Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


RalphH

Netjes opgelost!
Knipperen de lichten in de straat nu ook niet meer als je de boel aanzet? ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


DofN

Ben best benieuwd hoe het bij jou klinkt.. Wat een subs! JL-audio ga ik binnenkort eens beluisteren bij hificorner in Antwerpen als ik bij een audiokennis ben die daar woont).



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

Ja druk hoekje is dat he.
Met de nadruk op druk  ;D

Als je eens zin hebt ben je welkom.
Altijd leuk met wat leuke medeleden te meeten.

Doet me wel denken dat ik nog eea bij moet regelen.
Dan moet het wel perfect zijn  ;D

Have fun bij de luistersessie


VlisChris

Je hebt 3 poorten, en alle drie lopen gesloten van onder tot boven.
Wat is daar het precieze nut van? Druk die onder de sub opgebouwd wordt afvoeren naar boven zou ik als enige reden kunnen bedenken?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

eduard

Hoi Christiaan ik heb het vermoede dat de porten maar door lopen tot 2/3 van de kast zie de 4 foto van onder. Misschien heb ik het mis :)

VlisChris

Nu je het zegt. Alleen blijft dan wel dat de woofer, en de poorten voor de rest op dezelfde plek beginnen, en dat de poorten tot de bovenkant doorlopen. Dus opzich blijft mijn vraag dan wel een beetje staan?
Of ik moet weer wat verkeerd kijken, zien, of niet snappen natuurlijk ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

morca

Het gesloten deel is 120 liter , het gepoorte deel is 39 liter de driver zit daartussen in de kist opgesloten.
De poorten lopen door het gesloten deel omdat ze ze lang zijn.
Daar kon ik ze goed kwijt zeg maar, idee van internet geleend .
Dit type/ontwerp sub zorgt voor een zeer vlakke response tussen 16- 70 Hz.

Door dat raampje zie je de driver zoals je op 1 foto ziet Chris.
Die heb ik erin gebouwd om de xmax vd driver een beetje in de gaten te houden .
Zodat ik hem niet sloop  ;D



DofN

Vandaag naar twee gedspde f113s geluisterd: indrukwekkend en juist op normale/gewone luistervolumes. De e112 wordt steeds interessanter maar een paartje is wel duur. JL audio subs doen het wel erg goed! Je hebt mooi spul M!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

Dankjewel Abel.
De sub,s en die Denon blokken zijn me trots in de set,de rest is budget bijzaak hahaha.
Nee de monitoren spelen best wel goed...er mist aleen zoveel slam dat ik graag andere speakers zou kopen.
Of deze eens ombouwen tot 3 weg.....maar daar heb ik hulp bij nodig  ;D

Leuk dat je luistersessie gelukt is,idd op normale volume,s blijft alles zo strak en gelaagd spelen.
Daarom ben ik er ook best gek mee,want de DIY sub,s doen dat ook als je een beetje goeie serie JL driver en amp hebt.

Ik zie bv dat Staaled ze Crown,s te koop staan.
Kan je Koen niet vragen te helpen met de bouw van 2 keer 13 W7,s,
en zo je dualsub,s iets goedkoper maken.
Dan heb je geen E serie maar 2 keer een DIY F113 voor de prijs van een E........ plus een paar euro misschien.



Ik zou het eens overwegen,ik neem aan dat hij je weer komt helpen met inregelen.
Misschien kan hij je een stapje verder helpen  ;)

Zoals die onderste van Knubbe  :clapping:

morca

Quote from: Christiaan S on December 15, 2015, 01:23:17
Nu je het zegt. Alleen blijft dan wel dat de woofer, en de poorten voor de rest op dezelfde plek beginnen, en dat de poorten tot de bovenkant doorlopen. Dus opzich blijft mijn vraag dan wel een beetje staan?
Of ik moet weer wat verkeerd kijken, zien, of niet snappen natuurlijk ;)
Snapte je me uitleg trouwens.
Het onderste deel is luchtdicht waar de pijpen doorheen lopen.
Die grote kist onder zorgt voor de tuning/freq verloop vd sub,
wel samen met de bovenste kamer waar je dmv het raampje op de driver kan kijken.
Die bovenste kamer drukt de lucht weer door die 3 pijpen naar beneden.
En dan zo me vloer in,en de rest van het huis   :clapping:
I love it  :headbanging: :headbanging:

knubbe

Leuk om de bouw zo onder elkaar te zien Marco :) Echt wel een bruut ding !
Potje Warnex staat hier nog als je ze af wilt gaan werken.
Fijne vakantie alvast  :pompom:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

Ja de bouw staat nergens zo mooi onderelkaar idd.
IK wil wel maar dat word tever rijden  ;)
Dankje me vakantie is vandaag begonnen ,was er hard aan toe.

DofN

Dank je voor het meedenken. Veel is in overweging, maar geen overweging is veel spul zoals aparte versterkers en passieve subwoofers, vooral om huiskamer-technische/opstellings(ethische) redenen :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

Kan ik me goed voorstellen.
Het was een idee wat ik opeens had ,omdat ik weet dat je nog wat heren kent die je kunnen helpen  ;)

Ik ben weer te makkelijk daarin,mijn huiskamer lijkt meer op een luisterruimte  :clapping:

WilcoL

Quote from: doorofnight on December 18, 2015, 11:30:31
Dank je voor het meedenken. Veel is in overweging, maar geen overweging is veel spul zoals aparte versterkers en passieve subwoofers, vooral om huiskamer-technische/opstellings(ethische) redenen :)

Alles in een is toch ook prima te doen? Blijven de exoten als de W7's wel wat lastiger, maar dat hoeft geen issue te zijn....
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

VlisChris

Quote from: morca on December 17, 2015, 18:48:13
Snapte je me uitleg trouwens.


Sorry, ik was je topic wat uit het oog verloren.
Ja, ik denk dat ik hem wel snap ja ;) Het is dus een "hybride" systeem? Wel gaaf. Nog nooit eerder van gehoord. Kan me er iets bij voorstellen dat je dan het beste van beide werelden hebt inderdaad. Het lijkt me wel een drama om dat mooi te ontwerpen qua prestaties zeg...
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

morca

Quote from: Christiaan S on December 19, 2015, 00:14:11
Sorry, ik was je topic wat uit het oog verloren.
Ja, ik denk dat ik hem wel snap ja ;) Het is dus een "hybride" systeem? Wel gaaf. Nog nooit eerder van gehoord. Kan me er iets bij voorstellen dat je dan het beste van beide werelden hebt inderdaad. Het lijkt me wel een drama om dat mooi te ontwerpen qua prestaties zeg...
[/b]
Ontwerpen was voor mij ook hoog gegrepen,dus ik had hulp van een expert van een ander forum.
Alle technische termen snappen was bijna niet te doen......maar
Na het bouwen heb ik het ontwerp eens simpel ingevoerd in Winisd om eens te kijken wat er gebeurd.
De waarde,s die je dan afleest,tuning,inhoud ,resonantie freq ,airspeed in de poort  ,Xmax en zo nog wat dingen zijn waarde,s die vaak moeten kloppen.

DUs ik heb er achteraf wel veel van geleerd door te kijken,wat gebeurd er bij deze berekening.
En waar moet ik op letten als ik zelf zoiets ontwerp.

Al het frezen ,en de manier /volgorde waarin je hem samenbouwt is wel belangrijk.
Dat was al werk zat  ;D


scoc

QuoteVandaag naar twee gedspde f113s geluisterd: indrukwekkend en juist op normale/gewone luistervolumes. De e112 wordt steeds interessanter maar een paartje is wel duur. JL audio subs doen het wel erg goed! Je hebt mooi spul M!

@DoorofNight: Ik heb gezien dat je bij Hifi Corner in Antwerpen bent langs geweest? Als je wil horen wat er kan in een 2.2 met Lyngdorf en hoe je dit het beste kan afregelen met Roomperfect dan is dat wel de juiste plek  ;D Ik heb daar ook mijn hele set gekocht en in stukjes opgebouwd en speel in een 2.2 met een paartje JL Audio E112's in combinatie met B&W 804D3's. Als je met een Lyngdorf en Roomperfect speelt heb je niet zo heel veel voordeel om naar de Fathom reeks te gaan want die Aro DSP roomcorrectie van JL heb je dan niet nodig. Natuurlijk is een Fathom nog beter van build etc. maar de E reeks leunt dicht aan bij de Fathom V1 (V2 heb ik nog niet gehoord).
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

morca

Quote from: scoc on December 22, 2015, 15:40:33
@DoorofNight: Ik heb gezien dat je bij Hifi Corner in Antwerpen bent langs geweest? Als je wil horen wat er kan in een 2.2 met Lyngdorf en hoe je dit het beste kan afregelen met Roomperfect dan is dat wel de juiste plek  ;D Ik heb daar ook mijn hele set gekocht en in stukjes opgebouwd en speel in een 2.2 met een paartje JL Audio E112's in combinatie met B&W 804D3's. Als je met een Lyngdorf en Roomperfect speelt heb je niet zo heel veel voordeel om naar de Fathom reeks te gaan want die Aro DSP roomcorrectie van JL heb je dan niet nodig. Natuurlijk is een Fathom nog beter van build etc. maar de E reeks leunt dicht aan bij de Fathom V1 (V2 heb ik nog niet gehoord).
Leuke set heb je zo staan  :thumbs-up:  :music:

scoc

Thx. Het kan ermee door   ;)

Los van de JL subs moet ik ook zeggen dat de B&W D3's mij echt aangenaam verrast hebben: strak, snel, open geluid zonder scherp te worden en precies net dat juiste evenwicht tussen neutraal en een tikkeltje warmte zonder analytisch te worden.
Ik was vroeger niet echt een B&W liefhebber, wegens te wollig en aangedikt laag, maar nu spreek ik over de jaren 90  :P Maar blijkbaar is de klanksignatuur van B&W door de jaren heen dan toch veranderd.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

morca

Persoonlijk vind ik B&W niet zo geweldig,maar smaken verschillen erg in speakers.
Dus dat het goeie speakers zijn weet ik wel.
De sub,s zijn geweldig imo  :headbanging: