ Maar een update staat zeker in de planning, beloofd is beloofd. En ja, zoals de titel al doet vermoeden komt er Mcintosh in voor!  :P
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

LordoftheLints

Quote from: mtissink on January 28, 2012, 16:36:17
Het pakketje van bijna 2 kg is onderweg!
Hopelijk zit het allemaal mee en heeft ie snel die flinke afstand overbrugt!

Ben benieuwd wat je allemaal van plan bent!

Ik kreeg ze vandaag binnen! Het ziet er erg goed uit! Heel erg bedankt!! Maar zoals mijn vorige post al doet vermoeden kan ik ze de eerste dagen nog niet uittesten. Na volgende week hoop ik weer wat meer tijd over te hebben om kasten te verzagen, rekken in elkaar te zetten, tv's aan de muur te hangen, kabels trekken... pff ik word al moe bij de gedachte!!  ;D
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

LordoftheLints

#57
Ok, een tipje van de spreekwoordelijke sluier oplichten dan, anders is het allemaal ook maar zo'n dooie bedoeling hier!  ;D

Zoals de titel al doet vermoeden ben ik de afgelopen tijd nogal met Mcintosh apparatuur bezig. En om heel eerlijk te zijn is het eindstation nog één grote onbekende!
Een tijd geleden heb ik achter een Mcintosh MC402 eindversterker aangezeten. Dit kreeg ik helaas financieel niet rond. Ook was ik dan genoodzaakt mijn Mcintosh MHT100 5.1 versterker van de hand te doen, en dat doe ik liever niet!! Deze is net helemaal van top tot teen nagekeken en klinkt ook gewoon belachelijk goed!

Toch bleef de 5.1 set de afgelopen maanden wegens ruimtegebrek en als gevolg van vele zondagse klussen met veel fijnstof in kast. Noodgedwongen heb ik een stereoset in de slaapkamer opgebouwd en ondanks dat dit redelijk basic was, begon ik een goede stereo weergave meer en meer te waarderen. De set werd boven dan ook steeds meer uitgebreid totdat er een Mcintosh C26 voorversterker, Mcintosh 2505-2 eindversterker, een Sony ES cdspeler en een squeezebox op een set Tannoy DC8 stond. Helaas werd een tweedehands 2x350 watt MC352 eindversterker net voor mijn neus verkocht. Anders was het doel direct bereikt en had ik er niet over getwijfeld om alles wat met 5-kanaals geluid te maken had de deur uit te doen. Dat gebeurt nu dus even niet!  ;)

Toch kriebelde het steeds meer om de set beneden in de woonkamer weer up and running te krijgen. En dat proces is inmiddels dan ook in gang gezet! Er staat een nieuw meubel, en ik heb heel wat meters van den Hul D102 Mk3 interlinks tweedehands gekocht. Mijn dank gaat daarbij vooral uit naar Spijkie en Gullit! Ik ben niet zo'n believer als het op dure interlinks aankomt. Ik was dan ook erg blij dat ik voor zeer lage prijzen aan een hoop leuke kabels kon kopen.

Ook Alex en Mark krijgen ook deze eervolle vermelding. De twee W&M Tornado netkabels van Alex zien er elk geval erg impressive uit. En deze zullen hun weg waarschijnlijk naar voor en eindversterker vinden. Ook was het leuk om Alex eens persoonlijk te ontmoeten! Een echte audiofiel in hart en nieren, die je zelfs als hij even geen speakers heeft staan nog enthousiast kan maken van al die prachtige Musical Fidelity componenten. En hij woont ook nog eens bijna om de hoek! Ik ben heel benieuwd hoe alles bij jou op z'n plek valt als je weer wat moois hebt staan. Mijn aanbod om mijn DC8 speakers eens in jou ruimte te proberen staat natuurlijk nog steeds.

De W&M blackmagic Bi-wire kabels van Mark zien er ook erg goed uit en zullen vriendjes met de Tannoy DC8 monitors worden. Maar meer vertel ik (nog) niet. Morgen zal ik even een foto schieten van de huidige situatie. Tot ik echt zover ben dat ik kan zeggen dat het AF is moet ik me nog over vele hoofdbrekers buigen.
Ga ik voor 100% stereo of komt er toch een meerkanaals systeem naast? En dat is nog maar de simpelste afweging!  ::)



Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

beatbrother

Ik vind die Mcintosh toestellen er echt ontzettend knap uitzien, maar er hangt wel een stevig prijskaartje aanvast.
Ik heb ze nog niet in actie gehoord, maar de reden dat ze zo duur zijn. Is dat omdat ze echt zo goed zijn of betaal
je ook voor een groot deel voor de naam ? En als ze kwalitatief beter zijn, is dat hoorbaar voor de gewone leek of
enkel voor de echte audiofiel ?

LordoftheLints

Quote from: beatbrother on February  2, 2012, 11:57:00
Ik vind die Mcintosh toestellen er echt ontzettend knap uitzien, maar er hangt wel een stevig prijskaartje aanvast.
Ik heb ze nog niet in actie gehoord, maar de reden dat ze zo duur zijn. Is dat omdat ze echt zo goed zijn of betaal
je ook voor een groot deel voor de naam ? En als ze kwalitatief beter zijn, is dat hoorbaar voor de gewone leek of
enkel voor de echte audiofiel ?

Tsja, wat moet ik ervan zeggen, Alle Mcintosh apparatuur wordt nog steeds handgemaakt met de beste componenten.
Het hangt ervan af wat je in dat verband duur vindt, en wat je koopt. De MC501 monoblokken zou ik ook niet kopen. Die zijn gewoon echt te duur. Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar een Mcintosh C2300. Dit is een een erg dure voorversterker (kost nieuw 7500 euro). Maar als je dan kijkt wat je bij een ander merk betaald voor vergelijkbare kwalititeit? Een technisch evenwaardige Mark Levinson kost 13995 euro maar klinkt toch echt stukken minder.
Maar ook een nieuwe geintergreerde versterker zoals de Ma6300 is gewoon erg goed voor zijn prijs.

http://www.mcintoshlabs.com/us/Products/pages/ProductDetails.aspx?CatId=Preamplifiers&ProductId=C2300
Dit schatje heeft een kameraad van mij net gekocht! En ik kan je vertellen, het is niet goed voor je nachtrust. Want we hebben tot 5 uur 's ochtends met open mond muziek gedraaid!!  :P

Ik ben het met je eens dat het een hoop geld is, maar vergelijk een tweedehands Mcintosh maar eens met een tweedehands Marantz of Denon. De Mcintosh durf ik met ogen dicht te kopen, want die speelt zo nog 20 jaar door! En je kunt met name in het tweedehandscircuit soms erg mooie dingen kopen. Ik baalde dan ook als een stekker dat ik bij die MC352 eindversterker achter het net viste. Want een nieuwe MC402 is echt niet beter. Die verschillen hoor je gewoon niet.

Wat je wel hoort is dat het gewoon erg goed klinkt. Ik ben totaal geen techniekfreak als het op audio aankomt. Maar op een of andere manier bieden de Mcintosh versterkers voor mij naar mijn idee net even iets extra's. Muziekweergave zoals het bedoeld is. Net even een tikkeltje muzikaler dan tegenwoordige transistorversterkers. En misschien kan volgens het specslijstje een nieuwe versterker op papier wel beter zijn, toch pik ik keer op keer het Mcintosh geluid eruit. Ik raak er nooit flauw van, iets wat me met andere merken vaak genoeg gebeurd is. Ik ben tegenwoordig minder aan het klooien met kabels en op zoek naar het meest optimale geluid. Het staat er gewoon. Dropveter speakerkabel? Het klinkt! dure audionote erop Het klinkt!

Tannoy, Dynaudio, Epos, en Altec Lansing heb ik de afgelopen jaren op mijn set gehad, het klinkt allemaal stuk voor stuk geweldig. En om nog even terug te komen op de prijs. Ik koop liever een tweedehands MC2100 van 1200 euro dan een nieuwe Mark Levinson eindversterker van 10000+ hoor. Want ondanks dat er bijna 25 jaar leeftijdsverschil tussen zit durf ik de vergelijk wel aan. De Levinson is misschien meetbaar beter, maar dat hoor je er echt niet aan af.
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

beatbrother

Ik ben eventueel aan het denken om binnenkort de combinatie van Marantz aan te schaffen : AV8003 + MM8003
Als ik iets meer zou betalen zou ik hiervoor in de plaats de geïntegreerde versterker hebben van Mcintosh : MA-7000
Enig idee naar de verhouding tussen deze 2 keuzes ?  ;)

Alex Groningen

#61
Quote from: LordoftheLints on February  1, 2012, 23:47:35
Haha, ja, het is een beetje kaal he?  :-X
Er stonden in de startpost een hoop spulletjes die ik allang niet meer heb. Vandaar dat ik het topic maar even hevig gestript heb. Het ontbrak me weer eens aan tijd. Ik heb zelfs je W&M netkabels nog niet eens kunnen uittesten!  :-[ Maar een update staat zeker in de planning, beloofd is beloofd. En ja, zoals de titel al doet vermoeden komt er Mcintosh in voor!  :P

Niet alleen een Mcintosh gaat er komen heb ik al begrepen. ;D Het toeval wil dat er morgen een audiozaak bij mij komt maar ook dus bij jou. ;)

Bij deze al de felicitaties met je nieuwe aanwinsten.

Ik stuur je deze week nog even een PM om over 3 week even wat af te spreken.

Wijx wondere wereld

Quote from: beatbrother on February  3, 2012, 14:02:14
Ik ben eventueel aan het denken om binnenkort de combinatie van Marantz aan te schaffen : AV8003 + MM8003
Als ik iets meer zou betalen zou ik hiervoor in de plaats de geïntegreerde versterker hebben van Mcintosh : MA-7000
Enig idee naar de verhouding tussen deze 2 keuzes ?  ;)

Dat vraag je aan iemand met een passie voor Mcintosh. Ik kan het antwoord wel gokken  :D

In deze reviews vind ik de MC klank wel goed omschreven:
http://www.hifi-advice.com/McIntosh-vs-Rowland-review.html

Het heeft nogal een eigen sausje voor muziek. Kwestie van smaak en muziekkeuze of het audionirvana is
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

LordoftheLints

#63
Quote from: Wijx wondere wereld on February  3, 2012, 21:33:06
Dat vraag je aan iemand met een passie voor Mcintosh. Ik kan het antwoord wel gokken  :D

In deze reviews vind ik de MC klank wel goed omschreven:
http://www.hifi-advice.com/McIntosh-vs-Rowland-review.html

Het heeft nogal een eigen sausje voor muziek. Kwestie van smaak en muziekkeuze of het audionirvana is


Goed antwoord! Je maait me het gras voor de voeten weg!!
Persoonlijk zou ik natuurlijk altijd voor de MA7000 gaan, tenzij de marantz combi nou echt een derde van de prijs is en je niet van metertjes houdt.  Een MA7000 koop je voor het leven, die Marantz wil je misschien over een jaar toch weer upgraden/wisselen en mocht je de mcintosh ooit weer weg willen doen:
1. : denk aan mij! :)
2. : je zult er weinig op verliezen, Mcintosh houdt z'n waarde, mijn stokoude C26 voortrap wordt regelmatig voor 800 tot 900 euro verkocht. Reken dat maar eens om in guldens. Een betere investering dan euro's die anders toch alleen maar naar Griekenland verscheept worden!  :P

Je kunt een MA7000 later ook nog als aparte eindtrap inzetten, mocht je daar de noodzaak voor voelen. Maar ik kan eigenlijk geen reden bedenken waarom je dat zou moeten doen. Tenzij je perse wil bi-ampen. Een MA7000 is gewoon af! In alle opzichten beter gebouwd en beter klinkend dan elke Marantz combinatie denk ik.

Tsja sorry, het is waar.. als het om Mcintosh gaat lukt het me niet om neutraal te blijven!  ;D
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

LordoftheLints

Quote from: Alex Groningen on February  3, 2012, 21:21:42
Niet alleen een Mcintosh gaat er komen heb ik al begrepen. ;D Het toeval wil dat er morgen een audiozaak bij mij komt maar ook dus bij jou. ;)

Bij deze al de felicitaties met je nieuwe aanwinsten.

Ik stuur je deze week nog even een PM om over 3 week even wat af te spreken.

Klopt. Ik heb de knoop doorgehakt. Ik ga een Nautilus 804 testen. De combi 804 diamond en Mcintosh heb ik vaak gehoord en was echt ontzettend goed. Deze Nautilussen zijn wat ouder en schijnen iets scheller te zijn. Al moet ik zeggen dat ik daar niet zo bang voor ben omdat mijn systeem gelukkig niet hard en schel klinkt. Ik denk dat het best een leuke match voor MC2105 is. Ik heb ook nog een oudere MC2100, feitelijk dezelfde versterker, maar dan zonder meters. Bi-ampen kan dus misschien ook nog. Beide versterkers zijn erg muzikaal en lopen gelukkig niet over van microdetail, dat te samen zou moeten leiden tot mijn audio Nirvana! En anders gaan ze gewoon weer het internet op.
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

Alex Groningen

En de luidsprekers al aangesloten?

LordoftheLints

Quote from: Alex Groningen on February  4, 2012, 20:40:14
En de luidsprekers al aangesloten?

Ja, ik heb ze vanavond even kort geprobeerd. Het klinkt heel anders dan ik gewend ben. Een wat puntiger geluid. Minder wijds en overweldigd dan de Tannoy DC8 en mijn Impulse 74 speakers. Maar wel bakken detail, mijn eerste indruk is zeker niet slecht. Morgen maar wat meer muziek erdoor gooien om een betere vergelijk te maken. Ik heb ze tot nu toe alleen even op de Squeezebox getest.

En jij?
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

Alex Groningen

Ben dan wel benieuwd als je er langer naar luistert wat dan je uiteindelijk conclusie gaat worden.

Ik heb zelf nog niet veel muziek beluisterd, maar dat gaat vandaag helemaal goed komen.
Eerste indruk van m'n luidsprekers is dat ze toch wel heel erg fijn (prachtig) klinken.
Maar zal daar in de loop van de week wel even het één en ander over schrijven.

Spijkie

Hey LordoftheLints,

Ik wist niet dat dit topic van jou was, dus hier zijn de kabels naar toe gegaan! Haha. Wel heel erg gaaf spul dat macintosh, ik heb het nog nooit beluisterd eerlijk gezegd maar het ziet er degelijk uit en je moet ervan houden kwa uitstraling maar ik hou er wel van :). Ik ben benieuwd hoe je zoektocht gaat verlopen.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

beatbrother

Hoe meer ik erover lees, hoe meer interesse ik wel heb in die Ma-7000. Heb je deze zelf al kunnen beluisteren of staat ie ergens in demo ? Ik vraag me ook af hoe de combinatie zou zijn met Focal speakers.

LordoftheLints

#70
Beste mensen!

Tijd om het heugelijke nieuws wereldkundig te maken! Sinds afgelopen zaterdag speelt hier een nieuwe set speakers!
En wel de B&W Nautilus 804!

Gisteren ben ik de hele dag aan tweaken geweest en nu durf ik mijn eerste oordeel wel te geven. Toen ik ze neerzette was mijn eerste indruk matig, ik dacht echt: Hellup! Was dit nou het geld waard? De middentonen waren mooi, maar het hoog was redelijk agressief en ik miste definitie in het laag.. Schuiven door de kamer dus.. Geen verschil... Hmm, ok en nu??

Er was mij al gewaarschuwd dat deze luidsprekers veel van de set zouden eisen, en alle zwakheden bloot zouden leggen, en ja dat klopt dus! Want plat beschouwd klonk het gewoon k*t! :)
Ik begon behoorlijk aan mijn idee van kwaliteit te twijfelen. Het bestaat toch niet niet dat een Mcintosh MC2105 eindtrap deze speaker niet onder controle krijgt? Tijd om weer de forums in te duiken!!

Ik kwam erachter dat er mensen zeer tevreden waren en met mindere versterkers draaiden, de oorzaak zal dus ergens anders moeten zitten, of B&W was vroeger echt veel minder.. De complete kabelcrisis die hier gisteren heeft plaatsgevonden zal ik jullie besparen, maar het komt erop neer dat zilveren speakerkabels gewoon uit den boze zijn op een Nautilus! Mijn van den Hul Cleartrack die het zo goed op de Impulsen doet presteert als een derderangs dunne darm op de B&W's!

De tweedehands W&M blackmagic kabels bleken de gouden greep! Ineens kwam de luidspreker tot leven en had ik alle definitie die ik zocht!! :D

Als alle chaos de kamer weer uit is zal ik paar foto's posten.
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

Spijkie

Damn wat een avontuur, je hebt wel wat peentjes lopen zweten volgens mij haha.

Mooi dat het opgelost is en nu maar genieten!!!

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

LordoftheLints

Foto's in de startpost!! Eindelijk maar toch.. zoals beloofd!  :pompom:
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

high-q

Mooie foto's en wat een ontzettend gave spullen heb je!!  :worship:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

LordoftheLints

Quote from: high-q on February  7, 2012, 15:27:06
Mooie foto's en wat een ontzettend gave spullen heb je!!  :worship:

Dank je! Het begint nu goed vorm te krijgen, maar ik ben nog lang niet klaar!
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!