Afschermen audio/video apparatuur van kinderhandjes

Started by wiemelen, October 18, 2010, 14:22:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wiemelen

Hallo allemaal,

Heeft iemand van jullie ervaring met het afschermen van jullie audio/video appartuur van soms nogal destructieve kinderhandjes  >:D?
Nooit fijn natuurlijk te moeten constateren dat je installatie waar je lang voor hebt gespaard ineens een paar knopjes mist of
dat het geluid ineens volledig openstaat als je de stereo opzet :headbanging: .

Ik was zelf al aan het zoeken naar een klein rekje dat ik er voor kan plaatsen of een kartonnen doos die ik over het front van de versterker/cd speler etc kan schuiven.
Hoe hebben jullie dit issue aangepakt, buiten dan de kleine mannen zeer duidelijk maken dat ze daar absoluut vanaf moeten blijven tot ze oud en wijs genoeg zijn.
Alle ideeën zijn welkom en indien jullie zelf iets in mekaar hebben geknutseld mogen jullie gerust foto's posten.

mvg,
Kurt

LordoftheLints

Je kunt de installatie in de box zetten en de koter los door de kamer laten kruipen! Problem solved!  :laugh:
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

Snowmaster

Je hebt twee oplossingen :

Afschermen of opvoeden.

Als jij denkt dat het aan de kinderhandjes ligt, ga je afschermen of een kastje kopen, een hekje bouwen...

Als je denkt dat het aan de ouders ligt, ga je de kids opvoeden.

Een overdenker : vanaf een paar maanden kun je een kind al van alles bijbrengen.
Als je een hond van alles kunt leren, lukt dit bij een kruipende peuter zeer zeker.
Maar in de huidige tijd met tweeverdieners, ruimdenkende oppasmoeders en hectische tijdtekortkomende ouders vergeten wij in de eerste jaren wel eens de basis van onze opvoeding.
Wat zijn de eerste normen en waarden in ons huis..... :hehe:
Na poepen, slapen en eten....papa's audioset  :D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

planeet

Een zoon van 5 en een dochter van 15 maanden ... De set is niet afgeschermd voor spelende kinderen en toch blijven ze er vanaf. Maw opvoeding zou voldoende moeten zijn.

Snowmaster

Quote from: planeet on October 25, 2010, 11:35:58
Een zoon van 5 en een dochter van 15 maanden ... De set is niet afgeschermd voor spelende kinderen en toch blijven ze er vanaf. Maw opvoeding zou voldoende moeten zijn.

Vanaf 4 jaar wordt DVD en CDtje verwisselen ook een leuke training.
Megamindy op zondagmorgen en je kunt zelf uitslapen  :D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

ajbeefde

Quote from: Snowmaster on October 25, 2010, 11:30:56
Een overdenker : vanaf een paar maanden kun je een kind al van alles bijbrengen.
Als je een hond van alles kunt leren, lukt dit bij een kruipende peuter zeer zeker.
Maar in de huidige tijd met tweeverdieners, ruimdenkende oppasmoeders en hectische tijdtekortkomende ouders vergeten wij in de eerste jaren wel eens de basis van onze opvoeding.
Wat zijn de eerste normen en waarden in ons huis..... :hehe:
Na poepen, slapen en eten....papa's audioset  :D


;D

Vroeger ook nooit last gehad van de kids dat ze iets sloopten etc.... is waarschijnlijk iets van deze tijd, "alles moet kunnen en is bespreekbaar"

Misschien een audiomeubel met een deurtje er voor (glas?)




Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ajbeefde

Quote from: Snowmaster on October 25, 2010, 11:38:48
Vanaf 4 jaar wordt DVD en CDtje verwisselen ook een leuke training.
Megamindy op zondagmorgen en je kunt zelf uitslapen  :D

;D ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

planeet

Quote from: ajbeefde on October 25, 2010, 11:41:32
;D ;D
;D

Alles is geautomiseerd met Control4. Zoontje weet om welke toets van AB hij moet drukken  :bigsmile: Makkelijk!!! Zeker op een vroege ochtend  ;D


wiemelen

Opvoeding komt zonder twijfel natuurlijk op de 1ste plaats .
Maar dan nog, het kan allemaal snel gebeurd zijn, met kostelijke gevolgen.
Het zal dus een combinatie worden tussen goed opvoeden en alles toch een beetje afschermen.
En als we een jaartje verder zijn van goed opleiden zodat hij idd zelf zijn dvd-tjes kan opzetten  ;D :P


Peerless Monster

Quote from: Snowmaster on October 25, 2010, 11:38:48
Vanaf 4 jaar wordt DVD en CDtje verwisselen ook een leuke training.
Megamindy op zondagmorgen en je kunt zelf uitslapen  :D

Jouw set kan blijkbaar niet zo heel hard ;) ;D LOL
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Former member 78

Soms komen de 2 kleintjes van de zus van mijn vriendin hier.
Die heb ik daar in de nodige opvoeding gegeven, en ze blijven netjes uit de buurt.

Afschermen vind ik een erg slecht idee, als eenmaal het hekje oid weg is, dan gaan
ze er als nog voor.

Oja, ik zet mijn versterker altijd op nul qua volume als ik hem aan zet.

Snowmaster

Quote from: Peerless Monster on October 27, 2010, 09:30:09
Jouw set kan blijkbaar niet zo heel hard ;) ;D LOL

LOL  :D.

Daar is ook over nagedacht, want ik heb een luidsprekerbalk onder mijn Pioneer 500M gemonteerd.
Kids bedienen alleen DVD speler  ;).

En inderdaad.....mijn set haalt geen Usher db's, dan is hij al lang overspannen...en ik ook  :D 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

eriksk



Of is dat te kort door de bocht?  ;D


Ach, mijn vader ziet me nog zitten met een breinaald voor zijn nieuwe speakers (hij had altijd zelfbouw). Toen waren ze minder nieuw...
En ik heb wel een goede opvoeding gehad!
Panasonic P42G10 | Pioneer VSX LX-52 | Focal Chorus 716W | Monitor Audio Radius 90HD10 | PS3 Slim | Dune HD Base 3.0

advr

ik heb 3 kids en die zijn er altijd vanaf gebleven. Kwestie van opvoeden.  8)

eigenlijk is in al die jaren nooit iets gebeurd. consequent blijven  ::)

succes!

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

BenWfan

Ik heb een maximaal volume geprogrammeerd op mijn versterker. Dat zal wel niet bij elk type kunnen.
Classé CAP 2100