Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Richard70…

Of Prime ? Allebei goed, evt om de twee maanden wisselen. Disney ook leuk voor een gratis maandje marvel kijken
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

morca

Quote from: Sjaak_Banaan on July  1, 2020, 15:58:06
Bezoekje aan een BoekenVoordeel winkel in de buurt brengen, daar blijft altijd wel iets plakken. Die hebben vaak van die acties, 2 voor 10 euro o.i.d.

Midway is wel leuk om je subs te laten werken.  8)
Midway wil ik idd nog kopen  :)
Die lijkt me erg goed.

Heb even gekeken maar die winkel zit net tever weg Sjaak.
Thanks voor de tip igg  :thumbs-up:

Quote from: flakkees on July  1, 2020, 18:04:25
geen netflix marco ?

Jawel,maar daar is het beeld en geluid erg slecht.
En er is wat mis met die dongle die ik gebruik.

Als ik die google dongle aanzet loopt mijn menu van mijn pre elke keer vast.
Volume ed wat niet meer werkt.
Dus dat ding vertrouw ik niet meer.


Quote from: rdebruin on July  1, 2020, 18:26:36
Of Prime ? Allebei goed, evt om de twee maanden wisselen. Disney ook leuk voor een gratis maandje marvel kijken

Het blijft streamen,ik ben niet te spreken over de kwaliteit van beeld en geluid.
maar misschien ligt dat ook deels aan die dongle.....

denoontje

Heb gister een en ander op amazon uk gekocht:
matrix 3 delen voor 30 pond
iron man 3 delen voor 30 pond
fast and furious 8 delen voor 44 pond
en 5th wave voor iets van 5 pond

en ze komen deze week al binnen!
Dat is wat anders dan zavvi

morca

Quote from: denoontje on July  2, 2020, 11:06:16
Heb gister een en ander op amazon uk gekocht:
matrix 3 delen voor 30 pond
iron man 3 delen voor 30 pond
fast and furious 8 delen voor 44 pond
en 5th wave voor iets van 5 pond

en ze komen deze week al binnen!
Dat is wat anders dan zavvi
Goeie tip.
Ik zag dat amazone nl ook goedkoper is als bol.
Scheelt bijna 10 euro op arnold zijn laatste: i be not back  ;D

LS2

Kun je niet beter het geld investeren in betere netwerk/streaming kwaliteit? Dan ben je overall denk ik beter af.

Al is af en toe een bluray natuurlijk wel fijn! Start je een 2e hands gezocht topic voor de forummers die na 1-2x kijken weer van hun blurays af willen. Per verzending 3 voor €15 of zo. Dan is het nog te behappen. Just some thoughts..
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

denoontje

#2780
Quote from: LS2 on July  2, 2020, 11:45:15
Kun je niet beter het geld investeren in betere netwerk/streaming kwaliteit? Dan ben je overall denk ik beter af.

Al is af en toe een bluray natuurlijk wel fijn! Start je een 2e hands gezocht topic voor de forummers die na 1-2x kijken weer van hun blurays af willen. Per verzending 3 voor €15 of zo. Dan is het nog te behappen. Just some thoughts..
Streaming van streamingsdiensten levert niet de kwaliteit qua beeld en geluid vs een disk. met name geldui blijft achter ;-)
Je kunt tegenwoordig disken oppakken van 5-15 euro als je wat zoekt....dus dat valt best mee.
En als je ze beu bent evt verkopen idd

morca

Quote from: LS2 on July  2, 2020, 11:45:15
Kun je niet beter het geld investeren in betere netwerk/streaming kwaliteit? Dan ben je overall denk ik beter af.

Al is af en toe een bluray natuurlijk wel fijn! Start je een 2e hands gezocht topic voor de forummers die na 1-2x kijken weer van hun blurays af willen. Per verzending 3 voor €15 of zo. Dan is het nog te behappen. Just some thoughts..
Goed idee  :thumbs-up:
Ga ik doen.
Wie er van zijn blurays afwil mag het in mijn PM gooien  :clapping:

MBt de streamer voor netflix.
Ga ik even naar kijken.
Mijn pc is net gemaakt.
Denk dat ik gewoon via de HDMI , netflix naar mijn pre kan sturen nu.

Quote from: denoontje on July  2, 2020, 11:49:08
Streaming van streamingsdiensten levert niet de kwaliteit qua beeld en geluid vs een disk. met name geldui blijft achter ;-)
Je kunt tegenwoordig disken oppakken van 5-15 euro als je wat zoekt....dus dat valt best mee.
En als je ze beu bent evt verkopen idd

Ja dat lijkt mij beter plan.
geluid blijft echt zwaar achter.
Ik heb al eens serie gekeken die was zo slecht in HD en sound ,dat de dvd met DD nog veel beter beeld en geluid gaf als de HD stream....


Martijnst1990

#2782
Quote from: denoontje on July  2, 2020, 11:49:08
Streaming van streamingsdiensten levert niet de kwaliteit qua beeld en geluid vs een disk. met name geldui blijft achter ;-)
Je kunt tegenwoordig disken oppakken van 5-15 euro als je wat zoekt....dus dat valt best mee.
En als je ze beu bent evt verkopen idd
Dat is zeker waar, maar moet zeggen dat Netflix streamen met een goeie stabiele verbinding ook wel goed te kijken en aan te horen is. Kan je daarnaast altijd nog af en toe eens schijfjes kopen natuurlijk.

Quote from: LS2 on July  2, 2020, 11:45:15
Kun je niet beter het geld investeren in betere netwerk/streaming kwaliteit? Dan ben je overall denk ik beter af.

Al is af en toe een bluray natuurlijk wel fijn! Start je een 2e hands gezocht topic voor de forummers die na 1-2x kijken weer van hun blurays af willen. Per verzending 3 voor €15 of zo. Dan is het nog te behappen. Just some thoughts..
Dat idee van dat gezocht topic is zo gek nog niet :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Tabcam

Quote from: denoontje on July  2, 2020, 11:49:08
Streaming van streamingsdiensten levert niet de kwaliteit qua beeld en geluid vs een disk. met name geldui blijft achter ;-)
...

Quote from: morca on July  2, 2020, 12:07:53
...MBt de streamer voor netflix.
..
geluid blijft echt zwaar achter.
Ik heb al eens serie gekeken die was zo slecht in HD en sound ,dat de dvd met DD nog veel beter beeld en geluid gaf als de HD stream....
Qua bioscoopfilms kan ik me dat voorstellen, maar hebben jullie dat ook met series? Ik vind juist series tegenwoordig best mooi geluid hebben. Nadeel, ik weet niet hoe het op een BluRay zou klinken :P!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

denoontje

Quote from: TabCam on July  2, 2020, 15:39:18
Qua bioscoopfilms kan ik me dat voorstellen, maar hebben jullie dat ook met series? Ik vind juist series tegenwoordig best mooi geluid hebben. Nadeel, ik weet niet hoe het op een BluRay zou klinken :P!

Moet zeggen dat ik netflix wel te pruimen vond hoor voor Corona (sinds die tijd eigenijk geen netflixmeer gekeken in de HT).
Maar full atmos blijft wel beter.

morca

Quote from: TabCam on July  2, 2020, 15:39:18
Qua bioscoopfilms kan ik me dat voorstellen, maar hebben jullie dat ook met series? Ik vind juist series tegenwoordig best mooi geluid hebben. Nadeel, ik weet niet hoe het op een BluRay zou klinken :P!
Ik keek Grim op netflix.
Die was echt heel slecht.
Ik heb de serie op dvd geleend en 1 serie op bd.

Op de netflix stream doen mijn subs en surround weinig.
Maar van dvd is al echt goed.
De bd met dtsma is natuurlijk de beste  ;D

morca

Quote from: Martijn90 on July  2, 2020, 12:08:20
Dat is zeker waar, maar moet zeggen dat Netflix streamen met een goeie stabiele verbinding ook wel goed te kijken en aan te horen is. Kan je daarnaast altijd nog af en toe eens schijfjes kopen natuurlijk.
Dat idee van dat gezocht topic is zo gek nog niet :)
Goeie streamer is het probleem  bij mij.
Tips mbt een goeie streamer? ;)




Martijnst1990

Quote from: morca on July  2, 2020, 15:51:14
Goeie streamer is het probleem  bij mij.
Tips mbt een goeie streamer? ;)
Ik heb beneden een Netflix app op de TV die via eARC ook surround geluid naar mijn receiver stuurt. Hiervoor gebruikte ik altijd een Apple TV3 (staat nu boven) met de Netflix app, vond ik ook echt wel prima eigenlijk.

Moet zelf ook op zoek naar een nieuwe streamer straks, aangezien mijn projector natuurlijk geen apps heeft end e Apple TV3 geen 4K doet.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Quote from: denoontje on July  2, 2020, 15:47:31
Moet zeggen dat ik netflix wel te pruimen vond hoor voor Corona (sinds die tijd eigenijk geen netflixmeer gekeken in de HT).
Maar full atmos blijft wel beter.
Ik heb gelezen dat Netflix inderdaad de verbinding heeft terug geschroefd, maar heb het eigenlijk niet gemerkt op mijn tv  :-X Misschien niet te zien op 65" en 4 meter kijkafstand  :clapping:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

denoontje

Quote from: morca on July  2, 2020, 15:51:14
Goeie streamer is het probleem  bij mij.
Tips mbt een goeie streamer? ;)





voor netflix gebruik ik de pana 424 uhd player, en er staat een zappiti 4k mini

morca

Quote from: denoontje on July  2, 2020, 16:37:44
voor netflix gebruik ik de pana 424 uhd player, en er staat een zappiti 4k mini
Ik zit te denken een 2e hands BD speler die Netflix ondersteunt zou mooi zijn.
Ik heb geen 4 k tv of pre...
Mijn panasonic BD 65 speelt alleen netflix in de USA.
Echt krom weer dat ze dat zo restricten.


Tabcam

Ik weet niet of Netflix Premium nog scheelt. Staat nergens dus ergens verwacht ik het niet. Het weer normaliseren van de streamkwaliteit zou wel eens kunnen helpen.

Zelf gebruik in de NVidia Shield. Ik heb geen Dolby Atmos dus mis verder niks.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

morca

Ik vind netflix altijd al slecht beeld en geluid geven.
Denk dat ik eens andere streamer moet proberen.
En anders niet meer kijken.

Mp3 bv luister ik ook nooit.
Kan er niet van genieten.
Dat zal geluid van netflix ook wel niet in mijn straatje liggen
Ben best een zeikerd mbt kwaliteit vd gespeelde media. ;D

Martijnst1990

Quote from: morca on July  2, 2020, 17:16:45
Ik zit te denken een 2e hands BD speler die Netflix ondersteunt zou mooi zijn.
Ik heb geen 4 k tv of pre...
Mijn panasonic BD 65 speelt alleen netflix in de USA.
Echt krom weer dat ze dat zo restricten.
Mijn Oppo heeft geen apps (dus ook geen Netflix) in ieder geval ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


denoontje

#2795
Een pana uhd player  heb je voor iets van 220 euro en kun je dus netflix in 4k hdr kijken met dolby atmos dd+.

Ps
Heb je netflix wel op hoogste kwaliteit staan?
Staat namelijk standaard niet aan[emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

morca

Quote from: denoontje on July  2, 2020, 20:09:33
Een pana uhd player  heb je voor iets van 220 euro en kun je dus netflix in 4k hdr kijken met dolby atmos dd+.

Ps
Heb je netflix wel op hoogste kwaliteit staan?
Staat namelijk standaard niet aan[emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Goeie vraag.
Waar verzet je dat?
Ik heb daar ooit iets over gelezen,maar kon het niet vinden in de settings vd dongle.

denoontje

Ik dacht op de website van netflix...ff inloggen en ergens bij settings.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

angelo41

ga naar de website van netflix. inloggen. ga naar je profiel. instellingen voor afspelen. daar op hoog zetten.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


angelo41

en als je da laatste uitvinkt automatisch previeuws,begint ie niet meer af te spelen als je browst.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk