Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Net in elke hoek een dikke rol opgehangen,opgerolde ouderwetse slaapzak/achter de gordijnen uit zicht.
Dit helpt al erg goed met handjeklap ellende/reflectie.s
Er staan nu 2 matrassen op taktische plekken in de achterkamer die werken als panelen.
Binnen niet te lange tijd ga ik panelen maken.
Steenwol en achterplaatjes van board heb ik klaar staan.
VD week wat bekleding kopen en wat hout uitrekeken en frame,s maken.
Kijken of ik op de markt of bij de action wat leuke bekleding kan vinden.

Me kamer klinkt super nu, weinig reflectie,s meer.
Panelen volgen snel ik zal wat foto,s maken als ze af zijn/nee niet van die matrassen .
Dat klinkt alleen goed  :clapping: :headbanging:
:music: aan en genieten

EDIT:
Na 2 liedjes ben ik er al uit.....WAT EEN RUST .
Ik geniet met volle teugen,op vol volume is dat nare bijgeluid vd ruimte weg.
Dit is meer als genieten  ;D

larsonator

Quote from: morca on July 18, 2015, 14:36:30
Net in elke hoek een dikke rol opgehangen,opgerolde ouderwetse slaapzak/achter de gordijnen uit zicht.
Dit helpt al erg goed met handjeklap ellende/reflectie.s
Er staan nu 2 matrassen op taktische plekken in de achterkamer die werken als panelen.
Binnen niet te lange tijd ga ik panelen maken.
Steenwol en achterplaatjes van board heb ik klaar staan.
VD week wat bekleding kopen en wat hout uitrekeken en frame,s maken.
Ik geniet met volle teugen,op vol volume is dat nare bijgeluid vd ruimte weg.
Dit is meer als genieten  ;D
ik ga je ff volgen. Kga binnenkort ook eens wat panelen maken. Zit nog te twijfelen over bekleed of akotherm d40 van 50mm

morca

Akotherm is aardig prijzig.
Ik begreep ook uit een linkje van Bert dat 10 dik ,dubbel steenwol beter is
Die wil ik op een paar plekken gaan plaatsen waar het nu hoorbaar beter is in de wat lege achter kamer zeker nodig.

larsonator

Quote from: morca on July 18, 2015, 22:14:35
Akotherm is aardig prijzig.
Ik begreep ook uit een linkje van Bert dat 10 dik ,dubbel steenwol beter is
Die wil ik op een paar plekken gaan plaatsen waar het nu hoorbaar beter is in de wat lege achter kamer zeker nodig.
de panelen zijn idd wel wat prijziger. Voordeel is wel dat de afwerking dan weer minder tijd en geld kost omdat de panelen al ''toonbaar'' zijn van zichzelf. 10cm dik vind ik dan weer zonde van de ruimte, je 'verliest' dan in totaal 20cm op de breedte- en lengte van de ruimte. Vooral in de breedte van de ruimte vind ik het zonde. Maar met kennis komen ook wel eens andere beslissingen ;)

Ik hou je topic even scherp in de gaten...

RalphH

t Is maar net wat je zonde vindt natuurlijk. Als het effectiever is en je wilt het beste resultaat bereiken...
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Die dikke matrassen doen veel ,dus het gaat iig geval dik worden.
Hoger geplaatst op een paar stoelen nog meer,dus de panelen komen ook hoog te hangen.

Maar goed dit is geen porem,alleen even om te testen.

Voor de achterkamer in de hoeken moet ik nog wat anders hebben/verzinnen met veel massa.
Ik speel nog met de gedachte een lange lege dikke rol te maken van stof,en die goed vol te proppen met........
Iemand ideeen ?
Ik heb 25 cm ruimte achter me gordijnen tot de muur,als ik iets kan verzinnen wat veel massa heeft haalt dat alleen al een berg ellende weg bij mij aan reflectie,s in de hoeken.

larsonator

Quote from: RalphH on July 18, 2015, 22:22:04
t Is maar net wat je zonde vindt natuurlijk. Als het effectiever is en je wilt het beste resultaat bereiken...
Zou de Akotherm d40/50(mm) niet beter werken als 10cm dik rockwool?

Staaled

Quote from: morca on July 18, 2015, 22:48:55
Die dikke matrassen doen veel ,dus het gaat iig geval dik worden.
Hoger geplaatst op een paar stoelen nog meer,dus de panelen komen ook hoog te hangen.

Maar goed dit is geen porem,alleen even om te testen.

Voor de achterkamer in de hoeken moet ik nog wat anders hebben/verzinnen met veel massa.
Ik speel nog met de gedachte een lange lege dikke rol te maken van stof,en die goed vol te proppen met........
Iemand ideeen ?
Ik heb 25 cm ruimte achter me gordijnen tot de muur,als ik iets kan verzinnen wat veel massa heeft haalt dat alleen al een berg ellende weg bij mij aan reflectie,s in de hoeken.
Mooi dat je ermee aan de gang gaat.

Panelen centraal op speaker- en oorhoogte zijn het meest effectief tegen 1ste reflecties.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Quote from: Staaled on July 19, 2015, 08:32:00
Mooi dat je ermee aan de gang gaat.

Panelen centraal op speaker- en oorhoogte zijn het meest effectief tegen 1ste reflecties.
Idd dat klopt.
Maar ik heb een 2e probleem als ik in me handen klap schiet het geluid de hoeken in en terug.
Zeer nare eigenschap van me ruimte,we zullen het nagalm/reflectie noemen.
Vooral in de lege achterkamer moet iets gebeuren.
Daarvoor ga ik wat hogere panelen plaatsen om dat te verminderen.
Kijken of eerder genoemde link ivm plaatsing van panelen goed werkt.
In het luisterdeel zullen ze iets lager komen te hangen.

RalphH

Quote from: larsonator on July 19, 2015, 01:39:04
Zou de Akotherm d40/50(mm) niet beter werken als 10cm dik rockwool?

Dat zou best eens mee kunnen vallen. Zijn vast wel staatjes van, zal straks eens zoeken.
Type rockwool kan ook nog iets schelen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

The avengers is playing.
Zit nog steeds zwaar te genieten van me set.
De subs vooral het film monster blijft me verbazen.

Dus voorlopig geen upgrades te melden  ;D

Staaled

The Avengers is idd geweldig. :devil:
Leuke film ook.

Ik heb over 2 dagen The Grey gekeken. :)
Fraaie soundtrack.
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Quote from: Staaled on August 29, 2015, 22:04:47
The Avengers is idd geweldig. :devil:
Leuke film ook.

Ik heb over 2 dagen The Grey gekeken. :)
Fraaie soundtrack.

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

Die staat op me lijstje met gemiste films,volgens mij heb ik die nog niet gezien.

RonG

Quote from: morca on August 29, 2015, 21:56:24
The avengers is playing.
Zit nog steeds zwaar te genieten van me set.
De subs vooral het film monster blijft me verbazen.

Dus voorlopig geen upgrades te melden  ;D

Top, altijd leuk om te lezen als iemand geniet van zijn set/investering O0
Avengers idd erg leuk.  Michiel de ruyter is ook gaaf. Gisteren gezien ;D


kermit

D :pompom:
Quote from: morca on August 30, 2015, 09:59:35
Blijven genieten is altijd goed toch   :music:
Vanavond fast en furious 7  :headbanging:

Je gaat genieten Morca! Leuke film en ook het geluid is goed. :D


morca

En zo gaan we weer richting de donkere dagen.
Muziekje aan lekker op de bank met de voorbereiding op de top 4000.....
Laat ze maar spelen al die hits van toen tot nu........ genieten  :music:


RalphH

Nice  ghegh. The bubbles, best ok om naar fe luisteren
Enjoy!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


morca

Vandaag 1 probleem opgelost.
Ik moest de sub,s altijd nog  met de hand aanzetten.
Met een vertragend relais ertussen schakelt hij later aan,en knapt me stop niet  :headbanging:
Goed begin van het weekend  :music:

Witalik

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

morca

1 marantz 5006
2 keer denon poa 6600
1 klasse D van 2 keer 150 watt
1 keer inuke 3000 dsp.
1 keer Hypex DS 4.
Dat was net teveel van het goeie.

De inuke en de Hypex schakelen direct na de eerste cyclus aan via de vertraging van het relais.
Inschakelen piek vind de automaat niet lekker.

Erg fijn om binnen te komen en de boel gewoon aan te kunnen zetten ,en de vertraging geregeld word.

Gemak dient de mens.
Nu maar een muziekje dan  :music:

Witalik

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"