Ejorne gaat helpen onderdelen van tweakers bijelkaar te zoeken voor een zo stil mogelijke pc die niet veel sneller als deze hoeft te zijn,wel meer werkgeheugen dan natuurlijk en Win7 erop 
Nog bedankt makker dat je meteen even kwam helpen vanmiddag 
Die htpc van de tweakers best buy uit mei, die jij gevonden had, is inderdaad een hele mooie computer denk ik.
We kunnen nog even kijken op silentpcreview of de gebruikte voeding inderdaad lekker stil is. De cpu koeler is wel behoorlijk stil denk ik, hoewel een grotere koeler van hetzelfde merk nog stiller is denk ik. Maar dat past niet in die kleine kastjes. Als je een grotere kast wil dat kan er waarschijnlijk ook veel meer keuzes aan koelers in.
De hulp viel wel mee toch, ik heb je eigenlijk alleen maar van je sinas af geholpen... Maar goed, dat heb ik graag gedaan.

een 2e partitie met ubuntu zou kunnen voor muziek,maar aangezien de vst eq niet werkt met xmbc valt dat ook af.
Mediaportal zou het zo goed moeten doen op window,s 7 en een nieuwe comp,Ejorne zijn drivers bleven toen ook opeens goed werken onder win7
2e partitie voor ubuntu is geen probleem. Echter wat wel een probleem is, is om de emu onder linux aan de praat te krijgen. Er zijn wel wat halve pogingen ondernomen in de salsa drivers maar volgens mij is dan alleen de analoge uitgang onder 48KHz beschikbaar. Verder is ubuntu (of een aantal andere linux versies) wel prettig voor htpc gebruik. Ook is er volgens mij volop mogelijkheid tot pEQ en roomcorrectie echter heb ik er zelf nog geen ervaring mee opgedaan.
De emu is overigens wel een kaartje apart hoor. Ik heb er, zoals je weet, erg veel plezier van gehad. (en ga het opnieuw krijgen omdat ik de analoge uitgang ook maar eens in bedrijf ga nemen

)Maar het is wel een lastige om aan te sturen. Hoewel je de 'problemen' mogelijk in de software zou kunnen zoeken is het wel merkwaardig dat er wat 'eigenaardigheidjes' zijn.
Het eerste eigenaardigheidje heb je al ondernomen, onder winxp 'vergeet' foobar zijn virtuele asio instelling. Je zult deze na restart van de comp dus even opnieuw moeten aanmaken. Maar een paar muisklikken maar toch lastig. Gek genoeg hebben zover ik weet geen andere asio software dit probleem.
Mediaportal heeft ook een eigenaardigheidje. Dit gebeurd ook op win7, helaas niet alleen op xp. Echter valt het wel mee. Wat er gebeurd is dat de software (waarschijnlijk de pure audio plugin) de eerste keer niet schakelt tussen verschillende bit/sample rates. Wanneer je dus een 44.1 track speelt en de volgende die je start is een 96KHz dan speelt het heel laaaaaaaaaaaaaaaangzaam. Nog een keer op ok (of muisklik) en de song speelt wel in 96Khz. Ga je weer terug naar een 44.1 dan gaat het heel snel.
Maar.... Foobar onder win7 met wasapi (alleen de analoge uitgang van de emu kan dan worden aangesproken maar dat is ook precies welke we willen) heb je geen last van deze eigenaardigheidjes. Ik heb hier althans nog niets kunnen vinden. Maar heel veel productie uurtjes heeft het hier nog niet gedraaid. Echter de bekende problemen treden tot nu toe niet op.

Overigens is de maker van de pure audio plugin bezig met ondersteuning voor wasapi. En mogelijk (ze kunnen toch niet 'achterblijven'?) zou er ook native ondersteuning in mediaportal zelf komen. En ik heb ook al een en ander over mogelijke dsp/eq mogelijkheden in xbmc gelezen. Dus misschien dat een toekomstige versie van een van beide helemaal perfect aansluit op onze toepassing?