film uit 1928 heeft een bellende vrouw met een mobiele telefoon

Started by Tube-freak, October 23, 2010, 21:10:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tube-freak

Ik zag een redelijk vreemd berichtje over een charlie chaplin film waarbij in de extra;s op de dvd een vrouw is te zien met een mobiele teleffoon.
Dit lijkt nogal mysterieus dus misschien is er een verklaring voor maar het lijkt er voor alsnog op dat de vrouw toch echt op straat loopt te bellen in 1928.

Bron:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/411197/1/1/100/vrouw-met-gsm-te-zien-in-film-uit-1928.html

het filmpje:


Skip gewoon de eerste 2:30 minuten want die gast loopt nogal te zeveren over hoe vaak hij die film wel niet heeft gezien en dat 2,5 minuuit lang. Daarna komt het fragment. 

Wat vinden jullie ervan?  Zou het een hoax zijn? Of iets anders?

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Audiofiel

Een hand vlak naast je oor is dus automatisch een GSM? Beetje vergezocht en vooral bedacht vanuit de huidige tijd. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

negotiata

Ze hield haar kraag omhoog omdat ze zich schaamde voor de camera en keek toen ze dacht dat ze de camera voorbij was.

Stond er onder als comment. Dat geloof ik eerder eerlijk gezegd. Of hadden ze toen ook zendmasten en dekking :P
- To be or not to be, thats the question -

Etiennevh

Ik denk dat het zo'n taperecorder was.. Bandjes hadden ze al wel in die tijd  :laugh: Lekker belangrijk dit! :P
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Interficior

Die man is sneaky aan het pingen op zijn Blackberry in zijn zak. Dat zie je heel duidelijk.
Take it or lease it

squeek

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

celerontje

Quote from: Etiennevh on October 23, 2010, 21:31:08
Ik denk dat het zo'n taperecorder was.. Bandjes hadden ze al wel in die tijd  :laugh: Lekker belangrijk dit! :P
Nopes, toen nam men radiouitzendingen op op glasplaten.
Ook bv. de bandrecorder die in Inglourious Bastards gebruikt wordt klopt niet, dat was toen nog een behoorlijk geheime techniek waar particulieren echt niet aan konden komen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Etiennevh

Quote from: Interficior on October 23, 2010, 21:32:19
Die man is sneaky aan het pingen op zijn Blackberry in zijn zak. Dat zie je heel duidelijk.
Lol!!  :happy: :happy: :happy: :happy: :happy: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Quote from: celerontje on October 23, 2010, 21:36:26
Nopes, toen nam men radiouitzendingen op op glasplaten.
Ook bv. de bandrecorder die in Inglourious Bastards gebruikt wordt klopt niet, dat was toen nog een behoorlijk geheime techniek waar particulieren echt niet aan konden komen.
Bandjes hadden ze al wel Jaapie, mijn opa had zelfs banden uit de 2e wereldoorlog.. En aangezien Inglorious Bastards van die tijd is, klopt het wel.. Maarjaa, nogmaals.. ::: LEKKER BELANGRIJK!!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

celerontje

Wat voor banden? Film (dus gewoon celluloid) kan natuurlijk wel.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

negotiata

- To be or not to be, thats the question -

Etiennevh

Quote from: celerontje on October 23, 2010, 21:39:45
Wat voor banden? Film (dus gewoon celluloid) kan natuurlijk wel.
Geen idee heb ze nooit bekeken of beluisterd. Kan natuurlijk ook een kopie van een opname zijn geweest. Weet wel dat ze uit die tijd waren :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Quote from: Negotiata on October 23, 2010, 21:45:01
Haha zo kleine bandjes in 1928 ?

Ik lig dubbel hier
Als je nou effe verklaart wat het wel is dan.. ˆˆ
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

negotiata

Quote from: Etiennevh on October 23, 2010, 21:45:46
Als je nou effe verklaart wat het wel is dan.. ˆˆ

Lees even terug de 3e post van boven.
- To be or not to be, thats the question -

Kjelt

Laten we het even vanuit de andere kant bekijken, de toekomst.
Tijdreizen als het ooit zou kunnen is nog zeker 100 a 200 jaar ver weg (waarschijnlijk veel langer maar ala).
Denk je nou echt dat ze over 200 jaar nog van die grote lompe mobiele telefoons hebben en geen oorplugje of ander communicatieapparaat?
Tweede vraag, voor een mobiele telefoon heb je een hele zwik infrastructuur nodig (servers, zenders, antennemasten, etc.) nou zullen die dan ook wel een stuk kleiner zijn maar goed.
Derde, met wie praat ze dan? Een andere tijdreiziger? En dat kan niet even wachten tot ze elkaar weer zien, maar lekker opvallend zo kletsen met een kans om ontdekt te worden en daardoor de tijdlijn te veranderen?

Mwah te veel BTTF gekeken die gasten  :baaa:  :D

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Grindtegel

Ik heb nog een goed gezocht en het bewijs gevonden dat ze echt met een telefoontje bezig is

hier de link:

http://www.youtube.com/watch?v=EK2tWVj6lXw
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

jowi

RickRolled :pompom:

Zit een beetje op de verklaring van Coned te wachten hoe de medicijnenindustrie samenzwering het grootkapitaal fraudeert omdat ze niet op de maan zijn geweest. De link met het filmpje? Hoe bedoel je? Da's toch duidelijk? De mainstream media heeft je gehersenspoeld! :D

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Interficior

Take it or lease it

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Tube-freak

Al jullie verklaringen heeft ioedereen a gedacht maar de vrouw op het filmpje is wel duidelijk aan het praten tijdens het lopen terwijl er niemand in de buurt is.
Dus lijkt het nog het meest op een mobiele telefoon.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

jowi

Misschien is wel gewoon compleet verward en praat ze in zichzelf met haar handen tegen haar hoofd. Zo van 'och och och had ik maar iets waarmee ik naar de toekomst kon bellen och och och' :D

Audiofiel

Quote from: Tube-freak on October 24, 2010, 12:02:04
Al jullie verklaringen heeft ioedereen a gedacht maar de vrouw op het filmpje is wel duidelijk aan het praten tijdens het lopen terwijl er niemand in de buurt is.

Dacht je dat mensen vroeger niet in zichzelf aan het praten waren? Of dat ze niet gewoon kan zeggen "Nee, niet filmen, ik wil niet op de film!"? ::)

QuoteDus lijkt het nog het meest op een mobiele telefoon.

Alleen vanuit de belevingswereld van de 21e eeuw. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Snowmaster

Als die Clarke echt moeite gaat doen dan is dit natuurlijk gewoon te achterhalen, mits dit autentieke beelden zijn..
Niet iedereen kan zo maar even over een filmset lopen. Zelfs van een filmset uit 1928 moet nog wel te verklaren zijn wie de figuranten waren. Bovendien....in die tijd kan geen figurant bedenken waarom zij op een filmset in een "apparaatje" moet gaan lopen praten. Zoiets doe je als figurant in ieder geval niet.
Is dit geen namaak stukje dat later in de DVD is gemonteerd?
Ook roept het silhouet van de dame bij mij vragen op. Ze lijkt vrij dik, maar in de gelaatslijnen en handen zie ik dit niet direct terug. Zij doet mij eerder aan een man denken, liefst niet herkenbaar met de hoed diep in de ogen getrokken.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)