Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: RalphH on April 23, 2012, 19:11:17
Ah, dacht vanwege de pakken steenwol.
Dat was een GRAPJE Je je je,echo  ;)
Dat zou later nog eens kunnen komen,achter de gordijnen kan ik goed hele grote trap,s verstoppen.
Maar dat is voor later,na deze drukke tijd zometeen eerst even lekker gaan zitten  8)
Hoogpolig tapijt met rubber onderlaag dat is wel weer lekker zometeen.dan maar eens kijken wat het word.
Komt best goed denk ik.

RalphH

Quote from: morca on April 23, 2012, 19:43:42
Hoogpolig tapijt met rubber onderlaag dat is wel weer lekker
In iedergeval lekker aan de voetjes.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


skyfox

Quote from: morca on April 23, 2012, 19:43:42
Hoogpolig tapijt met rubber onderlaag dat is wel weer lekker zometeen.dan maar eens kijken wat het word.
Komt best goed denk ik.

Dat is heerlijk!! Dit zou ik toch ook wel willen op mn HT kamer :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9


morca

Ik heb wel een probleem met de 1124,de jack naar tulp kraken soms iets,dat deden ze eerst niet vogens mij.
Maar er zitten XLR,s in en uit op de 1124,denk dat ik maar XLR naar tulp ga verlopen,in en uit op de 1124 om van dat kraken vd jack,s af te zijn.

Ejorne

Quote from: morca on April 25, 2012, 18:49:10
Ik heb wel een probleem met de 1124,de jack naar tulp kraken soms iets,dat deden ze eerst niet vogens mij.
Maar er zitten XLR,s in en uit op de 1124,denk dat ik maar XLR naar tulp ga verlopen,in en uit op de 1124 om van dat kraken vd jack,s af te zijn.


Is het met de nieuwe jack-tulp pluggen? Misschien zijn die wel gewoon brak? Heb je die oude nog? Kun je daarmee even kijken of het weg is. Maar ja, dan moet je nog steeds nieuwe pluggen kopen want die oude zijn wel heel dun en iel. En dan kan je net zo goed xlr-tulp halen ja.

morca

Ik heb die nieuwe al vervangen door de oude,eerst met die rare verbinding deed hij het wel goed.
Denk wel toeval ,ik hoor de Jack,s nu echt als ik er aan zit,1 best erg.......


morca

Quote from: Ejorne on April 25, 2012, 20:03:10
http://www.kabeltje.com/3p-xlr-male-rca-female-adapter-p-1254.html
Ik heb al vlakbij,hele mooie gevonden voor weinig,ook tulpen enzo,die gozer heeft alle verlopen hangen voor 8 euro met snoer en tulpen er al aan.
1 kabeltje dus  ;) je weet wel waar ik de aansluitingen vd sub ook voor 2 euro haalde  :D

Ejorne

Quote from: morca on April 25, 2012, 20:20:42
Ik heb al vlakbij,hele mooie gevonden voor weinig,ook tulpen enzo,die gozer heeft alle verlopen hangen voor 8 euro met snoer en tulpen er al aan.
1 kabeltje dus  ;) je weet wel waar ik de aansluitingen vd sub ook voor 2 euro haalde  :D

Okay, dat is inderdaad beter dat verloopjes en scheelt ook weer verzendkosten.  ;D

morca

Ik heb iets gevonden op zolder wat als basstrap kan gaan werken misschien.Voor elke hoek.
Zeg nog niks,Ejorne en ik gaan ze ophangen achter de gordijnen,maar eens kijken of dat een beetje werkt,ik vermoed van wel.
Maar laten we het even spannend houden ,het is uit het zicht .....  :D

Ejorne

Quote from: morca on April 25, 2012, 21:39:50
Ik heb iets gevonden op zolder wat als basstrap kan gaan werken misschien.Voor elke hoek.
Zeg nog niks,Ejorne en ik gaan ze ophangen achter de gordijnen,maar eens kijken of dat een beetje werkt,ik vermoed van wel.
Maar laten we het even spannend houden ,het is uit het zicht .....  :D

Ik ben benieuwd. Gaan we ook even meten natuurlijk...  :D

RalphH

Ik kom ook eens op jouw zonder kijken, je vindt nogal eens wat leuks daar :pompom: :pompom:
Ben benieuwd wat het is.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: RalphH on April 25, 2012, 22:08:50
Ik kom ook eens op jouw zonder kijken, je vindt nogal eens wat leuks daar :pompom: :pompom:
Ben benieuwd wat het is.
Hahahaha die amps bedoel je  :D dit is ouwe rommel  ;)

Heb wel een idee voor me gesloten sub,s,kost zo,n minidsp en waar?
Gezien Tim zijn resultaat denk ik ook eens met een linkwitz te gaan werken/testen.

morca

Nog steeds Veel ellende met deze comp,of er moet een nieuwe window,s op of ............. die usb 3 drivers kan niet met usb2 ,......ik weet niet wat er mee is.
Maar hij geeft me bijna netzoveel sjit als die ouwe,volgende keer koop ik een nieuwe en geen 2e hands troep meer ben het een beetje zat aan het worden met deze comp,na de vorige die ook al ellende gaf.

WINisd instald niet goed,al vaker gehad.
Er is iets goed mis met de besturing of de hardware,ben ik weer lekker mee,ben nu blut,gewend aan het fenominable geluid vd EMU.
Wat een gezeik,ik heb echt teveel pech.
7 jaar een comp nu,nooit echt rare dingen gehad,maar de oude en deze nieuwe lijken opeens een hekel aan me te hebben sind een jaartje.


morca

Ok me geduld was op,het is begonnen met het usb 3 aansluiten dus heb 2 nieuwe HD nodig.
Nou tipte Ejorne me al dat er sata in zal zitten,dus ik heb met geweld de lijm en klikkers losgebroken.
En zie hier wat erinzit:


iemand nog tips,sloop in deze hd er zo uit de usb 3 behuizing en sluit de sata aan als ik ze in de comp heb gemonteerd.
het lijken gewoon dezelfde schijven

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Idd ,als een gekke professor heb ik de behuizing wegeknipt en gebroken zonet.
Denk of er komt een Sata uit of ik flikker ze beide weg.
Ik heb 1 satakabel liggen,evenb een 2 halen vd week en de 2e WD uitlkaarslopen.
Jaa idd goeie schijfjes,ik ga eens kijken wat er in die oude WD usb2 zit.
Als daar ook sata inhangt sloop ik de hele boel uitelkaar en bouw alles in.
Bne ik meteen van het hele usb gezeik af,lijkt me een goeie stap om mee te beginnen,
Daarna een nieuwe instal erop  ;)

Ben weer rustig nu ik weet dat ik in ieder geval 4 tb sata heb,en misschien in die oude ook nog wel  :D

morca

Quote from: morca on April 29, 2012, 12:49:27
Idd ,als een gekke professor heb ik de behuizing wegeknipt en gebroken zonet.
Denk of er komt een Sata uit of ik flikker ze beide weg.
Ik heb 1 satakabel liggen,evenb een 2 halen vd week en de 2e WD uitlkaarslopen.
Jaa idd goeie schijfjes,ik ga eens kijken wat er in die oude WD usb2 zit.
Als daar ook sata inhangt sloop ik de hele boel uitelkaar en bouw alles in.
Bne ik meteen van het hele usb gezeik af,lijkt me een goeie stap om mee te beginnen,
Daarna een nieuwe instal erop  ;)

Ben weer rustig nu ik weet dat ik in ieder geval 4 tb sata heb,en misschien in die oude ook nog wel  :D
Zo 2e WD usb 3 is er ook uit,pak ik die ene usb2 die nog uit staat wil hem net openbreken.
Bedenk ik me net op tijd dat dat die van Ejorne is  :D  :D  :D  :D
morgen even kijken denk ik

Ejorne heb je nog een satakabel over liggen ?

morca

Net aan het zoeken geweest,vind niet wat erin de usb 2 essential zit,dus openslopen dan maar.
Die usb poorten zijn te druk vermoed ik,denk dat ik Ejorne zijn usb2 schijf maar even als test gebruikt hoe goed ze inelkaar gelijmt zitten   :clapping:
En of er sata inzit  ::)

Ejorne

Pas je wel op! ik hem mijn schijf voorzien van een boobytrap! Wanneer je het huis eraf sloopt dan ploft de hele handel en zit je onder de onzichtbare inkt!
:devil:

RalphH

Quote from: Ejorne on April 29, 2012, 13:34:19
Pas je wel op! ik hem mijn schijf voorzien van een boobytrap! Wanneer je het huis eraf sloopt dan ploft de hele handel en zit je onder de onzichtbare inkt!
:devil:

LOL.

Als het een 2TB schijf is, dan is het wel SATA, IDE is bekant niet meer te krijgen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: RalphH on April 29, 2012, 13:46:32
LOL.

Als het een 2TB schijf is, dan is het wel SATA, IDE is bekant niet meer te krijgen.
Het is 1,5 tb usb2,ga ik morgen naar kijken.
Ik hoop er ook een paar sata,s in te vinden,ben ik van dat hele usb sjitje af.
Doe ik ook niet nog eens  :D