Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

oei nieuwe emu voor 188 euro dat heb ik nog net over hoop ik......
Mag ik hem vd week testen makker,dan ga ik volgende week bestellen  :headbanging:

Nu heb ik er zin aan ook en gaat het gauw gebeuren  :D

wat raar ik vind er net toch 1,maar gauw bestellen als ze op zijn dan........

Ejorne

Quote from: morca on December  8, 2011, 12:57:17
oei nieuwe emu voor 188 euro dat heb ik nog net over hoop ik......
Mag ik hem vd week testen makker,dan ga ik volgende week bestellen  :headbanging:

Nu heb ik er zin aan ook en gaat het gauw gebeuren  :D

wat raar ik vind er net toch 1,maar gauw bestellen als ze op zijn dan........

Ik heb geen winkels gezocht maar op de ondersteuning site staat de 0404usb onder gearchiveerde producten. Wellicht is het wel raadzaam om ook andere geluisdkaarten te checken, de emu 0404usb is zeker geen slechte (gebruikt bijvoorbeeld dezelfde DAC als de dure Logitech Transporter) maar vereist wel ASIO. En ASIO ondersteuning is niet in alle software aanwezig. (hoewel wel in de voor mij belangrijke zoals foobar en mediaportal maar xbmc bijvoorbeeld weer niet) 

morca

Hele avond zitten denken,1 vd laatste EMU 0404 usb gevonden.
Net betaald en zaterdag moet hij er wel zijn,ik heb al gebeld vanavond  :D

Even analoog zitten luisteren,dat klinkt beter als via de coax hier,en de dac is niet mis vd EMU dus ik heb de knoop doorgehakt,dit weekend testen.
Morgen me oom op bellen of hij even een leuke comp regeld erbij ,me so happy  :clapping:
Eindelijk met eq draaien  :pompom:

Ejorne

Quote from: morca on December  9, 2011, 00:03:14
Hele avond zitten denken,1 vd laatste EMU 0404 usb gevonden.
Net betaald en zaterdag moet hij er wel zijn,ik heb al gebeld vanavond  :D

Even analoog zitten luisteren,dat klinkt beter als via de coax hier,en de dac is niet mis vd EMU dus ik heb de knoop doorgehakt,dit weekend testen.
Morgen me oom op bellen of hij even een leuke comp regeld erbij ,me so happy  :clapping:
Eindelijk met eq draaien  :pompom:

Toch maar voor de emu gegaan? Een mooi apparaatje, je kunt hem ook als stand-alone dac gebruiken en eventueel ook nog als pre-amp voor die beesten bij jou op zolder. :-)

Volgens mij moet er ook een manier zijn om een ingang (analoog en/of digitaal) naar de comp te sturen en dan via de peq naar de versterker. Kan straks bijvoorbeeld ook je tv signaal gecorrigeert worden...  Ik hoop alleendat er niet teveel vertraging bij komt zodat er lipsync problemen komen.

morca

Ach als de muziek al maar eens goed is,en hij laat ook DTS door als ik het goed zag,word ik al lang blij.
Muziek vooral ;D zal de versie van foobar eens opzoeken die met die vst plugin werkt.
Of zal ik morgenavond mediaportal eropzetten dan staat alles klaar voor zaterdag.
Lijkt me een goed plan eq instelling ga ik nog proberen in te stellen voorzover voor zaterdag hij er is,dan ga ik genieten  :D

Pc is wel vies word nu ook de hele tijd warm,me oom maar eens porren of hij de comp vast besteld en hij me volgende maand de factuur pas stuurt  :D

RalphH

Quote from: morca on December  9, 2011, 00:35:26
Pc is wel vies word nu ook de hele tijd warm,me oom maar eens porren of hij de comp vast besteld en hij me volgende maand de factuur pas stuurt  :D

Nog ff de stofzuiger er doorheen voor de laatste dagen  :smile:.

Veel plezier met het testen en genieten van het nieuwe stereo gedeelte (vanaf morgen)!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Hij is best schoon denk echt onder de cpu koeler
Maar me oom net gebeld die heeft een 2e hands server voor me staan.echt een goed ding zegt ie,prof gebruik me so happy now  :D
vanmiddag ophalen hopelijk is hij een beetje stil

RalphH

Quote from: morca on December  9, 2011, 12:59:39
Hij is best schoon denk echt onder de cpu koeler
Maar me oom net gebeld die heeft een 2e hands server voor me staan.echt een goed ding zegt ie,prof gebruik me so happy now  :D
vanmiddag ophalen hopelijk is hij een beetje stil

Klinkt goed! Issie al binnen?  ;D
Head je ook al een vidokaart uitgezocht?
Als ie overigens wat lawaaiig is, zet je er gewoon een andere cooler op, de grootste die je kunt vinden :headbanging:zolang ie maar in de kast past. Kan de fan op hele lage toeren draaien en hoor je m amper. Is soms wel een investeringkje, maar scheelt een hoop irritatie. Scythe heeft wel leuk spul en tov anderen nog redelijk betaalbaar.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Xander32

Quote from: morca on December  9, 2011, 12:59:39
Hij is best schoon denk echt onder de cpu koeler
Maar me oom net gebeld die heeft een 2e hands server voor me staan.echt een goed ding zegt ie,prof gebruik me so happy now  :D
vanmiddag ophalen hopelijk is hij een beetje stil
Ik denk dat ik bij die van mij de bladblazer nodig zal hebben :D.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

RalphH

Quote from: Xander32 on December  9, 2011, 16:33:15
Ik denk dat ik bij die van mij de bladblazer nodig zal hebben :D.

:smile: Toch een keer blazen dan  :smile: scheelt je een hoop in de koeling. Of dempt het stof het geluid wel lekker, dan laten zitten natuurlijk  ;D ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Xander32

Quote from: RalphH on December  9, 2011, 16:38:13
:smile: Toch een keer blazen dan  :smile: scheelt je een hoop in de koeling. Of dempt het stof het geluid wel lekker, dan laten zitten natuurlijk  ;D ;D
Dank voor het advies maar ik kom er niet aan, heb 2 linker ...


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

RalphH

Kan weinig mis, maar als je er huiverig voor bent, niet doen inderdaad.
Grtz
Ralph
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Zo hij is brandschoon,de stofzuiger is niet ideaal.
Met lucht af en toe doet wonderen,als hij nou ook nog een goed afsluit,hoef ik geen nieuwe te kopen.
Dan zet ik idd de beste cpu fan die ik kan vinden erin  ;)
kast zit al een grote.ik had er 2 ingebouwd zelf dat koelde superstil,maar toen ging de lan kapot en had ik een pci nodig,daar had ik die 2e fan zitten  :(
kaart komt morgen binnen denk ik,eind vd middag,de hdmi beeld en geluids spulen moet ik nog aanschaffen,voor nu een echte stereo die ook de hires mooi afspeelt.
Volgend jaar weer verder kijken naar de door jouw geopperde oplossing voor dts naar pcm,doet ie trouwens de dts core RalfH of decodeeerd hij ook DTS MA ?

RalphH

Quote from: morca on December  9, 2011, 17:23:59
Doet ie trouwens de dts core RalfH of decodeeerd hij ook DTS MA ?

Yep.
Hier heb ik juist de 4850 voor omgeruild een tijd terug, die deed enkel de dts core. Vanaf de 5450 speelt ie ook Dolby True HD en DTS MA.  :pompom:
Moet nog steeds een keer vergelijken of het verschil nou goed te horen is. Tussen de DTS en DTS MA dan, 640k AC3 pik je er zo uit.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

dat is goed nieuws,nu het nog aan de gang krijgen
mediaportal wil ik erop maar dan moet Mediaplayer 11  erop,maar mediacenter xp vraagt een rollup 2 nou krijg ik die met geen manier op me comp k>tding
ding na ding wil hij niet installeren misschien beter toch een dune gekocht ben het nu al zat

word weer niks zo ik ga hem nu maar even uit doen..........................word een beetje moe hiervan

RalphH

Quote from: morca on December  9, 2011, 17:42:05
dat is goed nieuws,nu het nog aan de gang krijgen
mediaportal wil ik erop maar dan moet Mediaplayer 11  erop,maar mediacenter xp vraagt een rollup 2 nou krijg ik die met geen manier op me comp k>tding
ding na ding wil hij niet installeren misschien beter toch een dune gekocht ben het nu al zat

word weer niks zo ik ga hem nu maar even uit doen..........................word een beetje moe hiervan

XP de prulliebak in en Win7 er op, veel betere mediaondersteuning, echt.
Voor mkv gebruik ik XBMC, voor Blu ray TMT3. Windows mediaplayer --> Wasda?  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

XBMC ondersteunt mijn geluidskaart niet en het is mediaportal die mokt dat mediaspeler 11 erop moet waarom ? ?
nou krijg ik zelfs die vst foobar niet meer in denk ga ik daar morgen wel mee spelen.
Comp werkt alleen maar tegen vandaag
eneuh window,s 7 kost weer dan koop ik beter meteen alles nieuw  ;)

Had ik nou geweten dat mediaportal zo,n K-t prog is om te installeren,ik krijg hem er niet op het enige is mokken dat dat er niet op staat
wil ik dat installeren vraagt ie weer ergens anders om,ben ik daar mee bezig loopt ie gewoon vast en zegt dat het misliukt is
heb mazzel heb net 5 min naar een leeg scherm zitten kijken na de laatste poging
Morgen hopelijk foobar wel aan de praat met die vst,Ejorne heb je even.
Laat die mediaportal maar zitten,ik gebruik hem wel voor muziek en koop een dune voor film,nu weet ik waarom zoveel mensen klagen dat film kijken geen klote waard is met een pc...................

morca

XBMC staat er binnen 2 min op,mooi vrouwelijk geslachtsdeel dat me kaart dit niet ondersteunt en alleen asio,misschien beter wat anders gekocht.
Ik heb nu al spijt vd koop en hij moet nog komen....................1 vde beste kaarten werkt weer niet met het makkelijke prog..........computers  :devil:

dit is echt weer niet tof,niemand een oplossing hoe de emu 0404 met XBMC te laten werken,ik hoorde wasapi maar dan moet ik een andere window,s/
iemand ? ? ? ? ? ? ? ?

Wijx wondere wereld

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

morca

denk het niet,er komt nog iemand kijken of dat met windows 7 wel lukt,me windows is ook brak,meteen maar een goeie voor muziek erop dan,kijken of we het aan de praat krijgen.
XBMC was na al dat prutsen binnen 2 min speelklaar,,,,,,,,,hij staat er al op maar die doet het zeer waarschijnlijk niet op mijn emu 0404 zonder windows 7

morca

Quote from: morca on December  9, 2011, 19:04:48
XBMC staat er binnen 2 min op,mooi vrouwelijk geslachtsdeel dat me kaart dit niet ondersteunt en alleen asio,misschien beter wat anders gekocht.
Ik heb nu al spijt vd koop en hij moet nog komen....................1 vde beste kaarten werkt weer niet met het makkelijke prog..........computers  :devil:

dit is echt weer niet tof,niemand een oplossing hoe de emu 0404 met XBMC te laten werken,ik hoorde wasapi maar dan moet ik een andere window,s/
iemand ? ? ? ? ? ? ? ?
Ik ben ge,edit ,ok ik zal op me taal letten  :D


Ejorne

Quote from: morca on December  9, 2011, 20:41:31
Ik ben ge,edit ,ok ik zal op me taal letten  :D
Er hangt ook wel eens een ding aan een boom als je e.i.k.e.l schrijft. Dat zijn automatische edits.  :P

Ik heb de analoge uitgang vande emu via wasapi aa  de praat. Digitaal lukt niet, daar is asio voor nodig. Maar xbmc heeft geen eq of vst plugins dus dat is sowieso voor jou geen optie.

Foobar met een android tablet en/of mediaportal met een mediacenter afstandbediening werkt wel met de electriQ vst plugin. Dit werkt op win7x64 hier bij mij. Jij hebt een petium d805 toch? Die is 64bit dus moet win7x64 ook op jouw comp te zetten zijn. Hoeveel geheugen heeft je pc?

morca

2 reepie,s van 512
maareuh loopt ie goed dan,ik vind niks anders als problemen en crashes en haperingen.met wasapi
draaid die window,s 7 nog wel asio voor het geval dat  ;)

RalphH

Klinkt redelijk frustrerend allemaal, jammer dat het niet soepel gaat.
Volgens mij zit je sowieso wel aan windows 7 vast als je een beetje fatsoenlijke hdmi ondersteuning wilt hebben. 1Gig geheugen is wel aan de krappe kant dan...
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer