Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: RalphH on June 20, 2012, 22:44:49
Bedankt voor de hap nog trouwens. Was weer een goed (kort) bezoekje.
Geen dank,Het was weer leuk dat je even langs kwam.

Was een goed leerzaam bezoekje,nou weet ik ook hoeveel het helpt ivm de tips die we hier geven.
En ga het zelf toepassen,dit keer met jullie help en alle info van het forum in de startpost  ;)

HTip

Quote from: morca on June 20, 2012, 20:00:47
RalphH had ze panelen bij zich ............die wil ik ook
Dat helpt echt beregoed  :D
Hij lijkt wel ambassadeur/vertegenwoordiger :D
Kan me goed voorstellen dat het goed helpt. Welkom in de wereld van akoestiek ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Quote from: HTip on June 22, 2012, 22:49:03
Hij lijkt wel ambassadeur/vertegenwoordiger :D
Kan me goed voorstellen dat het goed helpt. Welkom in de wereld van akoestiek ;)
Idd ,dat zat ik altijd mee te lezen,nu moet ik het zelf gaan doen.
Was wel goeie ervaring die ik iedereen kan tippen die een 200 euro kan missen/over heeft voor,.....dacht 3 stuks.

RalphH is goed bezig idd  :thumbs-up:

Is dat geen handeltje,iemand die die panelen gaat verkopen op het forum ..........?

morca

WTF nou zijn ze me printplaat kwijt,zoeken,ik weet niet.
Klinkt even niet hoopvol........
Net nou ik een paar mooie Marantzen heb laten schieten hier.......
Hopelijk komt de Pana nog wel terug,anders heb ik een paar mooie laten schieten door die winkel   ( baal baal)

Ejorne

Da's niet zo mooi man! Maar als ze de plaat kwijt zijn dan is er natuurlijk nog hoop. Ze hebben dan twee opties, hem vinden of opnieuw eentje mee laten komen met de volgende shipping...   >:D


morca

Quote from: Ejorne on June 23, 2012, 12:19:54
Da's niet zo mooi man! Maar als ze de plaat kwijt zijn dan is er natuurlijk nog hoop. Ze hebben dan twee opties, hem vinden of opnieuw eentje mee laten komen met de volgende shipping...   >:D
Ze hebben hem nog niet binnen,dus nu ging hij bellen en zou terug bellen als hij meer wist.
Dat word waarschijnlijk zoeken naar mijn pakketje in die hele lading,of er is vertraging.
ik heb nog hoop  ;)

morca

Jajajajaja  :pompom:   :clapping:   :headbanging: hij is gevonden en binnen,volgende week is mijn 2e XR700 een feit



Jongens bedankt voor het duimen,het heeft geholpen  :thumbs-up:

Die week daarna vrij ,kan ik lekker spelen om de settings voor de living te optimalizeren.
Komt helemaal goed ,me so happy now  :)

Ejorne


Martijnst1990

Goed nieuws dus! 8) Kan je eindelijk weer lekker genieten, word wel weer tijd.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: Martijn90 on June 30, 2012, 10:22:31
Goed nieuws dus! 8) Kan je eindelijk weer lekker genieten, word wel weer tijd.
Bijna, hij is volgende week klaar,
maar dat is me 2e Pana ,die hierboven speelt prima die gaat zo aan .

Ik hoefde niet zonder gelukkig ,alleen me living staat wat ouwe spullen te spelen nu
Mijn retro dolby setje




Met dsp  :D

Ejorne

Toen Kenwood nog Kenwood was... Mooi spul was dat. Hoewel, buiten de hi-end kloon van een ander merk, Kenwood nooit een betekenis in de hi-end scene heeft gespeeld. Maar voor het mid-end segment was Kenwood toch wel een ondergewaardeerd merk, vind ik. Ze konden makkelijk meedoen, en zelfs overtreffend zijn aan de instapmodellen van de 'luxe' merken...

Morca, heb jij misschien een goede tip voor een stereo setje voor max 2000 euro voor mijn oma? 2 speakers, versterker en een cd/br speler. Er komt waarschijnlijk ook een nieuwe tv. Die moet ggrroooootttt zijn. Mag ook wel ruim 1000 kosten. Een mooie Pana plasma is wel wat denk ik.

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT


larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

morca

Quote from: larzie on July  1, 2012, 11:15:25
Ik ga straks voor de http://tweakers.net/pricewatch/308253/panasonic-viera-tx-p50vt50.html
Dat is een hele mooie Larz,als die in me buget paste ,ja meteen.

Misschien iets voor Ejorne,die koopt een nieuwe en krijg ze ouwe buis.
Net opmezelf dus genoeg kosten gemaakt voor nu  :D
Dus het topmodel vd laatste buis gratis, hoor je mij dan ook niet over klagen  ;)

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT


Ejorne

#617
Quote from: morca on June 30, 2012, 20:50:28
Ik vermoed dat hij zoiets op het oog heeft,ik had me oog er ook al op laten vallen  :D  Mooie tv.
Maar de stereo alleen 2 speakers of een 5.1 setup ?

Alleen stereo. Ik zit te denken aan XTZ De versterker en een setje XTZ 99 monitoren met bijbehorende stands. Alleen moet er dan ook nog een radio bij. Misschien een stereo receiver toch een beter plan.

Martijnst1990

Quote from: Ejorne on July  2, 2012, 23:50:35
Alleen stereo.  De versterker en een setje XTZ 99 monitoren met bijbehorende stands. Alleen moet er dan ook nog een radio bij. Misschien een stereo receiver toch een beter plan.
Goede keuze :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Lijkt me een goeie keuze idd,kan ik ook eens komen luisteren ?  :music:    :D
Heb je zelf al een definitief besluit welke je neemt  ::)

Ejorne

Quote from: Martijn90 on July  2, 2012, 23:51:32
Goede keuze :D
Dat idee heb ik ook.  8) Maar echt zeker weten kan ik pas als ze er staan...   ::)

Ejorne

Quote from: morca on July  3, 2012, 00:08:03
Heb je zelf al een definitief besluit welke je neemt  ::)

Welke tv? Niet zo'n mooie als larzie neemt maar meer iets van een derde van die prijs. En het zal ook een lcd worden in verband met veel aanstaan en soms langdurig op pauze. Maar misschien is larzies tip wel een mooie voor mijn oma. Maar het moet ook niet te gortig qua prijs worden....  :hehe:

morca

#622
Zo... paar daagjes vrij.
Glasvezel komt zo naar binnen.Ik zit nog wel op me tv en de amp te wachten.

Amp duurd wel lang ,begin het een beetje zat te worden  >:(
Het duurd nu al weer 2 weken.Bovenop die maanden op het onderdeel wachten.
Vraag me af wat ze ermee aan het doen zijn ...................het onderdeel was binnen.
Waarom het weer zo lang duurd. ?

Nog even en ik ben het zat dan koop ik een nieuwe amp,en misschien tv,heb een aanbieding zien staan.
LG 600 hz plasma,zijn die een beetje goed ? ?

skyfox

Quote from: morca on July 11, 2012, 11:23:53
Zo... paar daagjes vrij.
Glasvezel komt zo naar binnen.Ik zit nog wel op me tv en de amp te wachten.

Amp duurd wel lang ,begin het een beetje zat te worden  >:(
Het duurd nu al weer 2 weken.Bovenop die maanden op het onderdeel wachten.
Vraag me af wat ze ermee aan het doen zijn ...................het onderdeel was binnen.
Waarom het weer zo lang duurd. ?

Nog even en ik ben het zat dan koop ik een nieuwe amp,en misschien tv,heb een aanbieding zien staan.
LG 600 hz plasma,zijn die een beetje goed ? ?

Je hebt wel pech met die amp zeg... Heb je ze al gebeld waarom het nu nog zo lang duurt?

Voor een tv is een LG best een aardige keuze. Ik heb zelf ooit m'n ook gehad op een LG 60PK950. Uiteindelijk voor een beamer gegaan en de 42" lcd lekker laten hangen. Ik vind LG een prima prijs/kwaliteitverhouding hebben.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

Eind vd week maar weer eens bellen idd.

Net in de winkel geweest,goed verschil tussen 200/400 en 150/300 hz gezien.
Dezelfde tv,s/merk naast elkaar,alleen dan de bovengenoemde type verschil.
Was goed te zien,plus dat ik er niet zo in thuis ben,die ene jongen vd winkel wist er aardig wat van  :thumbs-up:
Goeie info gehad.

Jammerlijk is de aanbieding zaterdag,en vrijdag komt de tv pas binnen.
Dus heb hem niet aan zien staan ......