Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

in de advanced BIOS settings kan je de disk sequence instellen
zorg dan dat USB gewoon als laatste staat. zou die het automatisch moeten doen
JBL PRX Power!


morca

Quote from: Raphie on December 23, 2011, 10:57:24
in de advanced BIOS settings kan je de disk sequence instellen
zorg dan dat USB gewoon als laatste staat. zou die het automatisch moeten doen
OK thanks,ga ik proberen .Denk vraag het je ipv te gaan zoeken ,denk hij weet het vast wel ,thanks  :thumbs-up:

Ejorne

Helaas is dat wat wij gisteren ook al gechecked hebben. In de bootvolgorde staat cdrom al s eerste, HDD als tweede en als derde niets. USB komt er dus niet in voor.
De vertraging treedt volgens mij ook al op voordat de mbr opgezocht wordt omdat tijdens deze 'pauze' nog steeds op DEL gedrukt kan worden waarna hij na deze pauze alsnog het bios benaderd.


Voordeel van zelf zoeken is dat je het ook beter onthoud of toekomstig soortgelijke situaties herkent...  :P

Waarschijnlijk heeft het verlagen van de USB Mass Storage Delay in de BIOS een positief effect. Ik lees daar meerdere gevallen over. Andere kiezen ervoor om de usb schijven tijdens het booten te ontkoppelen of van het stroom te halen.
Maar ik vermoed dat er in de bios nog wel een optie moet zijn om dit aan te passen maar heb dat nog niet gevonden. Misschien kan de delay helemaal op 0 gesteld worden?


HTip

Gefeliciteerd met je snelheidsmonster! Van die snelheid op PC-gebied kan ik slechts dromen :sleepy:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Ejorne

Quote from: morca on December 23, 2011, 15:28:24
Bijna vakantie,lekker muziek luisteren  :D  :pompom:  :thumbs-up:

:headbanging:

Eigenlijk ff mediaportal nog geinstalleerd zien te krijgen, bediend een stuk mooier en makkelijker vanaf je luisterplaats.  8)

morca

Foobar speelt de hele avond al ok  :pompom:  :clapping:  :headbanging:
Wasapi plugin werkt goed,foobar probeert de asio x32 op te starten ben ik achter,heb ik geblokkerd,als foobar op 64 draait veroorzaakt die plugin het probleem denk ik,het is nu helemaal goed  :thumbs-up:

Korte impressie ,geluid klinkt veel evenwichtiger zo alles klopt veel beter en klinkt echter met die eq correctie voor mijn speakers.

Grappig is dat ik ooit een gesprek met Raphie had hier op het forum over speakers,hij zei toen al dat er een ontwerp fout inzat en bepaalde tonen harder weergegeven werden.
Ik dacht toen  :nowink: grappig dat ik nu juist jouw oude comp gebruik om die ontwerpfout vlak te trekken  ;)

Die hdmi kabel Ejorne mag ik die misschien nog even lenen ,dan kan ik de monitoren verwisselen,ik koop er wel 1 als we spullen bestellen.
Je hebt er toch 1 van 10 meter nu nog even over liggen?

Zo weer verder  :music:

Xander32

Quote from: morca on December 23, 2011, 15:28:24
Bijna vakantie,lekker muziek luisteren  :D  :pompom:  :thumbs-up:
Ik heb al 3 weken "vakantie" en heb er nu nog 3 voordat ik begin aan m`n nieuwe job :angel:.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Ejorne

Quote from: morca on December 23, 2011, 23:55:38
Foobar speelt de hele avond al ok  :pompom:  :clapping:  :headbanging:
Wasapi plugin werkt goed,foobar probeert de asio x32 op te starten ben ik achter,heb ik geblokkerd,als foobar op 64 draait veroorzaakt die plugin het probleem denk ik,het is nu helemaal goed  :thumbs-up:

Korte impressie ,geluid klinkt veel evenwichtiger zo alles klopt veel beter en klinkt echter met die eq correctie voor mijn speakers.

Grappig is dat ik ooit een gesprek met Raphie had hier op het forum over speakers,hij zei toen al dat er een ontwerp fout inzat en bepaalde tonen harder weergegeven werden.
Ik dacht toen  :nowink: grappig dat ik nu juist jouw oude comp gebruik om die ontwerpfout vlak te trekken  ;)

Die hdmi kabel Ejorne mag ik die misschien nog even lenen ,dan kan ik de monitoren verwisselen,ik koop er wel 1 als we spullen bestellen.
Je hebt er toch 1 van 10 meter nu nog even over liggen?

Zo weer verder  :music:

Mooi man dat de wasapi goed werkt, bij mij doet ie het ook goed dus ik vond het al wat raar dat ie er bij jou direct uitklapte. Maar zoals ik al zie, ik kan me vaag herinneren dat het de eerste keer bij mij ook gebeurde. Misschien na een restart dat het goed was of zo...

Foobar wil inderdaad asio-x32 starten. Dit komt omdat zowel foobar als de EMU drivers 32bit versies zijn. Vandaar dat ik aanraadde om niet meteen de x32 exe weg te gooien en alleen de x64 te laten staan. Ik vermoedde al dat de x32 gebruikt moest gaan worden... Misschien een beetje raar allemaal met dan 32 en 64 bit. Maar je computer draait op een 64bit windows systeem en zal ook nog gewoon de meeste 32 bit software en drivers ondersteunen. Alleen daar waar er speciaal 64bit drivers en/of software gemaakt is kun je ook de volledige 64bit transfer gebruiken... Maar helaas heeft EMU alleen standaard windows7 drivers en geen speciale x64.

Ik denk dat het met dat ontwerpfout wel enigszins meevalt. Het zijn speakers die zeer lekker klinken voor het geld. Als je zou stellen dat je hier met een ontwerpfout te maken hebt denk ik dat 99,999% van de speakers intwerpfouten bevat. Op milluscuul niveau zou je misschien zo kunnen praten maar dat is een beetje overtrokken vind ik. Dat wat er over de onix wel gezegd wordt is dat er juist een gat zit tussen het crossover overgangspunt op 3kHz. Door de steile flanken van de 4e orde filter wil het kennelijk nog wel eens gebeuren dat daar wat mist. Iemand die hier op visite is geweest zei dit ook al te horen. Ik vraag me af nadat ik hier gemeten heb of hij het werkelijk gehoord heeft of dat hij het vanaf de grafiekjes had. Want hier heb ik dat gat namelijk zo goed als niet. Waarschijnlijk kamerinvloeden of zo.

Dat de onix wat minder krachtig is in zijn lagere tonen komt denk ik enkel door de fysics van de woofer. Kleine woofers kunnen nou eenmaal niet dat wat grotere kunnen. De dip die bij jou optreedt en doorloopt tot circa 800 hz is denk ik ook voornamelijk kamergebonden. Ik heb hier ook een dip maar de center daarvan zit op 120Hz en bij de 200 a 300 is ie weer op niveau...

Maar goed, wat de oorzaak ook moge zijn, met de EQ plugin kunnen we het te lijf gaan!  8)

Raphie

JBL PRX Power!

morca

Sander@ Ik Las al ergens van je nieuwe job,van harte gefeliciteerd kerel ,echt super, In de buurt van je nieuwe huis?


Ejorne@ JaJa ik ben blij het zelf te hebben opgelost,eergisteren deed hij al gauw weer gek,zonde die asio die meedraait doet hij het goed,dus ik houd het vooralsnog op dat dat het is.
Dan zou het nu helemaal over moeten zijn,ik hoop het.

Raphie@ Ja ik begin een beetje door te krijgen,maar eens kijken of ik nog oude software heb die ik nodig heb,en of die nog werkt.
Firewall erop gezet ,nu zie ik dat een bepaalde exe opgestart wil worden daarom zag ik het ook vd Asio  ;) ,denk wacht even testen  :thumbs-up:

morca

tja foobar blijft schijnbaar maar vastlopen ook een nieuwe instal,en mediaportal kom ik net niet helemaal uit,
Het schiet weer niet echt op zo op kerstavond  :devil: denk lekker muziekje in de vakantie.......
Ik begin het zat te worden,ik heb dit vaak zat gedaan waarom loopt dat fprog nou elke keer vast,nou laad ie ook nog bijna liedje voor liedje in de playlist,snap er niks meer van

Raphie

JBL PRX Power!

morca

Niks ,gewoon uitgezet en weer aan vanavond,en weer problemen.
Nieuwste versie eraf gehaald net en de oude er weer op ,lijkt weer goed te gaan.
Wel zonder de asio dan,met wasapi,ik wilde eens testen of het die asio is die maar fout blijft gaan,heb ik veel over gelezen,maar bij Ejorne heb ik er pas me zitten spelen,werkt allebij bij hem
Ejorne gaat zo mediaportal even installeren ,bij hem werkt het feiloos dus dat zou hier ook moeten lukken zonder probleem

Ejorne

jep, schikt dat nu ff?

wat is jullie vaste nummer, dan bel ik ff daarop als dat kan...

Raphie

je kan ook gewoon mediacenter gebruiken, dan heb je foobar of je emu helemaal niet nodig. meningen over foobar en SRC zijn ook nogal verdeeld.
JBL PRX Power!

morca

Mediaportal draaid,pure audio plugin asio onboard,kwalitijd aanzienelijk beter als de wasapi met foobar

Ejorne  :thumbs-up: thanks

De foobar was ook niet helemaal goed,nu staat er een oude op die doet alles beter en geeft nog geen nukken.
Maar ik ga hopelijk veel plezier van mediaportal krijgen,geluid:super layout:makkelijk overzichtelijk

Ik ga even een muziekje doen  :music:


morca

Zo het lijkt eindelijk optimaal te werken,vandaag ook even een video omzetting gedaan die normaal 300 min zou duren,duurde nu 30 min  :hehe:
Hij gaat echt Hard, niet normaal meer.

Even nog rustig wat kunnen luisteren,Mediaportal en de pure audio met asio klinken samen met de EQ die meedraait echt zeer prettig.
Het was even prutsen ,maar het is net voor kerst allemaal goedgekomen  :pompom:

Ejorne

Quote from: morca on December 26, 2011, 19:01:10
Zo het lijkt eindelijk optimaal te werken,vandaag ook even een video omzetting gedaan die normaal 300 min zou duren,duurde nu 30 min  :hehe:
Hij gaat echt Hard, niet normaal meer.

Even nog rustig wat kunnen luisteren,Mediaportal en de pure audio met asio klinken samen met de EQ die meedraait echt zeer prettig.
Het was even prutsen ,maar het is net voor kerst allemaal goedgekomen  :pompom:

van 300 naar 30 minuten.  8) Klopt die benchmark toch aardig met ~600 om ~6000 punten.

Tof dat Mediaportal goed werkt! Ik heb Mediaportal tot voor kort al een poosje niet meer gebruikt. De een na laatste versie stapte ik weer in en vanaf 23/12 is er weer een nieuwe versie. Voorheen was het soms een lastig of onmogelijk karwij om alle videosoorten door mediaportal te laten spelen. Er leek altijd wel een codec die door toedoen van een andere ineens niet meer werkte of zo. En ook de vele plugins voor bv online video waren erg mooi maar ook lastig om goed werkend te krijgen. Maar het audiogedeelte deed het bij mij altijd erg goed.

Maar nu out-of-the-box werkt deze laatste versie best wel goed. Tot nu toe speelt hij al mijn videobestanden, onlinevideos (met o.a. wwitv, rtl, sbs6 en tvgemist) werkt ook vrij goed. Fanart (automatisch ophalen van afbeeldingen over betreffende artiest) en MyLyrics werkt ook leuk, zeker in combinatie met skins die daarop zijn aangepast.

Ik had Mediaportal helemaal verbannen om pklaats te maken voor XMBC. Maar MP heeft zijn plekje eigenlijk wel terug verdiend.  8) Zeker straks wanneer ik iptv van solcon-glas probeer te routen naar mijn pc.

morca

Quote from: RalphH on December 20, 2011, 19:38:48
Ik heb an sich volgende week woensdagmiddag nog op de planning staan. Komt dat nog uit? Anders schuiven we het op.
Koffie met slagroom staat klaar,paar goeie films,muziek staat echt alles staat klaar  :D
Koekjes zijn al op  RalphH neemt wat voor bij de koffie mee :coffee:

amps staat al warm te draaien,sweet spot is op de visite afgesteld,ben er klaar voor  :D

Beredruk geweest vd week,vanmiddag/avond even lekker chillen  :popcorn:

mtissink

Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Ejorne


morca

Thank,s gaat vast goedkomen ,comp eindelijk beetje stil,bios setting silent werkt goed bij deze comp  :thumbs-up:

Jij ook morgen Ejorne,ik kom nog wel even langs denk ik  ;)