Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Hey, wat posts gemist, je bent goed bezig. Dikke pc, kun je wel ff mee vooruit de komende jaren.
Ga je de videokaart nog wisselen voor 1 uit de 5xxx serie?
Hou wat de software betreft ook TotalMediaTheater even in je achterhoofd. Op het moment dat ik die kocht, stond deze wat beter aangeschreven tov Powerdvd, in beeld, maar vooral ook in het kader van compatibiliteit met de Ati kaarten.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: RalphH on December 20, 2011, 19:22:56
Hey, wat posts gemist, je bent goed bezig. Dikke pc, kun je wel ff mee vooruit de komende jaren.
Ga je de videokaart nog wisselen voor 1 uit de 5xxx serie?
Hou wat de software betreft ook TotalMediaTheater even in je achterhoofd. Op het moment dat ik die kocht, stond deze wat beter aangeschreven tov Powerdvd, in beeld, maar vooral ook in het kader van compatibiliteit met de Ati kaarten.
Hee kerel alles wel  ;D ja leuk ding he videokaart weet ik nog niet,eerst de emu aan de gang.
Eigenlijk wilde ik je volgende maand om wat tips gaan vragen,welke prog kaarten,enz bij jouw goed werken  ;)
Heb er wel zin aan ,Donderdag ophalen dus eind vd dag zit ik lekker te luisteren  :music:

morca

Quote from: larzie on December 20, 2011, 11:18:23
Met die pc kun je wel weer even vooruit. Niet een bijzondere videokaar, maar wel goed genoeg en passief gekoeld  :pompom:
Zou er een andere behuizing bij kopen en dan de elementen daarin rammen. Staat weer even een fractie mooier.

Zo'n behuizing bijvoorbeeld:



:D
Kast is prachtig,maar denk dat dat in een later stadium gaat gebeuren.
Denk ook niet met deze onderdelen,deze blijft hier een heel poosje zo staan als het goed is.

RalphH

Quote from: morca on December 20, 2011, 19:26:36
Eigenlijk wilde ik je volgende maand om wat tips gaan vragen,welke prog kaarten,enz bij jouw goed werken  ;)

Ik heb an sich volgende week woensdagmiddag nog op de planning staan. Komt dat nog uit? Anders schuiven we het op.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: RalphH on December 20, 2011, 19:38:48
Ik heb an sich volgende week woensdagmiddag nog op de planning staan. Komt dat nog uit? Anders schuiven we het op.
Leuk laten we dat doen,ik ben druk geweest,maar dacht wel vd week zal hem eens mailen,zie hem ook even niet op het forum.
Even horen of we nog M&G doen hier

RalphH

Quote from: morca on December 20, 2011, 19:41:17
zie hem ook even niet op het forum.

Was hier ook ff druk (vanalles) en stressie (werk) en leuk met druk zijn (afgelopen zaterdag zitten lannen van 11 smorgens tot 5:50...smorgens  ;D)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: RalphH on December 20, 2011, 19:44:21
Was hier ook ff druk (vanalles) en stressie (werk) en leuk met druk zijn (afgelopen zaterdag zitten lannen van 11 smorgens tot 5:50...smorgens  ;D)
:crazy: dat is een hele zit ,meer als 12 uur ? ? ? tering zo lang kan ik niet eens blijven zitten

Ejorne

Quote from: morca on December 20, 2011, 19:07:57
Uitverkocht,probeerd die gozer me een Ipad van 500 te verkopen ipv deze goedkope...........
Niet netjes,alles op,... geen andere korting,maar meteen de hoofdprijs voor een andere,kom ik nooit meer.

Maar goed dat je niet voor de ipad bent gegaan. Wel een mooi ding hoor maar ik zou echt niet weten of en welke software er voor iOS allemaal is om mediacenter te bedienen.
Je kunt de Viewpad ook wel bij andere winkels voor hetzelfde bedrag kopen. Maar je kunt ook even wachten en straks voor een hele mooie gaan. De Viewpad is wel leuk hoor maar heeft wel wat beperkingen, vooral voor de toekomst. Mooier is een mooi Android 3 (of 4?) tablet. Ik denk dat er spoedig ook steeds meer goedkopere en interessante tablets op de markt gaan komen.

Je kunt dan eerst met je afstandbediening en een IR ontvanger gaan bedienen. Ik kan zo snel niet een goedkope vinden in de Nederlandse winkels. Maar een simpel MCE remote is voldoende. Ik kan mijn Philips IR receiver wel op ebay in China vinden voor een tientje. Maar dat duurt wel een paar weken voordat dat hier is.

Misschien is het het mooist als je je grote monitor/tv bij je stereo in de buurt zet? En dan met een hdmi van de computer eerst naar de Panasonic en dan door naar de monitor. Volgens mij een leuk scherm voor de bediening van Mediaportal en HD-audio/video materiaal zal er ook niet verkeerd op uitzien denk ik.  8) Misschien een mooie tijdelijke opstelling totdat er eens een mooie hdtv komt te staan? De kleine 19" monitor kun je tot dan voor het bedienen van je computer houden.   

Grtz, Jeroen

morca

Quote from: Ejorne on December 20, 2011, 23:09:18
Maar goed dat je niet voor de ipad bent gegaan. Wel een mooi ding hoor maar ik zou echt niet weten of en welke software er voor iOS allemaal is om mediacenter te bedienen.
Je kunt de Viewpad ook wel bij andere winkels voor hetzelfde bedrag kopen. Maar je kunt ook even wachten en straks voor een hele mooie gaan. De Viewpad is wel leuk hoor maar heeft wel wat beperkingen, vooral voor de toekomst. Mooier is een mooi Android 3 (of 4?) tablet. Ik denk dat er spoedig ook steeds meer goedkopere en interessante tablets op de markt gaan komen.

Je kunt dan eerst met je afstandbediening en een IR ontvanger gaan bedienen. Ik kan zo snel niet een goedkope vinden in de Nederlandse winkels. Maar een simpel MCE remote is voldoende. Ik kan mijn Philips IR receiver wel op ebay in China vinden voor een tientje. Maar dat duurt wel een paar weken voordat dat hier is.

Misschien is het het mooist als je je grote monitor/tv bij je stereo in de buurt zet? En dan met een hdmi van de computer eerst naar de Panasonic en dan door naar de monitor. Volgens mij een leuk scherm voor de bediening van Mediaportal en HD-audio/video materiaal zal er ook niet verkeerd op uitzien denk ik.  8) Misschien een mooie tijdelijke opstelling totdat er eens een mooie hdtv komt te staan? De kleine 19" monitor kun je tot dan voor het bedienen van je computer houden.  

Grtz, Jeroen
Hahaha gaaf dat plan had ik ook al,maar ga even rekenen heb wel wat extra gehad,duseuh welke pad zou een leuke zijn in jouw ogen voor een nu leuke prijs.
Wel 7 icnh dan 10 is te groot als ab,200 a 250 eurie,s  :D

Die dure 10 van 400 of 500 word het zo i zo niet

Oogje is een andere leuke optie kan ik niet allen bedienen via de HDtv (kleintje) maar ook me DB op kijken ,en dat is ........ :D
Dat was mijn 2e plan  ;) net als bij de MB alleen dan met de HD monitor op de set,en die grote lees ik beter ;)
Misschien een beter plan
Iemand die meeleest tips waar een IR ontvanger te vinden in de buurt?

larzie

Quote from: Ejorne on December 20, 2011, 23:09:18
Maar goed dat je niet voor de ipad bent gegaan. Wel een mooi ding hoor maar ik zou echt niet weten of en welke software er voor iOS allemaal is om mediacenter te bedienen.

Je kan ook XBMC installeren, daarvoor zijn er op de ipad genoeg apps om deze via het netwerk te bedienen :)
Geen gezeur meer met infrarood of bt oid en meteen een mooie interface erbij.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Ejorne

Quote from: larzie on December 21, 2011, 07:31:06
Je kan ook XBMC installeren, daarvoor zijn er op de ipad genoeg apps om deze via het netwerk te bedienen :)
Geen gezeur meer met infrarood of bt oid en meteen een mooie interface erbij.

De interfaces van Android zijn denk ik minstens zo mooi en ook daar hoef je niet met IR te prutsen hoor.  8)
XMBC heeft helaas geen mogelijkheid tot het gebruik van VST filters. Deze is voor de toepassing van Morca wel nodig.

larzie

Quote from: Ejorne on December 21, 2011, 08:10:53
De interfaces van Android zijn denk ik minstens zo mooi en ook daar hoef je niet met IR te prutsen hoor.  8)
XMBC heeft helaas geen mogelijkheid tot het gebruik van VST filters. Deze is voor de toepassing van Morca wel nodig.

Ah ok :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

morca

Ik vind IR best makkelijk hoor,padje is erg mooi en leuk goed bedienen maar bijna elke dag laden.
Dan heb ik het liever bij me Universele ab in toch makkelijker,klein schermpje op de stereo en gaan met die banaan.
Ik noem dat scherm wel een grapscherend me Jukebox  :D

Ejorne

Quote from: morca on December 21, 2011, 15:10:41
Ik noem dat scherm wel een grapscherend me Jukebox  :D

Je maakt er wel een kaal grapje van zo...   :P ;D

Maar je zou eventueel ook nog zo'n toetsenbordje als je laatst zag kunnen overwegen. Vooral als je je huidige monitor bij je set neerzet. Dan kun je veel computerdingen gewoon vanaf je luisterplek. Eventueel een iets groter lettertype maar daar heb je op die grote monitor plek genoeg voor.

larzie

Quote from: Ejorne on December 21, 2011, 15:37:21
Eventueel een iets groter lettertype maar daar heb je op die grote monitor plek genoeg voor.

Of een nog groter scherm  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT


morca

Ok comp is binnen ga hem nu aansluiten.
Kaart die ik nodig heb om dtsma naar lpcm te doen is al besteld voor ik wegging,BD ook van Optiarc  :D
Allen het oogje vd remote nu nog........

Emu eraan,als ik even niet online ben ................  :music:

RalphH

Hoppakee, je laat er geen gras over groeien. Zou leuk zijn als het spul er woensdag al zou zijn, neem ik wat BR schijfjes mee.
Welke kaart is het geworden? De 5450?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Welke i7 heb je? Zit nog ff te googelen en er zijn versies die ook de HD audioformaten zouden moeten kunnen bitstreamen. Of ze ook decoderen en als LPCM kunnen kan ik niet echt lekker vinden, de Intel site heeft nooit uitgeblonken in duidelijkheid en doet dat ook op dit gebied niet echt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Computer loopt super,het werkend krijgen van Foobar was even prutsen,tot 22:30 ....maar het werkt.
Er was net een nieuwe asio uit maar hij lijkt toch te mokken,Foobar loopt zelfs vast.
Heb de Wasapi aangezet,die speelde dat bestand wel,hopelijk blijft dat zo.
Klinkt super,alles voor muziek staat er weer op,comp is redelijk stil,supersnel,loopt als een trein, thanks Raphie  :thumbs-up:

BD verhaal ? afwachten waneer het binnen is.

Zo nu even slapen,druk geweest....


Ejorne bedankt weer dat je even kwam helpen die kaart en foobar aan de gang te krijgen  :thumbs-up: ,we zijn er allebij druk mee geweest.Echt super....

Raphie

Mooi! je kan trouwens ipv de EMU ook gewoon ASIO4All installeren en de spdif uitgang van de onboardkaart gebruiken.
JBL PRX Power!

Ejorne

Quote from: morca on December 23, 2011, 00:36:11
Computer loopt super,het werkend krijgen van Foobar was even prutsen,tot 22:30 ....maar het werkt.
Er was net een nieuwe asio uit maar hij lijkt toch te mokken,Foobar loopt zelfs vast.
Heb de Wasapi aangezet,die speelde dat bestand wel,hopelijk blijft dat zo.
Klinkt super,alles voor muziek staat er weer op,comp is redelijk stil,supersnel,loopt als een trein, thanks Raphie  :thumbs-up:

BD verhaal ? afwachten waneer het binnen is.

Zo nu even slapen,druk geweest....


Ejorne bedankt weer dat je even kwam helpen die kaart en foobar aan de gang te krijgen  :thumbs-up: ,we zijn er allebij druk mee geweest.Echt super....

Loopt Foobar vast op een bepaald bestand of willekeurig? Met Wasapi liep Foobar toch ook vast? (er staat me trouwens wel vaag wat bij het vastlopen van Foobar met wasapi bij mij de eerste keer ook was) Ik mail je anders de oude asio plugin wel, kun je die eens testen. Maar ik denk dat je straks alleen nog maar gebruik maakt van de pure audio player in Mediaportal.


morca

Quote from: Raphie on December 23, 2011, 06:56:53
Mooi! je kan trouwens ipv de EMU ook gewoon ASIO4All installeren en de spdif uitgang van de onboardkaart gebruiken.

Ok ,bedankt ga ik eens testen.die kan ook 192 24bit uitsturen.
Met opstarten leest de bios 3 externe schijven ,dit zou je uit kunnen zetten denk ik maar vind het niet in de bios.
Raphie heb jij enig idee wat ik in de bios moet verzetten,om te zorgen dat de biosn niet eerst die 4 tb gaat lezen van die externe usb schijven?

Wel een racemachine hoor,ik liet even wat draaien dat ging tig keer sneller als eerst  :thumbs-up: super comp

morca

Quote from: Ejorne on December 23, 2011, 09:00:31
Loopt Foobar vast op een bepaald bestand of willekeurig? Met Wasapi liep Foobar toch ook vast? (er staat me trouwens wel vaag wat bij het vastlopen van Foobar met wasapi bij mij de eerste keer ook was) Ik mail je anders de oude asio plugin wel, kun je die eens testen. Maar ik denk dat je straks alleen nog maar gebruik maakt van de pure audio player in Mediaportal.


Net als gisteren op een bepaalde flac,laad ik daarna wasapi doet die flac het wel.
Maar idd volgens mij ,ik weet niet zeker meer wat we getest hebben toen je er nog was.

Mediaportal ga ik er morgen op proberen te zetten,die draaide als een speer bij jouw
Dus dat moet hier ook lukken

Ejorne

Quote from: morca on December 23, 2011, 10:14:14
Wel een racemachine hoor,ik liet even wat draaien dat ging tig keer sneller als eerst  :thumbs-up: super comp

Inderdaad, volgens een benchmark score is je cpu ook bijna 10x zo snel als je oude D805;

O0