Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Dat kan ik ook niet verklaren.
Een meting zegt niks over de "sound"van een bepaald merk denk ik

Maar idd nou twijfel ik.
De denon toch bestellen?
Terwijl ik weet dat Arcam als beter beschouwd word door velen. Die geen metingen erbij pakken igg  :clapping:

Als de denon ook maar iets minder klinkt ga ik niet blij zijn.
Als hij beter klinkt wel uiteraard hehe

Maar goed , nou ik weet weet hoe arcam klinkt.
En een denon niet , voelt dat als een gok ....

En ik houd niet van gokken  :angel:

toetertje

Maar op de x4700 heb je retourrecht, en hij is toch al besteld, en anderen doen het ook, en ....... ;)

morca

Quote from: toetertje on January 14, 2022, 19:11:24
Maar op de x4700 heb je retourrecht, en hij is toch al besteld, en anderen doen het ook, en ....... ;)
Nee dat gaat hem niet worden.
Dat wil ik de dealer niet aandoen !!
Dat is geen optie igg.

Littletycoon

Quote from: toetertje on January 14, 2022, 19:03:56
Verrassingen uit onverwachte hoeken zijn het best.  :headbanging:

Maar ik blijf het toch ergens wel vreemd vinden, dat zoveel mensen een arcam verkiezen boven de denon.
Als je dan naar de metingen van de avr390 kijkt, en die van de x4700, zou 99% van de mensen je de denon adviseren.   :hehe:
Wat je meet is niet altijd wat je hoort, delen van die asr metingen zijn niet hoorbaar.

NielsLu

Ik heb jaren geleden ook de overstap gemaakt van een Marantz receiver naar een Arcam receiver. Ondanks dat mijn Marantz SR7001 geen lichte machine was, was de overstap naar een Arcam AVR400 destijds een wereld van verschil.

Arcam maakt qua klank echt top apparaten.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Richi

Precies. Kopen doe je met je oren en niet naar aanleiding van specificaties. Gewoon lekker voor Arcam gaan als je tevreden bent. Straks heb je de Denon staan en dan blijf je maar denken "had ik de Arcam maar gehouden".

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richard70…

Ik heb de 390 gehad, en daarna de Denon 8500 welgeteld 3 dagen in huis gehad.
De 8500 kwam niet eens in de buurt van de 390.
En volgens mij is de 8500 nog steeds het topmodel van denon.
Ik zeg afzeggen dat ding  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

vik

Die DAC meting van ASR is leuk maar in de praktijk zegt het 0 over de geluidskwaliteit net zoals zo veel van zijn metingen. Dingen veranderen op het moment dat je een hele keten (dus geen audio analyzer) parallel hebt draaien en dat is uiteindelijk waar het om draait dus testen in je eigen set. 

Arcam heeft mooie spullen gebouwd en die klinken ook in mijn ervaring  over het algemeen beter als Denon en Marantz.

Ze zijn over het algemeen muzikaler en als je op dit punt je zaken op orde hebt geldt die verbetering ook voor film en effecten. Enige waar ze wel wat op achter lopen (en inmiddels ook verbeterd) is het stukje software.

Dat een Marantz "softer" zou klinken als een Denon die kan ik niet helemaal rijmen. Vaak komt het omdat er op de achtergrond opties geactiveerd zijn zoals een dynamische compressie enz. Het is wel zo dat als je de vergelijking Denon & Marantz maakt tenminste het mainboard identiek is.  Bijvoorbeeld een Denon AVR X6400/ X6500 vs een Marantz SR 8012.  De verschillen die dan over blijven is dat Marantz de HDAM modules gebruikt en Denon de All processing technology. In de vergelijkingen die wij hebben gedaan in de orginele vorm is dat Marantz over het algemeen beter klinkt. Bij aanschaf is Denon over het algemeen goedkoper en na de CM aanpassingen klinken ze gelijkwaardig.

Kortom je geeft nu aan dat je de Arcam heel fraai vindt klinken en hou dit vast en neem dat mee is mijn advies en skip die screen shot van ASR.  ;)

Quote from: morca on January 14, 2022, 19:09:44
Dat kan ik ook niet verklaren.
Een meting zegt niks over de "sound"van een bepaald merk denk ik

Maar idd nou twijfel ik.
De denon toch bestellen?
Terwijl ik weet dat Arcam als beter beschouwd word door velen. Die geen metingen erbij pakken igg  :clapping:

Als de denon ook maar iets minder klinkt ga ik niet blij zijn.
Als hij beter klinkt wel uiteraard hehe

Maar goed , nou ik weet weet hoe arcam klinkt.
En een denon niet , voelt dat als een gok ....

En ik houd niet van gokken  :angel:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

morca

Idd heren,ben het helemaal met jullie eens.
Nu de eindtrap nog vervangen door een P7 dan is het arcam plaatje compleet  :music:

De AB is erg fijn btw,en ik kan het volume vd sub op de ab regelen.
Daar word ik al heel blij van


vik

De Arcam P7 stond toevallig vorige week ook bij CM. Wel voor een reparatie maar ziet er uit als een degelijk gebouwde versterker en gewoon class a/b. Deed mij een beetje denken aan de Sherwoord Newcastle A-965 die ik in het verleden heb gehad. Enige gemis is een XLR aansluiting maar zal voor de meeste sets niets uit maken.

Quote from: morca on January 16, 2022, 11:50:57
Idd heren,ben het helemaal met jullie eens.
Nu de eindtrap nog vervangen door een P7 dan is het arcam plaatje compleet  :music:

De AB is erg fijn btw,en ik kan het volume vd sub op de ab regelen.
Daar word ik al heel blij van
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike


jossie

Quote from: morca on January 16, 2022, 12:50:09
oeps...
Ik heb XLR nodig....
Mmmmm dan kan ik die niet kopen.
Nou zie ik later wel,eerst maar ff op de receiver richten.
Wat hangt er voor Morca?
Omni !

denoontje

Quote from: morca on January 16, 2022, 12:50:09
oeps...
Ik heb XLR nodig....
Mmmmm dan kan ik die niet kopen.
Nou zie ik later wel,eerst maar ff op de receiver richten.
Kun je een p1000 overwegen. Iets ouder dan de p7.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


vik

Maar je hebt toch de MM 8003 voor eventueel XLR of heb je meer amps nodig?

Ik heb denk ik iets heb gemist?


Quote from: morca on January 16, 2022, 12:50:09
oeps...
Ik heb XLR nodig....
Mmmmm dan kan ik die niet kopen.
Nou zie ik later wel,eerst maar ff op de receiver richten.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Quote from: vik on January 16, 2022, 11:37:37
Die DAC meting van ASR is leuk maar in de praktijk zegt het 0 over de geluidskwaliteit net zoals zo veel van zijn metingen. Dingen veranderen op het moment dat je een hele keten (dus geen audio analyzer) parallel hebt draaien en dat is uiteindelijk waar het om draait dus testen in je eigen set. 

Kortom je geeft nu aan dat je de Arcam heel fraai vindt klinken en hou dit vast en neem dat mee is mijn advies en skip die screen shot van ASR.  ;)
Dat hele ASR is gewoon lachwekkend. Alsof een audio apparaat alleen maar om de dac gaat. Daar begint het pas. Mooiste voorbeeld het testen van een Altitude, maar als de vraag komt of hij hem ook geluisterd heeft incl. optimizer is het antwoord nee. Tja, dan begrijp je het echt niet. Maar er zijn hele volksstammen die erop geilen om vooral aan te tonen dat een dac van 100 euro het ultieme audio apparaat is. En iedereen die meer geld uitgeeft is gek want dat hoor je toch niet omdat het hetzelfde meet, of (en dan gaan ze helemaal uit het dakje) nog slechter!

chansig

En andersom is het niet heel veel anders.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jossie

Quote from: morca on January 16, 2022, 14:20:46
De cross over,s.
En ik weet nog wat je gezegd hebt daarover
Ah ja,  de Arcam P777 is ongeveer hetzelfde, van latere datum mét XLR in, gaat wel voor bijna het dubbele 2e hands.
Omni !

Peerless Monster

Quote from: morca on January 16, 2022, 12:50:09
oeps...
Ik heb XLR nodig....
Mmmmm dan kan ik die niet kopen.
Nou zie ik later wel,eerst maar ff op de receiver richten.

Of xlr/rca kabels gebruiken. XLR uitgangen op zule procs zijn niet altijd gebalanceerd.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

morca

Quote from: Teejoo on January 16, 2022, 17:39:26
Dat hele ASR is gewoon lachwekkend. Alsof een audio apparaat alleen maar om de dac gaat. Daar begint het pas. Mooiste voorbeeld het testen van een Altitude, maar als de vraag komt of hij hem ook geluisterd heeft incl. optimizer is het antwoord nee. Tja, dan begrijp je het echt niet. Maar er zijn hele volksstammen die erop geilen om vooral aan te tonen dat een dac van 100 euro het ultieme audio apparaat is. En iedereen die meer geld uitgeeft is gek want dat hoor je toch niet omdat het hetzelfde meet, of (en dan gaan ze helemaal uit het dakje) nog slechter!
Dat heb ik ook in de gaten nu.

Quote from: vik on January 16, 2022, 17:12:17
Maar je hebt toch de MM 8003 voor eventueel XLR of heb je meer amps nodig?

Ik heb denk ik iets heb gemist?


Ik dacht verder upgraden, binnen het denon budget met wat exclusiever spul ;D

Quote from: denoontje on January 16, 2022, 13:50:43
Kun je een p1000 overwegen. Iets ouder dan de p7.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik laat het plan nu even varen denk ik.

Quote from: jossie on January 16, 2022, 17:44:55
Ah ja,  de Arcam P777 is ongeveer hetzelfde, van latere datum mét XLR in, gaat wel voor bijna het dubbele 2e hands.
Dat gaat hem niet worden...

Quote from: Peerless Monster on January 16, 2022, 20:11:21
Of xlr/rca kabels gebruiken. XLR uitgangen op zule procs zijn niet altijd gebalanceerd.

Dat is me met klem afgeraden toen ik ze kocht,door Jossie.
Dus laat ik dat maar niet doen  :angel:

Peerless Monster

Quote from: morca on January 16, 2022, 21:50:30
Dus laat ik dat maar niet doen  :angel:

Je kan de proc gewoon rca aansluiten toch? De proc zal echt niet gebalanceerd zijn opgebouwd, dus dan je hem ook niet beter xlr asnsluiten. Vraag Jossie er op na.

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vik

Kwalitatief is de Arcam P7 wat beter als de MM 8003 (identiek aan de MM 8077) en rca is gewoon een prima verbinding vanaf een Denon/Marantz/Arcam receiver en zelfs een Marantz processor. Tenzij je hele lange kabels gaat gebruiken dan kan de XLR verbinding een voordeel bieden. 

Volledig gebalanceerde processors op het niveau van de oude vertrouwde Denon AVP-A1HDA en aansluitend de Denon POA-A1HD versterker dat wordt tegenwoordig niet meer gebouwd.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

morca

Ik zal het uitleggen:

Receiver - Eq is RCA

Eq - crossover is RCA

Cross over - eindtrappen  is xlr.
Omdat de crossover alleen xlr heeft en omzetten op de uitgang me afgeraden is om te zetten ivm de opamps in de crossover.
Mijn set is anders als gemiddelde aangesloten hehe

Peerless Monster

Quote from: morca on January 17, 2022, 10:13:40
Ik zal het uitleggen:

Receiver - Eq is RCA

Eq - crossover is RCA

Cross over - eindtrappen  is xlr.
Omdat de crossover alleen xlr heeft en omzetten op de uitgang me afgeraden is om te zetten ivm de opamps in de crossover.
Mijn set is anders als gemiddelde aangesloten hehe

Ok. En als wij het nu aanraden? 🤣
Dus je hebt een ongebalanceerd signaal dat ergens wordt omgezet naar een gebalanceerd signaal (dus eigenlijk zie ik hier alleen een extra 180 fasedraaiing erbij) en dan word je ontraden om dat weer om te zetten naar het oorspronkelijk signaal?
Toch niet Jossie he? 🤣

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Timvg

Quote from: Teejoo on January 16, 2022, 17:39:26
Dat hele ASR is gewoon lachwekkend. Alsof een audio apparaat alleen maar om de dac gaat. Daar begint het pas. Mooiste voorbeeld het testen van een Altitude, maar als de vraag komt of hij hem ook geluisterd heeft incl. optimizer is het antwoord nee. Tja, dan begrijp je het echt niet. Maar er zijn hele volksstammen die erop geilen om vooral aan te tonen dat een dac van 100 euro het ultieme audio apparaat is. En iedereen die meer geld uitgeeft is gek want dat hoor je toch niet omdat het hetzelfde meet, of (en dan gaan ze helemaal uit het dakje) nog slechter!

Je kunt ook de technische metingen scheiden van mening en de perso(o)n(en). Ik vind het een zeer nuttige bron van info, ongeacht of ik het altijd met de conclusie eens ben.