Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ejorne

Quote from: morca on April 29, 2012, 14:50:16
Het is 1,5 tb usb2,ga ik morgen naar kijken.
Ik hoop er ook een paar sata,s in te vinden,ben ik van dat hele usb sjitje af.
Doe ik ook niet nog eens  :D

Hoeveel schijven kan je in je kast bouwen? Ik zou die usb2 schijven nog even heel laten want daar had je nooit problemen mee toch? Eventueel een keer een hub kopen?


morca

Nou heb ik 2 kabeltje,s maar 8 poorten,die 2 witte zijn niet voor mijn type schijf denk ik:

In seemingly standard ASUS fashion, the bottom right edge of the ASUS P6X58-E WS has an eight port SATA block. White ports are SATA III 6.0gbps ports that run off of the Marvell 9128 controller, a controller that is being widely used on LGA 1155 Sandy Bridge Boards. Also included are six SATA II 3.0gbps ports. The fact that ASUS includes eight SATA ports almost across a large portion of their motherboard range is a nice feature for those looking to attach many disks to the system.


Erzitten geen jumpers bij de schijven,maar ik heb er wel 2 liggen,moet ik jumpers monteren bij sata.
Dit word de eerste sata die ik wissel  :D
2e punt is er staat niet op de schijf waar de jumpers te mont,maar er zit een wd green caviar in dus daar kan ik dat wel op zien.
En me c is een raid,zijn er poorten die ik moet mijden ivm die raid,of kan ik ze er gewoon erin prikken.

RalphH

nope, gewoon inprikken, poortje maakt niet uit.
Jumpers niet meer nodig bij SATA.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


morca

Schijven zitten erin,maar hij ziet ze niet.
In schijfbeheer aan de gang,er zijn 2 kolommen boven staan ze onder elkaar met de stationsletter erbij,daar staan de nieuwe schijven niet tussen.

Onder staan ze wel,links staat dan online net als de wel werkende ,maar rechts staat bij de werkende die er al in zat: in orde primaire partitie.
Bij die 2 nieuwe staat : niet toegewezen,en hoe ik ook klik .links of rechtse knop,ik krijg niet de optie een letter toe te wijzen ,of de partitie actief te maken.

Iemand een idee hoe dit te doen zonder dat me data verloren gaat.
Of beter gezegd hoe,want ik krijg ze op geen manier actief.....

RalphH

Rechts niet de optie "more actions"? Wellicht staat daar wat nuttigs. Che k ook ff bios, Misschien staat sata type daar niet goed. Beetje lastig van afstand helaas. Check sowieso of de bios ze correct vindt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Nou zittenz e weer in sw usb3 poort met plaat maar nu is het via deze weg ook opeens WD RAW epv ntfs
ik denk dat ik gewoon al me films kwijt ben,

Kap er nu ook mee heb toch geen poen voor een hdtv
al dat werk voorniks
laat maar RalphH in formateer ze en ben er klaar mee

RalphH

Hmm, mooi balen...zal een volgende keer weer een disc meenemen. Misschien eind mei ofzo?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Nou ik heb wat gevonden ,kost wel weer een boel tijd maar ze staan zo wel weer vol met de org content  :D
Schijfje meenemen kan altijd natuurlijk,eind mei ben ik wel weer een weekje vrij.
Ik pm je even ,denk als je dan komt alles wel goed draaid  ;)

Als die muziek blijft mokken douw ik die op die interne,nou komt het wel goed denk ik.

morca

Comp werkt beter zo,maar er kunnen 5 schijven in ,als je die metalen plaatje erbij hebt waarmee je ze in het slot zet,die plaatje,s missen..........
Dus nu 4,maar eens kijken of ik die plaatjes nog ergens op de kop kan tikken,

morca

Zaterdag middag/avond de vloer met plastic leggen,misschien savond,s nog een muurtje sausen.
Kamer is groot,maandag half dagje hulp van een kennis dan is ie wel klaar als ik dat muurtje even trek na het afplakken met het plastic.
Kan dinsdag de bank en de rest erin  :music: als me amp er is ...........

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

Schilder is geweest om te kijken,bank word eerder donderdag gebracht. Zal de winkel even bellen  :D
Het is iets meer werk,en laat de man beter zijn werk doen ipv mee te gaan prutsen,
ga ik me 2e subje even afmaken dinsdag,dat moet ook gebeuren  :music:

Duimen jullie even met me mee dat ze in duitseland nog zo,n display hebben liggen voor me receiver  :D
Hoor ik ook ergens midvolgende week of ik die weer op kan halen,.......
Zou mooi uitkomen als die er ook donderdag staat  :music:  :coffee:  :headbanging:



HTip

Leuk dat je voortgang maakt. Heb je foto's?

Ik zit overigens nu te duimen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Ejorne

Ik zal vanavond, als ik het niet vergeet, mijn fototoestel wel meenemen.

morca

Quote from: HTip on May  5, 2012, 08:16:39
Leuk dat je voortgang maakt. Heb je foto's?

Ik zit overigens nu te duimen :D
Duimen ............ ik moest echt even denken na de drukke dag. maar weet het weer ,thanks  :thumbs-up:   :D

Eind vd week foto,s goed als alles staat/hangt ?

RalphH

Ohwja, bijna vergeten te duimen, ff de achterstand inhalen  ;D.

...
..
.

ok...RSI ;D hoop dat het geholpen heeft.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: RalphH on May  6, 2012, 12:41:17
Ohwja, bijna vergeten te duimen, ff de achterstand inhalen  ;D.

...
..
.

ok...RSI ;D hoop dat het geholpen heeft.
Ejorne was er gisteren meteen bij me eerste avond,even een paar biertjes gedronken,erg gezellig.  :thumbs-up:  :thumbs-up:
En hij heeft nog even geprutst met me imon ab en hij werkt nu   :headbanging: ,als ik op Go druk start mediaportal op het 2e scherm en kan ik luisteren en met mijn universele ab mediaportal bedienen ,super makker thanks  :pompom:

Ejorne

Quote from: morca on May  6, 2012, 13:41:55
Ejorne was er gisteren meteen bij me eerste avond,even een paar biertjes gedronken,erg gezellig.  :thumbs-up:  :thumbs-up:
En hij heeft nog even geprutst met me imon ab en hij werkt nu   :headbanging: ,als ik op Go druk start mediaportal op het 2e scherm en kan ik luisteren en met mijn universele ab mediaportal bedienen ,super makker thanks  :pompom:

Mooi man! Nu alleen nog even de back knop goed toewijzen en proberen de volume knoppen naar page-up/down te linken, dan werkt het helemaal super!
We kunnen ook nog proberen om de grotere imon afstandbediening in mijn Harmony remote te programmeren en die codes in jou sunwave zetten. Als dat lukt dan kun je bijvoorbeeld ook met 1 druk op een knop de taal/audiostream of ondertitel van een film kiezen. En kun je ook met het numerieke toetsenbord in 1 keer naar een beginletter van een gedeelde map springen. Maar het belangrijkste, de navigatie binnen mediaportal werkt nu in ieder geval al!  8)
 

morca

Net bevestiging ,morgen na 2 uur kan ik weer wassen ,koelen en vriezen.  :D
Ook beginnen met sauzen morgen,ik heb de vloer heel netjes afgeplakt.

Kabels voor de set zijn al binnen,donderdag de bank,hopelijk voor donderdag 2e subje even inzagen,vastschroeven en op ze plek zetten aansluiten.
Als de receiver dan ook nog eens komt ...............
Ben ik volgend weekend een blij man  :pompom:


larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

morca

Quote from: larzie on May  7, 2012, 14:29:58
We zien de foto's wel verschijnen! :P
Heb geen camera ..............  ;D
Maar de eerste laag zit erop dekt niet ineeens word 2 keer woensdag klaar hoop ik.
Wasmachine draait een test rondje,iemand moet het nu doen he  :D