Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

morca and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Quote from: RalphH on July 26, 2012, 17:34:48
Heb je geen fysiotherapeut die je kan adviseren?
Succes in iedergeval met zoeken.
... het is niet zo heel moeilijk om te adviseren - de juiste matras ondersteunt de rug goed / dient goed aan te sluiten aan de rug, ongeacht of je op de zijde of rug ligt(buikslapen met rugproblemen is taboe). Daarbij dient de gehele wervelkolom recht te liggen / op 1 lijn te liggen wanneer je op een zij ligt.
Dat is goed te realiseren met de betere pocketvering matrassen (veel pockets) en de zgn. traagschuim matrassen en/of de combi`s van die twee.

Edit; een goede (latten-)bodem is daarvoor ook essentieel.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Quote from: Xander32 on July 26, 2012, 17:57:43
... het is niet zo heel moeilijk om te adviseren - de juiste matras ondersteunt de rug goed / dient goed aan te sluiten aan de rug, ongeacht of je op de zijde of rug ligt(buikslapen met rugproblemen is taboe). Daarbij dient de gehele wervelkolom recht te liggen / op 1 lijn te liggen wanneer je op een zij ligt.
Dat is goed te realiseren met de betere pocketvering matrassen (veel pockets) en de zgn. traagschuim matrassen en/of de combi`s van die twee.
Eigenlijk zeg hij dat het persoonlijk is,waar zijn ene klant heerlijk op slaapt,gaat bij de andere binnen een paar dagen de deur weer uit.
Geen rug is hetzelfde,en dat gaat ook voor de bedden op.
Dus advies,testen/liggen.
Maar de pest is dat je meestal na een hele nacht pas voelt hoe goed je bed bij je rug past,om het zo te zeggen.

De tips van Xander zijn OK,ik weet een beetje waar ik me aan verkocht heb bij deze.
Dus zal beter opletten weer zoiets als daarvoor te kopen,daar lag ik prima op,en die koste maar 250 euro.
Deze ook zoiets,maar ander merk,wat ik nooit meer koop  :D

Xander32

... m.n. lichaamsbouw speelt ook mee (ben je breed dan wel smal en op welke plekken) ...

In m`n voorgaande post genoemde drie opties heb ik uitgeprobeerd (en als advies gekregen), welke vervolgens jou het beste past is een kwestie van uitproberen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Quote from: Xander32 on July 26, 2012, 18:11:21
... m.n. lichaamsbouw speelt ook mee (ben je breed dan wel smal en op welke plekken) ...

In m`n voorgaande post genoemde drie opties heb ik uitgeprobeerd (en als advies gekregen), welke vervolgens jou het beste past is een kwestie van uitproberen.
Heb een breed bovenlichaam best lang ook,smallere heupen en geen lange stelten.
Maar ik zal je verhaal mee naar de winkel nemen,en dat matras wat je tipte een checken  :thumbs-up:

morca

Nou een supersuffe actie,ik rijd naar de stad om een SR5006 te halen.
Denk oh die garage loop ik uit dan sta ik voor de deur,.........moet je wel de goeie garage voor je hebben...............

Zoeken zoeken,vragen in winkel....mensen maar boel toeristen,rondje stad gelopen  :nowink:
Beltegoed voor 1 sms,ben ik zo dom om het adres vd winkel te vragen ipv de naam vd garage.
Bij uitrijden vd stad ook geen kaart kunnen vinden,ze waren druk met de weg bezig,die lag een beetje raar tov normaal.

Nou zie ik dat ik achter de stad had moeten zijn,het aanschaffen van een receiver zit me niet echt mee  :D   :clapping:

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Hoe weet je dat............   :clapping:

Ja beetje dom,maar zag het zo voor me daar is het.................niet  :nopompom:,even vergeten dat al die garage,s een enigsinds gelijke naam hebben.
En wist niet dat er een nieuwe garage was,en die moest ik hebben.
Nou zaterdag als ik voor me bed goed kan slagen rij ik nog wel een keer.
Vanavond is het knopje om,nou WIL ik hem ook.

Wil  :music: beneden .,nu zit ik elke keer boven,dat schiet ook niet op.  ;)

Ejorne

wat een toestand. balen dat je geen beltegoed meer had...  :nopompom:


morca

Yes yes,de zwarte was van de site ,maar er staat er nog wel 1  :clapping:  :headbanging:  :D
besproken en zo ophalen  :pompom:
ong de laatse zwarte sr5006 denk ik.............me so happy now.
Ben ik in ieder geval nog net op tijd om de laatse aanbieding van de ouwe serie mee te pakken.

Mijn weekend is helemaal goed,vanmiddag gaan de JL,s eindelijk meespelen  :headbanging:

So happy  :)

Xander32

Quote from: morca on July 27, 2012, 10:09:09
Yes yes,de zwarte was van de site ,maar er staat er nog wel 1  :clapping:  :headbanging:  :D
besproken en zo ophalen  :pompom:
ong de laatse zwarte sr5006 denk ik.............me so happy now.
Ben ik in ieder geval nog net op tijd om de laatse aanbieding van de ouwe serie mee te pakken.

Mijn weekend is helemaal goed,vanmiddag gaan de JL,s eindelijk meespelen  :headbanging:

So happy  :)

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

RalphH

Proficiaaaat!

Ga je die nou boven neerzetten in het kader van volledig naar HD? Of toch maar niet?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

frankp


morca

Xander .,,Idd  ;)

Frank Dankjewel gaat lukken denk ik.

RalphH nee denk beneden,alles wisselen word een megaklus.
Net een uur in de file gestaan ,moet nog wassen en eten halen.
Dan moet de Dune nog gaan netwerken,moet nog kables halen ,ben ik vergeten,moet kijken hoe dat netwerken werkt.
Dus sub,s even inregelen beneden,dus denk dat ik blij ben als hij beneden staat te spelen.
PS met die LPCM maakt me Pana ook ful HD dus dan is er boven en beneden  :D

RalphH

Quote from: morca on July 27, 2012, 14:20:43
PS met die LPCM maakt me Pana ook ful HD dus dan is er boven en beneden  :D

Moet je nog wel ff dat andere videokaartje in je pc zetten ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Doet de Dune ook,ik heb een update /patch gehad vd leverancier,dan zou het moeten werken.
Zelfs via optisch denk ie ,maar het gaat om de HDMI,er mist wat software kortgezegd.

De 5006 staat aan,er zitten 2 sub preout op,dus maar op beide gebruikt,nou heb ik de sub,s nog niet aan.
Veel menu op deze amp  :blink: dat word even prutsen voor ik het doorheb
en moet de harmony nog klaar maken,pfffff eerst douchen en eten

Daarna eerst een de sub,s aan de praat krijgen..........................menu :-)

Oh ja nieuwe matras,jammer genoeg bezorgen ze volgende week vrijdag pas want die jongens hebben vakantie,en hij past niet in mijn kleine bakkie

Xander32

Quote from: morca on July 27, 2012, 18:40:13

Oh ja nieuwe matras,jammer genoeg bezorgen ze volgende week vrijdag pas want die jongens hebben vakantie,en hij past niet in mijn kleine bakkie
Wat voor een type is het geworden?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Oei durf ik niet te zeggen,koudschuim met veren.
Hij lag net zo lekker als die hele dure,en was in de aanbieding,koste normaal 600 euro,nu de helft  :D

Maar ik voelde wel dat hij veel leek op die ik hiervoor had,en daar lag ik ook super op,dus heb een goed gevoel erbij,

Zometeen op de bank prutsen,kijken of ik me sub,s aankrijg,ik heb ook op pure direct gedrukt maar hoe hij nou hoort te staan voor met sub ?

Ik heb wat te doen  :clapping:

HTip als je nog tips hebt,.....graag,wat een optie,s tov me simpele amp  :wacko:


Xander32

Quote from: morca on July 27, 2012, 19:10:22
Oei durf ik niet te zeggen,koudschuim met veren.
Hij lag net zo lekker als die hele dure,en was in de aanbieding,koste normaal 600 euro,nu de helft  :D

Maar ik voelde wel dat hij veel leek op die ik hiervoor had,en daar lag ik ook super op,dus heb een goed gevoel erbij,
Helemaal goed toch - een optimale drukverdeling en aansluiting op het lichaam door de koudschuim en een goede ventilatie door de (pocket-)veren ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Ja hij ligt echt lekker tov de oude,veel betere ondersteuning.
Ik heb nu een paar keer de goeie gekocht,maar ook 1 keer de verkeerde.
Ik denk nu ong in de winkel al meteen te voelen als het niks is voor mij.
In ieder geval laat ik dat hopen  :D  :D

Loop net naar boven om me gebruiks aanwijzing te laden van de SR.
Kom er achter dat ik met 2 HD erbij zetten ,1 sata heb gebruikt vd cdrom.
Kan me gebruiksaanwijzing niet lezen  :blink:
Sub,s staan aan in het menu ,maar....... denk een setting ofzo.
Moet eens even echt erin duiken,dit is hele andere sjit als me Pana,wat veel instellingen

Ejorne

Quote from: morca on July 27, 2012, 20:31:39

Loop net naar boven om me gebruiks aanwijzing te laden van de SR.
Kom er achter dat ik met 2 HD erbij zetten ,1 sata heb gebruikt vd cdrom.
Kan me gebruiksaanwijzing niet lezen  :blink:
Sub,s staan aan in het menu ,maar....... denk een setting ofzo.
Moet eens even echt erin duiken,dit is hele andere sjit als me Pana,wat veel instellingen

Kun je de pre-out eens aan de denons hangen, of de output van de ss3300. Dan kun je in ieder geval de denons uitsluiten...

morca

Quote from: Ejorne on July 27, 2012, 21:14:28
Kun je de pre-out eens aan de denons hangen, of de output van de ss3300. Dan kun je in ieder geval de denons uitsluiten...
Ik begin ook bang te worden.........vd week ik ga hem vant weekend niet meer uit de kast halen.
Denk dat ik dan even een Hypex pak van boven,net zo makkelijk  ;)

Balen weet nou niet of de preouts niet aanstaan of werken,of idd de Denon......
Morgen misschien even een hypex pakken,moet het wel even uitsluiten.

Lfe staat aan,Lfe /main kan ook ,iemand die weet wat het verschil  is ?

Ejorne


morca

Quote from: Ejorne on July 27, 2012, 22:13:38
staan je speakers op small?
Ja .....denk ik in ieder geval,volgens mij heeft elke input zijn eigen setting.
Dit is echt andere koek als onze amp qua setting,deze zet je niet zo even aan.
De Denons geven geen foutmelding trouwens.

Die cdrom maar weer aansluiten,ik kom ook settings vd ADSY tegen terwijl ik geen meting gedaan heb,?
Maar kom zoveel settings tegen,hele menu doorgezocht   :nowink:

morca

Ok de Denons doen bijde niks,denk dat ze eens openmoeten,een forumlid wees mij er al eens op dat je de RCA en XLR makkelijk los kan koppelen van de printplaat.
Nou vermoed ik dat die los hangen.....................me oom  :devil:
Goed nieuws bijde JL,s spelen op een hypex dus de woofers zijn ok,en de receiver ook  :pompom:
Ik had ergens al gerekend een Inuke te moeten kopen.
Jaja ik weet het,buget..... geld is op  :D


Morgen natuurlijk wel de Denons even goed bekijken vanbinnen ,ben benieuwd,denk dat er wel wat los hangt  ;)