Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Martijn jij hebt je Oppo toch HDMI aangesloten op de 9600?

Ik kom er zaterdag achter dat de Dune optische verbinding LPCM of DTSMA>LPCM als 2.1 afspeelt.
Optisch kan niet meer als 2.1 aan,nou is mijn vraag:
Weet iemand wat de resolutie vd coax is,ik kan hem ruilen dus als de coax wel 5.1 LPCM aankan hoor ik het graag van iemand.

frankp

Als ik het goed begrijp laat je de Dune decoderen i.p.v. bitstreamen. Zo ja, dan kan je de LPCM output instellen. Je hebt de keuzen uit stereo, 2.1, 5.1 en 7.1. Dit is in te stellen in hetzelfde menu als waar je bitstream of decoderen instelt.
Optisch zou dus wel meer aan moeten kunnen mits je de Dune goed instelt.

morca

Als ik het goed heb ,heb ik hem op 5.1 gezet,als ik zoek vind ik ook dat optisch maximaal 2.1 is.
Dus maar vrij nemen en ruilen denk ik voor een max.

zelfs bij een BD met alleen pcm doet ie alleen 2.1

frankp

Ah, de beperking zit inderdaad hier:
Optical is limited to legacy DD 5.1 and DTS, For PCM, it is limited to stereo

Een max kopen kan, je kan ook een nieuwe receiver kopen  8)


frankp

Ik kom dit tegen:

LPCM 5.1 surround audio can be passed through any version of HDMI (i.e. version 1.0 to 1.3), but will have to be downmixed to stereo for transfer over an optical/coaxial digital audio connection.

morca

Ik ook net  ;)

Perfect....hier staat t:

LPCM 5.1 surround audio can be passed through any version of HDMI (i.e. version 1.0 to 1.3), but will have to be downmixed to stereo for transfer over an optical/coaxial digital audio connection.

Dus over coax/LPCM gaat alleen stereo, coax kan wel DTS/DD aan maar (standaard) bitstream en Hdmi kan uiteraard alles aan maar ook de HD formaten...


Ruilen heeft dus geen zin.....

frankp

Haha, ik zag het net in het andere topic  ;)

Wordt het dus toch een nieuwe receiver  :D

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


RalphH

Kun je het digitale signaal niet weer analoog uitsturen via je amp? En anders geluid via PCM naar amp over hdmi en beeld analoog naar de tv.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Ik vermoed dat als je de HDMI aanzet er geen beeld uit de gele rca meer komt.
Plus dat het een oude versie HDMI is 1.1 receiver en 1.3 Dune......dat werkt toch niet samen?

RalphH

Jawel hoor, moet gewoon backwards compatible zijn. Mijn marantz was ook 1.1 trouwens
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Zie andere topic,nog meer rare dingen.................http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=124980.0

Maar gewoon via de optical gaan kijken,want ik vind niks in de settings vd amp of dune wat verkeerd staat.

morca

Nou gisteren kras/verf op me auto ,net vastgesteld dat het van me collega is.
Hij heeft een plekje op de rand bijna niet zichtbaar,ik een mooie blauwe streep van 1 cm.........

Nou is me auto niet zo oud dus me chef zegt niks aan de hand joh,mijn auto was netjes ik ben hier niet blij mee.

De persoon in kwestie bied niet even aan het proberen te verhelpen,heb je commandant zegt ie.
Ik denk haal het even lekker en maak het in orde voor me,ik zou me schamen en het fiksen ,,,,hij dus niet.
Maar het was ook zijn fout niet maar van zijn passasier.

Daar komt nog bij dat de dame die de dader was,niet opletten,alleen een beetje giegeld maar helemaal geen oplossing optie bied,terwijl zei een splinternieuwe auto heeft.
Als ik nou een kras op haar auto had gemaakt met instappen moet ik wel betalen vermoed ik.
Maar andersom komt er geen reactie.

Ik zou me dood schamen,goed dat ik weet,een auto van 10 jaar die er goed uitziet word heel licht over gedaan.
Ik voel me ronduit geschoffeerd door mijn chef zijn mening het te laten,en het niet meteen aanbieden van een oplossing van de dame in kwestie.......................

lekker weer  >:(


Martijnst1990

Het zit je ook niet mee zeg :(

Wat de Dune/receiver betreft. Mijn BD speler is inderdaad ook via HDMI aangesloten en de SR9600 heeft ook maar HDMI 1.1. Is het niet mogelijk om de Dune via HDMI aan te sluiten op de receiver zodat je in ieder geval 5.1 LPCM hebt en dan inderdaad analoog aangesloten op de TV, zoals Ralph ook al aangeeft.

Volgens mij moet dat gewoon werken?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RalphH

Enige issue wat je dan zou kunnen hebben is dat je lipsync niet helemaal OK is realiseer ik me.
De Dune heeft geen ingebouwde correctie hiervoor (geloof ik).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Martijnst1990

Quote from: RalphH on July 24, 2012, 11:04:54
Enige issue wat je dan zou kunnen hebben is dat je lipsync niet helemaal OK is realiseer ik me.
De Dune heeft geen ingebouwde correctie hiervoor (geloof ik).
Oja dan komt dat er natuurlijk weer bij kijken. Lastig, lastig..
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RalphH

Ohw, wacht, ik vergips me, de receiver heeft vast lipsync.
Was even in de war met een opstelling van een maat van me, dat was analoog naar de (stereo) receiver en digitaal naar de tv.
In Morca zijn geval is het geen probleem.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Martijnst1990

Quote from: RalphH on July 24, 2012, 11:13:56
Ohw, wacht, ik vergips me, de receiver heeft vast lipsync.
Was even in de war met een opstelling van een maat van me, dat was analoog naar de (stereo) receiver en digitaal naar de tv.
In Morca zijn geval is het geen probleem.
Oh dat scheelt. Heb me nooit echt in lipsync verdiept, dacht dat het inderdaad via de bron liep. Naast lipsync zie ik verder geen problemen eerlijk gezegd en als er dan een TV komt met HDMI kan de receiver gewoon zo aangesloten worden.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Als je lullig wilt doen, betreffende de kras op je auto, kun je nog een aanklacht voor vandalisme doorgeven aan de politie, waarbij je aangeeft wie de dader is. :)
Daarnaast informeren bij je verzekeringsmaatschappij hoe je dit het beste kunt oplossen of gewoon die dame erop aanspreken dat je er niet blij mee bent en dat je dit via de verzekering wilt afhandelen.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Heb je zelf een lease-auto, of is ie van jezelf?
In het eerste geval --> aantekening bij leasemaatschappij laten maken door je baas zodat jij bij inruil niet voor de kosten opdraait.
In het 2e geval --> gevalletje WA en laten maken. Laten zitten kan natuurlijk niet de bedoeling zijn (als jij het daar niet mee eens bent)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


larzie

Maar als het een leaseauto is dan gaat het toch gewoon via de leasemaatschappij en de verzekering. Dat heeft niks met je baas en collega's te maken. En als de leasemaatschappij zegt dat het gebruikersschade is so be it... dan heb je in ieder geval je plicht gedaan om het te melden.
Maar ik ga ervan uit dat het je eigen auto is en dan zou ik het sowieso niet accepteren. Ik zou het gewoon overleggen met je verzekeringsmaatschappij en vragen hoe je dat het beste kunt aanpakken. Dus in mijn optiek is stap 1: je verzekeringsmaatschappij bellen over hoe en wat.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Ejorne

Wat klote zeg, van je auto. Ook al is ie 100 jaar oud, als iemand een kras maakt  moet het vergoed worden. Je kunt denk ik het beste tegen haar zeggen dat je de schade vergoed wilt zien en als ze niet wil meewerken zou ik haar gewoon aansprakelijk stellen. Briefje schrijven waarin je zegt dat je haar aansprakelijk stelt voor de schade. Als ze geluk heeft is ze ervoor verzekerd en als ze pech heeft niet. Maar betalen zal ze volgens mij wel moeten. Maakt verder niets uit wat de leidinggevende zegt, denkt of meent. Het is een kwestie tussen jou en haar.