Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: RalphH on February 12, 2012, 12:25:59
Stoer! Succes met de planning en het inrichten.
Ik hou me aanbevolen voor een M&G tje als ie klaar is.
Thanks heb er goed zin aan,beter las dat kleine kamertje waar je op een oprotstoeltje zat  ;)

Jij bent zeer welkom RalphH nog eens te komen ,erg leuk  :D maar dat wist je al
Dan is Ejorne er ook wel vermoed ik,en nog een paar

frankp


Ejorne

Quote from: frankp on February 12, 2012, 13:31:41
Leuke plannen, succes met de switch!

Inderdaad mooie plannen, maar in plaats van een switch is het meer een add-on.  8)

morca

Idd,beneden heb ik geen high end speakers,maar die regel ik wel zo in dat het resultaat fijn zal zijn.
Het beneden living en alles zelf doen zal wel een switch zijn,maar dat heb ik vaker gedaan,das geen problem,heb er zin aan.

Thanks Frank,eneuh Ejorne zal er wel bij zijn als de Add on,s geinstalleerd worden,das meestal zo als of ik of hij wat nieuws heb.
Nu is het niks nieuws voor hem of mij wat er komt te staan,maar ik zit nog wel over de receiver te denken,mooie Marantz erbij 2e hands misschien.....

Ejorne

Quote from: morca on February 12, 2012, 14:03:30
Idd,beneden heb ik geen high end speakers,maar die regel ik wel zo in dat het resultaat fijn zal zijn.
Het beneden living en alles zelf doen zal wel een switch zijn,maar dat heb ik vaker gedaan,das geen problem,heb er zin aan.

Thanks Frank,eneuh Ejorne zal er wel bij zijn als de Add on,s geinstalleerd worden,das meestal zo als of ik of hij wat nieuws heb.
Nu is het niks nieuws voor hem of mij wat er komt te staan,maar ik zit nog wel over de receiver te denken,mooie Marantz erbij 2e hands misschien.....

Misschien is die Pana nog te maken? En dan die bakbeesten op zolder nog...  8)

Ik twijfel of ik voor mijn sub toch maar een iNuke 3000dsp moet proberen of toch niet? Het past wel een stuk beter in het budget dan een hypex ds8 met behringer peq.

morca

Die bakbeesten wil ik ipv 2 hypexen gebruiken,als dat lukt ,voor de sub,s  ;)
Pana maken kost gauw weer geld,je weet niet wat er stuk is he....

Dsp,tje opzoeken die kosten toch iets van 110 nieuw.

Tja welke amp je moet kopen kan ik je niet zeggen.........

HTip

Quote from: morca on February 12, 2012, 11:20:41
Goed nieuws opzich,ik ga upgraden de komende maanden ,of beter gezegd downgraden,naar de living
Zal een een tek van me kamer maken ,hoe ik het wil zetten,en hoe bv het plafond simpel wat af te dempen,het is 1 betonen plaat.
2 subje,s moeten nog gebouwd worden,nog vanalles kopen,pffff druk druk.

Ben benieuwd bijna helemaal me eigen plekkie,en ik kan de living net zo ver naar HT om bouwen als ik maar wil,maar dat zal wel niet compleet met zetels worden  :D

Heb er goed zin aan,eindelijk ruimte zo  :headbanging:

Als het zover is,misschien leuk om eens met een paar bekende forummers te meten hier.
Leuke plannen. Toch een dedicated HT dus :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Quote from: HTip on February 14, 2012, 10:40:15
Leuke plannen. Toch een dedicated HT dus :thumbs-up:
Niet zo als die van jouw hoor,gewoon met banken en een grote plasma,het blijft wel de huiskamer.
Aangezien ik het me altijd makkelijk maak en ga liggen,vind ik een paar bankje,s in de kamer een beter idee als een echte biosje na bouwen zoals jij hebt.

Maar hopelijk weet ik er iets bios van te maken 50-50 zeg maar  :D

HTip

Quote from: morca on February 14, 2012, 15:12:39
Niet zo als die van jouw hoor,gewoon met banken en een grote plasma,het blijft wel de huiskamer.
Aangezien ik het me altijd makkelijk maak en ga liggen,vind ik een paar bankje,s in de kamer een beter idee als een echte biosje na bouwen zoals jij hebt.

Maar hopelijk weet ik er iets bios van te maken 50-50 zeg maar  :D
Dan heb ik dat verkeerd gelezen. Ik dacht dat je in de huiskamer de set ging downgraden, zodat je ergens anders deze kon upgraden ;)

Met banken en een grote TV kan je ook prima vermaken denk ik zo :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Quote from: HTip on February 14, 2012, 20:35:45
Dan heb ik dat verkeerd gelezen. Ik dacht dat je in de huiskamer de set ging downgraden, zodat je ergens anders deze kon upgraden ;)

Met banken en een grote TV kan je ook prima vermaken denk ik zo :thumbs-up:
Nou die 4 grote Jamo,s gaan naar beneden toe,buget he geen nieuwe speakers.En een virtuele center
Wel op zoek naar een leuke Marantz met HDMI,goeie aansturing is het halve werk,daar krijg ik wel een leuk geluidje uit.
Wel weer 2 Jl,s aanwezig net als boven  :D
En idd maar eens kijken wat een leuke plasma of lcd is voor 500 a 600,maar wil eigenlijk een plasma.


Maar je hebt het wel goed hoor,de set die nu helemaal naar me zin speelt met die monitoren blijf voorlopig boven,

Het is alleen even afwachten waneer het word,er werd weer wat roet in het eten gegooid,maar even afwachten hoe het loopt.

Former member 78

Voor €600,- moet je wel een leuke plasma kunnen vinden.
Een groter budget is altijd beter, maar dat is (helaas) altijd zo.

morca

Ik zat te denken aan Samsug,maar eens wat rondlezen,voor dat buget ga ik niet aan de Pana raken,of er moet een tweedehands langskomen hier,even in de gaten houden.
Blij ben ik al met een G serie zal eens rondkijken,we willen allemaal groot misschien beter een 107 iets betere pana kopen als een 127 samsumg of LG.
Ben een beetje aan het dim dammen ,maar hoop een leuke Pana aan te schaffen.

Former member 78

Ligt erg aan hoeveel waarde je hecht aan de beeldkwaliteit.
Ik heb een Pana 50G20, maar had voor dat geld ook een 60'' LG kunnen kopen.

Baal er soms van dat ik dat niet gedaan heb.
Simpele reden is, dat ik niet zo'n waarde hecht aan de kwaliteit van het beeld.
Al word ik er soms wel vrolijk van ;)

't Is maar net wat je wil...

morca

Kwalitijd,ik ben een zeikert,die Pana heb je denk best een goeie koop aan gedaan,dat is nou eigenlijk net die waar ik tevreden mee zou zijn,mooi ding hoor.
Maar van een LG of samsung heb ik in de winkel ook best goed beeld gezien,maar ook weer iets duurder dacht ik.
Binnenkort maar weer eens naar de stad eerst kijken in de winkel

morca

Zo XBMC lijkt te werken,ben klaar voor die HD TV  :D maar zal even moeten wachten denk ik.
Nieuwe versie geeft idd alle optie,s uit voor uitsturing,LPCM in mijn geval omdat ik geen MA kan afspelen.
Kabeltjes bestellen,bediening voor de comp met de AB voorelkaar maken.
Ben erg beniewd hoe dit Hires BD geluid gaat bevallen samen met een HD scherm,dat moet haast wel voor uurtje,s genot gaan zorgen  :popcorn:


RalphH

Cool!
HD geluid moet nu al lukken toch, of heb je nog geen HDMI kabel binnen?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Martijnst1990

HD audio via XBMC? Werkt dat met de nieuwste versie ook via bitstream?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Nee nog geen kabel  :( ben wel erg benieuwd  :popcorn:  :popcorn:  :popcorn:

Bitstream dacht het wel,je kan zelf instellen wat je amp aankan,die van mij geen DTS MA maar wel LPCM tot 192-24.
Dus vink ik LPCM aan bij DTS MA en dan zet ie de MA om naar LPCM en stuurt dat naar me amp.  :pompom:

Martijnst1990

Quote from: morca on February 27, 2012, 12:50:21
Nee nog geen kabel  :( ben wel erg benieuwd  :popcorn:  :popcorn:  :popcorn:

Bitstream dacht het wel,je kan zelf instellen wat je amp aankan,die van mij geen DTS MA maar wel LPCM tot 192-24.
Dus vink ik LPCM aan bij DTS MA en dan zet ie de MA om naar LPCM en stuurt dat naar me amp.  :pompom:
Klinkt goed. Dan hebben we het over de 11.0 testing release denk ik? Versie 10.1 heb ik namelijk en die kan nog geen HD audio afspelen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Quote from: Martijn90 on February 27, 2012, 12:55:49
Klinkt goed. Dan hebben we het over de 11.0 testing release denk ik? Versie 10.1 heb ik namelijk en die kan nog geen HD audio afspelen.
Asked and answered. Net even gezocht op het XBMC forum en daar heb ik een patch kunnen downloaden die een gebruiker heeft gemaakt. Geïnstalleerd, aangegeven dat mijn receiver HD audio ondersteunt. Jurassic Park I aangezet et voila, direct 5.1 DTS-HD MA op mijn receiver! 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RalphH

Quote from: morca on February 27, 2012, 12:50:21
Bitstream dacht het wel,je kan zelf instellen wat je amp aankan,die van mij geen DTS MA maar wel LPCM tot 192-24.
Dus vink ik LPCM aan bij DTS MA en dan zet ie de MA om naar LPCM en stuurt dat naar me amp.  :pompom:

Ik adviseer je om alles (dus ook DTS en AC3) uit te vinken en dus alles via LPCM te laten lopen. Doe je dit niet, dan heb je het probleem dat je speaker levels niet meer kloppen bij decoding via je receiver. Had overigens ook het idee dat DTS via de decoder in mijn receiver een stuk vlakker klonk dan via decoding door xbmc..
Niet vergeten om inmeten van je speakers dus ook via XBMC doen.

Quote
Jurassic Park I aangezet et voila, direct 5.1 DTS-HD MA op mijn receiver! 8)

Cool hè, out of de box, geen gemier meer met allerlei codec en filter settings. Heerlijk :-).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: Martijn90 on February 27, 2012, 13:09:15
Asked and answered. Net even gezocht op het XBMC forum en daar heb ik een patch kunnen downloaden die een gebruiker heeft gemaakt. Geïnstalleerd, aangegeven dat mijn receiver HD audio ondersteunt. Jurassic Park I aangezet et voila, direct 5.1 DTS-HD MA op mijn receiver! 8)
Versie 11 heeft geen patch daar zit gewoon alles in,toch RalphH?

RalphH

In Beta 3 zit alles in. 2 had een 3rd party versie voor HD geluid.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Dacht ik al ik zie in XBMC scherm al DTS MA staan dus hij ziet het,eneuh LPCM org  :D
kan echt nie wachte.........
Jammer genoeg geen dedicated HT boven maarja,dat kost me iets aan geluidskwalitijd vermoed ik.
Maar ga me best doen,met beperkt buget kan ik niet even een 2e set aanschaffen.
Dus hopelijk klinkt het net zo mooi als de vorige keer RalphH toen je er was.
Phillip komt trouwens ook M&G  :thumbs-up: erg leuk

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer