Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: Ejorne on July 21, 2012, 11:16:05
mijn tv heeft component ingang en volgens mij de dune smart b1 een uitgang. dat zal er best wel goed uitzien denk ik. ik weet alleen niet of je hdmi en component tegelijk kunt uitsturen op de dune.
Optical en component wel  ;) (hoop/denk ik  :D )

Receiver wacht ik even mee,lees toch mindere dingen over de goedkope Onkyo sr 313.
Maar kijken of er wat leuks in de markt langkomt en MP in de gaten houden.
Baal wel een beetje van dat krakende ding beneden,maar beter even wachten en goed overdenken.
En op een koopje wachten /hopen hier of op MP.

Wel jammer spelen nog die sub,s niet mee ......

Ejorne

maar over optisch kun je straks geen hd-surround afspelen volgens mij. en ook meerkanaals pcm kan alleen over hdmi dacht ik...

morca

Quote from: Ejorne on July 21, 2012, 11:26:35
maar over optisch kun je straks geen hd-surround afspelen volgens mij. en ook meerkanaals pcm kan alleen over hdmi dacht ik...
Zie me PM
Is dat gezien de kosten niet wat,BD kijken blijft toch in de HT denk ik.
dan heb ik die optie,s ook nog niet nodig

RalphH

Waarom zorg je niet eerst dat je in de HT volledig op HD zit en laat de woonkamer even wachten. Dat kan dan altijd nog.. Weet je meteen of je het de moeite vindt om beneden toch ook naar HD te gaan.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Ejorne

Ik weet niet of dat wel een goede receiver is. Volgens mij is het geen echt suuround maar dolby prologic. En hij is denk ik ook redelijk oud en daarmee is de kans groot dat er al wat potmeters aan het kraken zijn en zo...

Ik was even in de war. Maar je hebt natuurlijk boven je ht en beneden de woonkamer waarin andere apparaten staan. De dune staat antuurlijk boven. Heb je nu alleen optisch aangesloten voor het geluid of hdmi? Ik ben wel benieuwd of hdmi werkt op de pana. Bij mijn Dune lite kreeg ik geen geluid. Zou wel jammer zijn want hd audio suuround over pcm is denk ik wel erg gaaf.

missschien is het een optie om de dune straks beneden te zetten en op de ht kamer je video via xbmc te spelen? xbmc kan nu ook hd-surround decoderen en dat zal best wel goed klinken over de dac van de emu denk ik... het enige wat je dan nodig hebt is een tweedehands videokaartje met svideo output. Die is denk ik wel te vinden voor een tientje of 2 a 3.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: RalphH on July 21, 2012, 12:32:53
Nu ben ik confuus, de dune staat toch beneden?
Nee in de HT lekker op me bandpass te knallen,ik ga vanmidddag the Grey kijken en het huis voor het eerst dit jaar weer eens goed schudden met ultralaag  :headbanging:   :clapping:   :popcorn:

De sub,s beneden spelen nog steeds niet RalphH ,vandaar

en idd ik laat beneden even voor wat het is ;)

RalphH

aaachsooooo. :D. Zat ook op mijn telefoontje te lezen, das minder handig.

Stel je niet teveel van de film an sich voor trouwens (The Grey), dat kan je teleurstellen ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


morca

1 ding is wel vreemd,de MB 200 gaf 2 af en toe zichtbare donkere vlek/lijnen verticaal.
Nou doet de Dune dat nog,tv aansluiting ,kabels? iemand een idee.

Ejorne



Ejorne

Quote from: morca on July 21, 2012, 13:08:36
Stilstaand,ik vermoed dat je ze ook wel eens gezien hebt,misschien niet over gehad of je niet opgevallen

alleen via svideo of ook met scart of tv?

morca

Quote from: Ejorne on July 21, 2012, 13:36:03
alleen via svideo of ook met scart of tv?
Nee via die gele RCA ,maar de MB200 had het ook via die RCA maar ook via de Svideo.
Zal dat blokje van rca naar scart vd week even uit de tv beneden halen en testen of het dan over is.
Alleen bij die ingang trouwens ,alle andere dingen zie je niks

Ik dacht een kabel die stoorde maar de nieuwe kabels vd dune doen het nog.

zometeen fietsen daarna ga ik de geluids kwaliteid testen,ben erg beniewd.

Die component heeft ie ja,daar heb ik al over zitten denken,maar.
De Dune staat boven,de HT ook,alleen de tv,s verkeerd om.
En om die loodzware dingen te gaan wisselen heb ik niet zoveel zin aan.
Jouw TV speelt wel 720 p af he,dat zou wel een upgrade zijn.

Ach we zien wel,ik mag blij zijn als die comp monitor zometeen uit me living is  :D  ;)

Ejorne

Quote from: morca on July 21, 2012, 14:26:37
Nee via die gele RCA ,maar de MB200 had het ook via die RCA maar ook via de Svideo.
Zal dat blokje van rca naar scart vd week even uit de tv beneden halen en testen of het dan over is.
Alleen bij die ingang trouwens ,alle andere dingen zie je niks

Ik dacht een kabel die stoorde maar de nieuwe kabels vd dune doen het nog.

zometeen fietsen daarna ga ik de geluids kwaliteid testen,ben erg beniewd.

Die component heeft ie ja,daar heb ik al over zitten denken,maar.
De Dune staat boven,de HT ook,alleen de tv,s verkeerd om.
En om die loodzware dingen te gaan wisselen heb ik niet zoveel zin aan.
Jouw TV speelt wel 720 p af he,dat zou wel een upgrade zijn.

Ach we zien wel,ik mag blij zijn als die comp monitor zometeen uit me living is  :D  ;)

geen 720p maar 625p. maar volgens mij moet de dune op 480p uitsturen. 625 kent ie volgens mij niet.

tv's omruilen vind ik geen probleem als rene even wil helpen. ik ben ervaren, sleur wekelijks printers van 75kg een trap op... :-)

morca

Quote from: Ejorne on July 21, 2012, 15:03:21
geen 720p maar 625p. maar volgens mij moet de dune op 480p uitsturen. 625 kent ie volgens mij niet.

tv's omruilen vind ik geen probleem als rene even wil helpen. ik ben ervaren, sleur wekelijks printers van 75kg een trap op... :-)

We kijken wel even,bedankt kerel  ;)

morca

Rood/Wit en geel in een scartblokje gedaan,strepen zijn weg.

Beeld is verbazingwekkend goed,ik vraag me af wat me tv(beeldbuis) van die resolutie meekrijgt vd BD kwalitijd.
Lekker vloeiend,veel meer detail als met de omzettingversie naar dvd.

Geluid pfffff beter  :)
Laag is beter als vd MB200 erg veel detail in het geweld,dit app is hoorbaar gebouwd om deze bitrate,s dts af te spelen  :music:
De surround effecten zijn erg levendig ,goed geplaatst,effecten gaan zeer mooi tov het beeld door de kamer.

Ben zeer content,hoor en zie verbeteringen,vooral het geluid waar de MB200 die DTS van BD niet altijd bij kon houden.
Kortom zeer goeie aankoop.

:pompom:

:headbanging:

:popcorn:
Douchen en eten dan nog een filmje kijken  ::)

Martijnst1990

Lekker dat die strepen in het beeld opgelost zijn! :) Lekker genieten zo van je film welke word het?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Star wars deel 1 heeft een poosje aangestaan,denk zo verder kijken.
Ik kijk express een film die ik goed ken,kan ik even de dune testen qua beeld en sound.

Ben niet zo op de hoogte van de nieuwe films,als je nog een paar goeie BD tips hebt Martijn,beetje actie met goed geluid?

Martijnst1990

Tijdje terug Cowboys & Aliens gekeken, geluid was erg goed met veel bass en leuke actie vond ik persoonlijk. Net nog Get the Gringo gekeken, niet een film die echt vol met actie zat, maar de stukken die erin zitten waren erg mooi.

Verder niet echt nieuw, maar die het wel altijd goed doen qua sound: Transformers trilogy, Iron Man 1 en 2.

Edit: en Star Wars hoort daar ook zeker bij, maar die heb je al zie ik.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

VlisChris

Get the Gringo (of: how to spend my holiday geloof ik) is inderdaad ook een leuke film met leuke stukjes. Vermakelijke film. Dat hoe dan ook :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

morca

Alleen get the gringo ken ik niet,voor de rest die zijn wat ouder,die staan allemaal al klaar om te gaan kijken .
Bedoelde meer van het laatste jaar a 2 jaar.

Binnenkort Ice Age , Dark night word weer genieten,lees ik ook nog dat er een nieuwe Finding Nemo aankomt.
Word een goed najaar  :pompom:

Martijnst1990

Een hele nieuwe is Sherlock Holmes 2. Ontzettend gaaf qua beeld en geluid! Zit ook een mooi stukje ultralaag in (tenminste, zo voelde het in de bios).
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RalphH

Woman in black heeft ook wel een paar stukjes afgrondlaag voor zover ik kon beoordelen.
Film is echter niet geweldig...
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Ik zal IBDM wel een afsporen naar leuke nieuwe films.
Heb nog wel wat te doen hoor,maar er zijn ook een paar Cage films die ik nog niet gezien heb.
Aangezien ik hem altijd erg goed vind zijn nieuwe even opsporen  :D

Dune werkt wel geweldig,dit is de oplossing om BD op me tv te kijken ,en het geluid bij de receiver te krijgen  :headbanging:   :thumbs-up:

Moet die HTdemo eens opzoeken,ben benieuwd naar dat stukje ultralaag  :music: