Monitor Reference se (zelfbouw / Met foto's!)

Started by NWitkamp, October 22, 2010, 14:50:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: NWitkamp on October 28, 2010, 23:19:10
Haha. En een sub kun je nog wel missen in je opstelling.

Ik heb gelijk niets meer :)
ja inderdaad
hij staat er ook pas 2 weken
maar eens zien of ik met kerst er wat aan kan doen
mooi hoogglans spuiten ;D

NWitkamp

#51
Net nog even lekker bezig geweest :)

Heb beide terminals even afgemaakt. En is aardig gelukt moet ik zeggen.

Aangezien foto's meer dan woorden zeggen:






Heb aan de binnenkant van het plaatje trespa nog een plaatje loodbitumen geplakt zodat het mooi afdicht.





Dit was het weer voor vandaag. Ga morgen kijken of ik tijd heb om de andere speaker ook in elkaar te gaan zetten.

mijkie

tis bijna te netjes , hou je rekening met dikte van evt. verf , mag je echt wel een mm voor rekenen en achterkant iets afronden , verf spuit je niet haaks , loopt altijd wat meer verf in de hoekjes , voor de rest ziet er top uit , mooie keus en wat is WBT toch mooi , ook van dichtbij

gr mijkie
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

NWitkamp

Er zit weer vordering in :) De andere speaker staat nu ook in elkaar en heb hem al beplakt met de loodbitumen.
En heb er 1 al volgeplakt met noppenschuim.

Maar er is meer heb de atacama r724 zojuist gekocht.



Zal morgen wel even een foto maken met de monitoren er op. Ziet er erg mooi uit moet ik zeggen. stand loopt ook schuin net als de voorkant van de speakers.

yorkie13

#54
mooie stands, zeker vullen met zand om ze lekker zwaar te maken.
op de eerste afbeelding in je topic staan deze stands ook afgebeeld.

Ik heb ze vorige week nog even beluisterd bij S&C in Haarlem, blijven toch wel erg mooie monitors.

NWitkamp







Foto van hoe het er nu voor staat.. :)

Interficior

Dat ziet er zo strak uit als het kontje van een zestienjarige. Ben je er al achter hoe je haar gaat afwerken? :)
Take it or lease it

NWitkamp

Quote from: Interficior on November  4, 2010, 19:50:05
Dat ziet er zo strak uit als het kontje van een zestienjarige. Ben je er al achter hoe je haar gaat afwerken? :)

Hahahaha  ;D

Nee nog niet helemaal waarschijnlijk hoogglans zwart. Maar met fineer lijkt me ook erg mooi. Maar ga me er waarschijnlijk pas echt in verdiepen als ze spelend zijn.

ProXius

Quote from: Interficior on November  4, 2010, 19:50:05
Dat ziet er zo strak uit als het kontje van een zestienjarige.

Briljant.  :clapping: :D

@NWitkamp: Ziet er heel erg goed uit! Ook vond ik ze behoorlijk lekker klinken, top spul.  8)
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

NWitkamp

Quote from: ProXius on November  4, 2010, 19:57:54
Briljant.  :clapping: :D

@NWitkamp: Ziet er heel erg goed uit! Ook vond ik ze behoorlijk lekker klinken, top spul.  8)

Dankje :) doe m'n best. Heb alleen erg weinig tijd de laatste tijd, dus het gaat beetje bij beetje.
Zojuist even het noppenschuim bij beide speakers goed aangebracht. Dit weekend zit ik weer in Amsterdam  :pompom:
Heb dan dus alleen zondag avond weer even tijd. Dan wil ik dus de basreflex pijp op maat maken en al het noppenschuim vast te plakken.

chansig

Ohohohohoh cherso...wat is dat allemaal weer mooi.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

JeroenGRT

Dat is een hele mooie monitor! Ziet er zeer netjes uit!

Wat vind je van onderstaande ontwerpen? Misschien kun je die afwerking ook nog overwegen.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

NWitkamp

Twijfel nog steeds heel erg.

Wil eerst weten wat het kost om te laten fineren.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

NWitkamp

Yeah :) Goed nieuws.


Heb 1 speaker al werkend. Kon niet wachten om te luisteren, dus gelijk maar even gedaan.
En Oh wat fijn :) Ik zal van het weekend even foto's maken en de andere speaker ook gaan solderen.


NWitkamp

En ga misschien zelf nog een setje bouwen :) Weet nog niet waarom, maar dat zie ik dan wel.
Of misschien een sub erbij.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

NWitkamp

Quote from: dre73 on November 12, 2010, 20:22:01
een kast eronder met 2 dezelfde woofers! 8)

Zou dat iet kunnen worden denk je ja? Maar dan moet ik het filter aanpassen denk ik? en ben daar niet heel handig mee.

dre73

dan moet je inderdaad het filter volledig aanpassen,en ook zou ik dan tot een gesloten systeem overgaan met actief laag.
ook ik heb over deze opstelling nagedacht en ben hier nu geeindigd  :D



Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

S@m

Quote from: dre73 on November 13, 2010, 07:41:22
dan moet je inderdaad het filter volledig aanpassen,en ook zou ik dan tot een gesloten systeem overgaan met actief laag.
ook ik heb over deze opstelling nagedacht en ben hier nu geeindigd  :D





Zoooo André dat is mooi...

NWitkamp

Quote from: dre73 on November 13, 2010, 07:41:22
dan moet je inderdaad het filter volledig aanpassen,en ook zou ik dan tot een gesloten systeem overgaan met actief laag.
ook ik heb over deze opstelling nagedacht en ben hier nu geeindigd  :D





Nja daar gaat me nu net iets te veel werk inzitten dan. Misschien als ik straks klaar ben met school en gewoon werk dat ik daar tijd voor heb en het geld.
En denk ook dat ik niet te veel moet willen. Ik speel op een hele kleine kamer van zoon 13m2. Heb nog wel zitten kijken om er een kast onder te bouwen met een sub erin ofzo, maar denk dat het dan TE word.

Je project ziet er wel erg mooi uit trouwens! Waar te volgen?

Ziet er wel erg mooi uit moet ik zeggen.

dre73

ik zou ook eerst deze afbouwen ;)
ze zijn meer dan prima!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Douma

Quote from: NWitkamp on November 13, 2010, 10:24:37
Je project ziet er wel erg mooi uit trouwens! Waar te volgen?

Ziet er wel erg mooi uit moet ik zeggen.

Volgensmij hier: http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=10438
"Nothing lasts, but nothing is lost."

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.