Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.



angelo41

[emoji106] [emoji106] [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


denoontje

En stond ie goed?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


denoontje

Quote from: morca on July  2, 2020, 23:09:48
Nee hij stond op automatisch.
Ik heb hem op hoog gezet.
Goeie  tip   :thumbs-up:
Laat maar even weten of dit nu veel scheelt bij jou setup en beleving.
Daarom schreef ik al dat het best te pruimen is in sommige gevallen, met name beeld een hdr film en dd+atmos mbt geluid. Al is het helaas geen disk kwaliteit.
En dan speel ik nog met een hele goedkope pana UHD player.

Martijnst1990

Quote from: angelo41 on July  2, 2020, 21:31:52
en als je da laatste uitvinkt automatisch previeuws,begint ie niet meer af te spelen als je browst.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk
Thanks! Beeld instellingen stonden bij mij al goed, wat ik ook al wel wist a.d.h.v. de kwaliteit. Maar je kan hier blijkbaar ook de ondertiteling aanpassen en die heb ik minder fel gemaakt door ze semitransparant te maken  8) Straks eens testen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: denoontje on July  3, 2020, 08:25:34
Laat maar even weten of dit nu veel scheelt bij jou setup en beleving.
Daarom schreef ik al dat het best te pruimen is in sommige gevallen, met name beeld een hdr film en dd+atmos mbt geluid. Al is het helaas geen disk kwaliteit.
En dan speel ik nog met een hele goedkope pana UHD player.

Ik durf het niet te testen.

Zoals ik eerder vermelde, er gaat iets mis tussen die dongle en mijn pre.
Als ik de dongle aanzet,dus nog niet eens gebruik om te kijken.
Gaat mijn pre vaak dezelfde dag nog gek doen.
Volume werkt bv ineens niet meer,dat heb ik vaker gehad op het laatst loopt de hele pre in de soep en moet ik systeem reset doen.

Als ik die dongle uitlaat ,blijft mijn pre het goed doen.
Dus ik kan niet 1 op 1 testen nu.
Wil eerst een andere manier om netflix af te spelen.
maar dat moet even wachten.

morca

Quote from: Martijn90 on July  3, 2020, 08:41:40
Thanks! Beeld instellingen stonden bij mij al goed, wat ik ook al wel wist a.d.h.v. de kwaliteit. Maar je kan hier blijkbaar ook de ondertiteling aanpassen en die heb ik minder fel gemaakt door ze semitransparant te maken  8) Straks eens testen.
Handig he zo,n forum  ;D
Dat zag ik ook,zal ik later nog eens naar kijken.

Martijnst1990

#2809
Quote from: morca on July  3, 2020, 10:15:11
Handig he zo,n forum  ;D
Dat zag ik ook,zal ik later nog eens naar kijken.
Semitransparant is geen optie.. ondertiteling is dan echt heel slecht lesbaar helaas.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


morca

Zit ik net tv te kijken,opeens hoor ik zacht gebrom.
Ik zoeken ,en na wat aan en uitzetten wist ik het.
K*t alle mijn voedingen van alle amps brommen  :crazy:
DC feedback denk ik....

AudioEnZo

Had ik laatst ook. Als ik de verbinding tussen DAC en  Bluray speler eruit trok was het weg. Ook al de HDMI tussen Bluray en TV eruit ging was het weg. Toch een brom vanuit de Ziggo aansluiting die via de TV, Blurayspeler en uiteindelijk de DAC de set binnen kwam. Nu alleen een optische verbinding tussen TV en DAC laten zitten, dus vanaf de DAC galvanisch geheel los en opgelost.

morca



Ik realiseer me net dat onder mijn bed ook 2 plate amps staan.
Die brommen niet en zitten op een andere groep :)
Zal maar even verlengsnoer maken en alles aan die andere groep testen.

morca

Het was gisteren later op de avond weg ,voordat ik een andere groep kon testen....
Maar even afwachten of het terugkomt  :angel:

morca

Misschien zit het me iets mee binnenkort, en zou ik een nieuwe 7 kanaals eindtrap kunnen kopen ipv de marantz MM8003.

Nou heb ik wel wat in gedachten,maar ik zie graag wat tips van jullie om een goede keuze te maken.
Budget zal rond 1500 a max 2000 zijn.
Wat zouden jullie kopen??

Ben benieuwd  :)

scoc

Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

holco

Tja, lijkt mij niet zo moeilijk :D

Quote from: morca on July  9, 2020, 20:08:52
Misschien zit het me iets mee binnenkort, en zou ik een nieuwe 7 kanaals eindtrap kunnen kopen ipv de marantz MM8003.

Nou heb ik wel wat in gedachten,maar ik zie graag wat tips van jullie om een goede keuze te maken.
Budget zal rond 1500 a max 2000 zijn.
Wat zouden jullie kopen??

Ben benieuwd  :)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

fluissie

Quote from: holco on July  9, 2020, 20:30:52
Tja, lijkt mij niet zo moeilijk :D

Die iota of hoe heet die , die jij hebt Mario is toch een top ding ?

Had er veel goeds over gelezen en als je de bezitters hier mag geloven  :thumbs-up:

Ik zou in ieder geval geen mm8077 kopen .... Vond m alles behalve denderend

holco

Yep die ja, de enige goede keuze als je €2000 te besteden hebt, restant kan je dan in bier omzetten  :clapping:

Quote from: fluissie on July  9, 2020, 21:16:25
Die iota of hoe heet die , die jij hebt Mario is toch een top ding ?

Had er veel goeds over gelezen en als je de bezitters hier mag geloven  :thumbs-up:

Ik zou in ieder geval geen mm8077 kopen .... Vond m alles behalve denderend
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

fluissie

Quote from: holco on July  9, 2020, 21:22:19
Yep die ja, de enige goede keuze als je €2000 te besteden hebt, restant kan je dan in bier omzetten  :clapping:

🤔











^^ :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

morca

Quote from: scoc on July  9, 2020, 20:14:52
Nord One MP NC252
Is mooi maar ik zoek 7 kanaals   :)

Quote from: holco on July  9, 2020, 20:30:52
Tja, lijkt mij niet zo moeilijk :D

Daar dacht ik ook het eerste aan  ;D

Maar was toch even benieuwd of er nog meer leuks was.

Quote from: fluissie on July  9, 2020, 21:16:25
Die iota of hoe heet die , die jij hebt Mario is toch een top ding ?

Had er veel goeds over gelezen en als je de bezitters hier mag geloven  :thumbs-up:

Ik zou in ieder geval geen mm8077 kopen .... Vond m alles behalve denderend
Nee dan zou ik de oude MM voor de nieuwe  MM wisselen
Het moet een upgrade worden   ;D


Goeie tips,verder niemand ?  :angel:


vik

Als ik je set zo bekijk dan denk ik als eerste aan een nieuwere processor. De MM 8003 is gewoon een prima amp en is identiek aan de MM 8077 en 1 kanaal meer. Geloof het of niet maar samen met de Marantz PM 11S3 twee van de beste amps van Marantz. 

Je zou de MM 8003 kunnen laten upgraden en kost je €500,- en dan heb je een verbeterde versie van de standaard 8003.

Maar ik zou denk ik kijken voor een nieuwere processor.


Quote from: morca on July  9, 2020, 22:24:52
Is mooi maar ik zoek 7 kanaals   :)
Daar dacht ik ook het eerste aan  ;D

Maar was toch even benieuwd of er nog meer leuks was.
Nee dan zou ik de oude MM voor de nieuwe  MM wisselen
Het moet een upgrade worden   ;D


Goeie tips,verder niemand ?  :angel:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

scoc

Quote from: morca on July  9, 2020, 22:24:52
Is mooi maar ik zoek 7 kanaals   :)
Daar dacht ik ook het eerste aan  ;D

Maar was toch even benieuwd of er nog meer leuks was.
Nee dan zou ik de oude MM voor de nieuwe  MM wisselen
Het moet een upgrade worden   ;D


Goeie tips,verder niemand ?  :angel:
Euh die Nord is te configureren als 4 tot 8 kanaals en zal een stuk beter zijn als de Marantz. En ook aanzienlijk compacter dan die Iota.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050