Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Boven ook een dune nu ja? Lekker bezig!

Idd hebben de bakkies wel geholpen voor de beeldvorming  :)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


morca

Nou de JL,s staan lekker in te spelen,klinkt allemaal al erg lekker.
DTS MA kijken met 4 dezelfde best grote speakers klinkt super,de sub,s redelijk ingesteld.
Band of Brothers met DTS MA aan het kijken,oef wat een surround effecten,dit klinkt goed  :music:
Sub,s staan naar iets meer stellen lekker mee te spelen,geluidsvolume is best goed,ze klinken best goed nu.
Met film kijken ook erg hard,alleen de conussen staan nog rustig iets te wapperen.

Dus vraag me af wat er gebeurd als ik ze helemaal open zou draaien.
Maar dan zal ik waarschijnlijk eerst ook wat akoestische maatregelen moeten nemen.

Jaja ik weet het,moet echt eens een camera kopen  :D

Ejorne


morca

Denk als ze er een paar maandjes staan dat ze nog een stuk beter klinken.
JL is aardig stijf in zijn ophanging,dus ik moet ze LOS maken   :devil:       :D

De marantz ......... :wub: ben zeer tevreden.

morca

Heren'

Na een poosje na 2 gesloten JL 13W3V3-4 te hebben geluisterd,vind ik het tijd dat er beneden ook 1 gepoorte sub komt.
Nou heb ik in gedachten hem in de geest van de bandpass te bouwen,zo laag mogelijke tuning als goed mogelijk is met de unit.
De kist word weer met 3 poorten van 7,8 cm diameter uitgevoerd.
Het betreft nu dus een gewone basreflex,lijkt me leuk eens te testen tov de bandpass.

En weer even backup/hulp gevraagd zodat ik zeker weet tot een optimale berekening te komen,net als bij de bandpass.

Heb er zin aan  :popcorn:

PS het gaat dan om de gesloten unit die in een gepoorte komt,er komen geen 3 JL,s te staan  :D

Ejorne


larzie

De naam is Woofer... Sub Woofer! Marco man hoeveel subs heb je inmiddels wel niet geprobeerd?  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

morca

1x 12 W4 uit de auto als test.
1x 12 W3V3 omdat die uit de auto op was  :D heeft 5 jaar gestaan,ligt er nog trouwens......

Omdat de set toch nog niet helemaal af was ,afgemaakt door 1 gesloten en een gepoorte,unit,s voor beide 13W3V3-4
Nou heb ik in de living 2 gesloten staan,vorig jaar tegelijk met de andere 2 gekocht.
Daar wil ik om 1 een ander kistje bouwen,meer niet dan is het af.
Ik heb dus vorig jaar 4 dezelfde woofers gekocht,en in de living wil ik nu ook closed/vented toe gaan passen.
Het geeft toch wel een extra dimensie
Dus dat is eigenlijk bescheiden aan tal van 3 type,s,waarbij de eerste eigenlijk niet meetelt.
Die was zo op dat ie een half jaartje gestaan heeft.Die had al 8 jaar in de auto vol op ze flikker gehad,beetje versleten  :D

Dus bij het 2e type tevreden zijn is niet zo veel wisseling,wel veel tegelijk  :headbanging:

morca

Vd week nog iets bijgeregeld en even the Bub en Diana krall geluisterd.
Maar de contrabas leek al aardig in de kamer te staan ipv oenk oenk ,toch nog iets finetuning,ook handmatig aan de ADSY voor de main,s

Ik geniet er goed van  :music:

Nou wel even de gang erin houden zodat binnen een maand ook wat panelen hangen.
Kijken of ik me ouwe comp toch weer aan de praat krijg,alleen nog even een toetsenbordje en LCD schermpje op de kop tikken ergens 2e hands.

De EMU als DAC blijft toch hoorbaar een gemis beneden,later dit jaar ga ik daar nog iets op verzinnen.
L/R naar beneden trekken,en dan via de comp beneden bedienen met AB.
Word vervolgt........  :music:

Ejorne

Een scherm heb je (straks) toch nog over? Die lcd die nu beneden staat of de 19" die nu boven staat? De nieuwe tv hier loopt vertraging op maar daar wil ik het hier niet over hebben, even per pm. Maar het zit nog steeds in het vat.

Ik ben benieuwd naar de panelen straks.  8)

Kan de emu en de comp straks niet in de meterkast? Vandaar lijkt het mij het kortst om naar beide luisterruimtes te komen...

morca

Quote from: Ejorne on August 24, 2012, 07:34:14
Een scherm heb je (straks) toch nog over? Die lcd die nu beneden staat of de 19" die nu boven staat? De nieuwe tv hier loopt vertraging op maar daar wil ik het hier niet over hebben, even per pm. Maar het zit nog steeds in het vat.

Ik ben benieuwd naar de panelen straks.  8)

Kan de emu en de comp straks niet in de meterkast? Vandaar lijkt het mij het kortst om naar beide luisterruimtes te komen...
Langs de kabel die we samen getrokken hebben ,wil ik ze gaan leggen zo gepiept denk ik :D

Xander32

Quote from: morca on August 23, 2012, 22:44:53
Vd week nog iets bijgeregeld en even the Bub en Diana krall geluisterd.
Maar de contrabas leek al aardig in de kamer te staan ipv oenk oenk ,toch nog iets finetuning,ook handmatig aan de ADSY voor de main,s

Ik geniet er goed van  :music:


:clapping:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Quote from: Xander32 on August 24, 2012, 20:43:27

:clapping:
Ik kan me ook bij de Marantz fanclub aanmelden denk ik.
Ben zeer content met het geluidsbeeld vd receiver,vooral die manual EQ van ADSY is echt weer nieuw speelgoed voor me  :D
DSP voor elke speaker wil ik boven ook wel  ;)

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Tja echt geen camera hier gehad kerel jammer genoeg,en ook geen geld over om even te kopen  :D
Verders begint het zeer te bevallen,opeens weer bijna elke avond muziek aan,lekker op bankie  :music:
Word alleen wel tijd voor panelen,maar eens kijken waneer ik er tijd voor kan maken......en zin.

HTip

Fijn dat je na al die tegenslagen weer kunt genieten. Heb je natuurlijk nu ook alle reden toe.

Wat wil je aan akoestiek gaan doen? Heb je een ontwerp?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Ja ik heb een plan,achter in het midden 2 grote panelen,voor achter de fronts 2.
In de hoeken achter de gordijnen komt wat te hangen,daar hing al wat,wat me in de weg hing.
En na het weggooien hoorde ik pas hoeveel het geholpen had,maar weer wat opzoeken dan......
Denk dat die hoeken vullen en panelen een wereld van verschil gaan maken.
Heb me er even over in moeten lezen,meelezen,maar ben eruit wat ik wil .

HTip

Klinkt goed. Ben benieuwd wat het voor je brengt. Als het goed is heel veel overigens ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Quote from: morca on August 31, 2012, 18:07:16
Ja ik heb een plan,achter in het midden 2 grote panelen,voor achter de fronts 2.
In de hoeken achter de gordijnen komt wat te hangen,daar hing al wat,wat me in de weg hing.
En na het weggooien hoorde ik pas hoeveel het geholpen had,maar weer wat opzoeken dan......
Denk dat die hoeken vullen en panelen een wereld van verschil gaan maken.
Heb me er even over in moeten lezen,meelezen,maar ben eruit wat ik wil .
Goed bezig hoor; daar kan geen upgrade tegenop.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


morca

Zo maar een paar met de telefoon gemaakt voor het idee,ja ik weet het ,de kabels moet ik nog wegwerken  :D

larzie

Marco, je hebt niet de allergrootste televisie heb ik het idee. :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT


Martijnst1990

Zo hey, foto's :D

Zit er leuk uit, zijnde rears ook Jamo's? Hoe laag gaan die 2 subs eigenlijk in de woonkamer? Dat design is namelijk iets wat ik zelf misschien ook wel zou kunnen maken, van die ingewikkelde bandpass kisten zie ik mij niet snel bouwen :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT