Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


RalphH

Download de manual even: http://us.marantz.com/us/products/pages/productdetails.aspx?CatId=avreceivers&ProductId=SR5006 --> en dan de CD.

Volgensmij kun je erg uitgebreid settings aanpassen, zelfs aan de audyssey EQ. Je kunt sowieso handmatig frequentieschuifjes doen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Thanks RalphH
Ben aan het werk,vanavond maar even rustig kijken,hier geen optie voor

thanks  :thumbs-up: mmaar eens kijke hoevel de EQ settings te verstekllen zijn

HTip

Quote from: morca on July 20, 2012, 10:53:59
Ik bel de winkel,HTip geen ervaringen mee ??
Welke bedoel je?

Quote
Is die SR9600 niet tekoop Phillip? Mag je hem meteen op de post doen  :D  :D  :D  :D
;D Moet veel gebeuren voordat ik mijn SR9600 verkoop. Maar mocht het toch een keer gebeuren, dan laat ik je dat wel weten...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive


Xander32

Quote from: morca on July 20, 2012, 10:11:06
Er staat een hele dikke pioneer in de markt van Coso,misschien is dat wat aangezien ik wel moet dspen...........

mmmmmm keuze,s lastig.

Jammer dat ze die handmatige eraf hebbenb gehaald,daar heb ik wat aan,nou wachten op een SR9600 dan maar.
Ik ga geen halve amp meer kopen die in weer niet naar wens kan regelen.......
Mooi ding die Pio. Maarre; wat is het budget? Anders zeker ook naar Onkyo en Yamaha receivers kijken ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martijnst1990

Quote from: morca on July 20, 2012, 14:08:36
Is goed Plillip  :thumbs-up:  :thumbs-up:  :thumbs-up:  :thumbs-up:

andere vraag ik ga zo deze halen Dune HD Smart D1
nog voor of nadelen tov de andere dune,s ?
Je gaat hard ineens! 8) Mooie plannen hoor.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Martijn/Xander dank  :thumbs-up:
De Pio word het niet ,denk de  marantz 5006,als ik RalphH zijn link zo lees kan ik wel handmatig freq banden stellen in ADSY.
Morgen eerst winkel bellen.

De dune ga ik zo halen,me MB200 houd het ultralaag vd The Grey weer eens niet bij,dus moet aan een nieuwe ,.
Kan ik ook eindelijk de HTdemodisc kijken en horen thuis  :clapping:   :headbanging:   :popcorn:   :D  Me happy

RalphH

De HD Smart D1 laatst voor een vriend van me gekocht, werkt lekker, inpluggen en goan.

1 dingetje wat ik 2x bij een Dune gezien heb en mij niet zo aanstaat maar waar ik de setting niet van kon vinden:
Het beeld is overscherp, net of je naar het journaal zit te kijken ipv een film. Het filmische is foetsie. De lijnen zijn zo scherp dat objecten wel 2D lijken tov de achtergrond.
Dacht dat het sharpening was, maar dat kon ik niet instellen/vinden en op de TV stond het uit.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik dit als enige lijkt te zien ;D. Denoontje heeft het bijv. ook (ook Dune, weet niet welke), maar vond zelf niets vreemds aan het beeld.
Eergisteren een Dune Max (ofzo) bekeken bij iemand anders en daar zag het beeld er (voor mij) gewoon "normaal" uit, filmisch dus.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Quote from: morca on July 20, 2012, 15:08:53
Morgen eerst winkel bellen.

Ik zou de manual bekijken. Je moet wel een speciaalzaak hebben willen ze dat weten....Maar misschien heb je die ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


morca

Nou de dune op bitstream zegt me receiver PCM/FIX.
Zet ik de dune op PCM conversie heb ik alleen stereo geluid.
ZMorgen boekje,s lezen dan maar .......................wat er fout gaat.
Ik heb hem trouwens optical aangesloten,iemand enig idee ?

nu gauw weg

RalphH

Weet niet of optisch PCM snapt...En dus maar de stereo core pakt. Je moet wel je speakers instellen in de dune voor PCM meen ik.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Ik hoop niet dat het plug en play net zo,n verhaal als bij de comp word ..............  :D

vanavond settings vd Dune nalopen,maar bitstream is toch gewoon DTS,
want als dat het geval is geeft me amp een error,bij dts input komt er PCM/FIX in de display te staan.
Boekje vd amp ook maar weer opzoeken.
Nou eerst een meisje van 3 een paar kleurtje,s voor haar verjaardag brengen .

Dat ding doet het morgen wel(hoop ik  :clapping: )

morca

PCM/FIX is PCM/FIXED bedacht ik me op die verjaardag.Het zit in de receiver setting die ik nog nooit gebruikt heb  :pompom:
Input vd amp op digitaal gezet 1 min werk en,filmpje kijken nu  :clapping:  :headbanging:   :D

gelukkig bedacht ik me het voor het thuiskomen,was rap klaar  :thumbs-up:


Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


Ejorne


morca

Nou sta ik te denken of ik nog een receiver ga halen.
Door buget is me oog op de Onkyo 313 gevallen 275 euro.
Die marantz kost ong meer wat de Dune ook koste samen met de Onkyo.
Aangezien ik op de centje,s moet letten misschien een goeie keuze.
En het is toch geen high end beneden.......

TV staat op hold,er is een aanbieding maar beeld is wel heel slecht,maar dat kan ook niet anders voor 250 euro 32 inch  :D

Ejorne

Quote from: morca on July 21, 2012, 10:50:00
Nou sta ik te denken of ik nog een receiver ga halen.
Door buget is me oog op de Onkyo 313 gevallen 275 euro.
Die marantz kost ong meer wat de Dune ook koste samen met de Onkyo.
Aangezien ik op de centje,s moet letten misschien een goeie keuze.
En het is toch geen high end beneden.......

TV staat op hold,er is een aanbieding maar beeld is wel heel slecht,maar dat kan ook niet anders voor 250 euro 32 inch  :D

mijn tv heeft component ingang en volgens mij de dune smart b1 een uitgang. dat zal er best wel goed uitzien denk ik. ik weet alleen niet of je hdmi en component tegelijk kunt uitsturen op de dune.