Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ejorne

Quote from: morca on January 11, 2012, 22:37:50
Jij ook veel plezier  ;)

Het was weer een prettige avond met Micheal Bub 96-24
Daarna Eagles 192-24
Toen de jaren 60-70 map opengetrokken,als die jaren 60 muziek aanstaat en ik heb er zin aan zou ik zo de hele nacht kunnen blijven luisteren denk ik.
Ben best wel moe maar heb zwaar zitten genieten van het nieuwe en vooral ook van al die gouwe ouwe  :music:

Denk het is al half 11 ik moet stoppen want ja zelfs ik heb buren  :D

Mooi man dat het goed draait.  8) Misschien toch eens kijken voor een goedkoop 7" tablet? Als het alleen voor de bediening is van mediaportal zal zo'n ding van bart smit ook wel goed zijn denk ik...

Ik zal proberen van de week ook eens die kabels en dat ding uit china te bestellen...  :-X


morca

Dat ding uit China ja,zal ik er maar 2 doen,volgend jaar moet er toch 2 hebben bestel er 2 aub makker.  :pompom: dan word het prettig,als dan ook me hdmi van 10 meter er is word het relaxt bedienen  ;)
En HD kijken vd week even HD op me grote comp scherm gekeken pfffff wat mooi,al op dit goedkope lcd ding.

Ejorne

Quote from: morca on January 12, 2012, 00:23:10
Dat ding uit China ja,zal ik er maar 2 doen,volgend jaar moet er toch 2 hebben bestel er 2 aub makker.  :pompom: dan word het prettig,als dan ook me hdmi van 10 meter er is word het relaxt bedienen  ;)
En HD kijken vd week even HD op me grote comp scherm gekeken pfffff wat mooi,al op dit goedkope lcd ding.

Ja ik bestel er twee. Maar zag eventueel ook eentje van Antec maar weet niet wat die kost.
Moet de hdmi kabel 10 meter zijn?

Ik denk dat als we straks aan een nieuwe tv toe zijn dat ik voor led of over ga kiezen. Althans, ik zal kijken naar een tv die energie zuinig is. Plasma is ook een stuk zuiniger geworden maar volgens mij altijd nog flink hoger dan lcd. En met hd bronnen is lcd vaak ook best wel mooi te krijgen toch?...

Martijnst1990

1dayfly.nl verkoopt vandaag ook een erg leuke Tablet voor een (volgens mij) erg leuke prijs.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Former member 78

Quote from: Ejorne on January 12, 2012, 08:08:17
Ja ik bestel er twee. Maar zag eventueel ook eentje van Antec maar weet niet wat die kost.
Moet de hdmi kabel 10 meter zijn?

Ik denk dat als we straks aan een nieuwe tv toe zijn dat ik voor led of over ga kiezen. Althans, ik zal kijken naar een tv die energie zuinig is. Plasma is ook een stuk zuiniger geworden maar volgens mij altijd nog flink hoger dan lcd. En met hd bronnen is lcd vaak ook best wel mooi te krijgen toch?...

LCD is prima, maar ik vind het niet mooi als je zo'n scherm in het donker bekijkt.
Plasma is dan echt veel beter.

Mijn Pana verbruikt zo'n 300watt, 50''
Is er veel donker beeld, dan is die ''goedkoper''

LCD wisselt niet qua verbruik.

morca

Ik heb vd week BD op me HDcomp monitor gekeken,ik wil eigenlijk ook zo,n Pana.
maar moet sparen voor huisje eind van het jaar.

Misschien als er dan wat over is ,ik hoop het.Wat is dat mooi .......

Xander32

Quote from: morca on January  7, 2012, 11:12:39
Idd alleen de tijd ontbreekt soms,ga vaker tijd maken denk ik  :D
Quote from: Martijn90 on January  7, 2012, 01:24:54
Lekker genieten, klinkt helemaal goed 8)
Ik ga m.i.v. komende week heel bewust 32 i.p.v. 36 uur werken; het "financiele leed" daarvan valt heel erg mee en ik heb meer tijd om aangename dingen te doen in mijn leven. Een bewuste afweging betreft euris en quality time 8).

Echter het eerste anderhalve jaar zal daar wat minder van te merken zijn; ik start m.i.v. 30/1 a.s. wederom met een opleiding welke ook enige studiebelasting/thuisstudie met zich mee zal brengen. Maar anderhalf jaar is te overzien.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Ejorne

Quote from: ArjanR1 on January 12, 2012, 12:35:11
LCD is prima, maar ik vind het niet mooi als je zo'n scherm in het donker bekijkt.
Plasma is dan echt veel beter.

Mijn Pana verbruikt zo'n 300watt, 50''
Is er veel donker beeld, dan is die ''goedkoper''

LCD wisselt niet qua verbruik.

We kijjken hier niet vaak in het donker. Het is een tv voor de woonkamer waar daglicht, vooral 's zomers, voornamelijk het licht bepaald. En ook 's avonds is er altijd wel een lampje aan bij het tv kijken. Maar als ik ooit eens een dedicated HT ruimte begin moet ik daar dus wel even goed naar kijken. Ook voor een dedicated ht ruimte is stroomverbruik minder belangrijk. Maar nu met vrouw en kinderen thuis staat de tv toch wel een flink aantla uurtjes per etmaal aan. Gezien de stroomprijs lijkt het mij daarom verstandig om goed naar het verbruik te kijken. Zeker gezien vrouwlief het niet heel belangrijk vindt hoe goed de tv is, als het maar goed genoeg is. En dat zal tegenwoordig vrijwel elke tv wel zijn in vergelijk met mijn huidige crt tv. (dat was een aantal jaren geleden, bij de aanschaf, wel een ander verhaal. Alleen de extreem dure platte schermen kwamen in de buurt van deze crt. Nu overtreft denk ik de goedkoopste tv al bijna mijn oude vertrouwde panaatje... Hoewel...

Maar goed dat je nog even aanstipt dat plasma een varierend verbruik heeft en lcd een vast. Dat kanb natuurlijk ook nog schelen in het vergelijk tussen de twee. Zal er ergens een site zijn die de energieverbruik van de verschillende panelen goed inzichtelijk maakt?

Quote from: morca on January 12, 2012, 12:56:09
Ik heb vd week BD op me HDcomp monitor gekeken,ik wil eigenlijk ook zo,n Pana.
maar moet sparen voor huisje eind van het jaar.

Misschien als er dan wat over is ,ik hoop het.Wat is dat mooi .......

Ja, de plasma pana van mijn moeder is ook nog steeds heel erg mooi om naar te kijken. Ongetwijfeld een stuk mooier dan het type lcd tv in de prijsklasse waarin ik een aankoop zal doen. Maar als het energie verbruik per jaar een paar honderd euro scheelt moet ik daar maar wel even rekening mee houden. Zeker omdat de tv hier nogal vaak en lang aanstaat...


Ejorne

Quote from: Xander32 on January 12, 2012, 13:04:51
Ik ga m.i.v. komende week heel bewust 32 i.p.v. 36 uur werken; het "financiele leed" daarvan valt heel erg mee en ik heb meer tijd om aangename dingen te doen in mijn leven. Een bewuste afweging betreft euris en quality time 8).

Echter het eerste anderhalve jaar zal daar wat minder van te merken zijn; ik start m.i.v. 30/1 a.s. wederom met een opleiding welke ook enige studiebelasting/thuisstudie met zich mee zal brengen. Maar anderhalf jaar is te overzien.

Succes met je studie! En de tijd die je daarin steekt betaald zich later hopelijk dubbel en dwars terug.

Ik ben zelf ook minder gaan werken. Alleen is 32 uur voor mij financieel helaas niet echt haalbaar. Hoewel, haalbaar zal het wel zijn alleen moeten we daarvoor waarschijnlijk teveel luxe/gemak voor inleveren. Ik ben daarom 1 dag in de twee weken vrij, papa-dag. De tijd die ik hierdoor nu met mijn kinderen kan doorbrengen laat zich niet in geld uitdrukken en is later nooit meer in te halen... Erg blij dat ik deze mogelijkheid heb.  8)

Xander32

Quote from: Ejorne on January 12, 2012, 13:10:54
Succes met je studie! En de tijd die je daarin steekt betaald zich later hopelijk dubbel en dwars terug.

Ik ben zelf ook minder gaan werken. Alleen is 32 uur voor mij financieel helaas niet echt haalbaar. Hoewel, haalbaar zal het wel zijn alleen moeten we daarvoor waarschijnlijk teveel luxe/gemak voor inleveren. Ik ben daarom 1 dag in de twee weken vrij, papa-dag. De tijd die ik hierdoor nu met mijn kinderen kan doorbrengen laat zich niet in geld uitdrukken en is later nooit meer in te halen... Erg blij dat ik deze mogelijkheid heb.  8)
Mijn vriendin heeft (ook) een goede baan met een goed inkomen, dat maakt dat wij (beiden - zij gaat ook minder werken) deze keuze kunnen maken, die centen kunnen missen zonder dat wij (veel) moeten inleveren op comfort, op die zaken die het leven veraangenamen.

Ik besef mij heel goed dat dit een luxe positie betreft.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Arjan@ wat een mooie amp heb je weer gekocht kerel,je bent goed bezig met amp,s testen en upgraden  :thumbs-up:

Ejorne@binnenkort bij jouw HD kijken ,toppie,nou de film,s nog  ;)  :D

Sander@ lekker hoor alleen je vrije tijd gaat er eerst wel een beetje aan,maar dat is een inverstering voor de toekomst,goed bezig.

Zo morgen lekker vrij genomen,vanacht tot half 5 wakker gelegen,op me rib gevallen gisteren,voelt nog niet echt lekker.
Even lekker uitslapen en relaxen morgen,het was een enerverende week.(weken)

Zo even  :music: aan en chillen ,heerlijk.

Morgen filmpje denk ik  :popcorn:

Ejorne

Quote from: morca on January 12, 2012, 17:30:22
Ejorne@binnenkort bij jouw HD kijken ,toppie,nou de film,s nog  ;)  :D


Nou, ik hoop dat mijn tv het nog wel even blijft doen. Eerst staat de amp voor mijn sub en een zuinige htpc op de lijst.  ;D


morca

Vanavond even naar Guido gekeken,helemaal in een deuk gelegen.
Wat aan de ene kant niet zo leuk me ribben zijn gekneust,dus al dat lachen wat niet de hele tijd prettig,maar man wat is die vent gek.

Zie ook toevallig net dat ik over de 3000 berichten ben, en een stapje omhoog gegaan ben    :headbanging:,6990 te gaan  :D

Ejorne

Gekneusde ribben? Hoe kom je daar dan aan?

/edit;

Oh, niet goed gelezen...  :-[
Quote from: morca on January 12, 2012, 17:30:22
Zo morgen lekker vrij genomen,vanacht tot half 5 wakker gelegen,op me rib gevallen gisteren,voelt nog niet echt lekker.


skyfox

Hoe hard ben je op die rib gevallen als ie ervan gekneusd raakt?

Je bent wel een held dat js met gekneusde rib nog naar een comedie gaat kijken... Lachen is dan echt geen pretje.

Beterschap!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

morca

Ja..... je kan beter vragen hoe ik er weer af kom.
Hopelijk gauw ik lig echt niet lekker

Ik weet trouwens niet zeker of hij gekneust is,vrijdag ging het nog wel maar zaterdag werd ik stijf wakker,pijn met hoesten,en lachen.
Denk pijntje gaat wel over,als het niet over gaat dokter vd week.....

Ik ben geen held hoor.alhoewel er zaten wel weer een paar stukjes tussen die waren erg,zo hard gelachen dat ik de volgende opmerking miste,misschien maar goed ook.
Anders had ik nog meer in een deuk gelegen  :D

Martijnst1990

Balen man! Lang, lang geleden heb ik eens 2 ribben gekneusd toen ik op mijn fiets stuur viel, dus weet wel hoe je je voelt met lachen. Maar aan de andere kant.. lachen is gezond zeggen ze, dus ga zo door ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Idd Martijn ,daarbij was het voor mij ook tijd om weer eens zo hard te lachen,dus vond het niet erg.
Als er vanmiddag weer een nieuwe van hem zou zijn ging ik weer zitten.
Al dat lachen om die domme kop is zeer positive energie.   :D


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


HTip

Beterschap met je val, maar ook gefeliciteerd met je benoeming tot "Highly esteemed member". Heb je helemaal verdiend! :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Quote from: morca on January 15, 2012, 10:10:21
Anders had ik nog meer in een deuk gelegen  :D

Letterlijk en figuurlijk :)

Maar ben je uit je bed gevallen dan?  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

morca

HTip@ dankje ik doe me best,het is meestal ook erg leuk vertoeven hier,dus dan gaat dat vanzelf he  ;)

Larzie@ Er lag wat in me bed waar ik afgevallen ben,ze werd een beetje wild....................just kidding  :D

Nee Rib is niet gekneust denk ik ,maar ik deed een oefening voor me rug toen ging er iets goed niet goed,wat ik hoorde knappen.
Wat? ....ooit met sporten ook al eens gehad als ik me goed herrinder .hopelijk gaat het de komdende dagen minder worden anders ......dokter.

Pijn word iets minder nu,lachen en hoesten gaat iets beter  :D

morca

Skyfox noemde me een held dat ik Guido heb durven kijken,nou weet ik waarom.

Vandaag eerder weggegaan naar de dokter,links onder zwaar gekneust,zit net comedy te kijken AUW ,ik ga een muziekje aanzetten en liggen.
2 tot 3 weken kan ik op dit gevoel rekenen,maar even geen Guido meer kijken  :D