Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Ja het zijn 4 dezelfde speakers,dus dat zit wel goed  ;) best grote jongens als rears  :D
Maar met DTSMA is dat dan ook hoorbaar een voordeel,je krijgt het goed om je oren.

Ik heb nog niet gemeten,geen comp beneden.
Maar denk dat het niet veel minder als boven is,vlak tot 18 moet wel haalbaar zijn.
Ik zou alleen wel een iets betere amp kopen als ik jouw was  :D

PS  :coffee:  :music:  :popcorn: staan klaar he,kan je eerst horen waar je je geld aan op gaat maken.
Ik was wel verrast ,Finding nemo klinkt goed,laagweergave is niet misselijk terwijl de conussen dan net bewegen.
Werkt goed 2 gesloten dozen,en ze zijn nog aan het inspelen  ;)

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


Martijnst1990

Quote from: morca on September  2, 2012, 19:54:12
Ja het zijn 4 dezelfde speakers,dus dat zit wel goed  ;) best grote jongens als rears  :D
Maar met DTSMA is dat dan ook hoorbaar een voordeel,je krijgt het goed om je oren.

Ik heb nog niet gemeten,geen comp beneden.
Maar denk dat het niet veel minder als boven is,vlak tot 18 moet wel haalbaar zijn.
Ik zou alleen wel een iets betere amp kopen als ik jouw was  :D

PS  :coffee:  :music:  :popcorn: staan klaar he,kan je eerst horen waar je je geld aan op gaat maken.
Ik was wel verrast ,Finding nemo klinkt goed,laagweergave is niet misselijk terwijl de conussen dan net bewegen.
Werkt goed 2 gesloten dozen,en ze zijn nog aan het inspelen  ;)

Dat moet er inderdaad toch maar is van komen, hebben het er al best een tijd over ;)

Zal inderdaad een lekkere volle surround bubble geven zo met dezelfde Jamo's rondom :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Quote from: morca on September  2, 2012, 17:09:20
hihi idd veel te klein,maar me buget ook jammer genoeg,anders stond er minimaal een 46 of een 50 Pana plasma  :D

Jammer... anders stond hier wel een mooie op mp:

http://link.marktplaats.nl/584981008
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT


morca

Quote from: Martijn90 on September  2, 2012, 22:02:32
Dat moet er inderdaad toch maar is van komen, hebben het er al best een tijd over ;)

Zal inderdaad een lekkere volle surround bubble geven zo met dezelfde Jamo's rondom :)
Het zou toch ook tzt als je plannen ging maken pas gebeuren,plus ik had me kamer nog niet klaar.
Je wilt 2 gesloten kisten bouwen,dat kon je boven niet luisteren,beneden wel,dus de timing loopt goed toch zo  ;)
Als je nog lang wacht hangen er ook nog panelen en hoektrap,s  :D

larzie

Quote from: morca on September  2, 2012, 22:27:39
Thanks voor de tip,maar er komt een tv aan,nog wel een buis,maar dan wel een hele goeie,en wat groter  :D

Een buis tv van meer dan 50". Wat is dat voor kanjer? :P
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT


Martijnst1990

Quote from: morca on September  2, 2012, 22:39:49
Het zou toch ook tzt als je plannen ging maken pas gebeuren,plus ik had me kamer nog niet klaar.
Je wilt 2 gesloten kisten bouwen,dat kon je boven niet luisteren,beneden wel,dus de timing loopt goed toch zo  ;)
Als je nog lang wacht hangen er ook nog panelen en hoektrap,s  :D
Dat is ook weer zo ja :D Hoewel het er bij mij eerder 1 als 2 zou worden hoor ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Ik dacht al je wilde er toch 1,maar gaf hierboven aan deze setup mooi te vinden/makkelijk te bouwen,maar daarbij doelde je nog steeds op 1 kist  :D

larzie

Quote from: morca on September  3, 2012, 17:36:38
Een ouwe buis van 32 grapjas  :P ik bedoel als ik een plasma zou kopen een 50  ;)   :D

Het is jammer voor je dat mijn ouders mijn 32" philips ambilight hebben overgenomen voor een prikkie. Anders had jij m kunnen overnemen. Helaas...
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT


morca

Ik ben er wel achter waarom die Inuke echt belaberd weinig power geeft,Marantz geeft een erg laag output tov de Panasonic.
Nou heb ik de gain vd Marantz op 12 staat,oei nou maxen de woofers wel,hij trekt het net denk ik.
Volgens mij zijn er van die kastjes die ik gewoon tussen de Marantz en de Inuke doe om het laag ong 12 db omhoog te gooien.

Het begint erop te lijken zo,nou die ene sub nog tot bandpass verbouwen  :headbanging:

Me woofers maxen   :clapping:  :headbanging:  :D  yeah word het misschien toch nog wat  :music:

Martijnst1990

Quote from: morca on September 19, 2012, 19:57:51
Ik ben er wel achter waarom die Inuke echt belaberd weinig power geeft,Marantz geeft een erg laag output tov de Panasonic.
Nou heb ik de gain vd Marantz op 12 staat,oei nou maxen de woofers wel,hij trekt het net denk ik.
Volgens mij zijn er van die kastjes die ik gewoon tussen de Marantz en de Inuke doe om het laag ong 12 db omhoog te gooien.

Het begint erop te lijken zo,nou die ene sub nog tot bandpass verbouwen  :headbanging:

Me woofers maxen   :clapping:  :headbanging:  :D  yeah word het misschien toch nog wat  :music:
Kijk, goed nieuws, worden die iNuke's misschien toch nog wat :D

Moeten zoals gezegd toch eens een datum prikken :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: Martijn90 on September 19, 2012, 20:05:42
Kijk, goed nieuws, worden die iNuke's misschien toch nog wat :D

Moeten zoals gezegd toch eens een datum prikken :)
Nee die Inuke trekt het met de gain op plus 12 ook maar net.
Als ik daar de hypexen opzet ,maakt ie letterlijk en figuurlijk gehakt vd Inuke
Veel meer controle en druk bij extreme belasting zoals film bv.

Maar voor een 2e setje leuk,voor HT gebruik,zie andere topic.
Ik tip je met klem  :clapping: een DS8 ,die sluit naadloos aan op het vermogen van je woofer.
Nou hoop ik dat je niet dezelfde fout als mij maakt  ;) aub

Ejorne

Het is jammer dat de iNuke waarschijnlijk geen 3 Ohm load in bridged schakeling lust. Want hier maakt de iNuke gehakt van de Hypex DS4.0 op mijn sdx15.

morca

Quote from: Ejorne on September 20, 2012, 16:45:52
Het is jammer dat de iNuke waarschijnlijk geen 3 Ohm load in bridged schakeling lust. Want hier maakt de iNuke gehakt van de Hypex DS4.0 op mijn sdx15.
Jeroen nou doe je overkomen dat de Inuke beter is,maar jij hebt 2150 rms op je 1000 rms woofer staan.
Ik weet haast zeker dat een DS 8 beter had gespeeld bij je,aangezien die de JL,s hier ook beter aanstuurd.
En jouw woofer veel op JL lijkt in bepaalde dingen  ;)

Wel duidelijk blijven he  :P

Ejorne

Ik schreef het wel een beetje kort door de bocht he?

De Hypex DS4 is zeker een zeer goede versterker, maar alleen wat te licht voor mijn sdx15. Daardoor doet die iNuke het hier bij mij waarschijnlijk beter.

Maar ik heb zo mijn twijfels over de DS8. Misschien wel ongegrond hoor maar we hebben vaker gelezen dat het verschil tussen de ds4 en de ds8 niet zo heel groot was volgens sommige mensen. Was het niet iets met 10dB verschil omdat de DS8.0 geen LFE ingang heeft maar alleen stereo. Zou een verloopje van 1 naar 2 tulp hetzelfde resultaat geven?

Maar goed, een klein extra voorversterkertje op het ingangssignaal is het eventuele probleem ook weer opgelost en zal zoᷰn DS8 vrijwel elke sub tot zijn uiterste drijven op zowel spl als sq.  8)

morca

Ik heb vd week nog even gelezen,er staan 2 eindtrappen parrelel in de DS8 ,net zoiets als de berhinger mono/stereo.
En had het Hypex zelf ook al eens gevraagd.

Net zoiets als de advanced dual amp van de pana  ;)

morca

Nou Ejorne is net weg,we hebben de woofers links in de hoek geplaatst ,gebroederlijk ,naast elkaar.
Er is 'iets'meer gain nu .    :headbanging:
De JL,s meteen na iets afstellen(temperen) ,goed ,maar dan ook echt goed los gehad,
Me broekspijpen binnen al te wapperen nu ,dus ik begin aardig blij te worden.
Ik heb me woofers vandaag voor het eerst ook goed los gehad,ze redelijk laten maXen.
Denk dat ze nog iets harder konden.

Begint aardig op een echte sub te lijken  :D

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Idd klinkt goed, :music:

plaatsing was bagger,maar alleen die linkse aan klonk wel goed.
Nu liggen ze naast elkaar in die hoek,best bruut om die 2 x 13 inch zo te zien en voelen gaan.

Nu werken ze als Brothers in Arms samen,Buble bv klinkt erg strak nu.
Maar een rap muziekje met de EQ op filmstand  :o 
Hee nu doen ze het wel  :headbanging: 

eerst maar weer eens verders luisteren morgen.
Was weer leuk dat je er was Ejorne ,biertje erbij  :thumbs-up:

Ejorne

Jep, was weer gezellig.  8)

De subs samen in de hoek klinkt inderdaad een stuk beter. En het klonk al erg goed...  :bigsmile:
Nu hoor je echt de strakke en gort droge bas die je op je filmkamer ook hoort.

Weer een mooi staaltje JL zo!  O0

morca

Quote from: Ejorne on September 29, 2012, 00:44:17

Nu hoor je echt de strakke en gort droge bas die je op je filmkamer ook hoort.

Weer een mooi staaltje JL zo!  O0
Ik was ook enigsinds verrast door het geweld,detail en laagweergave.
Had natuurlijk goed resultaat verwacht,maar dit was nog iets beter.

Gortdroog en knetterstrak idd nou je het zegt,de kamer leek niet echt hoorbaar groter tov boven.................apart.
Vooral met dat stukje rap zo hard ,kon je idd wel horen dat het wel erg strak klinkt nu.

ik had ze gewoon meteen in die hoek moeten plaatsen tov mijn luisterplaats.Dat was ook het org idee.....
Want je hebt wel gelijk,ik zit ong in dezelfde roomgain zone als boven,om het maar even zo te noemen  ;)
En het geluid lijkt idd best veel op boven.

Is het toch weer gelukt  :clapping:  :headbanging:   :pompom: