Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Lekker film aan het kijken  :popcorn:

Vd week kijken of ik de 2e Dune zelf aan de gang krijg  :)
Denk het wel,weer wat geleerd vandaag..........hoop ik  :D

Jeroen nogmaals dank ,en ook voor het trekken van een kabeltje naar me switch voor de 2e Dune  :thumbs-up:

LuPo

Mooie set hoor Morca. Zijn die foto's op pagina 33 (ofzoiets) de laatste? Met twee JL audio subs? Nice nice..  :headbanging:

Nu je tv nog ff vergroten. :D

morca

Dankjewel.
De foto,s met die kleine tv is mijn living,daar staan de 2 gesloten JL,s nu links in de hoek.
En me tv is vervangen door een 32 inch buis, heb ik gehad.

Boven staat nog steeds de Pana receiver en de gesloten en de bandpass sub combi.
Dus ik heb de luxe beide systemen te beluisteren,gesloten versus beide  :music:

morca

Even fototje van de stille Inuke met een 12 cm fan.
Dit verloopje

Met een Artic F12 pro pwm zonder mont frame.
Dan past hij percies om de buis,blijft geklemt zitten,en het wiel valt er zo mooi in.
Ik bouw ventilatoren en stond te kijken ,het leek wel wat van me werk.......

morca

Zo het was een enerverende week,fiets onderhoud,kraan in de keuken stuk,harde schijf aangeschaft.
Stofzuiger ruikt verbrand en zuigt niet meer,ik ben blut.......... :(


morca

Pfffff externe HDD geven weer problemen
Toegangsrechten worden niet opgeslagen,nou kan ik weer overnieuw alle schijven toegang gaan geven .....................moe word ik ervan.........
Want dan kan ik dat elke keer gaan doen,.......denk je zondagje lekker voor de buis te gaan hangen  :nowink:

EDIT : comp opstarten met de schijven aan ipv de schijven achteraf aanzetten.
Dan laad ie met starten van windows wel alle rechten pffffff gelukkig,nu voor de buis  :popcorn:

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

morca

Nu wel  :) ,net film gekeken,zo nog een filmpje aan.
Sub,s nog iets bijgeregeld in de PEQ van de Inuke,klinkt en voelt goed  :music:

Hoe vordert het stellen met de minidsp bedenk ik me opeens?
Je hebt alle spullen toch binnen?

Martijnst1990

Quote from: morca on December 16, 2012, 17:53:49
Nu wel  :) ,net film gekeken,zo nog een filmpje aan.
Sub,s nog iets bijgeregeld in de PEQ van de Inuke,klinkt en voelt goed  :music:

Hoe vordert het stellen met de minidsp bedenk ik me opeens?
Je hebt alle spullen toch binnen?
En welke 2 films zijn het? :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Euh ....Madagscar 1 en nu 2.
Dus niet bijzonder,maar ik vind het wel vermakelijk.

Misschien ga ik zo the muppet christmas carol wel kijken.
Ben in een melige bij vandaag  :D

Martijnst1990

Quote from: morca on December 16, 2012, 18:01:03
Euh ....Madagscar 1 en nu 2.
Dus niet bijzonder,maar ik vind het wel vermakelijk.

Misschien ga ik zo the muppet christmas carol wel kijken.
Ben in een melige bij vandaag  :D
Zijn inderdaad leuke films :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


Ejorne

Quote from: morca on December 16, 2012, 12:07:55
Dan laad ie met starten van windows wel alle rechten pffffff gelukkig,nu voor de buis  :popcorn:

Misschien is slaapstand wel een fijne optie met een master-slave stekkerdoos voor de schijven. Windows 7 blijf doorgaans best stabiel en vlot zonder restart.

morca

Ach voor nu doet ie het weer even,de dune boven lukt nog niet echt,nieuwe rechten voor beneden ook niet.
Ik heb opgelet,maar denk ergens iets vergeten ........  :sleepy:

Former member 78

Quote from: morca on December 13, 2012, 17:31:51
Even fototje van de stille Inuke met een 12 cm fan.
Dit verloopje

Met een Artic F12 pro pwm zonder mont frame.
Dan past hij percies om de buis,blijft geklemt zitten,en het wiel valt er zo mooi in.
Ik bouw ventilatoren en stond te kijken ,het leek wel wat van me werk.......

Je hebt een fan welke een stuk groter is dan het ''gat'' in de amp.
welk voordeel heb je daarmee, vergeleken de fan welke ik nu gebruik, die je
niet hoort en in de originele behuizing past?

morca

Quote from: ArjanR1 on December 17, 2012, 10:09:28
Je hebt een fan welke een stuk groter is dan het ''gat'' in de amp.
welk voordeel heb je daarmee, vergeleken de fan welke ik nu gebruik, die je
niet hoort en in de originele behuizing past?
Zullen we de Db meter even naast jouw en mijne leggen,Ejorne heeft dezelfde fan als jij hebt ,dus wij hebben ze naast elkaar gehoord Arjan  ;) maareuh heb je die sub nog wel dan,ik meende iets te lezen pas...........

Ik bouw ventilatoren Arjan,dus jouw stelling dat ik iets maak wat bij voorbaat al niet goed werkt in jouw ogen zegt ook weer genoeg over jouw  ;)
Maar dat ben ik van je wel gewend nu,en ik niet alleen  ;)

Jij steld dat even vast zonder verdere onderbouwing,ik heb die referentie wel
Jeroen wil hem er graag in hebben omdat die van mij stiller is  ;)




Eneuh in het Frank topic loop je ook altijd te schreewen over mensen die daar niet horen omdat ze de boel ondermijnen.
En niet gegronde aanname,s doen,ik weet 100 % zeker dat jij dit niet getest hebt,ik wel.

Dus ik vraag je vriendelijk ergens anders te gaan spelen,net als jij de non believers in Frank ze topic vraagt  ;)

Ik dank uw vriendelijk.....


VlisChris

Morca,

Denk toch aan je hart :) Zoveel kwaad zie ik niet meteen in Arjan zijn opmerking eerlijk gezegd?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LuPo

Ik zie ook weinig kwaad in de opmerking van Arjan. Maar misschien hebben ze al een geschiedenis samen (aangezien morca wel aan dingen refereert)?

morca

Quote from: LuPo on December 17, 2012, 19:00:49
Maar misschien hebben ze al een geschiedenis samen (aangezien morca wel aan dingen refereert)?
Idd,een boel meelezers weten wel wat ik bedoel.

Opmerkingen als: welk voordeel heb je daarmee, vergeleken de fan welke ik nu gebruik, die je
niet hoort en in de originele behuizing past?

Moeten jouw toch bekend klinken Christiaan......eigenlijk geeft ie aan dat mijn oplossing onzin is ,alleen hij probeerd het net deze keer.

Ik denk wel om me hart hoor Chris ;) maar laat deze persoon niet meer links en rechts vervelend zijn zoals ie al jaren probeerd.
Met het nieuwe beleid was het even stil,laat het nu meteen duidelijk zijn dat dit niet meer op prijs gesteld word.
Net zo mis als de nonbelievers in franks topic...............
Duseuh PM hem dan ook even aub uit mijn topic te blijven  ;)

Former member 78

Quote from: morca on December 17, 2012, 17:46:58
Zullen we de Db meter even naast jouw en mijne leggen,Ejorne heeft dezelfde fan als jij hebt ,dus wij hebben ze naast elkaar gehoord Arjan  ;) maareuh heb je die sub nog wel dan,ik meende iets te lezen pas...........

Ik bouw ventilatoren Arjan,dus jouw stelling dat ik iets maak wat bij voorbaat al niet goed werkt in jouw ogen zegt ook weer genoeg over jouw  ;)
Maar dat ben ik van je wel gewend nu,en ik niet alleen  ;)

Jij steld dat even vast zonder verdere onderbouwing,ik heb die referentie wel
Jeroen wil hem er graag in hebben omdat die van mij stiller is  ;)




Eneuh in het Frank topic loop je ook altijd te schreewen over mensen die daar niet horen omdat ze de boel ondermijnen.
En niet gegronde aanname,s doen,ik weet 100 % zeker dat jij dit niet getest hebt,ik wel.

Dus ik vraag je vriendelijk ergens anders te gaan spelen,net als jij de non believers in Frank ze topic vraagt  ;)

Ik dank uw vriendelijk.....

Morca, please....

Ik vraag jou een hele normale vraag, NERGENS zeg ik of hint ik er op dat jouw systeem slechter zal werken.
Ben gewoon benieuwd waarom jij zo'n groot ding gebruikt, terwijl je een vernauwing moet toepassen om hem
aan te laten sluiten.

Natuurlijk heb ik mijn sub nog, en het staat nog steeds in de planning om mijn 2 18'' woofers ook te gaan gebruiken.
Ben benieuwd wat je allemaal voor ''extra's'' in deze post leest.

morca

Niks,misschien heb ik idd door ons eerst botsende verleden iets te letterlijk gelezen  ;)

klopt je hebt gelijk die vernauwing had ik liever anders gezien,maar resultaat is dat je met je oor naast dat ding nog bijna niks hoort.
Maar er moet nog een PWM tussen ,met die pot is een beetje modderen,maar werkt al goed.
Heb enige schuine kantjes gemaakt aan de binnenkant ,heb ik een redelijke luchtstroom.

Ik heb luchtverplaatsing /db en toeren naast elkaar gelegd ,van een 8 cm en en 12 cm fan.
Een 12 verplaatst veel meer lucht op 500 rpm tov een 8 op 500 rpm.
Als je de goeie hebt,deze had ik nog liggen dus niks gekocht,maar die erop moet komen maakt 9 db bij 500 toeren,die is nog stiller als deze.
En meer lucht doet,al dat niet nodig is,hij is nog niet uit geslagen  :)

Ik heb de grafieken luchtverplaatsing,toeren,diameter en db naast elkaar gelegd,12 en vooral 14 van 1 merk komt er erg goed uit.
Fluisterstil tov een 8 cm.

Die PWM en die fan moet ik eens gaan bestellen eigenlijk......



morca

Kerst is een dure maand zoals we weten.
Ik wist niet dat me kraan,me fiets,me Hardisk kapot zouden gaan deze maand, dus dat was al minder....

Nu is de auto ook stuk,aan de kook.
Systeem leeg denk ik,slang kapot,koppakking slecht/verbrand of eruit gedrukt.........ik hoop iets simpels  :unsure:

pffffffff niet leuk

RalphH

Dat is allemaal mooi balen joh. Mooie ellende dat het allemaal te gelijk komt..Murphy ofzo..
Succes.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Ik sta nog steeds met een dikke grijns  ;D
Nog 2 dagen vakantie en kerst,dat ga ik niet laten verpesten.
Plus ik heb een mannetje voor me auto,dus als ie echt stuk is valt het vaak nog mee met de kosten.......hoop ik deze keer dan ook hihi  ;)

Als  Murphy nou een leuke dame was .ok  :clapping:  :clapping:  :clapping:  :clapping:

Leentje

Hoi Morca, mooie set zo hoor :clapping:En gaaf dat je ook zelfbouw doet zal wel klappen met die subs. Auto alweer gemaakt trouwens? Hoop voor je dat de kosten meevielen.
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.