Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Vik en Mario, ga ik even overdenken.
Thanks voor de tip beide  :)


Quote from: scoc on July 10, 2020, 09:19:57
Euh die Nord is te configureren als 4 tot 8 kanaals en zal een stuk beter zijn als de Marantz. En ook aanzienlijk compacter dan die Iota.
Ah ok,dan moet ik even kijken wat hij 7 kanaals kost.
:thumbs-up:

Tabcam

#2826
Wordt 11991 Euro inclusie f btw maar dan komen er nog verzendkosten bij. Erg veel biertjes maar wel een schoon geluid.

* oops, dikke typefout  :nopompom: *
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Dirk

Quote from: TabCam on July 10, 2020, 14:04:49
Wordt 1191 Euro inclusie f btw maar dan komen er nog verzendkosten bij. Erg veel biertjes maar wel een schoon geluid.
voor een 7ch 250W?...aparte wisselkoers gebruik jij  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

holco

Denk dat je het mag verdubbelen ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

€1643 ex de BTW totaal €1988 ex shipping, valt best nog mee eigenlijk.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

fluissie

Lieve de iota dan Marco voor 1200...
Hou je 800 over voor een mooie processor 2e hands  :thumbs-up:

morca

Voor 2000 ook een leuke versterker.

Maar wat Jeroen zei dacht ik ook al.
Die kost 1200 nu.
En dat hou ik 800 over voor? Misschien een pre.
Moet ik even over nadenken.

En ik hoor net dat mijn centjes pas in augustus komen
Dus ik hoop dat hij dan nog 1200 is  :angel:

fluissie

Wel een leuk vooruitzicht Marco !
Tis je gegund kerel 👍


DofN

Quote from: vik on July 10, 2020, 08:28:13
Als ik je set zo bekijk dan denk ik als eerste aan een nieuwere processor. De MM 8003 is gewoon een prima amp en is identiek aan de MM 8077 en 1 kanaal meer. Geloof het of niet maar samen met de Marantz PM 11S3 twee van de beste amps van Marantz. 

Je zou de MM 8003 kunnen laten upgraden en kost je €500,- en dan heb je een verbeterde versie van de standaard 8003.

Maar ik zou denk ik kijken voor een nieuwere processor.

Ik heb de MM8077 een tijdje gebruikt. Dit is een  7-kanaals eindversterker en ik vond hem erg goed klinken, dus ik kan beamen wat Vik schrijft. Prijs-kwaliteit-vermogen zijn met elkaar in verhouding. Ik ga hem wsch gebruiken wanneer (ooit) mijn zelfbouw LS klaar zijn.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

Het was gezellig hier vandaag met :
Paul Simon/ Graceland ,David Sandborn/ Time and tiemagain en daarna de dire straits/Dire straits op visite  ;D  :music:

morca

Na wat lezen in papaleo zijn topic over reflecties vd center.
Viel het mij pas op dat ik ook iets hoor in de stemmen.

Ik moest aan Leo zijn topic denken ,en heb om te testen even een shirt neergelegd voor de center op het mdf van mijn kastje.

Resultaat is verbluffend verschil te noemen.
De stemmen klinken met veel meer body.
Veel echter en niet zo schriel of nasaal.

Al met al weer leuke akoestische upgrade.
Nu nog even klein paneeltje maken op daar neer te leggen.



DustinV

Quote from: morca on August  3, 2020, 10:23:04
Na wat lezen in papaleo zijn topic over reflecties vd center.
Viel het mij pas op dat ik ook iets hoor in de stemmen.

Ik moest aan Leo zijn topic denken ,en heb om te testen even een shirt neergelegd voor de center op het mdf van mijn kastje.

Resultaat is verbluffend verschil te noemen.
De stemmen klinken met veel meer body.
Veel echter en niet zo schriel of nasaal.

Al met al weer leuke akoestische upgrade.
Nu nog even klein paneeltje maken op daar neer te leggen.

Center iets naar voren geen betere oplossing? Dan ben je helemaal van de reflecties af.

morca

Als de tv er niet op stond,had ik dat gedaan.
Goeie tip  :thumbs-up:
Maar dat is geen optie.

Eergisteren terminator salvation  gekeken.
Echt  gave soundtrack.

De subs nog wat bijgeregeld.
Wat een geweld  nu. En zo f...king strak  :inlove:

Ralf67

#2839
De centerluidspreker wordt maar al te vaak onderschat in een surround opstelling.

Waarom niet de center naar voren verplaatsen en een kastje eromheen bouwen ?

Heeft de center een baspoort aan de achterkant ?

Hier ligt de center zo in het rack.



DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software


fluissie

Je bent vrijgezel , je kan vrij veel doen zonder wat gezeur
Je kijkt graag films

Ik zou zeggen geen atmos of dts x en dergelijke op een pre voor dat geld zou IK liever uitbesteden aan een mooie pre 2e hands jong gebruikt met de hedendaagse opties

Just my 2 cents.....

Neemt niet weg dat dat iota spul erg goed lijkt te zijn inderdaad

morca

#2845
Quote from: fluissie on September 13, 2020, 11:32:52
Je bent vrijgezel , je kan vrij veel doen zonder wat gezeur
Je kijkt graag films

Ik zou zeggen geen atmos of dts x en dergelijke op een pre voor dat geld zou IK liever uitbesteden aan een mooie pre 2e hands jong gebruikt met de hedendaagse opties

Just my 2 cents.....

Neemt niet weg dat dat iota spul erg goed lijkt te zijn inderdaad
Atmos zit niet  in mijn budget Jeroen
2 exta amps en 4 speaker's  en een dure pre gaat hem niet worden.


Als het kon zou ik het doen  idd.
Ik snap  je punt ,maar zo.n feest is het niet  ;D

fluissie

Ah ok duidelijk  :thumbs-up:

dan terugkomend op die iota .... Het schijnt erg goed te zijn

morca

Ik heb aan een marantz Pre gedacht.
Maar die kost net zo duur als de IOTAVX AVX1 Vorstufe en de eindbak bijelkaar.
Als het dan net zo goed of beter klinkt is het een koopje.

MLCinema

Ben je uiteindelijk nog voor IOTA gegaan? Ik overweeg volgend jaar de eindbak aan te schaffen als ik uitbreid naar 7.2.4. Misschien dat ik er dan twee koop. Alle kanalen gelijk[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

papaleo

Quote from: morca on August  3, 2020, 10:23:04
Na wat lezen in papaleo zijn topic over reflecties vd center.
Viel het mij pas op dat ik ook iets hoor in de stemmen.

Ik moest aan Leo zijn topic denken ,en heb om te testen even een shirt neergelegd voor de center op het mdf van mijn kastje.

Resultaat is verbluffend verschil te noemen.
De stemmen klinken met veel meer body.
Veel echter en niet zo schriel of nasaal.

Al met al weer leuke akoestische upgrade.
Nu nog even klein paneeltje maken op daar neer te leggen.

Ik lees zojuist (pas) dat ook jij met hetzelfde probleem kampte en dat ook bij jouw kleine aanpassing(en) tot geweldige resultaten zijn gaan  lijden... :thumbs-up:

Ik ben er inmiddels alweer aangewend en wat ik vòòr dat ik de aanpassing deed was dat ik mij elke keer ging focussen op het geluid wat uit mijn center kwam dat was niet alleen irritant maar ook vermoeiend,nu zet ik een film op en kan er voor gaan zitten/liggen en er relax van gaan genieten. :popcorn:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels