Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: skyfox on July 11, 2012, 16:37:10
Je hebt wel pech met die amp zeg... Heb je ze al gebeld waarom het nu nog zo lang duurt?


Nou weet ik het ,achter de display is een niet verkrijgbaar onderdeel kapot.......... kan niet gemaakt worden.

Denk, koop ik die Onkyo die hij pas had staan,heeft ie er een set van gemaakt en wil me de receiver niet los verkopen.....?
Dus na 2 maanden wachten wil hij me niet de amp verkopen die voor 2 maanden terug los te koop stond voor 280 euro.

Bestellen nog langer wachten  :blink: ,nee laat maar even vandaag aansluiten,dinsdag ophalen is te laat en nog een ritje,en 100 euro duurder.
Ben even klaar met die winkel.


Ejorne

Dat is jammer zeg! Beetje raar dat ie hem niet meer los wil verkopen inderdaad...

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Ach ja,beetje pech.
Eigenlijk dubbel pech ,paar hele leuke marantzen voor laten schieten,.............
In de vakantiegeld periode zeg maar,zoveel leuke komen niet vaak langs.

HTip rare verhalen zijn ons de laatste tijd beide gegunt.
Jouw oppo verhaal ging ook van vreemd naar vreemder.


HTip

Quote from: morca on July 14, 2012, 12:27:20
HTip rare verhalen zijn ons de laatste tijd beide gegunt.
Jouw oppo verhaal ging ook van vreemd naar vreemder.
Het is de tijd van de rare verhalen zeg maar ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Quote from: HTip on July 14, 2012, 13:07:20
Het is de tijd van de rare verhalen zeg maar ;D
Ach jouw oppo staat nog steeds naar wens te spelen,ondanks alle....
dus ik zal binnenkort heus nog wel een leuke receiver tegenkomen  ;)

RalphH

Da's redelijk zuur zeg. Heb de laatste weken in de markt wel leuke dingen voorbij zien komen...staat er niet nog wat?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Ja 1 misschien maar die woont weer zo ver dat het per post moet,en denk trouwens dat hij verkocht is.
Met de post doe ik niet meer,deze was ook met de post,alleen als het echt niet anders kan....

Ben idd redelijk zuur nu.......  :D

Deze is wel wat denk ik http://hificorner.nl/hifi/surround-receivers/sr5006-1.html
Nog meningen over ?

RalphH

Kan ik je helaas niet mee helpen. Heb enkel ervaring met de 7001.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Ejorne

Als er een mooie stereo versterker te koop is, met een crossover voor de speakers en een sub-output, voor circa een bedrag waarvoor jij mijn Panasinic over zou willen nemen, kunnen we misschien een deal sluiten?


skyfox

Wat een vaag verhaal zeg van die winkel! Maar nieuwe kansen voor leuke apparatuur zullen zich vast wel weer aandienen. Iedereen wil van z'n spullen af tegenwoordig, dus met een klein beetje extra geduld komt er zo weer een lekkere deal voorbij.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

#637
Edit :deze is beter naar wens, zaterdag ophalen.http://www.besthomecinema.nl/sr5006-zwart-p-1997.html
vanavond kan ook maar rugje zeurt een beetje,beter zaterdag.

Denk dat ik na deze vrijdag de 13e week mezelf meteen ook op een goedkope tv trakteer  :D
Jammerlijk die Plasma laten schieten vorige week............

Teveel pech gehad de laatste tijd ,ik ga mezelf even verwennen overmorgen  :pompom:


Staaled

Quote from: morca on July 19, 2012, 18:56:07
iemand enig idee trouwens of ik die ADSY eq ook met de hand in kan stellen ?
Nee,kan niet. :-\
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

RalphH

Je kunt handmatig toch wel dezelfde settings doen als audyssey?
Vraag is of je dat wilt...

Proficiat met de nieuwe aanschaf, eindelijk geluid in de woonkamer zometeen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Het hangt af van de mogelijkheid de EQ met de hand in te stellen,
Ik ken ADSY totaal niet,maar het is een automatisch systeem wat de freq vlak wil trekken,en in de tijdsdomeinen werkt?
Ik wil met de hand de EQ instellen,denk aan Hipster zijn reactie te lezen dat het niet als een gewone EQ in te stellen is.

Of RalphH moet daar een andere ervaring mee hebben,
Volgens mij heeft HTip de dure versie van deze,ik zal hem eens PMen.

Dus die proficiat is onder voorbehoud  ;)     :D

RalphH

Er zit de MultEQ XT op de 5006, das een stapje hoger tov mijn MultEQ, maar dat houdt volgens mij enkel in dat er meer banden in te stellen zijn.

In de specs staat wel delays, polarity, levels etc. maar dit zijn volgens mij de standaard level, afstand en crossover instellingen van de amp..

De door Audyssey ingestelde waarden voor de EQ kun je inderdaad niet zien/aanpassen (op de Onkyo). Of er onder water in de Audyssey nog instellingen gedaan worden die niet in de handmatige settings voor komen, weet ik niet.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

In de SR9600 zit nog MRAC, de Marantz versie van ADSY. De latere modellen hebben ze uitgerust met ADSY. MRAC kon wel handmatig worden aangepast. Na de meting waren gewoon de speaker- en EQ-instellingen automatisch ingevuld. Je kon daarna bijv. kiezen om de EQ uit te zetten.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Staaled

Quote from: morca on July 19, 2012, 19:43:29
Het hangt af van de mogelijkheid de EQ met de hand in te stellen,
Ik ken ADSY totaal niet,maar het is een automatisch systeem wat de freq vlak wil trekken,en in de tijdsdomeinen werkt?
Ik wil met de hand de EQ instellen,denk aan Hipster zijn reactie te lezen dat het niet als een gewone EQ in te stellen is.

Of RalphH moet daar een andere ervaring mee hebben,
Volgens mij heeft HTip de dure versie van deze,ik zal hem eens PMen.

Dus die proficiat is onder voorbehoud  ;)     :D
Als je wel EQ wilt die ook handmatig is in te stellen, Pioneer met zijn MCACC.
Bovendien heb je 6 presets tot je beschikking en is er dus mooi te vergelijken.
Voor een subwoofer dien je wel apart iets te gebruiken.
Daar is MCACC zeer beperkt.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

RalphH

MCACC heb ik toevallig vandeweek gezien en die is wel erg uitgebreid. Daar kun je vanalles mee (incl grafiekjes) en ook handmatig aanpassen. Moet wel zeggen dat ik tov de EQ de vlakke direct setting het beste vond klinken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Er staat een hele dikke pioneer in de markt van Coso,misschien is dat wat aangezien ik wel moet dspen...........

mmmmmm keuze,s lastig.

Jammer dat ze die handmatige eraf hebbenb gehaald,daar heb ik wat aan,nou wachten op een SR9600 dan maar.
Ik ga geen halve amp meer kopen die in weer niet naar wens kan regelen.......

RalphH

Je kunt m wel handmatig instellen, maar je kunt niet de instelling die audyssey gedaan heeft aanpassen/achterhalen. Je moet dus zelf op zoek naar de juiste settings.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

C0oso heeft PM
RalphH die handmatige insteling van een freq die ik wil regelen moet kunnen.
Als ik zo lees kan ADSY dat niet en die Pio van Coso wel

Staaled

Ik moet mij eerdere reactie corrigeren.
Met Audyssey is geen aanpassing van de target curve mogelijk, maar ben er niet zeker van dat het compleet handmatige EQ uitsluit.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)