Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joske007

Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

thebest106

Quote from: morca on August 21, 2014, 19:52:43
Dankje bevalt goed idd .   .te goed  :headbanging:
Ze worden na 24 uur spelen net iets lauw dus geen kachels erbij  ;D

Wow mooi eindversterkers :wub:
Zijn de Denons nog recentelijk van een servicebeurt voorzien? anders misschien de neutral point voltage en de idling current eens nakijken en mogelijk aanpassen volgens de service manual. Want ik neem aan dat het een klasse A betreft?, en die moet echt wel wat warmte produceren.

morca

Ze spelen rustig zijn maar kleine boxjes  :)

Nee ze hebben geen service gehad
Ze voelen ook iets warm hoor.
Wat jij nu zegt heb ik geen ervaring mee.
Waar staat dat in de manual.

Ik zit nu ook weer  :music:
Wat een controle!! Echt genieten dit.

thebest106

Heb een gedeelte van de service-manual even als attachment bij gevoegd, zie bladzijde 7 voor de "Method of adjustments". Je moet wel over een multimeter beschikken, maar ik neem aan dat een DIY als jij, er wel een bij de hand heeft ;D





pameijer

Hier staan nog 2 Denon POA-8000's te koop, heb je iig nog een upgradepad beschikbaar  :pompom:

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

morca

Mooi maar veel te duur imo.
Heb 2 van deze 6600 zien staan voor 1400 .....en dan zo oud,dat kosten ze nieuw ... bijna.
Had ik geld gehad had ik misschien die 2 wel gekocht,tegen beter weten en prijs /leeftijd in  ;D

Denk eerst een pre welke weet ik nog niet zeker.
Emotiva veel via via gedoe als er wat mee is heb ik geen zin aan.
Marantz of Onkyo zijn me eerste keus.
Dan hopelijk toch echt nog eens 3 van de 6600 erbij,zou wel ubergeil zijn  :headbanging:
5 van deze blokken!!

Passion4Sound

Quote from: pameijer on August 22, 2014, 14:32:28
Hier staan nog 2 Denon POA-8000's te koop, heb je iig nog een upgradepad beschikbaar  :pompom:



JaJa, De Denon POA8000 wauw wat mooi, super audiofiel en waanzinnig mooi afgewerkt. tja niet de jongste meer en niet het strakste op het laag, maar  :wub: :wub: :wub:
wel erg mooi. wilde ik toch ff kwijt.  grtz,  Alex
 


morca

Het lijkt erop dat ik eind september 1 POA 4400 in huis heb.
Een forumlid heeft er 1 op zolder staan,niks te doen.
Zou dat mazzel voor mij zijn,heb ik die ene vast voor de center :headbanging:

Dan op naar de pre en nog 2 x 6600 of 4400 erbij  :music:


Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

pameijer

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

morca

Das voor 450 voor 2 nog net te doen,200 per stuk is een mooie prijs imo.
Maargoed moet nu eerst sparen ,jammer had er graag 3 ineens gekocht.

ALs ik die ene voor de center maar vast eens heb ben ik al heel blij  :headbanging:
Mogen de surrounds voor nood nog wel even op een bugdet amp.

Passion4Sound

Quote from: morca on August 22, 2014, 22:48:52
Jij hebt deze blokken wel eens gehoord Alex.
Ze zijn nog ouder als de mijne toch?
Sorry voor de late reactie, Marco,

De Denon POA6600 bestaan alweer zo'n 25jaar, terwijl de POA8000 zo'n +/- 34 jaar geleden werd geïntroduceerd.
Nu was de 8000 een statement die voor toen die tijd geen goedkope versterker was. Ik heb ze verschillende keren ooit beluisterd.
Voor toen die tijd echt een statement, heel beheerst en ietsjes zoet.
De 6600/4400 waren meer toegankelijk voor de "normale audiofiel" :-)

Deze blokken in een surround setup zal het zeker goed doen, verder het laag over de sub zal het staan als een huis.

grtz,

Alex

morca

Het staan van het sublaag word een 2e verhaal.

Waarschijnlijk haal ik me slaapkamer leeg,dan heb ik 4 sub,s
Plannen mbt de sub,s zijn nog niet compleet,maar de bandpass is 120 hoog,3 gesloten zijn ook 120 hoog.
Heel misschien komen er 4 in de corner te staan  :headbanging:

Maar goed eerst maar eens kijken of ik die 3 PAO,s en een pre die ik op het oog heb kan bekostigen en vinden  ;D

RalphH

Tjongejonge, lekker bezig. Dikke bakken zeg!
Wanneer ga je verhuizen naar dat huis met die kelder voor de dedicated? Gok dat het huis van de  buren zometeen scheuren gaat vertonen namelijk ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Hahahha huis met kelder.
Gaat hem niet worden kerel zoveel centjes ga ik nooit meer verdienen denk ik  :)
Denk wel dat er beneden meer naar de buren lekt van het geluid,maar ze hebben deze 3 jaar ook niet geklaagt.

We zullen zien,maar idd als ik ze alle 4 hier zet  en dan vol gas draai......
Kweet niet of het dan nog goed gaat  ;D

Eerst maar eens die pre en daarna hoop echt nog 2 4400 of 6600,s erbij te kunnen kopen voor de rears.
Dit klinkt wel erg goed  :music:

Maareuh ik las in jouw topic iets over een kelder ivm de tuin die toch open ligt.
Al bij de vrouw voorgelegd?  :clapping: :headbanging:

RalphH

Gheghe, nee hoor, niet nodig. We hebben al een dedicated en de tuin blijft lekker tuin ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


fluissie

Quote from: morca on August 29, 2014, 18:14:24
Het lijkt erop dat ik eind september 1 POA 4400 in huis heb.
Een forumlid heeft er 1 op zolder staan,niks te doen.
Zou dat mazzel voor mij zijn,heb ik die ene vast voor de center :headbanging:

Dan op naar de pre en nog 2 x 6600 of 4400 erbij  :music:

Mooie eindversterkers hoor marco!

Leuk voor je!, zal wel genieten zijn nu  :clapping:

Gr jeroen