Mcintosh Mania! --> Nieuwe kabels: De set nadert z'n hoogtepunt!

Started by LordoftheLints, October 24, 2010, 20:09:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

negotiata

Ik begrijp het dat je die DC8 wilt laten staan ;-)

Heb ze nu meerdere keren gehoord en ze verassen me nog steeds iedere keer.

Maar je hebt een leuke combinatie ! Veel plezier ermee !

- To be or not to be, thats the question -

Douma

Prachtige aankoop! Ik heb de DC8's laatst bij Sound Gallery zien staan. Onwijs mooie luidsprekers met een zeer goede afwerking.


...nu nog beluisteren.:)
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Roger Black

Begrijp ik nu dat je in 1 maand 10 speakers hebt gehad?  :blink:

Mooi dat je tevreden bent! Nog wel een foto maken he!  :baaa:

LordoftheLints

Quote from: Roger Black on November 11, 2010, 09:27:33
Begrijp ik nu dat je in 1 maand 10 speakers hebt gehad?  :blink:

Mooi dat je tevreden bent! Nog wel een foto maken he!  :baaa:

Nee niet helemaal! Ik heb geen 10 paar speakers gekocht!  ;D Ik heb wel minstens 10x gewisseld tussen verschillende sets waarvan ik het merendeel al had staan. De dynaudio's en de Impulse 74 had ik al, het enige wat ik er in de afgelopen tijd bijgekocht heb is een set Tannoy DC6 (bedoeld voor op de slaapkamer) , een tannoy ts-12 actieve subwoofer (teruggebracht omdat het me niet beviel) en nu dus de Tannoy DC8! :)
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

LordoftheLints

Hallo iedereen!

Jullie hebben een tijdje niks van me gehoord. Ik heb het een beetje druk gehad met de studie en daarom stond het HT gebeuren even op een lager pitje. De hoogste tijd dus om onder mijn steen weg te komen en mijn laatste HT ervaringen te delen!

Zoals sommigen misschien nog weten was ik vorig jaar met een complete speakercarrousel bezig; achtereenvolgens heb ik dit in de woonkamer gehad: (en ja, soms ook allemaal tegelijk! :) ) altec zelfbouw, impulse 74, dynaudio 62, terug naar de impulse, toen weer dynaudio, tannoy signature dc6, weer dynaudio, om te eindigen met: de tannoy DC8! En die heb ik sinds het afgelopen najaar niet meer afgekoppeld. Wat een geweldige speaker is dit! Het heeft voor mij alles wat ik in een zuil zocht, maar met de controle en definitie van een monitor. Het is dat ze nieuw zo verschrikkelijk duur zijn, anders wou ik ze ook wel achter.

Dat brengt mij op het volgende, gelijk ook de reden van deze post: ik heb weer een 5.1 versterker! Ik dacht dat 5.1 voor mij history zou zijn, maar het virus begon toch weer te kriebelen toen een oud-collega en medeforummer mij een Mcintosh MHT100 aanbood. Deze staat dan nu ook op een ikea tafeltje midden voor de tv. Hij is zo groot en zwaar dat hij dwars door mijn tv kast zou gaan, vandaar deze tijdelijke testopstelling! Het wordt dan ook hoog tijd om alles om te bouwen en om de speakers die nu niet gebruikt worden de kamer uit te bonjouren.

Wat wil ik met de mht100? Die vraag heb ik zelf nog niet 100% beantwoord. Wat wel vaststaat is dat ik de Mcintosh voornamelijk voor het HT gebeuren zal gebruiken. Maar hoe weet ik nog niet. Zoals ik al zei ben ik nog dingen aan het uittesten. Ik wil bijvoorbeeld weten hoe de mht100 het als pre-amp doet ten opzichte van mijn Mcintosh C32. Ook ben ik aan het testen of het verschil tussen de mht100 en de C32 + 2105 eindtrap uberhaupt te horen is. Deze uitkomst bepaald voor mij hoe ik de mht100 zal gaan inzetten; als pure voortrap, of doorlussen naar de C32 en die het stereowerk laten doen. Al deze testen bepalen ook de uiteindelijke opstelling, zoals al zei staat de mht100 momenteel op een Ikea Lack tafeltje, die van papier gemaakt schijnt te zijn!  :angel: :-X :o ;D Maar goed, ik weeg zelf 62 kilo. En mij + een sprong van +/- 10 cm was geen probleem, dan moet een Mcintosh van 41 kilo ook willen! :bigsmile:


Testen

Samen met een Philips BDR7500-mk2 staat het geheel dus voor de tv, aangesloten op een setje tannoy dc8. Mijn doel met de philips blu-ray is om DTS master audio over de analoge outs naar de Mcintosh te sturen. Deze heeft hiervoor een mogelijkheid middels een "external" input, waarmee hij zijn eigen processor by-passed en zo wel 7.1 doorgeeft.

Ik had eerder mijn twijfels over deze opstelling. Ook omdat de philips qua omzetting natuurlijk een muis is vergeleken met de Mcintosh. Toch valt dit reuze mee! Ik ben nu zover dat ik geluid hoor (over 2 speakers dan) als ik DTS master audio uitstuur. Dit klinkt niet onaardig, het zal vast beter kunnen met een dure Oppo. Maar dat kan altijd later. Toe nu toe ben ik tevreden over het geluid voor film. Voor muziek is het natuurlijk een ander verhaal. Hiervoor wil ik mijn Audio-note CD2.1 met buizen blijven gebruiken. Maar dat wordt stap xxy :-)


Overwegingen

Tsja.. nu komt het vage gedeelte! Wat ga ik nou met al die speakers doen en wat combineer ik tot een leuke 5.1 opstelling!?
Mijn eerste testen wijzen uit dat de Tannoy DC8 het erg goed doet als "HT front". Alleen waar combineer je dat in de praktijk mee? Ik heb boven nog een set DC6 monitors staan. Dat zullen waarschijnlijk de rears worden. Alleen heb ik dan mijn center probleem nog niet getackeld. Mijn dynaudio 122c center is klankmatig compleet anders.
Het laatste nieuws is dat Tannoy in de definition 8 serie na veel vraag van bezitters ook een center gaat bouwen. Alleen de 8 serie kennende, zal die niet goedkoop zijn. Zelf denk ik er nu over om een goedkopere DC6LCR erbij te kopen en de verfkwast te pakken. Maar dan moet het klankmatig wel kloppen. De DC8 is per slot van rekening ook een hele andere speaker dan de DC6.

Order clears the mind:
Zekerheid 1: de tannoy DC8 blijft
Zekerheid 2: ik wil mijn Altec liefde ooit weer een gaan oppakken (In de kledingkast liggen twee 904-8a duplexen klaar)

Onzekerheid 1: Mijn trouwe Impulsen!, ik heb ze al dik 10 jaar en ze blijven me iedere keer maar verrassen als ik ze aansluit, eigenlijk ben ik er emotioneel veels te veel aan gehecht om ze voor een gekkenprijs weg te doen!! Ik zou ze graag houden, maar ze zijn zo huge!!
Onzekerheid 2: de keuken! Momenteel staat het huis vol Ikea pakketten om mijn keuken te vervangen, dus dat moet eigenlijk eerst voordat ik 5.1 in de kamer kwijt kan.
Onzekerheid 3: hoe ga ik die versterkers allemaal neerzetten??
Alles onder de tv gaat never nooit niet lukken, en is ook niet goed met het oog op de koeling, daarbij vind ik dat je dure Mcintoshen gewoon niet in een boardpapieren Ikeakastje zet waarvan je de helft al verzaagd hebt!  >:D Ik zal dus een goede DIY oplossing moeten verzinnen. Nu denk ik aan een hoog rek aan de zijkant van 22 mm mdf, het liefst gesloten want ik heb honden. Misschien de mht100 en een blu-ray onder de tv, en de rest in een rek. Ik zie het wel voor me maar ik durf nog niet echt te gaan plannen, al schrijvende verzin ik met de minuut andere oplossingen en bovendien wil ik eerst wat meer testen qua geluid.

Zo, nu vind ik het even genoeg. Ik hoop dat ik mijn lange afwezigheid hiermee een beetje goed heb kunnen maken. Ik ben erg benieuwd naar ideeën van jullie kant!

Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

LordoftheLints

Zo te zien is er weinig animo voor mijn HT.

Ik denk er dan ook over om het topic maar te sluiten/verwijderen.
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

celerontje

Dus als je iets creëert en mensen geven geen feedback, moet het maar van de aardbodem verdwijnen? (lees: verwijderd worden)
Rare gedachtegang... :baaa:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

LordoftheLints

Ik heb het niet over feedback. Toevallig eindig ik mijn laatste post met een vraag. Maar in zijn algemeenheid gaat het me daar bij dit topic helemaal niet om.

En ik zie het ook allemaal niet zo zwaar als jij misschien denkt. Ik denk alleen dat als hetgeen ik op het forum zet voor niemand interessant is, waarom zou ik het topic dan open houden en het forum met mijn hersenspinsels vervuilen?  :) Misschien zijn privé topics daar helemaal niet goed voor! Ik post nog niet zo lang op dit forum, het is voor mij dus allemaal nieuw.

Het was voor mij puur een animocheck of mensen het leuk zouden vinden als ik met mijn topic doorga, meer niet. Misschien had ik het in de titel iets te sterk gesteld, ok, ik zal het aanpassen. Het komt anders misschien niet zo over als ik het bedoeld heb.

Maar bedankt voor je eerlijke mening.
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

mtissink

Wow, mooie ideeen. Gelukkig heeft iedereen die hier op het forum.
Jouw ideeen zouden bij mij ook zeer mooi staan.., maar helaas niet zoveel geld er voor (over?).

Zo, dat was antwoord 1...., op naar antwoord 2:

Mijn topic wordt ook niet altijd even druk bezocht. Helaas. Niet iedereen heeft zo'n druk topic als de-welbekenden hier.
Van mij hoeft dat ook niet. Ik post niet zoveel, ik lees meer.
Wanneer je reageert in andere topics letten mensen misschien meer op jouw (nick)name.
Misschien kortere en/of duidelijkere schrijfstijl
Misschien andere notatie
Méér foto's, dat blijft het om een of andere reden toch altijd weer goed doen.... (zie o.a. ook mijn topic onderaan dit bericht)

En uiteidenlijk, ikzelf vind het leuk om terug te bladeren in mn topic zodat ik kan zien waar ik mijzelf mee bezig heb gehouden :)

Hopelijk heb je wat aan deze tips...
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

LordoftheLints

Quote from: mtissink on February 21, 2011, 18:46:03
Wow, mooie ideeen. Gelukkig heeft iedereen die hier op het forum.
Jouw ideeen zouden bij mij ook zeer mooi staan.., maar helaas niet zoveel geld er voor (over?).

Zo, dat was antwoord 1...., op naar antwoord 2:

Mijn topic wordt ook niet altijd even druk bezocht. Helaas. Niet iedereen heeft zo'n druk topic als de-welbekenden hier.
Van mij hoeft dat ook niet. Ik post niet zoveel, ik lees meer.
Wanneer je reageert in andere topics letten mensen misschien meer op jouw (nick)name.
Misschien kortere en/of duidelijkere schrijfstijl
Misschien andere notatie
Méér foto's, dat blijft het om een of andere reden toch altijd weer goed doen.... (zie o.a. ook mijn topic onderaan dit bericht)

En uiteidenlijk, ikzelf vind het leuk om terug te bladeren in mn topic zodat ik kan zien waar ik mijzelf mee bezig heb gehouden :)

Hopelijk heb je wat aan deze tips...

Dat heb ik zeker! Dank je wel!   ;D
Dat van de foto's wist ik, het ontbreekt me meestal gewoon aan de tijd, en dan wil ik 's avonds een stukje tikken, dan is het licht natuurlijk weg voor een goede foto. Maar dat van die kortere stijl zal ik onthouden, dat had ik me niet zo gerealiseerd.
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

mtissink

Quote from: LordoftheLints on February 21, 2011, 18:57:59
..voor een goede foto. Maar dat van die kortere stijl zal ik onthouden, dat had ik me niet zo gerealiseerd.

Maar dat is uiteraard mijn mening.
Als ik ook inderdaad op de bank zit 's avonds heb ik vaak weinig trek om lange 'lappen' tekst te lezen.
Tenzij het op zo'n manier ingeleid, dan wel geschreven, wordt dat je automatisch door blijft lenzen.
Werken met opmaak e.d. werkt ook altijd fijn!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Spijkie

Ik lees het bijvoorbeeld wel maar laat niet altijd een bericht achter, erg mooie speakers die DC8!

Groeten,

SPijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

skyfox

Iemand anders heeft precies beschreven hoe ik me voel als ik je foto's zie:
Quote from: Roger Black on November  4, 2010, 08:26:49
:inlove: :inlove: :inlove:
McIntosh
:inlove: :inlove: :inlove:
McIntosh
:inlove: :inlove: :inlove:
McIntosh
:inlove: :inlove: :inlove:
McIntosh

Mooie HT, ben benieuwd naar pics van je nieuwe amp. Heb niet zoveel verstand van speakers, maar m'n ogen herkennen verdomd goed mooie dingen  :worship:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

WilcoL

Leuk topic hoor! En supermooie apparatuur natuurlijk (alhoewel ik zelf die DC8's wel het meest yummy vind  ;D)...

Wat je als optie schets, zou ik gewoon gaan proberen: DC8's front, DC6's rears en de DC6 LCR als center. Ik denk dat die combi gevoed door je erg goed in staat zal zijn om je enorm te laten genieten van een fraaie 5.1 HD soundtrack tijdens het kijken van een goede film... Mooi spul hoor!!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

HTip

Quote from: LordoftheLints on February 21, 2011, 16:39:07
Zo te zien is er weinig animo voor mijn HT.

Ik denk er dan ook over om het topic maar te sluiten/verwijderen.

Nog een tip. Geef reacties op posts als je (on)gevraagd advies krijgt. Verder een prachtige set, dus daar zal het zeker niet aan liggen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LordoftheLints

Iedereen bedankt voor de reacties!  :thumbs-up:

Mijn vraag of ik door moet gaan is naar mijn idee dan ook met een volmondig "ja" beantwoord.
Ik zal van mijn kant proberen het topic wat leesbaarder en interessanter te maken door wat meer beeldmateriaal te gebruiken en niet alles wat ik van plan ben voor het komende jaar in 1 post te donderen maar meer te structureren per onderwerp!  8)

Om te beginnen:
Zijn er mensen die ervaring hebben met de DC6LCR center van Tannoy, of hem ooit gehoord hebben?

Ik hoop zelf op een goede match met de DC8, maar tegelijk weet ik ook dat de DC8 een compleet andere speaker is vergeleken met de DC6. De DC6 klinkt in een kleine ruimte goed, maar komt in mijn woonkamer duidelijk te kort qua volume en body in het laag, vergeleken met zijn grote DC8 broertje. Ook zou ik de DC6 als wat "nasaler" omschrijven. De DC8 is ook "echter" met vrouwelijke stemmen. En omdat stemmen nou net in een center goed moeten doorkomen vind ik het een lastig besluit.
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

HTip

Bestaat er ook een center in de DC8-serie? Zo ja, dan zal die de beste match geven. Zo nee, dan kan het zijn dat je met experimenteren met kabels het geluid kan aanpassen aan jouw smaak. Dat heb ik recent gedaan met interlinks, maar dat geldt ook voor andere kabels. Ik weet niet of je ervoor openstaat, maar ik heb met dit soort experimenten een groot deel van het geluid bepaald.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mtissink

Quote from: LordoftheLints on February 22, 2011, 00:37:49
Om te beginnen:
Zijn er mensen die ervaring hebben met de DC6LCR center van Tannoy, of hem ooit gehoord hebben?

