Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ejorne

Ik heb gisteren de sub op mijn luisterplek gezet en ben toen door de kamer gaan kruipen.
De sub toen ik pal naast mijn tv zat klonk het erg mooi. Dus ik heb de sub daar nu staan en niet in de hoek, ik denk dat het zo maar blijft staan. Hij staat nu bijna in het midden op de lange muur. Net rechts uit het midden. Ik moet nog meten maar op het gehoor klinkt het zo erg goed. En ook het stereo geluid met de speakers zo ver van de zijwanden is super!  8) 8)

morca

Speakers klonken wel goed zo ja.
Sub had je in je oude huis ook daar,maar daar zat je anders.
Lange muur is haast vloeken,maar je kamer heeft wel een aparte vorm.
Misschien dat de gain daarom wel weer op je luisterplek goed aanwezig is.
Geen zingend missenbass geluid? Zal wel niet anders had je hem al verzet denk ik  :clapping:

Ejorne

#1177
Ja inderdaad, daar heeft hij al eens gestaan.
En toen zat ik inderdaad anders, ook was de sub toen nog downfire...

Nu klinkt het midbas gedeelte juist veel gedetailleerder, het allerlaagste moet mischien iets meer geboost worden (ofwel de rest gedempt) maar het komt er meer dan voldoende uit.

Ik moet wel eerst een meting maken want er is hier en daar nog wel een oneffenheid die glad getrokken kan worden, hoop ik.

Amused to death van Roger Waters klinkt nu zo fantastisch! De effecten lopen echt rondom. Niet alleen verder naar buiten dan de speakers staan en op een vast punt ergens schuin achter mij maar het loopt echt rondom. Zoals bijvoorbeeld dat stukje onweer en dat (tja wat is het...) gegrom. Zo gaaf!  8) 8) :music: :headbanging:

Ik heb hem gisteren helemaal geluisterd en toen de cd afgelopen was wilde ik hem eigenlijk gelijk weer aanzetten. Helaas was bedtijd al ruimschoots voorbij...  :hehe:


morca

Buble is playing.
Hier word Marco blij van .
Laatste aanpassingen aan dsp op de comp klinkt geweldig lekker neutraal en in evenwicht.
Lekker veel detail terwijl er niks overheerst.

Nu test luisteren wat erg.......  ;D

morca

Quote from: Ejorne on June 25, 2014, 12:26:46
Ja inderdaad, daar heeft hij al eens gestaan.
En toen zat ik inderdaad anders, ook was de sub toen nog downfire...

Nu klinkt het midbas gedeelte juist veel gedetailleerder, het allerlaagste moet mischien iets meer geboost worden (ofwel de rest gedempt) maar het komt er meer dan voldoende uit.

Ik moet wel eerst een meting maken want er is hier en daar nog wel een oneffenheid die glad getrokken kan worden, hoop ik.

Amused to death van Roger Waters klinkt nu zo fantastisch! De effecten lopen echt rondom. Niet alleen verder naar buiten dan de speakers staan en op een vast punt ergens schuin achter mij maar het loopt echt rondom. Zoals bijvoorbeeld dat stukje onweer en dat (tja wat is het...) gegrom. Zo gaaf!  8) 8) :music: :headbanging:

Ik heb hem gisteren helemaal geluisterd en toen de cd afgelopen was wilde ik hem eigenlijk gelijk weer aanzetten. Helaas was bedtijd al ruimschoots voorbij...  :hehe:
Was gezellig vd week je nieuwe huis/opsteling klinkt erg goed .
Nog verder aan de dsp gesteld of stond ie goed?

Jammer dat de sub daar ook ong hetzelfde klinkt maar wel logisch.
Maar goed je speakers pakten het mooi op zo.

Volgende keer de sub?  :coffee: :music:

Ejorne

Quote from: morca on July  8, 2014, 23:13:31
Was gezellig vd week je nieuwe huis/opsteling klinkt erg goed .
Nog verder aan de dsp gesteld of stond ie goed?

Jammer dat de sub daar ook ong hetzelfde klinkt maar wel logisch.
Maar goed je speakers pakten het mooi op zo.

Volgende keer de sub?  :coffee: :music:

Jep, volgende keer de sub.  8) :music:
Ik wil ook nog eens testen of de basreflex van de frontspeakers mischien toch dicht kan, in combinatie met wat dsp en/of large instelling. Misschien als de sub iets meer frequentie op zich kan nemen dat dit dan positief uitvalt.

Daarnaast vermoed ik dat ik wellicht dit jaar nog een set Kef LS50 ga aanschaffen. Deze in combinatie met mijn subwoofer in een kleinere behuizing moet volgens mij wel erg prettig zijn. Maar eerst kijken of mijn budget nog toereikend is, eerst ook maar eens (eindelijk) een paar HDD's kopen. We moeten binnenkort maar weer eens synchroniseren, of niet?

morca

Quote from: Ejorne on July  9, 2014, 10:45:33
Jep, volgende keer de sub.  8) :music:
Ik wil ook nog eens testen of de basreflex van de frontspeakers mischien toch dicht kan, in combinatie met wat dsp en/of large instelling. Misschien als de sub iets meer frequentie op zich kan nemen dat dit dan positief uitvalt.

Daarnaast vermoed ik dat ik wellicht dit jaar nog een set Kef LS50 ga aanschaffen. Deze in combinatie met mijn subwoofer in een kleinere behuizing moet volgens mij wel erg prettig zijn. Maar eerst kijken of mijn budget nog toereikend is, eerst ook maar eens (eindelijk) een paar HDD's kopen. We moeten binnenkort maar weer eens synchroniseren, of niet?
ALs je onixen weggaan weet je waar he :-)

Ejorne

Quote from: morca on July  9, 2014, 17:33:33
ALs je onixen weggaan weet je waar he :-)

;D

Ik weet niet zeker of ze weggaan. Ik denk eraan om de slaapkamer te voorzien van de Panasonic en Onix en dan beneden met de Kef en de HK te gaan spelen. Alleen ben ik er nog niet uit of ik de HK moet maken (balance knop bypassen of vervangen) of dat ik een voorversterker moet kopen en de HK in de eindversterker-stand te gebruiken...

morca

Quote from: Ejorne on July 11, 2014, 09:58:22
;D

Ik weet niet zeker of ze weggaan. Ik denk eraan om de slaapkamer te voorzien van de Panasonic en Onix en dan beneden met de Kef en de HK te gaan spelen. Alleen ben ik er nog niet uit of ik de HK moet maken (balance knop bypassen of vervangen) of dat ik een voorversterker moet kopen en de HK in de eindversterker-stand te gebruiken...
Dan heb je 2 stereo ruimte,s niet beter 1 HT dan?

Ik zit te denken om de pana aan de preout vd marantz te hangen,daar zouden dan 2 fronts bijkunnen.
EN dan alle sub,s ook in de ruimte beneden,4 keer 13 W3 power !!!
Maar dan moet ik eerst akoestiek aanpakken anders word het niet naar mijn wens.
Teveel verwend boven  :music:

Witalik

Quote from: Ejorne on June 24, 2014, 09:40:56
Ik heb gisteren de sub op mijn luisterplek gezet en ben toen door de kamer gaan kruipen.
De sub toen ik pal naast mijn tv zat klonk het erg mooi. Dus ik heb de sub daar nu staan en niet in de hoek, ik denk dat het zo maar blijft staan. Hij staat nu bijna in het midden op de lange muur. Net rechts uit het midden. Ik moet nog meten maar op het gehoor klinkt het zo erg goed. En ook het stereo geluid met de speakers zo ver van de zijwanden is super!  8) 8)

Sorry voor de kleine offtopic maar ik heb even een vraag over dat sub op luisterplek gebeuren. Ik heb een downfire sub en als ik deze dus op de bank zou zetten gaat het niet goedkomen. Als ik hem FF zou neer leggen neem ik aan dat die meting dan weer niet geldig is voor als ik hem DF op die plek zou zetten waar ik hem het best hoor ? Zou ik hem dan alleen op een tegel of iets dergelijks kunnen testen met de 'kruip' method ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

morca

oei das een goeie,ik denk dat je hem gewoon als FF kan plaatsen.
Al hij als DF wel een andere mode aanspreekt.
Anders vraag het even in me onderschrift meettopic,denk dat leden met een DF hier antwoord op kunnen geven.
Ik weet het niet zeker.....

Witalik

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"


Raymond187



morca

Quote from: Ejorne on July 11, 2014, 09:58:22
;D

Ik weet niet zeker of ze weggaan. Ik denk eraan om de slaapkamer te voorzien van de Panasonic en Onix en dan beneden met de Kef en de HK te gaan spelen. Alleen ben ik er nog niet uit of ik de HK moet maken (balance knop bypassen of vervangen) of dat ik een voorversterker moet kopen en de HK in de eindversterker-stand te gebruiken...
Makker je nieuwe spullen klinken super in je nieuwe huis.
Tijd om eens wat te showen en wat metingen te plaatsen.
Je geluid is tig keer beter als je oude woning en dat alleen door plaatsing  :thumbs-up:

Ejorne

Ja, ik zal binnenkort wel eens wat posten.
Het klinkt inderdaad wel lekker, met straks nog een beetje beter surround.  8)

morca

Vanavond is de eerste stap in een nieuwe wereld voor mij.
Ik heb 2 Denon POA 6600  en weet nu hoe ze aan moeten  ;D   :headbanging:

Dus mijn Marantz gaat mbt de fronts even als pre dienen,om dan hopelijk later een echte pre en nog wat eindbakken op de kop te tikken.

Ik heb voor en eind los bij Jeroen mogen ervaren die heeft wat spullen aangeschaft.
Het resultaat daarvan heeft mij ertoe gezet weer eens verder te kijken hoe die eindtrappen aan te krijgen.......en het was eigenlijk te simpel,ik was te jong toen dus het bijna vergeten .

Maar goed....in verwachting hoe mij stereo sound hiervan gaat opknappen,en wat een losse pre dan nog zou doen.

Spannend weer !!! :music:

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Ik ook erg benieuwd  ;D
Nou snap ik ook beter waarom je een losse pre gekocht heb.

Nu heb ik het gehoord,......is wel weer een stuk extra besmetting te noemen.
Met het pre/stereo virus  ;D

Pallenmans

Sonus faber sonetto 5 / gato dia 250 / Roon / Project draaitafel / kabels RIcabel

RalphH

Hey, cool! Dacht dat die dingen gekookt waren, maar gelukkig niet dus.
Mooi!!!
Veel plezier met aansluiten en afregelen :pompom:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Dank heren .
En ja ze spelen en hoe!!!
Dac ook beneden geplaatst en comp. Muziek player zeg maar.

Amp geven verrassend veel controle en detail.
Ik ben zeer tevreden dit is e het een grote stap vooruit.
Zit met een hele dikke grijns een muziekje te luisteren.

:music:
Van het weekend meer .

Ejorne

 :thumbs-up:

Het klinkt inderdaad super!
Binnenkort nog even de surround en center aansluiten en de bandpass naar beneden.
8)  :music: