Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Hmm, zou nog drivertje kunnen zijn, maar ook defectje. lastig.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: RalphH on March 22, 2012, 13:02:57
Hmm, zou nog drivertje kunnen zijn, maar ook defectje. lastig.
alles losgerukt,ben nu met de ouwe mediaspeler aan het draaien met een ouwe eq ertussen.
Klinkt iets minder denk ik,ga nog testen,maar heb er niet veel trek meer aan,dit kan gewoon niet normaal zijn dat ik zoveel pech heb met 2 comp nu al.

woofers lijken niet meer te ploppen,ik vermoed waar ik het pas al met je over had Ejorne,wel die stomme pluggen,tochniet goed zoals ik als zei......
das wel weer mooi,hoop ik  :D

morca

Zo even voor gaan zitten,mediaportal draaid weer,pure audio met asio ook lijkt het op.
Nou de vst plug er even in zien te zetten,kan ik morgen weer genieten van me mooie geluidskaart.

Ben even hard met me neus op het feit gedrukt dat die kaart idd een grote upgrade is voor me set.
Als hij het dan niet doet ......................

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: RalphH on March 25, 2012, 03:06:56
De EMU bedoel je?
Ja idd <me ouwe MB 200 valt er bij in het niks,Ejorne heeft een Dune die speelt ong net als die MB200 van mij.
Maar we hebben nu beide de EMU in gebruik,bij mij viel vorige week al wat op bij hem,klonk net nog niet echt lekker.
Hij heeft hem nu ook analoog aangesloten,en opeens is dat scherpe,net niet echte geluid weg,waar ik me vd week aan zat te ergeren vd MB200.

Brengt weer even bij ons bijde in beeld hoe belangrijk een losse dac is,die 200 tot 400 euro wat ze vaak kosten ook dubbel en dwars waard is.
Het is nogal een grote upgrade in de geluidskwaliteid.
Moet ik wel zeggen dat het een Asiokaart is,en die toch beter klinkt als welke driver ik geprobeerd heb.


morca

Nou laat ik niet te hard juichen ,maar net toen ik aan het fietsen was wist ik wat ik vergeten was.
De dll van de dsp in de directory plaatsen van Media Portal  :D

En die had ik bewaard in me mapje met prog,had MP er helemaal afgegooid en die dll vergeten.
Gelukkig wist ik toen al dat ik hem nu zou vergeten,dus had er een kopie van  :clapping:

Zo nu lekker een muziekje  :music:   genieten.........

Ejorne

Quote from: morca on March 25, 2012, 16:34:22
Gelukkig wist ik toen al dat ik hem nu zou vergeten,dus had er een kopie van  :clapping:

Zo nu lekker een muziekje  :music:   genieten.........

Haha, da's mooi dat je er een kopie van had!

Ik hoop dat ie nu weer stabiel draait. Als dat zo is dan binnenkort nog ff ir-suite downloaden van de MP site en installeren. Dan kun je met de afstandbediening aan de gang ipv muis.  8)

morca

Quote from: Ejorne on March 25, 2012, 19:28:58
Haha, da's mooi dat je er een kopie van had!

Ik hoop dat ie nu weer stabiel draait. Als dat zo is dan binnenkort nog ff ir-suite downloaden van de MP site en installeren. Dan kun je met de afstandbediening aan de gang ipv muis.  8)
Anders had ik hem overnieuw geinstalleerd,ik had de preset,s ook opgeschreven  :D
Maar nu zag hij hem gewoon staan,met de preset er nog in  :thumbs-up:

net thuis,nu weer even  :music:
Ik blijf me verbazen over de DAC,het klinkt echt super zo.
net de the progedy nog even aan gehad,maar wat een meer aan detail in de bas,maar dat is dan ook food for woofer,s .
Nu even bublle of krall denk ik.....


morca

Ik durf het bijna niet te zeggen ,maar het gaat goed  :D

Op naar de bouw van de sub,s voor Best of Both world,s part 2 :beneden.......

Hopelijk word me kamer HT/stereo net zo naar wens als die boven.  :music:

Ejorne

Quote from: morca on April  1, 2012, 21:33:01
Ik durf het bijna niet te zeggen ,maar het gaat goed  :D

Op naar de bouw van de sub,s voor Best of Both world,s part 2 :beneden.......

Hopelijk word me kamer HT/stereo net zo naar wens als die boven.  :music:

Nu nog ff je ir oogje aan de praat maken. Ik denk dat je geen driver hoeft te installeren maar alleen de ir server suite.
http://forum.team-mediaportal.com/threads/ir-server-suite-aka-irss-releases.75092/

Dit is een apart programma/services in Windows en daarin moet je even iMon aanvinken. Als het programma draait staat het icoon als het goed is rechts onderin je taak balk. Daar kun je configureren.

Er is na installatie ook een media portal plugin geinstalleerd. Deze vind je in de configuratie onder plugins. Deze ook even checken (vinkje bij require focus weghalen) en eventueel finetunen.

En natuurlijk even de iMon afstandbediening in je Universele inleren...

8)

morca

Quote from: Ejorne on April  1, 2012, 22:03:04
Nu nog ff je ir oogje aan de praat maken. Ik denk dat je geen driver hoeft te installeren maar alleen de ir server suite.
http://forum.team-mediaportal.com/threads/ir-server-suite-aka-irss-releases.75092/

Dit is een apart programma/services in Windows en daarin moet je even iMon aanvinken. Als het programma draait staat het icoon als het goed is rechts onderin je taak balk. Daar kun je configureren.

Er is na installatie ook een media portal plugin geinstalleerd. Deze vind je in de configuratie onder plugins. Deze ook even checken (vinkje bij require focus weghalen) en eventueel finetunen.

En natuurlijk even de iMon afstandbediening in je Universele inleren...

8)
Oh ja ,ik was met al dat genieten bijna me IR vergeten  :D
Ik heb nog net 1 usb over,tijd voor een hub.


Bart_M


Pinohelmond

http://www.smitsarnhem.nl/ws/product_info.php?cPath=2_30&products_id=1329

Niet 2e hands, wel vrij goedkoop.

Staat ook een SR6004 in de marktsectie!
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

morca

Met hdmi zou fijn zijn,maar zonder en dan wel coax met dts is als de prijs leuk is even voldoende.

Ik had me oog een beetje op een nieuwe, maar dan moet het een 5006 worden,100 watt rms zou wel fijn zijn,
die zijn nu goed geprijst maar heb ook even andere prioritijten nu.



PS me pc geeft met opstarten af en toe de melding: AML device install.  in een dos schermpje ,iemand een idee wat dit is,ik vind iets van het moederbord als ik  :google:


Bart_M

Als HDMI niet belangrijk is, zou ik kijken of je een 7200/8200 of nieuwer kan krijgen. Het versterker gedeelte is gewoon nog steeds prima, beter dan een nieuwe instapper van dezelfde prijs.

Er staat volgens mij nog een oudere Denon in de marktsectie.

morca

Er staat een hele mooi van thijsG maar dat is een ritje van 4 uur,lijkt me beter van niet.
En per post doe ik niet meer,er staat er al 1 kapot onder het bed  ;)

RalphH

http://forums.techarena.in/operating-systems/1459371.htm

Lijkt een AMD dingetje te zijn.
Als ie niet in de weg zit, lekker laten draaien. Als je m weg wil hebben, gewoon disable via msconfig / startup
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Nou nog niks van me receiver gehoord,wel veel nagalm gehoord in me lege huiskamer............
Alles besteld ,ook een paar pakken steenwol  :clapping: ,denk 9 a 10 mei in me kamer te zitten/liggen  :D       :music:

Ik heb er zin aan  :pompom:

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


Ejorne

Quote from: morca on April 22, 2012, 23:09:17
Nou nog niks van me receiver gehoord,wel veel nagalm gehoord in me lege huiskamer............
Alles besteld ,ook een paar pakken steenwol  :clapping: ,denk 9 a 10 mei in me kamer te zitten/liggen  :D       :music:

Ik heb er zin aan  :pompom:

Succes man! Ik ben benieuwd hoe het wordt.

RalphH

Vetvetvet, nieuw projectje. Ga je superchunks in de hoeken maken?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Ik ben ook benieuwd Ejorne,net vast paar emmers gehaald,en rollers  ;)    :thumbs-up: makker voor je aanbod.

RalphH,nee denk het niet eerst maar eens gaan zitten zonder verdere kosten,al ik wel zou willen  :D