Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yorkie13

Grappig dat de 2 subwoofers in de hoek samen wel een beter resultaat geven.

Ik heb gisteren de SB12 binnen gehad , en deze eens op mijn PB12 gezeten met een splitter aangesloten
en de fase gelijk gezet.

Deze staan dan in de rechter hoek naast de rechter XTZ front.

Door simpel iets met de SB12 aan de fase te tweaken heb ik nu op de luisterplek meer output.

Er staat natuurlijk nog wel een PC12 in de linker hoek.  8)

Meerdere subwoofers verdeeld over de ruimte werkt gewoon heel goed.

Voorlopig laat ik het zo even staan met de PC12, PB12 en SB12.


morca

Quote from: RA SUBS on September 29, 2012, 09:40:20
Grappig dat de 2 subwoofers in de hoek samen wel een beter resultaat geven.

Ik heb gisteren de SB12 binnen gehad , en deze eens op mijn PB12 gezeten met een splitter aangesloten
en de fase gelijk gezet.

Deze staan dan in de rechter hoek naast de rechter XTZ front.

Door simpel iets met de SB12 aan de fase te tweaken heb ik nu op de luisterplek meer output.

Er staat natuurlijk nog wel een PC12 in de linker hoek.  8)

Meerdere subwoofers verdeeld over de ruimte werkt gewoon heel goed.

Voorlopig laat ik het zo even staan met de PC12, PB12 en SB12.
er zit een beperkte fase regeling op de Inuke  ;) dus wat jij zegt werkte niet echt lekker.
Beide in 1 hoek vreemd........... nee hoor ik heb erover nagedacht hoe alles neer te zetten  ;)
en dat werkt hier weer erg goed.

ZO weer een muziekje aan  :music:

yorkie13

Meerdere subwoofers in 1 hoek is een beetje zoals een Line Array van subwoofers.

lijkt me wel cool.

een stuk of 6 op elkaar  , kamer is 240 m hoog, en de kast 40 cm. :D

morca

Ze staan/liggen naast elkaar,
Ik wil het onder uit de hoek halen ,niet uit die hele hoek,daar komen weer iets van trap,s te hangen die ik met me stomme kop weggegooid heb.
Anders klonk het nog beter.

Plaatsing door de ruimte ligt een beetje aan de rest van de opstelling en beperkte fase,anders zou andere kant 1 misschien beter zijn idd.

Zo stacken als jij nu zegt  :D word mij ook te bruut

HTip

Interessant dat 2 subs naast elkaar dit effect geven. Op elkaar zie je vaker, zoals de JL Audio Fathom F212, Paradigm Sub 2 en de Velodyne DD1812. Allemaal leuke subjes voor erbij :o

Maar het gaat er natuurlijk om dat het een verbetering is...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Quote from: HTip on October  2, 2012, 08:22:14
Interessant dat 2 subs naast elkaar dit effect geven. Op elkaar zie je vaker, zoals de JL Audio Fathom F212, Paradigm Sub 2 en de Velodyne DD1812. Allemaal leuke subjes voor erbij :o

Maar het gaat er natuurlijk om dat het een verbetering is...
Idd de plaatsing vd de 2e zat de roomgain in de weg,ze werkete elkaar iets tegen.
Was dus wel verrasend ze samen te horen werken  :music:

morca

Vanavond met Lopez,DMX en 50 cent even een ouderwets feestje gehouden.
Pfffff de Inuke is beter gesteld,of de JL,s komen los.
Maar ik heb de amp even naar standje lampje 4 bijna constant aan,dan trekt ie de JL,s net.Want 5 is rood.
Hij jaagt ze bijna de kist uit zeg maar .De amp gaat nog niet uit  :pompom:

ook bij laag volume,erg lekkere lage voelbare bass.Geen nare kamer mode,s.

Apart het was een idee,alles moest zo komen te staan en dan zou het goed moeten klinken imo.
En dus is gelukt

Mijn huiskamer ,..en even heel erg blij  :music:
eindelijk het is gelukt ,en dan moeten er nog panelen komen.........

RalphH

Elke dag een stapje verder en een stapje meer tevreden. Wel erg fijn dat je geen room modes hebt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: RalphH on October  6, 2012, 10:50:18
Elke dag een stapje verder en een stapje meer tevreden. Wel erg fijn dat je geen room modes hebt.
Ik ben erg blij idd,en die roommode,s komt imo door die dwarse opstelling ipv in de lengte.

morca

Fxck krijg net post dat ik 500 euro terugkrijg.........energie.
Nou kriebelt het,nieuwe plasma .......vandaag nog????
past niet in die mini auto van me  :D

RalphH

Wat een ellende weer ;D, voel je jezelf haast gedwongen om iets leuks uit te gaan zoeken.

Lekkere besparing trouwens!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

Xander32

Quote from: morca on October  6, 2012, 12:20:03
Fxck krijg net post dat ik 500 euro terugkrijg.........energie.
Nou kriebelt het,nieuwe plasma .......vandaag nog????
past niet in die mini auto van me  :D
Allicht reserveren voor al hetgeen wij in 2013 meer gaan betalen  :sarcasm: ...


... of idd. een mooie plasma, moeilijk, moeilijk  :D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

morca

Hahahha nee doe even rustig aan, al ik wel zin heb om te kopen  :D

Reserve idd Xander,Ejorne koopt een scherm als het goed is en dan krijg ik een mooie panasonic buis
Laatse type geen HD maar daar heb ik niet zo,n probleem mee.

mijn kosten staan 5 jaar vast dus denk geen verhoging,en je termijnbedrag in de gaten houden he,als die een beetje hoog is kom je weer uit.
We zullen zien in april....

Xander32

Quote from: morca on October  7, 2012, 10:28:57
Hahahha nee doe even rustig aan, al ik wel zin heb om te kopen  :D

Reserve idd Xander,Ejorne koopt een scherm als het goed is en dan krijg ik een mooie panasonic buis
Laatse type geen HD maar daar heb ik niet zo,n probleem mee.

mijn kosten staan 5 jaar vast dus denk geen verhoging,en je termijnbedrag in de gaten houden he,als die een beetje hoog is kom je weer uit.
We zullen zien in april....
Verstandig hoor; ook ik (lees; hare maje :sarcasm:) houd momenteel de hand op de knip.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Nu even star wars aan het kijken,ik had een bult van 8 db bij 22 hz die had ik vlak gemaakt voor de meting......
Net voor film even terug op nul gezet,dat betekend een bult oplopend vanaf 30 hz ong.

Huis trilt,druk op je borst ,eerste lampje vd Inuke gaat aan puur op die bult....
Bij normaal volume hoor je de normale bass gewoon lekker,maar na een explosie ofzo  :o
maar weer even op min 6 gezet,Ze staan flik te wapperen na de meting van zaterdag  :pompom:   :headbanging:
Nu weer verder kijken  :popcorn:

VTEC_genieter

Morca, Hebben de buren geen last van je?
Want jouw belevenissen geven me iedere keer geen trillingen maar rillingen  :D
Je hele huis trilt, druk op je borst......en......wapperende broekspijpen  :o

:popcorn:
:P
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

morca

Meestal korte stukje,s ,als de film heftig word zeg maar.
Of even 1 of 2 liedje,s ,dat broekwapperen doe ik idd niet vaak,dan gaat het te hard.

Ik probeer het ook niet te laat en te vaak te doen,kijk 1 keer per maand film denk ik,en dan meestal wat harder ja  :popcorn:

morca

Gisteren Ice Age gekeken,en die ding dat aan een boom hangt bijna me huis laten breken  :music:    :D
Leuke vermakelijke film die meteen goed begon zoals we gewend zijn.
Ik heb trouwens boven gekeken,voor het eerst weer eens de bandpass goed AAN  :devil: gezet .

Vanavond gewoon op lager volume beneden wat rap en nieuwe Lopez,klinkt wel erg goed na de laatste regeling sessie .
Ik ben op een centerspeaker na een gelukkig man ,alles werkt/klinkt naar wens nu.

Op naar de panelen,............maar dat word een maandenplan vermoed ik  :clapping:

larzie

Quote from: morca on October 17, 2012, 21:47:41
Gisteren Ice Age gekeken,en die ding dat aan een boom hangt bijna me huis laten breken  :music:    :D
Leuke vermakelijke film die meteen goed begon zoals we gewend zijn.

Scrat, ook al was zijn rol klein dit keer, blijft briljant!  :D



edit. er gaat even wat fout geloof ik bij het aanpassen van je plaatje :) Even kijken wat ik nu weer uitgespookt hebt hoor. edit 2: en weer opgelost.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT


VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

morca

Ik heb ze alle 4/5 en zat net te denken aan een marathon  :popcorn:
Van tv kijk ik nooit meer,dvd zelfs bijna niet,DTS of DTSMA van BD klinkt echt geweldig.
Als ik film kijk luister ik ook altijd heel goed,net als met muziek zeg maar.
Alles moet perfect klinken.
Anders  :dry:


:D