Zoekend op Google met "Tannoy DC8LCR" levert mij niets op. Dus die bestaat denk ik niet.
Eigenlijk zou je even een betrouwbare audiohandel moeten vragen of je er 1tje mag lenen om te kijken hoe deze past in je set.
Misschien qua aanschafprijs iets duurder dan een internetshopje of 2e hands (hoewel daar soms ook wel aan uitlenen gedaan wordt), maar dan weet je zeker dat het goed is!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

opicron

Mocht je de center welke bij de DC8Ts past willen horen, ik heb hem in Almere staan. Echt pracht geluid imo.

Hij is net een maand of twee in productie zover ik weet.

Dat je de DC8LCR niet vindt klopt, want ze vonden hem bij tannoy te groot. De DC6LCR hoort bij de DC8Ts.

LordoftheLints

Ok, allereerst.. hallo! ik leef nog!

Door een erg drukke periode stond mijn topic even een tijdje stil, net als de gehele audioset helaas. Maar kijk naar buiten.. het mooie oerhollandse weer komt er weer aan! Hoog tijd dus om weer binnen te zitten en van een goed stuk muziek of film te genieten!  Ik ga dus ook weer als een gek posten en veels te veel geld uitgeven voor mijn HThobby! ;D

Soms is het dan wel belangrijk om over dat geld te beschikken. Misschien kan een consult bij de plaatselijke psych. me een hoop geld besparen, want eigenlijk ben ik van plan om dit beestje aan mijn MC collectie toe te voegen:
http://www.mcintoshlabs.com/us/Products/pages/ProductDetails.aspx?CatId=Amplifiers&ProductId=MC402



Tsja, geef toe.. daar is geen doktersrecept tegen bestand toch?

Ok, heb ik de loterij gewonnen? Een bank berooft? Of groeien er ineens een heleboel gekke plantjes op zolder?
Helaas: Driemaal nee! Het is dan ook nog helemaal niet zeker of het gaat lukken, ik heb een occasion op het oog, maar nog is 4700 euro een hoop centjes!

Misschien dat mijn Mcintosh MHT100 hiervoor het veld moet ruimen en ik ga downgraden naar iets heel simpels voor het HT gebeuren. Downgraden is sowieso een mode woord dat ik vaak tegenkom op het forum. Ik ben dan ook benieuwd naar de ervaringen van mensen die het ook doorgezet hebben. Mis je diep in je hart toch iets? Of is het iets dat je al veel eerder had moeten doen?


Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

high-q

Welcome back,

Mooi spul heb je staan zeg. McIntosh vind ik echt  :wub:

De amp die je op het oog hebt is ook een beest. Zit me alleen af te vragen of het geen overkill is voor je DC8T's of zit je stiekem ook aan de 10" broer uit deze lijn te denken?

Vwb downgraden ... tsja, het is maar net waar je de nadruk wilt leggen. Je zou je pre op de lange termijn ook kunnen upgraden naar een pre/pro en je kwaliteit in zowel stereo als ht beiden kunnen behouden. Duurt alleen wat langer voordat je alles hebt.

Groeten van een andere tannoy liefhebber  ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Welkom terug!

Als je dacht dat een bezoek aan welke dokter dan ook het virus kan bestrijden, dan heb ik nieuws voor je. Er is nog steeds geen zicht op genezing van het upgradevirus :D

Maar ja, daar heb je ook een hobby voor. Een best wel kostbare, maar ach, je leeft maar één keer. En dat moet je het natuurlijk wel goed doen.

Versterker ziet er heel imposant uit en zal ook wel zo klinken. Dus als je het geld er voor over hebt, dan zeg ik... Doen! ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LordoftheLints

Quote from: high-q on September 14, 2011, 19:01:12

De amp die je op het oog hebt is ook een beest. Zit me alleen af te vragen of het geen overkill is voor je DC8T's of zit je stiekem ook aan de 10" broer uit deze lijn te denken?


Helaas heb ik niet de DC8T's! Als dat zo was werd het verhaal misschien nog wel heel anders en zou ik juist bij de HT opstelling blijven. Ik heb de DC8 monitors. Klankmatig doen ze niet veel voor de DC8T's onder. Ok, het laag redden ze natuurlijk niet, al moet ik zeggen dat het laag veel beter is dan mijn oude Dynaudio 62 zuilen.

De MC402 wil ik eigenlijk niet eens voor de Tannoy's  gebruiken, dat heeft een andere reden. Dit wou ik als verrassing bewaren, maar ok.. vooruit.. ik kan het nou toch niet lang meer voor me houden! komt ie!






De Altec 604-8G Alnico Duplex speakers! 16 inch en ongeveer 20 kilo per stuk! Sinds een paar weken heb ik twee Duplexen in mijn bezit. Het plan is om hiermee een verschrikkelijk goede monitor speaker te bouwen in een ontwerp met een passieve Altec 416-8B Alnico woofer. Dit geweld wordt dan aangestuurd door de zwaarste Mcintosh versterker die ik voorhanden heb. Momenteel is dat een MC2105 eindversterker, die het opzich met gemak kan doen. Maar nu ik de kans heb om een MC402 te halen wil ik dat niet laten lopen als mijn budget het trekt!

In de praktijk moet je hier een beetje aan denken, alleen wil ik dan met een tweede woofer gaan werken:
http://www.6moons.com/audioreviews/altec/dream.html

Een leuk voorbeeldje hoe een goed duplex systeem klinkt:


En zo klinken ze nu kaal, als je er een 2 watt versterker op zet!  ;D


Of de 605 in praktijk echt beter is, weet ik niet, het verschil zit hem vaak ook in de gebruikte membranen. De mijne klinkt ongeveer hetzelfde.
ik moet zeggen dat ik zowat van de stoel viel toen ik dit voor het eerst in de praktijk zo hoorde. Ik krijg dus erg veel zin om naar de plaatselijke bouwmarkt te rennen voor een stapel 22mm MDF!!  :pompom:





Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

LordoftheLints

Quote from: HTip on September 14, 2011, 21:18:12

Als je dacht dat een bezoek aan welke dokter dan ook het virus kan bestrijden, dan heb ik nieuws voor je. Er is nog steeds geen zicht op genezing van het upgradevirus :D


Als ik naar jou opstelling kijk, zie ik weinig ruimte meer voor upgrades.  :P  Ik kijk dan ook altijd met veel genoegen wat jij klaarspeelt. Zo'n machtige ruimte als jij hebt red ik helaas niet in een rijtjeswoning. Prachtig, ik blijf je topic volgen!
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

HTip

Quote from: LordoftheLints on September 14, 2011, 23:54:38
Als ik naar jou opstelling kijk, zie ik weinig ruimte meer voor upgrades.  :P  Ik kijk dan ook altijd met veel genoegen wat jij klaarspeelt. Zo'n machtige ruimte als jij hebt red ik helaas niet in een rijtjeswoning. Prachtig, ik blijf je topic volgen!
WoW! Wat een complimenten allemaal :wub:

(Grote) upgrades gaan er na de verbetering op stereo ook niet meer komen. Waarschijnlijk nog wel de nodige tweaks, want het blijft natuurlijk je hobby. Maar ja, dat virus... :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive