Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

larzie

Quote from: Ejorne on July 24, 2012, 14:56:53
Maakt verder niets uit wat de leidinggevende zegt, denkt of meent. Het is een kwestie tussen jou en haar.

Exact! Precies mijn gedachte. Ik zou het er eerst gewoon met haar over hebben en vragen aan haar of jullie het onderling via de verzekering kunnen oplossen.

Zo niet, dan kun je haar zoals gezegd inderdaad aansprakelijk stellen. Ik heb een keer een kwestie gehad met een te hoge huur die ik moest betalen. Daarbij moest ik die persoon eerst ook middels een brief aansprakelijk stellen. Zorg er wel voor dat je de brief aangetekend verstuurd dan. Dan heb je een bewijs dat ze de brief heeft ontvangen. Ook zul je dan, zoals ik al zei, ongetwijfeld aangifte nog moeten doen van vandalisme bij de politie. En je moet bij een autoschadebedrijf langs voor de kosten van het herstellen en deze in de aansprakelijkheidsbrief aangeven. Voorbeelden zijn ongetwijfeld op internet te vinden. Geef ook in de brief dan aan dat mocht er geen reactie volgen je de kosten van een eventuele deurwaarder ook op haar verhaald.

Maar ik neem aan dat je er toch wel onderling icm de verzekeringen uit moet kunnen komen. Lijkt me toch geen probleem als ze gewoon verzekerd is.

Overige tip: Je kan ook vrijblijvend gratis advies vragen bij een rechtsbijstandbureautje. (Juridisch loket/ Rechtshulp oid)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

morca

De eigenaar vd auto gaat zijn verf morgen weg proberen te poetsen van mij  auto  :thumbs-up:,als er dan een kras overblijft,denk ik pas verder over haar actie.

Het gaat om het principe,de passasier.....geen sorry ,geen gedachte klote van die kras.
Alleen maar giegelen en ontwijken daarna,daar heb ik de pest aan.
Excuus wat al een heel eind geweest ipv dat domme lachen,terwijl ze zelf een splinternieuwe auto heeft.........
Dan was ik ook niet zo over de zeik geweest.

Anyway,ontopic niet meer over hebben.


Veel te warm vandaag ga ik echt niet meer met die Dune prutsen  :D

larzie

Quote from: morca on July 24, 2012, 17:02:48
Veel te warm vandaag ga ik echt niet meer met die Dune prutsen  :D

Helemaal niet, het is gewoon supermooi weer! Je hoort mij niet klagen! Houden zo!  :pompom: :D
Helemaal vanaf volgende week als ik vakantie heb. Kom maar op! :) Beetje met een kameraad touren denk ik door Nederland :D Bij vrienden langs die ver weg wonen (Nijmegen, Utrecht, Haarlem, Rotterdam) HT komt wel weer als het niet zulk mooi weer is idd :) Lekker genieten!  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

morca

Fijne vakantie kerel  ;)
je gaat lekker door nederland toeren,deed ik eerder ook vaak.

Ga je forumvrienden af voor M&G? of wonen veel vrienden zo ver,jij komt overal dan ken je ook overal mensen  ;)

Hopelijk voor je houd dit weer aan

larzie

Quote from: morca on July 24, 2012, 17:46:44
Fijne vakantie kerel  ;)
je gaat lekker door nederland toeren,deed ik eerder ook vaak.

Ga je forumvrienden af voor M&G? of wonen veel vrienden zo ver,jij komt overal dan ken je ook overal mensen  ;)

Hopelijk voor je houd dit weer aan

Nee niet eens M&G. Woonde altijd in Franeker en daar had ik altijd een vast groepje vrienden van 6 man. Eén daarvan woont ook in Leeuwarden. De rest is met name ivm werk uitgewoekerd over heel Nederland. Eind vorig jaar hebben we een soort reünie gehouden. (lekker uit eten, daarna stappen) En dat gaan we, omdat het zo gezellig was, ongetwijfeld vaker doen.
Maar ja, als ik 4 weken vrij ben dan kan ik best wel een keer langsgaan. Heb een mooie leaseauto, waarin ik 13.500 km van de baas privé in mag rijden. Dus dat kan dan mooi. :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

morca

Zo ik bedacht me eens bij een oude vriend langs te rijden,die in auto,s/schade en reparatie doet.
Middeltje tegen verfkrassen helpt goed,hij was wel een kwartiertje aan het poetsen,maar volgens mij zag ik niks meer.
Het even zelf doen leek me toch niet zo,n goed idee,zometeen maak je alleen maar meer schade.
Nu heeft een prof het even gratis gedaan,met prof middelen  :pompom:

Ejorne


morca

Nou de HDMI audio nog,ik heb er een goedkope kabel tussen zitten.
Misschien die profi gold er eens tussen doen,weet niet of dat ook nog wat uit maakt.

En die optical eruit......  zaterdag  :D

RalphH

Kabel maakt geen blieeeeep uit (of hij moet kapot zijn), zeker niet als het een afstand tot een meter of 7 is.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Ejorne

Toch had ik laatst bij mijn schoonouders een kabel die het op de Dune niet deed maar op de tv-box wel. De andere kabel deed het op beide apparaten.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: Ejorne on July 25, 2012, 09:01:57
Toch had ik laatst bij mijn schoonouders een kabel die het op de Dune niet deed maar op de tv-box wel. De andere kabel deed het op beide apparaten.
Welke kabel was dat,want de 2 die ik zo gauw kon vinden kwamen van jouw.
Die Silvercrest,en die andere met die gevlochten mantel,nou vermoed ik dat je die ook bij hun getest hebt.

Ik zal eerst me Profigold even opzoeken en die ertussen zetten voor verder te testen.
Ga ik er even vanuit dat dat de beste kabel is omdat die nog rigting de 50 euro ging voor een metertje

Ejorne

Ik weet niet meer welke kabel. Wel weet ik dat er eentje van mij was, die met die slave en afkomstig van ibood. En de andere kabel was ook goedkope shit van de action. Ik vermoed dat de action kabel het niet deed op de dune maar het kan ook maar zo die van ibood zijn. Zeker even de profigold proberen want dat zal vast en zeker een kabel zijn zonder vage kwaliteitsproblemen...  ;D

Xander32

Quote from: morca on July 25, 2012, 00:54:49
Nou de HDMI audio nog,ik heb er een goedkope kabel tussen zitten.
Misschien die profi gold er eens tussen doen,weet niet of dat ook nog wat uit maakt.

En die optical eruit......  zaterdag  :D
... ik gebruik voor hdmi die van W&M (sponsor) en die doen m.i. hetgeen je er van mag verwachten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


Xander32

Quote from: morca on July 25, 2012, 12:52:18
Thanks voor de tip,maar ik heb een goeie ,alleen was te lui hem op te zoeken  :clapping:   :D
... voor dat geld wel heel verleidelijk :angel: ...


http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=124470.0

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Ja die zat ik ook net te lezen,3 stuks nog wel,boven en beneden klaar geweest.
Nou heeft ie er nog maar 1,of denk geeneen zie zijn laatste reactie....

Jammer 3 stuks was de moeite geweest.
Ik zal ik de gaten houden of die 3e over blijft  ;)

Martijnst1990

Bedankt voor de reclame :D

Maar heb er zelf weer 2 in gebruik genomen en Rinus wilt misschien die laatste. Als die hem niet wilt laat ik het je weten :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Jammerlijk genoeg begin ik te voelen dat me matras niet goed genoeg meer is voor me rug,dus vant weekend nieuwe matras halen.
Ben al een paar dagen gebroken,en voelde het al een maandje dat ie op aan het raken is.

Nou wens me succes ,matras uitzoeken voor mensen met rugklachten is puur ellende,deze is ook pas een jaar oud.
Gaat niet naar wens zo ,en alle andere onkosten,
voorlopig geen receiver beneden,me ouwe maar eens bij me neef ophalen,dan maar retro dolby in de kamer......

frankp

Geld uitgeven aan je HT is natuurlijk leuker, maar een goed bed en matras is zoooooooo belangrijk. Wij hebben er een paar jaar terug ook even goed geld aan uitgegeven, maar dat is tot op heden nog steeds een hele goede investering geweest.
En retro dolby kan toch ook af en toe wel leuk zijn.... :D

Staaled

Aan de ene kant zuur idd, maar lekker ontspannen slapen is heel wat waard. :yin-yang:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Ik weet het ,maar het is wel zuur dat ie nog geen jaar oud is.
Maarja idd zaterdag een nieuwe halen,denk al een goeie getest te hebben .
Zal wel maandag brengen worden,voordeel dagje vrij :-)

Ook Ontspannen film kijken he,ivm dat de rug een paar uurtjes rust paar keer in de week lekker vind,staat de HT nog in de slaap/HT kamer  :D


Xander32

Quote from: morca on July 26, 2012, 12:59:33
Jammerlijk genoeg begin ik te voelen dat me matras niet goed genoeg meer is voor me rug,dus vant weekend nieuwe matras halen.
Ben al een paar dagen gebroken,en voelde het al een maandje dat ie op aan het raken is.

Nou wens me succes ,matras uitzoeken voor mensen met rugklachten is puur ellende,deze is ook pas een jaar oud.
Gaat niet naar wens zo ,en alle andere onkosten,
voorlopig geen receiver beneden,me ouwe maar eens bij me neef ophalen,dan maar retro dolby in de kamer......
Ik heb zelf goede ervaringen met de betere pocketvering matrassen van Eastborn en momenteel een M-Line (heb helaas ook chronische rugklachten). En zoals voorgaande forumleden al aangaven: daar niet op bezuinigen, van een goede nachtrust heb je 365 dagen/jaar profijt (of een nadelig effect bij geen goede slaap ...) !!!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Quote from: Xander32 on July 26, 2012, 17:27:43
Ik heb zelf goede ervaringen met de betere pocketvering matrassen van Eastborn en momenteel een M-Line (heb helaas ook chronische rugklachten). En zoals voorgaande forumleden al aangaven: daar niet op bezuinigen, van een goede nachtrust heb je 365 dagen/jaar profijt (of een nadelig effect bij geen goede slaap ...) !!!
Ik zal er eens naar kijken,hoor goeie dingen over.
Maar hoor ook van de fisio en veel mensen dat een merkmatras niet altijd de oplossing is.
Me collega had ze auping zo weer buiten staan,terwijl dat vaak als beste bed word genoemd.

Ik ga Kijken wat ze kosten Xander,en zal er zeker een even op gaan liggen,thanks voor de tip. :thumbs-up:

RalphH

Heb je geen fysiotherapeut die je kan adviseren?
Succes in iedergeval met zoeken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer