Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ejorne

Quote from: morca on December 12, 2011, 19:12:38
andere usb heb ik al geprobeerd,het schijfje gedraaid wat erbij zat is die foutmelding ook weg bij het laden vd asio.
hij deed het gisteren en poos goed ,en opeens net voor het slapen druk ik een paar nr door en hup weer fout.

Maar begrijp ik je goed,jouw window,s 7 kan wel 192 uitsturen via de window,s mixer,dan is dat mijn oplossing denk ik.

Jep, in windows7 kun je zelf aangeven welke samplefrequentie gebruikt moet worden in gedeelde modus. En wanneer je dan via de afspeel-software DS als geluidafhandeling kiest dan gebruik je deze gedeelde modus. Maar nodig is het niet want asio werkt hier zonder eruit te klappen. En ook wasapi blijft het gewoon doen.


Ejorne

Quote from: morca on December 12, 2011, 19:42:08
Ok nieuwe comp met dezelfde window,s 7 versie die jij hebt.
Ik hoop dat je zin hebt om te helpen een comptje te gaan bouwen samen  :D


Zeker wil ik je daarmee wel helpen.  Bouwen we een mooi en goed uitgekiend htpctje!  8)

morca

mediamonkey staat erop
de asio heb ik gevonden maar van de vst vind ik alleen de exe op de site maar niet de dll.
enig idee waar ik de dll vind vd eq?

Ejorne

Quote from: morca on December 12, 2011, 20:16:46
mediamonkey staat erop
de asio heb ik gevonden maar van de vst vind ik alleen de exe op de site maar niet de dll.
enig idee waar ik de dll vind vd eq?

Volgens mij kun je die uit de fobar install gebruiken. Prober eerst alleen de electri-q dll en als die njet wordt herkend, dan via de vst-host.

morca

Quote from: Ejorne on December 12, 2011, 20:20:43
Volgens mij kun je die uit de fobar install gebruiken. Prober eerst alleen de electri-q dll en als die njet wordt herkend, dan via de vst-host.
Had je je handen vol toen je dit typte?  Of is dat half Zweeds ofzo (half blond)  :D


Ejorne

Quote from: morca on December 12, 2011, 22:42:30
Had je je handen vol toen je dit typte?  Of is dat half Zweeds ofzo (half blond)  :D

Haha, nee ik plaatste die reactie op de viewpad maar daar staat nog geen swype op na de laatste re-install.

Quote from: morca on December 12, 2011, 22:44:01
Ik zit nog eens te kijken................... Je moet je avatar een slag draaien  :hehe:

Ja, die zou inderdaad een slag moeten draaien. Wacht nog ff totdat Lorenzo een keertje de twee ongeschilderde kanten wil schilderen. Die kunnen dan mooi in de frontfire positie geschilderd worden... Maar hij heeft het de komende maanden nog veel te druk...

morca

We zijn allemaal druk,we moeten ook nog wat aan je kist doen.
Komt wel als jij zometeen wat meer tijd hebt,heb je trouwens al een definitive keuze gemaakt over een DS 8?
We moeten mijn comp wel doen binnenkort,maar denk dat we voor het nieuwe jaar maar eens het voornemen moeten nemen je sub klaar te maken ,word wel tijd.
En er moet nog een testkast gebouwd worden,ik heb even gekeken denk dat het 25 euro aan hout kost,kant en klaar gezaagd.

morca

Als het met de comp niet lukt heb ik een ander plan:
Dune digitaal naar behringerDEQ2496,digitaal naar de Emu daar analoog vandaan naar de amp,of eerst de emu dan de DEQ2496 zou ook nog een optie zijn.
Kan ik toch een EQ gebruiken en de megagoeie DAC vd emu  :D

Ejorne

Quote from: morca on December 14, 2011, 18:08:53
Als het met de comp niet lukt heb ik een ander plan:
Dune digitaal naar behringerDEQ2496,digitaal naar de Emu daar analoog vandaan naar de amp,of eerst de emu dan de DEQ2496 zou ook nog een optie zijn.
Kan ik toch een EQ gebruiken en de megagoeie DAC vd emu  :D


Dune -> DEQ2496 -> 0404USB is misschien mogelijk. Maar ik weet niet of de deq2496 in een vaste bit/samplefrequentie op de output in te stellen is.
Een vaste output is eigenlijk wel noodzakelijk. Je kunt de emu namelijk wel zo instellen dat hij digitaal 24/96 op de ingang 'ziet' maar als er dan 16/44.1 gevoerd wordt dan blijft het stil. Je moet dan eerst met een computer via usb en het emu-programaatje de frequentie goed zetten.

Maar via de computer gaat wel lukken. Dan kun je ook gebruik maken van 24/192 direct door de dac van de emu.  8)
En kom anders eerst hier even testen, voordat je een htpc koopt, of je het wat vind en hoe je de 'schoonheidsfoutjes' bij het afspelen ervaart... 

morca

Ik moet nu toch aan een nieuwe PC,als het niet naar me zin gaat werken,jammer... volgend jaar een andere DAC, komt wel goed.
Kom toch vd week nog even langs ,you know  :coffee:   :D

Ejorne



morca

Mijn nieuwe aankoop vd week op te halen als me geld er is,Raphie is zo vriendelijk hem vast te houden voor me  :thumbs-up:
Intel Core i7 PC

Coolermaster Centurion5 Miditower (zwart/alu)
Intel Core i7 950 Processor
OCZ 12GB DDR-3 1600Mhz triple channel geheugen
Asus P6X58e Mainboard (X58 + 1366Mhz bus)
Asus V4350 ATI passive videokaart met DVi + HDMI
2x 160GB Hitachi HDD in Raid als systeemschrijf
1x SAMSUNG 24x speed DVD Drive
Bequiet 450w 91% eff. voeding

vd week ophalen een op me soundkaart aansluiten,kan het feest beginnen  :D


Ik heb zin aan de kerst vakantie .......

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: Martijn90 on December 17, 2011, 11:58:24
Dat is een mooi systeem, gefeliciteerd :)
Dankje ik ga er ook erg blij van worden denk ik.
Emu is een superDAC met zijn 0,0008 tdh en 117 db sr verhouding.
Analoge aansturing werkt erg prettig,klinkt echt veel beter als digi bij mij

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Dankje.
Op de nieuwe PC zal het gaan werken,hier staat wat ouwe troep van een andere emu iets op,ik kan het er niet af krijgen.
Daarom valt me asiodriver eruit na 1 soms na 10 liedjes
Zal blij zijn als het werkt,bij Ejorne werkt het wel goed dus vd week gauw ophalen en een nieuwe window,s erop.
Ik zit net te denken dat Raphie hem ook voor studio werk heeft gebruikt,als er al wat opstaat van emu doet hij het weer niet misschien.
Maar dat maakt nietzoveel uit moet toch een nieuwe win 7 op

morca

Gisteren bij Ejorne even gespeelt met de tablet en de bediening,en vooral de werking met de EMU,Perfect voor mij,en geen asio problemen bij hem,plus dat hij de andere 2 drivers ook kan gebruiken.

Kortom ik zie nu helemaal uit naar me comp,en ga even voor een goeie niet te dure tablet kijken als AB voor mediaportal ,en andere kleine dingen.

Super als dit vd week speelt via de asio ,het een grote stap in de geluidskwalitijd van me set,plus dat ik de eq mee kan laten draaien dus het word een dubbele upgrade in 1  :pompom: me so happy now

Dan komt upgrade 2 nog,dat ik bluray met DTSMA kan gaan streamen als lpcm als ik dat ook draaiend heb,even kijken voor powerdvd.


HTip

Heftige PC zeg. Als je daar niet genoeg aan hebt, dan weet ik het niet meer ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive


larzie

Met die pc kun je wel weer even vooruit. Niet een bijzondere videokaart, maar wel goed genoeg en passief gekoeld  :pompom:
Zou er een andere behuizing bij kopen en dan de elementen daarin rammen. Staat weer even een fractie mooier.

Zo'n behuizing bijvoorbeeld:



:D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

morca

Quote from: morca on December 18, 2011, 20:57:23
Viewsonic ViewPad 7-ARM11 Wi-Fi/3G+8G SD android,net gevonden koop ik er meteen bij denk ik

Uitverkocht,probeerd die gozer me een Ipad van 500 te verkopen ipv deze goedkope...........
Niet netjes,alles op,... geen andere korting,maar meteen de hoofdprijs voor een andere,kom ik nooit meer.